Jump to content
igniter

Honda Stream 2001-ва, K20A1 грешка: P1259 - powertrain

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

На пръв поглед тълкуването на грешката е проблем със соленоида на VTEC-a.

Двигателят сякаш влиза в сервизен режим и след 3500 об/мин. умира.

За сега ще проверя връзките на соленоида и какво е тълкуванието на грешката.

Молбата ми е ако някой знае за какво иде реч да драсне някой ред.

Редактирано от igniter

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евентуален проблем с нивото и налягането на маслото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да предположа и аз ..лош вискозитет на маслото.Та въпроса ни е маслото какво е и кога е налято...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Топло колеги ...

За да обогатим форума съм приготвил нагледно и снимков материал.

 

post-3032-0-76001000-1468784780_thumb.jpg

 

Проблема се оказа шепа алуминиеви стружки (предполагам нормално за възрастта на автомобила), тиня, и нагар върху металната мрежичка на входа на соленоида :)

Да ви кажа честно аз и преди си харесвах как върви, но тази вечер като я покарах малко се стреснах, просто Vtec-а не е отварял до край до сега.

Сега вече наистина се държи като 156 коня.

 

Парадоксалното беше че при шофиране в градски условия не показа наличие на каквито и да е проблеми. Едва след като натъпках колата с деца и багаж, на 200 км от вкъщи придърпа, светна чека и влезе в сервизен режим. Идеше ми да се застрелям.
Било е необходимо да се покара известно време във vtec режима при по-висок дебит на масло и буклучетата се вдигат от дъното на мрежичката и залепват като тапа.

 

Иначе маслото е свежо, Motul Synergie 6100+, внасям си го от Германия, понеже нямам вяра на тукашните дилъри ... имал съм проблеми преди с уж оригинални масла Castrol Magnatec и Motul-а.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е като има HappyEnd.Айде сега да питам от къде алуминиеви стружки и като си отговоря...май само от главата-лагерите на разпределителния вал.Значи не съвсем Хепиенд  и не съвсем правилно масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, определено спах като къпан тази нощ :)

Все пак не е ли логично след като стружките са спряни на входа на соленоида те да идват от самия блок на двигателя?

Предполагам това са стружки от двигателя, които не са хванати от масления филтър.

Няма как да знам през какво му се е наложило да мине Стрийм-а понеже го имам от месец насам.

По.мои наблюдения някои от консумативите е възможно да са заводските а маслото да е било само доливано.

Все пак става въпрос за италианци.

 

Отварял съм 20 годишна скоростна кутия, при магнитчето и имаше в пъти повече метални стружки.

 

Понеже колегата ме накара да мисля в тази посока ще помоля някой компетентен да обясни наличието на алуминиеви стружки там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да караш с препоръчаните масла от Хонда /Не от Бултрако/за К20,пък след 5000 км. ще ти помогна с избор на правилното масло в зависимост от състоянието.Като регулира клапаните имаше ли много нагар по разпр. валове и горния картер?

 

В предния си пост казвам от къде са стружките....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото си е ОК според мен.

От години карам Сивика и още 3 други коли с такова масло и не мога да се сетя да е имало какъвто и да е проблем с тях.

Тепърва ми предстои да се осведомявам за състоянието на клапаните и то едва след като реша по-належащите проблеми.

От това, което източих ми стана ясно, че колата не е се е радвала на редовна смяна на масло.

Надявам се да се изчисти след няколко смени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ем ..като не се знае какво е наливано преди...дано се оправят нещата сега..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аааа сега стоплих за какво говориш ... преди време четох в един руски сайт някаква статийка, там обясняваха че собствениците на автомобили с К20А1 двигатели сипвали масло, каквото им попадне и в следствие на това се получавало недостатъчно мазане на разпределителния вал, който на всичкото отгоре едва ли не бил по-мек от този на А2 например.

В действителност имаше снимка на отворен двигател, чийто разпределителен вал беше объл и едва личаха кобилици на него :)

Редактирано от igniter

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Топло колеги ...

Да ви кажа честно аз и преди си харесвах как върви, но тази вечер като я покарах малко се стреснах, просто Vtec-а не е отварял до край до сега.

Всъщност има ли такова понятие полуотворен Витек, той не е ли или сработил или не?

 

Пробвай да караш с препоръчаните масла от Хонда /Не от Бултрако/за К20,пък след 5000 км. ще ти помогна с избор на правилното масло в зависимост от състоянието.

Бърз и конкретен въпрос- вискозитетът на пълна синтетика 5w40 и полусинтетика 10w40 един и същ ли е при достигната работна температура на двигателя или иначе казано двигател предвиден да работи с 10w40 ще усети ли разлика във Витек режим ако се кара с 5w40 ако изключим по-добрите смазочни свойства?

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И бърз отговор ... на практика е един и същ защото вискозитетът и на двата вида масла (W40) става един и същ при достигната работна температура (100 °C).

На практика не би трябвало да има разлика във Vtec режима.

5W40 би намалило износването на двигателя особенно когато става въпрос за старт при ниски температури (0 °C).

 

От позицията на моя скромен опит бих разделил моторните масла на два основни вида:

1. такива, които почерняват, пушат и се наблюдава разход при тях (без значение лъскавата, нормално изглеждаща опаковка наред със суперлативите изписани върху нея, високата цена и авторитетния продавач)

2. такива, които вършат работа и двигателя се чувства добре с тях от смяна до смяна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съвсем съгласен с горното мнение.Стандарта ,който систематизира вискозитетните класове е доста широк.Отделно нека да говорим за VTC и VTEC.

Системите са разработени за кинематичен вискозитет около 8 при 100 градуса.W40 e далеч на горе...около 15-16,което е почти двойно.Хондата обаче работи малко по-хладно от другите коли.При 80-90 градуса,колко е вискозитета никой не знае.

 

За маслата.... такива дето пушат,цапат димят и се разходват няма.Има коли ,които пушат и собственици,които не знаят какво да налеят и карат по 10000 км..

Всички масла си отговарят на параметрите описани в ПДФ-те им със някакъв толеранс естествено.АКо пише 10W-40,то трябва да е течно на -20 градуса и да осигури 15 вискозитет на 100 градуса.Ако не го прави..маслото няма да вземе никакъв сертификат.ДОбавките правят маслото хубаво или не,Това са модификатори,миещи средства,стабилизитаори на вискозитет,антиоксиданти.Според количеството им пък фирмите производители на автомобили си дават разрешенията.Добавъчните пакети като цяло са 3 за бензин и 2 за дизел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама колега ти сериозно ли?

Бях стигнал до извода че двигателят е гроб.

Тръгнах да поръчвам комплект гумички на клапаните и се стягах за тотално разглобяване на двигателя защото маслото почерня и изчезна (Castrol Magnatec 10w40 от локален дилър от който зарежда целия град с авточасти).

Като цяло двигателят си даваше всички симптоми на покойник, в това число и шумна работа.

С масла от Германия не съм имал каквито и да е проблеми, доливал съм по 100-200 грама от смяна до смяна (10 000 км) и то в случаите в които съм се заигравал по-често в червения диапазон.

 

Да допуснем че в по-цивилизованите страни има истински качествен контрол и съмнителна стока е малко вероятно да попадне на пазара.

Бас държа че и самите производители варират със съставките и суровините на продуктите си в зависимост от това за пазара на коя държава е предназначена стоката им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем сериозен съм...оня ден пращах масло до Пазарджик.Издири колегата и го питай как се държи маслото на мотор готов за ремонт...Кастрола си го запази да мажеш пантите на вратите вкъщи..Всъщност и Кастрол имат хубави масла,но не са тия ,които пазаруваме тук..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Castrol Edge FST 5W30 fully, пазарувано в Англия от кои е, т.е. прецакан ли съм, или да си карам с него А4-ката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам Краси,нищо не разбирам от Ауди.Каквото пише за модела като спецификация.виж дали го има на тубата..

В Англия в сервиза на Хонда направо сипват Кастрол като оригинално...тук не може да изкара и 3к км...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Исках да кажа К20А4-ката, т.е. неуспешно се направих на интересен.

Английския климат нещо ми влияе зле ;)

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей така, да пишеш за коли от VAG групата във форум на Honda те прави еднакво мразен и от едните и другите :)

 

ps: аз се сетих, че става въпрос за K20A4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази грешка се появява и при недостатъчно уплътнение на гарнитурката на снимката.

Тези VTEC Клапани понякога пасват трудно на двигателя, друг път изтърват резбите на болтовете .....внимавай как стягаш болтовете и си сложи нова гарнитурка от Хонда- Бултрако. Обикновено гарнитурата изпуска по малко и тогава не светва грешката, но като протече повече светва. Някои колеги са припасвали самите клапани към двигателя.

Общо взето е ясно положението нямаш достатъчно налягане на маслото. С това масло Motul Synergie 6100+  нали не караш повече от 3000-400 км ?

Еле пък ако я вкараш в лютеницата редовно не знам....Слагай 5w30 Amsoil Signature series или подобно с база естери ако искаш да я караш още дълго време. :yes: ето примерно от тук http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=100107&hl= или от тук http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=99752

Каналите на главата са тесни и при гадно масло можеш да обърнеш и металната гарнитура на главата и да отидеш на ремонт сериозен.

Проверявай си редовно антифриза за наличие на масло - обикновено там става пробива.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ти кажа хубаво силиконирах старата и я лепнах, проверих за течове след известно време и беше ОК.

Възможно е на по-късен етап да я заменя с такава от Бултрако, стига да не струва 100+ лв.

Като казваш да изпуска да не би да имаш в предвид при по-високо налягане част от маслото да прескача между каналите на клапана.

Иначе ще я прокарам малко с 10W40-то и с настъпване на зимния сезон мисля да сложа Motul 5W30, ако въобще зимата колата помръдне.

 

Мерси за напътствията все пак.

Редактирано от igniter

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хич не си го и помисляй!Направи промивка с промивъчно масло за 300-400км и тогава налей новото масло.В противен случай ще го убиеш за 1000 км и нещата ще се влошат...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр.в Бултрако няма да е 100лв скъпа направо си поръчай една нова. Това със силекона е заигравка - по принцип на такава гарнитура не се слага силикон. Само не стягай безобразно винтовете - 3 броя на Vtec клапана че ако ги скъсаш ще се наложи да сваляш главата.

 

Маркони Може би ще разясни за какво масло става въпрос точно.

Питай тука за добавка за почистване http://subaruland.services/blog/a

Archoil се казва добавката налива се в сегашното масло и не е химия да ти скапе уплътненията и т.н.

 

В никакъв случа не си наливай 10w40 !

Мотул във вискозитет 5w30 е средно качество масло до макс 5000 км. пробег, ама може да стане на вода и за 1000 :)

 

А случайно колата да има или да е имала газово ?

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе хора, защо има сайтовете в интернет предлагат и масла с вискозитет 10W40 за Стрийм с K20A1 двигател?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато се гледа само вискозитета 10w40......5w....а не какво е маслото като марка, модел т.е. състав и т.н. много по важни параметри от вискозитета ще е така.

Писах ти какво масло аз бих налял на този двигател ....ти наливай каквото си купиш.

 

ПП

В Бултрако - Хонда България наливат 5w40 от Варелите Мобил 1 на чисто нови коли .....ако това се случи в USA ще останат без работа ....ако си достатъчно смел може и такова да си налееш :yes:

Има много теми за маслата - потърси и прочети, но те съветвам да слагаш масла 4-5 група за да ги караш 10-15 к км. максимум или 1 година. Спазвай изискванията на производителя.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=101841

Всъщност този разговор го пренесете в темата за маслата .Там четат и пишат всички и може да има по-голяма яснота ако се попрочете казаното до сега.В таблицата за маслата Акорда вече е попълнен ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амиии ... до тук около 1500 км с Motul Synergie 6100+ 10W40 и никакви видими проблеми и странични ефекти.

През следващата седмица ми предстои пътуване за още толкова да речем.

Някои форумци успешно ми вкарват психози с маслата, но на този етап нямам свободно време да сменям масло.

Предполагам евентуалните проблеми ще започнат при захлаждане, но до тогава ще го сменя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, тръгнах пак до морето и като я засилих със 160+ пак придръпна и светна чека.

Интересно, че този път не умираше след 3500 rpm а се държеше горе-долу нормално като не я напъвах.

Добре, сменям маслото и уплутнителя на соленоида.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошо.... :|

Преди да смениш маслото с качествено и качествен филтър си промий двигателя било със специално масло или Engine Flush, който се налива в старото масло - само гледай да сложиш читави такива и да не са Solvent-based (базиран на разтворители) !

http://www.lubegard.com/~/C-265/LUBEGARD+Engine+Flush "Detergent-based" аз съм използвал това и е уникална прочети за какво иде реч има и други подобни. Само не се кара колата когато се ползва Engine Flush  че съм чувал и за такива идеи :yes:,  а се държи запалена на тихи обороти - може и цял ден но обикновено 1-2 часа е достатъчно без да се гаси двигателя се източва докато е горещо маслото.

 

Виж дали имаш теч около Vitec клапана - дори и сълзички не трябва да има.

Дано се оправиш леко.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много скъпа тая промивка.

Да отвори капака на клапаните и да прецени има ли нужда.

 

А тая е 2 пъти по-евтина:

http://www.ato24.de/amsoil-engine-and-transmission-flush-0-473-l.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтъра е сменен задно с маслото 10W40. Рутинна процедура при стария Сивик.

Това с промивката ми се види голям филм, не че е невъзможно, но определено в момента ще ме затрудни.

В петък евентуално пристига гумената гарнитурка за клапана, цена цели 18 лв.

Остава въпроса за избора на масло, какво и от къде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтър се сменя със всяко масло !

Ако слагаш некви китайски филтри за по 5-6 -10 лв. Си е твоя работа....

Не познавам този флъш на Амс, казах ти аз какво съм ползвал.

Промивката с флъш е елемнтарна - наливаш го оставяш 1 час да бачка на обороти , източваш Хвърляш филтъра !!! Слагаш нов филтър OEM или подобно качество и наливаш качествено масло.

Капака на клапаните не барай ! Отвори и си виж през капачката.

Ако слагаш масло с Естери задължително промивка. Промивка ще ти изчисти всички мизерии , дригателя ще стане по тих по икономиче

Прочети темите за маслата и си харесай.

 

ПП

 

Не мога да схвана как не ти се дават 100 тина лева за качествено масло което ще го караш 8-10 хил. км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,има си тема за маслата...заключвам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...