obscureman 0 #1 Публикувано 12 Март, 2016 Здравейте, приятели! От много време съм скрит хондаджия и фен на марката, но забравих стария си профил тук и сега си направих нов, защото се сдобивам с Акорд Купе 1999 (популярната американка). Живея в Германия и във вторник трябва да си взема колата с регистрацията, номерата и т.н. от салон. Акорда е 1999, с 2.0 мотор F20B5, 147 конски сили, автоматична трансмисия. Донякъде ме мотивираха постовете тук за тази кола и преди време я заглеждах много още в България. При тест шофирането имаше плавно играене на волана и много леко биене наляво, което отдавам на 10-годишните гуми, приели форма от стоене на място и твърди като пластмаса. Колата има леки козметични забележки и е омърлявена от стоене, но не видях забележки в купето, протрити или скъсани кожи, надраскани пластмаси, отвън има леко чукване отзад на паркинг вероятно, но няма гнило и ръжда (поне доколкото видях). Искрено се надявам с един стенд на окачването и покупка на чисто нови гуми всичко да е ок. Колата е на 98 000 км по километраж. Бордчето, оформено на предните спирачни дискове от накладките е едва осезаемо с пръст, което ме кара да вярвам, че този километраж е верен. Тук превъртането на километраж е наказуемо със затвор, така че дано няма лъжа и измама. Интересуват ме няколко неща и ми се ще да ги изкоментираме заедно. 1. Мисля да си взема нови целогодишни гуми Goodyear Vector 195/65/15. Ако някой кара с тях, дайте отзиви хубави ли са. 2. Засега съм планирал стенд, гуми, почистване на купето, обслужване масло и филтри и оглед отвсякъде от мой приятел майстор, полиране на драскотинките и забележките от друг майстор. Ангренажен ремък по документи е сменян на 65 000 км. Дайте насоки за слаби места, на които да обърна внимание и на колко се сменя ангренажа на това возило. 3. Свикнал съм да имам много музика на USB флашка в колата, а тази кола си е с 1 Дин Хонда плеър. Някой от вас слагал ли си е 2 Дин Андроид устройство в колата и хубав ли е звука? Гледам разни много читаво изглеждащи китайчета с Андроид, плеър, навигация и т.н. за по 170-180 евро, но не знам доколко са надеждни и ми трябват някакви отзиви 4. Доколкото четох, автоматичната трансмисия с този мотор 2.0, 147 коня, не дава дефекти като при 3.0. Дайте отзиви, ако някой кара този мотор с АТ. Предварително ви благодаря за мненията! Много четох колко здрава и надеждна е тази Хонда и когато седна в нея, просто я чувствам много удобна и усещането ми допада. Наплашен съм единствено от салоните и лъжите в тях. Иска ми се да си я направя веднъж и да й се радвам. Принципно съм голям маниак и ми е много мила колата Отворен съм за всякакви съвети... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shorty 157 #2 Отговорено 13 Март, 2016 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=95683&do=findComment&comment=1057413434 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=96885&do=findComment&comment=1057423655 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
obscureman 0 #3 Отговорено 13 Март, 2016 Благодаря ти, Shorty, чел съм тези теми. Едната е много обща, макар и с доста изчерпателни мнения, а в другата става дума предимно за тунинг, смени на двигатели, джанти и т.н.. Аз имам принципната идея колата ми да се поддържа в сток състояние с изключение на една мултимедия на таблото, за да имам повече възможности за навигиране и обем музика, с който да боравя лесно, защото обичам много и разнообразна музика, докато шофирам. Още веднъж ще поставя няколко въпроса, касаещи покупката ми: 1. Отзиви за гуми Goodyear Vector 4 Seasons 195/65/15. 2. Засега зяпам в ebay масло 5W40 на Мобил, на много приемлива цена е, но нямам отзиви за него и пробега с него. Филтрите са ясни... 3. Някой може ли да даде оригинална информация относно обслужването? В момента колата е на 98 000 км. Какво трябва да й обслужа още - трансмисионно масло (как точно се казва това на Хонда и колко да сменя), ангренажен ремък,,ролки, хидравличното масло и т.н. Не мога досега да намеря хубав график за тази кола, мотор и трансмисия, в който да си пише подробно кога какво се сменя от консумативите. В различни теми има откъслечна информация и мнения, но предполагам все някъде това го има систематизирано от производителя. 4. Отзиви за китайските Android авто-таблети с навигация и мултимедия двоен дин. Някой слагал ли е, добре ли пасва на конзолата, качествен ли е звука и оперирането с подобно устройство? Не ме вълнуват задни камери, мобилен интернет и т.н., а навигация и музика предимно на бюджетни стойности. Няма да дам 1000 евро за Alpine или Kenwood Благодаря Ви предварително, приятели! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accordingly 26 #4 Отговорено 13 Март, 2016 Здравей. Трансмисионното масло се казва Honda ATF DW-1. Не се препоръчва смяната му да става с машина под налягане, а само с източване по естествен път от пробката и доливане. Така излизат около 3л от общо към 7, съответно ако искаш да смениш цялото масло, се извършва това източване/доливане 2-3 пъти през кратки интервали каране. Относно надеждността на автоматика - мисля че кутиите са еднакви с 3.0, но предполагам поради по-малката мощност при 2.0 по-рядко се чува за проблеми. Така или иначе смятам проблемът с автоматика при 3.0 за силно раздут, но вече е писано по въпроса. Относно другите консумативи и графика им на обслужване, прочети в книжката на колата - има хубава табличка според условията на експлоатация. Ако я нямаш книжката - ето тук Хонда любезно са я качили за безплатно сваляне в pdf формат http://owners.honda.com/vehicles/information/1999/Accord-Coupe/manuals По другите ти въпроси за гумите, двигателното масло и мултимедията едва ли ще получиш еднозначен отговор - всеки си има свои субективни виждания и предпочитания. Честито за колата и приятно каране - такъв Акорд на тия километри си е попадение! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
obscureman 0 #5 Отговорено 14 Март, 2016 Prelude, много благодаря за коментара! Едно нещо ме дерзае за трансмисията - ако в нея е старото минерално масло, няма ли да се пресече при доливане на синтетика? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
obscureman 0 #6 Отговорено 14 Март, 2016 Може и да се бъркам, но някъде четох, че старото Z1 било минерално, а DW1 било синтетика... Другаде пише, че са едно и също... На кое да вярвам? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1572 #7 Отговорено 14 Март, 2016 Братята американци викат : "Per Honda Service News November 2010: Short answer is it's backward compatible BUT Z1 is not approved for use in 2011 or newer. "Honda parts stock has a new ATF available. It's called ATF DW-1 and it replaces ATF Z1. It’s been designed to improve transmission performance when it’s cold, which helps with fuel economy. ATF DW-1 is the factory fill for all ’11 Honda models. Eventually it will be our only ATF, but you can keep using ATF-Z1 in all ’10 and older models for now. However, make sure that you DO NOT use ATF-Z1 in any ’11 and newer models." Накратко - ATF-DW1 може да се смесва с ATF-Z1, т.е. може да се долива на коли произведени до 2010-а, обаче на коли след 2011-а - само ATF-DW1. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accordingly 26 #8 Отговорено 14 Март, 2016 Да, старото е минерално, новото е синтетика със сигурност, но няма проблем да се смесят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
obscureman 0 #9 Отговорено 15 Март, 2016 И така... вчера привечер се сдобих с возилото. Днес отивам в сервиза за пълен оглед на всичко, да я вдигна на подемник, защото в салона няма как да я гледам долу. До момента търговецът ми обясни, че са сменили 2 крушки на светлините, някаква скоба долу на гърне или катализатор, която била хлабава и е препоръчително да си сменя задните накладки. Това била единствената забележка по окачването на TÜV. Нямам никакво понятие от цените на това возило и дано не са нещо скъпо, защото мисля да ги сменям веднага. Возията сега не е кой знае какво, защото колата играе и вози твърдичко с 10-годишните пластмасови и изметнати гуми на нея. Направи ми впечатление, че само часовника на централната конзола няма подсветка. Пишете ми крушка ли се сменя, защото няма начин да не са предвидили светлина на часовника... Ще опиша какво съм планирал да правя засега по нея и ме поправете, ако съм на път да направя някоя дивотия Много разчитам на мненията ви. До момента съм планирал: 1. 5 литра масло 5W40 Mobil и комплект филтри. 2. 2 литра DW1, за да поопресня това в трансмисията, макар че по километри не е за обслужване, но е седяла доста време. 3. Горе споменатите нови гуми. 4. Виждам един комплект ангренажен ремък с ролки в ebay за 40 евро, не знам дали да му се доверя. Предполагам е препоръчително да го сменя сега, защото в предписанията на производителя е на 150-160 000 км, но и на период време също. 5. Задни накладки и стенд окачване. 6. Производителят препоръчва смяна на свещи и кабели, но според мен докато колата пази константни обороти и върви добре май най-добре да не ги барам? Драснете какво мислите и стискайте палци да не изскочи друго, че много ще се изцепя с парите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
obscureman 0 #10 Отговорено 16 Март, 2016 Здравейте отново! Огледахме внимателно звяра в сервиза вчера, отдолу е в перфектно състояние, майстора препоръча да пръсне един спрей фин шагрен, за да я запазим от евентуални корозии. Ще сменим накладките отпред и отзад, дисковете са супер, едната предна биалетка е за смяна, ще сложа две направо. Това е всичко по окачването, останалото е по план. Майстора много хареса колата, потвърди реалните километри и съм много доволен На колата има стикер за следваща смяна на ангренажен ремък на 180 000, така че той отпада. Тази подсветка на часовника се оказа много специална и с много скъп транспорт до мен от USA. Поръчах от ebay британски заместител и ми дойде 5 евро с транспорта до вкъщи. Скъпа излезе, но кефа цена няма Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobchoo 139 #11 Отговорено 30 Март, 2016 Честито колега със здраве и мерак да си я караш! 5 евро са добра инвестиция в Хонда, ще ти е благодарна дълги години. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове