Jump to content
Wyvern

Civic EK3 iLS -> EK3 VTi

Recommended Posts

Здравейте, след като голяма част от последните 10 години от живота ми мина около различни хонди, на някои от тях бях собственик, други бяха на познати и приятели, реших да направя една и за себе си. За база избрах Сивик ЕК3 iLS, като причината за това беше основно невероятния двигател, който се слага на това купе или D15Z6 ;). Втората причина беше данъка и застраховката, които се плащат за тази кола в Англия, където живея от известно време.

Тъй като всички знаят, какво се случва на колите в Англия заради влагата, търсих такава, която да е на малко мили, с пълна сервизна история и най-вече пълен сток. За мой късмет такава кола излезна скоро на добра цена и веднага я взех. Пълен сток, на 62 000 мили и със здрави калници. За нещастие съм изгубил старите снимки на колата, но в момента изглежда така:

WR1Iia0.jpg



Ето и две снимки с колата на жената :)

 

i86fs6O.jpg

 

cg8Pwb4.jpg

Редактирано от Wyvern
  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като вече имах кола, малко по малко се започнаха ъпгрейдите.

 

Изпускателна система - колектора на икономика заедно със средната тръба и крайното гърне излетяха към боклука и на тяхно място дойде колектор от д16у8 и средна тръба и крайно гърне от ЕК9. Ето за инфо размерите сравнени с ек4 VTI:

 

9YKu9IO.jpg

 

Колата нямаше климатик, но аз понеже вече съм стар човек ;) и обичам да се глезя си напазарувах климатроник:

 

m4J3mf0.jpg

 

Малко по-късно пристигнаха и подлакътника, джантите Sparco Crimson NS2, липовете, задна стабилизираща щанга от ВТИ, фаровете за мъгла и ветробраните, които могат да се видят на снимките по-горе.

Редактирано от Wyvern
  • Upvote 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така OBD2 D15b или 3-stage VTEC:

 

Maximum Power Output: 130Bhp (97Kw) @ 7000 RPM (approx. 110Whp);
Redline @ 7200 RPM; Honda PGM-FI

Maximum Torque Output: 14.2Kg/m (139Nm or 103lb-ft) @ 5300 RPM

Bore/Stroke: 75.0mm x 84.5mm

Compression Ratio: 9.6:1

Air to fuel ratio: Maximum of 20:1 in 12-Valve Lean Burn Mode (Econo Mode)

 

Stock Gear Ratios:
1st ----> 3.250
2nd ----> 1.782
3rd ----> 1.172
4th ----> 0.909
5th ----> 0.702
Final Drive Ratio ---> 4.058
Reverse ----> 3.153

 

Мотора си дойде така както си е на колата, с инсталацията и ECU-то от кола с ръчна скоростна кутия :punk:, колектори, делко и кабели за свещи. В момента е разглобен на части за почистване и пълна ревизия. Снимки ще има като си отида до гаража. Предстои да се поръчат разни части и гарнитурки. Междувременно пристигнаха малко ъпгрейди за интериора:

 

TcqRoKn.jpg

 

4I9xuiS.jpg

 

И за окачването:

 

b9TAYYr.jpg

 

Следващата седмица - снимки на мотора :)

Редактирано от Wyvern
  • Upvote 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бреййй P2j-11j е номера на компютъра ти? Ако е така това е много добре. Тези компютри са много уникални. Ще се радвам, ако си намерил и начин да настройваш тези компютри или по-скоро да управялваш този двигател.

Засега всичките варианти, които съм гледал нито един от тях не ползва електроника, която да комуникира със сензорите. 

Виждал съм управление на този двигател чрез модули които активират 12 клапановия режим при определени стойности на няколко сензора - обороти, мап сензор...

Темата е много интересна, а потенциала на двигателя е може би най-големия от тези на Д сериите двигатели от гледна точка на ефективност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

фенове като теб все трябва да са в "джаза",всички сме го чували това "няма да пипам нищо"  :honda:

Предполагам тази кутия ще е само временна :)

Мокета е като нов ! Ще стане красавица  :worthy:

Редактирано от Nile

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро не съм писал, тъй като чакам някои части да пристигнат от Japan :) а междувременно се занимавам с други неща и нямам много време за мотора. Ето малко снимки на последните неща, които пристигнаха:

 

16864650_1252867884748225_42660188924995

 

Предни и задни седалки от ЕК4 ВТИ + подарък волан от същата :)

 

QGfHTGy.jpg

 

Двете ЕКУ-та, които могат да управляват мотора с ръчна кутия. Горното е ОБД2Б а долното е ОБД2А. Тъй като моята кола е ОБД2А, ще ползвам p2j-003, а J11 ще си го оставя за резервно. Към колегата ACID BURN - тъй като и двете еку-та са ОБД2 за съжаление допълнителни настройки са невъзможни. Слагане на чипната п28 или п30 ще изисква доста време на диното за да се настроят правилно 3-те режима на работа, но е правено и не е невъзможно. Вариантите, за които аз имам информация че работят са п28 c Hondata S300 и п72 с Crome.

 

Колега Nile - новите джанти много добре стоят на сивика. Благодаря за пожеланията.

 

Тъй като мотора в момента е на части, ще гледам в събота на щракна една, две снимки.

Редактирано от Wyvern
  • Upvote 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм интересно. Това, което съм проучвал през годините, че п28 компютрите имат общо 4 карти. 2 запашителни и 2 горивни. За да работи 12 клапановия режим трябва да има 6 карти. Често използват отделни модули за управление, които управляват на база сигнала от мап,тпс и обороти. П28 сам по себе си не би трябвало да може да управлява 1вата фаза

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм в час с тунинга, ама ако ви е толкова интересно как може да се управлява мотора, ето интересна тема:

 

http://www.d-series.org/forums/engine-management/121398-d15b-3-stage-engine-control.html

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Главата, почистена и готова за майстора :)

 

9lJl77S.jpg

Редактирано от Wyvern
  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато чакам частите за мотора, реших да отделя малко време и за интериора :)

 

IMAG0035_zpswvamtsr2.jpg

 

IMAG0036_zpsczj4jw8v.jpg

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Докато се усетя и те минали 3 месеца от както съм писал последно :)

 

Както и да е, възрастта на колата малко по малко почна да си казва думата. Преди няколко дни реших да я вдигна на подемника и да разгледам какво се случва отдолу. Ами резултата беше заминали втулки на задните долни напречни носачи, особено там където се хващат амортисьорите, изтекли задни амортисьори (като останат без масло скърцат много гадно) и предни биалетки за смяна и тъй като наближава време за годишния преглед тия неща трябва да се оправят, иначе няма никакъв начин колата да мине.

 

Така и така ще се разглобява окачването, реших да сложа и щангите от ЕК9 с нови тампони и биалетки. Тампони за носачите, биалетки и тампоните за стабилизиращите щанги поръчах на HARDRACE, първите ми впечатления са добри. Като покараме малко ще споделя пак. С предната щанга проблеми нямаше - сменят се само тампоните с 26мм и всичко заспива. Със задната обаче щеше да има проблем заради дебелината и за да избегнем ето това

 

11214civic_subframe_beaks_2.jpg

 

се наложи да се вземат мерки :) ето такива:

 

R0FhFYY.jpg

 

Гредата е Function7, пасна си без проблеми и изработката е много добра. След нейната инсталация проблема с дебелата задна щанга също отпадна и от вчера и тя е вече на колата заедно с новите тампони за задните носачи (с преса се сменят много лесно) и нови биалетки.

Редактирано от Wyvern

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По въпроса с амортисьорите също трябваше да се направи нещо. Е направих го - преди няколко дни куриера домъкна ето това:

 

1HgHE7d.jpg

 

dMXMhoj.jpg

 

 

Модела е ZetaCRD - предните пружини са 8кг, задните 6кг, с регулиране на твърдост. Задните вече са на колата, предните ще трябва да изчакат до следващата събота, просто не ми стигна времето и за тях. След като ги сложа и тях и ги настроя ще направя снимки на цялото окачване и на колата отвън.

Редактирано от Wyvern
  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще съм ти много благодарен да дадеш по-детайлно впечатление за работата на амортесьорите, настройките по тях, обхвата и ефекта им и пружината константа как сработва с окачването.

За колата- радвам се че работиш по нея. Чудя се дали да не направя и аз една тема за моята...

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как лети времето? От последния ми пост минал повече от месец. Амортисьорите вече са на колата и минахме преглед без нито една забележка :punk:  Честно казано съм много доволен от резултата. Колата стана много стабилна в завоите, завива прекрасно, нямам никакви оплаквания. Може би аз съм малко назад с новите технологии, но като правя сравнение с предишните ми койловъри, които бяха TEIN BASIC (на 5г хеч), окачването на MEISTER е ориентирано повече към пистата. Настройките за твърдост на MEISTER са 32. Ако приемем че 0 е най-меко, а 32 най-твърдо - аз в момента карам на 6 отпред и отзад и окачването е една идея по-твърдо от стоковото. Другото, което ми направи впечатление е, че при мейстера височината не се регулира от пружината. На горната снимка се вижда, под пружината има 2 пръстена, които не се пипат. Долната част на амортисьора е като чаша на винт и от там се настройва височината, а единичния пръстен който се вижда е за заключване на чашата. При TEIN височината се регулираше от пружините.

 

Ето малко снимки на колата от днес:

 

9BLER0s.jpg

 

TnZDh2t.jpg

 

4MLqItb.jpg

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно! Колата изглежда много добре! Поздравления!

Благодаря за отзивите за амортесьорите! В момента ми се струва че предницата е свалена с около 20-25мм задницата с около 15мм. Вярно ли е това? С точно тая конфигурация като височина как я усещаш колата? Завиване и спиране спрямо преди да ги сложиш? Как го чувстваш, ако се свали с още 10мм пропорционално ще имаш ли проблеми с неравности? Дали това сваляне ще е даде значително подобрение в поведението на колата?

Каква е твърдостта на пружините, които ползваш?

Предполагам, че си с обикновенния тип тампони?

Как вървят нещата с 3 етапния ВТЕК?

Иначе да, лети си времето... бая бързо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да кажа точно с колко е свалена, защото в бързината при слагането на окачването не измерих стоковата височина. Както казах колата е много стабилна, но със сигурност ефект има и от дебелите щанги от ЕК9 (26мм отпред и 22мм отзад). Има и друго - успях да сменя всички тампони по задницата с HARDRACE (с изключение на големите - те са си оригинални, но също са нови), които са малко по-твърди от стоковите. В момента наклона на купето, който се получава в завой или в кръгово (тук има много) е доста по-малък от колкото беше преди. За спирането - не мисля че окачването влияе по някакъв начин. Просто сега като настъпиш по-рязко спирачката го няма това потъване на предницата, което се получаваше със сток окачването. Твърдостта на пружините е 8кг отпред и 6кг отзад и да с обикновените тампони са отгоре.

 

За Втек-а главата в момента се прави. Трябва да си я прибера следващата седмица и почвам да го събирам.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първи път с полиращата машина :) приемам коментари и съвети:

 

93SiENN.jpg?1

 

7yiWjvQ.jpg?1

 

QEFmYzX.jpg?1

  • Upvote 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е супер! Волана е на грешното место, но кво да праиш. Моля те боядисай си рамената на чистачките в черно. Недовършено и кофти стои.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е в Англия. :)

За там този волан е на правилното място.

 

Иначе лъска, лъска :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) както колегата dindin каза, за Англия където се кара колата, волана си е на правилното място. От следващия месец живот и здраве ще имам служебна кола и тогава ще мога да отделя повече време на сивика. Прибирам го в гаража и се почва разглобяването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След доста голяма пауза пак сме на линия. Колата вече не ми е евридейка -> започва се разглобяването. Главата на д15в мотора е готова и събрана:

ZxY8BBI.jpg

Успях да си намеря и нов колектор :)

C0gYg27.jpgwHAQsrq.jpg

Мисля и да си довърша антикорозионното покритие, което започнах преди 1 година. Успях да направя задната част на колата и праговете, но не ми стигна времето за предницата. Ето продуктите, които използвах тогава и мисля да ползвам отново:

PD4Ek18.jpg

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-накрая - 3 stage vtec up and running :) Снимки и подробности следващата седмица, че днес не остана време.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тема остана някак отворена и понеже колата от няколко месеца е в Хондовия рай, мисля да я завърша най-малкото, защото сивика наистина го заслужава. След поставянето на мотора, тествах колата около месец докато се убедя, че всичко е ок и няма проблеми, тъй като в началото на юни ни предстоеше голямо пътуване и бяхме решили, че ще го направим със сивика. Естествено проблеми нямаше, мотора си мъркаше, колата ускоряваше доста по-добре от преди, единствено Мейстера беше заменен със стоковото окачване на ЕК9. Така подготвени на 1.06 отпрашихме за Шотландия. Една седмица и 4000 км по-късно можех с ръка на сърцето да кажа, че кефа от шофирането на тази кола си заслужаваше всичките пари и труд, които вложих в нея. От Лох Нес, през планините на запад до безкрайните плажове на най-северната част, целия път беше едно безкрайно удоволствие.

 

s089rtz.jpg GLpsRBz.jpg onNYtCf.jpg ie0SZQR.jpg xJ7ROxy.jpg

 

MAiYaBI.jpg

 

За съжаление годините на купето си казаха думата и колкото и добре да изглеждаше от вън, корозията беше почнала да се показва на доста места, най-вече отдолу отпред, където се отича водата от предното стъкло. И така юли месец взех трудното решение да не я правя и да се разделя с нея, разглобих я на части и изпратих купето в заслужена почивка. Повечето части веднага заминаха, имам някои останали включително и мотора, така че ако някой има интерес може да ми пише.

 

Хубава кола беше, но това е - живота продължава.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи верно, разглоби ли я?! 

Сега, какво ... Интегра Джапанийс Импорт (аз бих)?!

 

Извинявам се за следващото лирично отклонение.

 

Лох Нес, Шотландия ... еххххаааааа ...

Първата ми година в ЮК (2002-2003-а) живях в Единбург. Преместихме се на Юг - Exeter.

Година по-късно - екскурзия. Ексетър - Абърдийн (две нощувки при приятели).

Следващата година - Ексетър - Лох Нес. Четири нощувки във Fort Augustus. Разходка до Инвернес с туристически катер по Лох Нес. Каледония Чанъл ...

 

Двете екскурзии с първата ми полу-Хонда. Тъмно син (нави блу) Ровър 416 седан. Съпругата ми тогава беше по-напред от мен - караше сребрист Сивик 5-а ген. ;)

 

Спомени ...

За съжаление нямам доказателства. Няк'ъв гаден вирус отнесе шотландските ми снимки.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да Краси, разглобих я и честно казано първите няколко дни ми беше доста криво, но живота си продължава и трябва да се върви напред. Искаше ми се Интегра, бях се загледал в DC5, но първо няма къде да я държа и второ Интеграта не е кола, която бих ползвал като евридейка. Освен това покрай CRZ-та не ми се искаше да има още една двуврата и от една седмица сме собственици на JAZZ втора генерация. 

 

За Шотландия освен да кажа, че NORTH COAST 500 беше уникално преживяване - няма какво друго. Минахме и покрай Лох Нес, качихме се и на Бен Невис и следващата година ще сме по островите :)  С теб живот и здраве може да се видим догодина, тъй като сме планували да ходим до LAND'S END и ще минем през EXETER.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×