ADH-Honda 789 #1 Публикувано 15 Август, 2016 (Редактирано) Колата е Акорд 5-а английски седан, мотор F20Z1 - кара се само на бензин, няма и не е имала газ/метан. Имам няколко въпроса, накратко: -може ли на 100% да се вярва на СО тест за изгорели газове в антифриза (съмнение за изгоряла гарнитура на глава) - в смисъл, ако не оцветява лакмуса и показва, че не е "духнала" гарнитура, всъщност гарнитурата да е за смяна ? -някой има ли мнение за водни радиатори THERMOTEC (термотек) - възможно ли е този УЖ произведен в Полша радиатор, въпреки, че е за точно тази кола - всъщност да е с по-голям обем спрямо оригиналния ? Надълго разказано: преди около 3 седмици бях на море. При динамично каране (170 - 180) по Тракия, стрелката на температурата започна да се покачва. След връщане на газта до 130 - 140, до 10-ина секунди стрелката си застава където трябва (една идея под средата). Чат пат когато бе повече напрежение катоп например изпреварване на колона или изкачване на баир - пусках и парно. Не исках да спирам на магистралата да отварям капака на мотора, защото като виждах, че се самоохлажда или само с връщане на газта или и с пускане на парно, си казах, че е ОК (а и като спра на магистралата - по средата на нищото не мога да направя кой знае какво), затова така карах - така съм се прибрал 400+км (вдигане на температура, връщане на газта или и пускане на парно да се охлади). Не съм я оставял да стрелката да отива чак до червеното (т.е. до край да загрява мотора), стрелката стигаше до макс. 3/4 от скалата. Като се прибрах установих следнотот - капачката на водния радиатор като я отвих се разпадна в ръцете ми (клапанчето + пружинката останаха в радиатора, металната част в ръката ми). Явно това е ключа от палатката който е направил поразията. След което виждам водния радиатор сцепен в горната бакелитена част - сълзи леко (надувало е системата заради съсипаната капачка, която не е могла да си изпълнява функцията да пуска загрялата охладителна течност към преливника - ясно ви е). ОК последва смяна от моя страна. Смених си сам водния радиатор, взех марка THERMOTEC - само това успях да открия налично на БГ пазара, без да чакам по един месец доставка (стария радиатор бе оригиналния Денсо и си е бил пътник - отдолу ламелите/ламаринките на тръбичките изгнили, пред питата на радиатора се получило като килимче - яко мръсотия.... та си му е бил дошъл момента), капачка на радиатора (взех УЖ gates, налягане 1,1 бара както си е по спецификация), смених превантивно и термостата, въпреки, че моя си беше ОК (взех вернет, ако има значение), просто си казах, че така и така ще сменявам...... да е всичко. Сипах СИН антифриз, въпреки, че мотора беше с червен (просто това го разбрах прекалено късно, чак като разкачих стария радиатор и стария антифриз потече, а вече бях взел син - не мисля, че това е кой знае каква драма). Смених всичко, обезвъздуших - перки се включват, новия термостат отваря когато трябва - всичко СУПЕР. Ама НЕ ! Няколко сутрини след това като карам колата градско, на студено проверявах нивото на охладителната течност в преливника (разширителен съд). Гледах го да е между двете черти - между МИН и МАКС. Винаги се налагаше да доливам (падаше под МИН или около тази черта беше). Казвах си ОК, системата явно се самоубезвъздушава и си "смуква" необходимото количество. До момента в който не ми се наложи да пътувам извънградско - магистрално. Случи се това, че на магистрално каране като спра, виждам как дясната джанта с гума и целия подкалник са в антифриз, отварям - целия моторен обсег опръскан в антифриз от разширителния съд (колата изхвърля вода от капачката на разширителния съд), но и самия разширителен съд е ПРАЗЕН. Последва доливане на охладителна течност (вода + антифриз) в разширителния съд - веднага като сипя, дори на топъл мотор, след няколко секунди се вижда сипаното току що в разширителния съд изчезва - системата си го "смуква" обратно, т.е. не и достига течност. Така например на едни 220-ина км извънградко + магистрално каране се налагаше да доливам след това по НАД един литър. Иначе на този преход, стрелката на температурата НЕ е мръднала - всичко е в норми, не загрява мотора. При магистралното каране, чат - пат пускам климатик. Чат - пат ползвам опцията на парното, да спра притока на свеж въздуха отвън (т.е. този бутон цъкам от време на време): ...защото примерно като влезна в тунел Вития в момента движението е двупосочно, много изгорели газове.... не искам да се тровя. Но след като излезна от тунела отново пускам другия бутон - да влиза свеж въздух отвън. Споменавам ги тези неща (с пускането на климатика и бутона за рециркулация на въздуха) защото по принцип имат значение за охладителната система... Отделно да спомена - след каране магистрално (т.е. изхвърляне на вода през разширителния съд и след това доливане) ДВА пъти след това отново обезвъздушавах системата - превантивно, да не е засмукало въздух. Т.е. казано накратко: в момента, след като съм със сменени радиатор, капачка на радиатор, термостат, антифриз - колата НЕ загрява, но се налага да доливам вода (на дълъг път изхвърля антифриз през разширителния съд и след това се налага да доливам доста - над 1 литър). Мотора работи по същия начин, по който и преди - без прекъсване, без загуба на мощност. Не смесва вода с масло - нито антифриза му се променя цвета, нито нивото на маслото се е покачило. Отзад НЕ пуши бяло. Парно има без проблеми. Вода НЕ тече - водната помпа е на 4 години и около 30 - 40 хил. км (сменил съм я водната помпа превантивно, когато съм купил колата, марката на водната помпа е Салери ако има значение). Направих няколко заключения защо трябва да доливам антифриз: -или съм духнал гарнитура мноооого леко към някой цилиндър и де факто освен горивна смес (бензин + въздух) горя и антифриз; -тече от някъде антифриз (обаче всичко е сухо и видимо не се вижда никъде теч); -новият радиатор марка Термотек е с по-голям обем от оригиналния радиатор. Странно звучи, но логиката ме довежда до това, ще обясня: ако новият радиатор е с по-дебели тръбички, то той ще побира примерно с половин литър обем повече. Това довежда до две неща: когато охладителната течност се нагрее и разшири - като е с по-голям обем този радиатор, той ще "изтласква" в разширителния съд (преливник) по-голямо количство вода спрямо оригиналния, след което този преливник винаги ще.... прелива (както се и получава при мен). След това, като водата се охлади - този радиатор като е с по-голямо обем, следователно ще си засмуква по-голямо количество вода спрямо оригиналния и по този начин, преливника винаги ще остава сух (както е при мен). За да изключа, че съм духнал гарнитура - днес отидох на СО тест за проверка на изгорели газове в охладителната система. Как действа това - на загрял мотор се отвива капачката на радиатора, слага се един мущук с един прозрачен съд в който се сипва една цветна течност (в моя случай беше синя) и се гледа дали системата изкарва балони и ако е изгоряла гарнитурата - течността ще си промени цвета (т.е. един вид лакмус и т.н.). При мен на този тест - нито има балони, нито цвета на течността се промени - остана си синя. Шах и мат. Или този тест не е меродавен или просто гарнитурата на главата е наред. И сега не знам какво да правя Ако при този тест ми бе оцветила течността - щях да отварям мотор, ама сега.... просто не иде. Отделно да спомена - маркучите НЕ се втвърдяват Не ги надува. ИЗВИНЯВАМ СЕ, че толкова дълго се получи като ферман и разказ, но просто трябва да обясня всичко, за да е ясна изцяло ситуацията. Кажете вие вашето мнение - кво става с тая кола Редактирано 15 Август, 2016 от ADH-Honda Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #2 Отговорено 15 Август, 2016 Относно СО теста -определено не хваща малки пробиви в гарнитурата,минало ми е през главата,карал съм съм около 30000км с микропробив в гарнитурата,правил съм 2 или 3 теста за газове всички бяха категорични че газове няма в водната риза....ама имаше(имам тема за този филм).По големия радиатор едва ли е проблем защото имам 2ма приятели с кола като твоита с сменени радиатори,които са 2 пъти по дебели от моя(оригиналния)и разлика няма никаква.Някъде тука в форума съм чел тема за един сивик точно с твоите симптоми и след дълги смяни на термостати радиатори и промивки на двигателя се беше оказало угнили и почти липсващи витла на водната помпа,търсил съм темата но никога не я намерих,чел съм я преди около 6години. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #3 Отговорено 16 Август, 2016 Вернет-а е боклук, сложи си стария и пробвай с друга капачка на радиатора. Това с празния разширителен съд не го разбрах баш. За охлаждането няма значение дали влиза въздух в купето или не, ако не си включил и парното де. За по-големия радиатор колегата Росен е написал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #4 Отговорено 16 Август, 2016 Т.е. казано накратко: в момента, след като съм със сменени радиатор, капачка на радиатор, термостат, антифриз - колата НЕ загрява, но се налага да доливам вода (на дълъг път изхвърля антифриз през разширителния съд и след това се налага да доливам доста - над 1 литър). Мотора работи по същия начин, по който и преди - без прекъсване, без загуба на мощност. Не смесва вода с масло - нито антифриза му се променя цвета, нито нивото на маслото се е покачило. Отзад НЕ пуши бяло. Парно има без проблеми. Вода НЕ тече. След коректно обезвъздушаване (както е по книга, в което съм сигурен, че си направил) единственото "място" където има по-високо налягане е горивната камера (като изключвам инжекторната рейка, естествено). Щом ти духа антифриза от казанчето - гарнитура. Скоро на баща ми английска Сивик имаше СЪЩИТЕ симптоми след кратко прегряване в следствие на "гръмнала" водна помпа. На къси разстояния няма проблем, в началото на дълго на стъпка се проявяваше духването, в последствие почна да се проявява и без да има стъпка... накрая се оказа пробив между 2-и и 3-ти цилиндър. Предишната ми кола Mazda 323f BG, със същата охладителна система... СЪЩИТЕ симптоми - гарнитура. Тва, че термометъра ти не е стигнал до червеното не е гаранция, че главата не е крива, и че гарнитурата не е духнала. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #5 Отговорено 16 Август, 2016 Да,можеш да имаш малък пробив в гарнитурата и шибаните тестове не показват нищо.Аз имах същия проблем,смених гарнитурата и се оправиха нещата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
велизар 172 #6 Отговорено 18 Август, 2016 (Редактирано) Колега имах подобен проблем като твоя.На мен колата ми прегря на връх Шипка.Започна да изхвърля водата през разширителния съд.оставих я да изстине долях и малко вода и на прибиране към Плевен не съм имал проблеми.Моята стрелка за температурата от около два месеца преди това стоеше една идея под средата като преди това винаги е била в средата.Като се прибрах се оказа че капачката на радиатора е повредена,съответно я смених.Два дена карах така и си мислех че съм си решил проблема.На третия ден както си карам и колата изпуши.Отварям и какво да видя 10-12 сантиметрова цепка на радиатора.Филма със смяната на радиатора беше голям или по точно с намирането на точния такъв.Незнам как за една кола могат да предлагат три или четири напълно различни радиатори.Накрая взех моя под ръка и с него в магазина.Като вариант ми излезе само този на Термотех.От както съм го сложил преди около месец не съм имал проблеми като и аз си я понатискам по магистралите.Ходих и на такъв тест за изгорели газове в антифриза който в Плевен правят само в Тойота не в някой квартален гараж.Момчето там ми каза че нашата охладителна система не е много подходяща за този тип тест,но ако има някакъв газ поне малко трябва да се оцвети.При мен нямаше никакво оцветяване и се надявам всичко да е ок.Дано съм ти бил полезен с нещо ако те интересува нещо друго питай. П.С. Колега сега като прочетох целия ти пост видях че всичко това дето съм го написал си го правил и ти.При мен нещата за сега са ок след всичко това дано и ти откриеш проблема. Редактирано 18 Август, 2016 от велизар Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 789 #7 Отговорено 29 Август, 2016 (Редактирано) Разбрах какво става с тая кола, за да изхвърля водата от разширителния съд. Не е гарнитурата, не е и водна помпа. Няма проблеми и поражения по двигателя от евентуално прегряване... всичко е наред. Скапания въпросен радиатор термотек. Та - оригиналния радиатор Денсо с който беше колата е с капаачката с малкия клапан. Аз чак онзи ден забелязах, че гърловината на новия радиатор е по-дълбока и де факто като се сложи капачката която имах (която бях купил нова, по каталог за тази кола - т.е. с малкия клапан) - тя въобще не уплътнява долната част където ляга клапана с пружината (който трябва да бъде избутан като водата се нагорещи/разшири и достигне налягане 1,1 бара). Т.е. един вид 3 седмици си карам един вид с капачка, на която клапана е все едно отворил непрекъснато Ето защо на дълъг път изхвърла водата - защото непрекъснато е отворило, клапана на капачката няма как да затвори, няма къде физически да уплътни. Как се оправи проблема ? Просто сложих капачка с големия тип клапан, отново на 1,1 бара. Просто този нов радиатор са го направили за този другия тип капачки, защо - мога само да гадая (явно, за да не е 1:1 с оригиналния радиатор копие, явно да не ги съдят от хонда/денсо). Ето с една снимка се вижда - тип 2 (малкия клапан) е на оригиналния радиатор и по каталог за Акорд СС7 с F20Z1, с която си карах 3 седмици. Новия радиатор е проектиран за капачка тип 1. ИЗВОД: никога не се доверявайте на неоригинални части (в случая - водни радиатори). Мерете с шублер всичко преди да го сложите. Аз, ако бях гледал по-внимателно, още в самото начало щях да видя по-дълбокото гърло на радиатора и щях да си купя капачка с големия клапан, а не 3 седмици да ходя по сервизи на тестове, диагностики и да изливам по пътищата 4 - 5 литра антифриз Темата може да се заключва. Редактирано 29 Август, 2016 от ADH-Honda Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
skuck 44 #8 Отговорено 29 Август, 2016 Предполагах, че знаеш за различните видове капачки. Реално са два стандарта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 789 #9 Отговорено 30 Август, 2016 Знам и имам/имал съм хонди и с двата стандарта, дори съм имал и хонда от началото на 80-те която е хептем с трети вид капачка (голяма над 6см диаметър). Просто въобще не ми беше минало през акъла, не съм го очаквал новия радиатор да е направен за капачката с по-големия клапан. При положение, че оригиналния е с малкия клапан - кой да предположи, че новият ще има точно там разлика Като го монтирах на колата, налях антифриз с вода, обезвъздуших и накрая сложих капачката въобще не се сетих да меря гърловината на новия радиатор има ли разлика. Важното, че дори и късно реших това да погледна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове