Jump to content
ACID BURN

Гарнитура за изпускателен колектор

Recommended Posts

Здравейте!

    Изпитвам проблеми с гарнитурата на фланеца при прехода от 4 към 2 тръби. Става дума за тръбен изпискателен колектор за Д серия. Така наречените спортни колектори. Оригиналната в комплект гарнитура просто се издуха. Тя е композитна гарнитура - два метални пласта и между тях или азбест, или клингерит не мога точно да кажа. Материала между двете пластини просто се издуха. Сега си изрязох гарнитура от клингерит, но след близо 700-800 км и тя изпусна. Не мога все още да кажа дали е разкъсана или просто в момента не уплътнява това ще го кажа допълнително.

    Моето желание беше да сложа метална гарнитура. Тези от вас, който са срещали този проблем знаят ли от къде може да се закупи такава метална гарнитура?

   Искам да кажа и една особеност. Колектора е увит в термолента. Фланеца обаче не е . Той е точно като радиатор. Цялата топлина от колектора отива във фланеца.

   Допълнително все още колектора не е подкрепен в задната си част при меката връзка и това също може да оказва кофти влияние. Колектора също така не е захванат и към блока. Тези колектори идват без скоби/планки за монтиране към блока и напречната греда и това принципно е проблем.

   Също така след като махнах оригиналната от комплекта на колектора гарнитура видях, че е леко огъната. Тоест, че може повърхностите от топлината да не са баш равни. Металната и клингеритовата гарнитура добре ги покриват дори и да са криви, но металната според мен ще издържа повече на високи температури.

Благодаря на отзовалите се!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

    Моето желание беше да сложа метална гарнитура. Тези от вас, който са срещали този проблем знаят ли от къде може да се закупи такава метална гарнитура?

   

Защо не пробваш с варианта "направи си сам".Лазерно рязане,носиш старата за шаблон,избираш си дебелина по свое усмотрение.За предпочитане е неръждаема стомана.

На идеите ми стигат до тук :tooth: засега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същия проблем. Бях сложил гарнитура от клингерит (сам си я правих) и след около 10хил. км. се скъса, сега преди седмица сложих нова, но от по-дебел графитен клингерит (бил точно за тази работа) та да видим колко ще издържи. Ако има вариант за някаква метална ще е супер, но от какъв метал да е?! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си изрязах от клингерит гарнитура. Предложиха ми да я омажа цялата в грез, за да се изпече гарнитурата. Но аз сложих течна гарнитура в случай, че не уплътни добре.Сега не знам дали е разкъсана гарнитурата или просто изпуска. Ще го проверя довечера. Временно ще си изрежа още една и ще я карам внимателно докато си намеря метална или си направя.

   Тъпото ще е обаче ако е скъсана. И ме притеснява това, че може би липсата на подпора прави тези неща. Макарче преди да сложа термолентата карах доста време и нямах проблем. Сложих лентата и след 1000 км може би го направи тоя номер.

   Иначе да, точно това си мисля да направя в някъв краен вариант. Защо краен, защото трябва точно обрачите да се нагънат според мен за да може да осигури запечатване на отвора. Материал за гарнитурата си мислех алуминии. Защото алуминия е мек и ще се напасне междуповърхностите, има сравнително висока температура на топене. Трябва, обаче да бъде сигурно 2 мм дебела.

   Другото нещо е, че цялата генерация трепери заради т'ва, че колектора не е захвант към блока и също така се образува чупка между колектора и генерацията, защото колектора ми е много леко провиснал надолу.

Редактирано от ACID BURN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се маже с грес, а с графитна смазка, така съм чувал аз.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно с графитна смазка ,в ем комлект ,тея калъфи имат готови и са по 17 лева и са добри

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ЕМ комплект има гарнитури готови? Аз питах за гарнитури, но ми казаха, че нямат. Говоря за тази дето ми трябва. Не за тази при главата. А такива с перфорирана ламарина според мен са обречени на провал. Мога да ви снимам моята гарнитура как изглежда.

Видях, че гарнитурата дето си направих е просто скъсана или по-скоро да кажа счупена. Клингерита е станал крехък.

Говорих с един човек от Стара Загора. Той предлага направа на тази гарнитура от графитен клингерит или пресованата ламарина с азбеста, но и допълнотелно ги и обкантва с обръч за самите отвори. Мисля да взема размерите да ги начертая в аутокад и да му дам един чертеж с размерите. Ще видим колко пари ще излезе цялата история.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тези от вас, които търсят размерите на тази гарнитура - Качвам схема на гарнитурата в случай, че искате да си направите такава.

Гарнитура - изп. колектор.pdf

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Получих гарнитурата. Много съм доволен. Ще ви покажа моите опити и какво се получи на базата на чертежа по-горе.

Първо беше оригиналната гарнитура, която се издуха.

http://ramxc.snimka.bg/automobiles/honda.922683.37297184

После "реших" проблема с рязане на клингерит и така си направи гарнитура. Малко преди София и тя изгърмя. :D

http://ramxc.snimka.bg/automobiles/honda.922683.37297184

Виждате я разчупена, но напрактика беше цяла. Материала става здрав на натиск и слаб на опън. Материала крехко се разрушава. Избилата част е от стрната на едната шпилка. Явно радиалното усилие и малкото количество материал + вибрациите го пропукват клингерита.

Търсех графитен клингерит - това, което беше предложиш колегата по-горе и попаднах на фирма, която ме препрати към един човек от Стара Загора. Начертах си гарнитурата и презапасих малко с отстоянията около отворите на колектора и отворите за болтовете. Резултата е този:

http://ramxc.snimka.bg/automobiles/honda.922683.37297186

Отворите на колектора са обкантени с алуминии предполагам. Материала изглежда подсилен със метални листове. От техническата информация за графитения клингерит оставам с впечатлението, че материала за тази гарнитура е точно графитен клингерит.

Ето как изглежда оригиналната гарнитура наложена върху новата гарнитура:

http://ramxc.snimka.bg/automobiles/honda.922683.37297187

Снимката е малко размазана, съжелявам. Отворите са почти перфектно напаснати, което значи, че ако решите да режете по чертежа горе няма да имате никакви проблеми с напасването. Разминаването е в зоната на допуска. Също така може да се забележи това презапасяване, за което говорех. То е около 2 мм по цялата периферия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко пари излезе , държи ли се все още гарнитурата и как мога да се сдобия и аз с такава?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 По спомени беше нещо от порядъка на 10-15 лв. Аз си направих една такава. Тя почна да изпуска леко. Главното е да се заравнят фланшовете. Иначе нищо не правиш. Сега съм със същата и до колкото успях заравних фланшовете. Ще видим колко ще държи. Ако не издържи директно режа фланшовете и напасвам тръбите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А аз си мисля дали да не си изрежа от меден лист ламарина 1,5 -2 мм... Предполагам имаш предвид да се заравнят фланците?

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...