smbonev 0 #1 Публикувано 6 Март, 2016 Здравейте, Оглеждаме се за закупуване на Civic 8 - дизел (или при добра цена - 1.8 бензин). Проблема е, че не съм наясно с хроничните "болежки" на модела. Изчетох цялата тема за модела в този форум, както и почти всяка тема до 10-та страница Разбирам, че едно от притеснителните неща е маховика и съединителя, които са доста скъпи. Може ли да се каже, че често се среща проблем с тези две неща и как при оглед на автомобила най-лесно да установя наличие на бъдещ проблем, какви са признаците за износване? Винаги ли се сменят в комплект съединител и маховик? Прочетох и за DPF - доколкото разбирам, се монтира на някои автомобили след 2007-ма и е препоръчително да се махне, както и EGR май софтуерно се изключва? Това задължитлено ли трябва да се направи след като я купя (с оглед на километрите, които са й навъртяни)? Как са откъм ходова част? Карал съм Мицубиши Галант, които отпред са с по 3 носача на всяко колело и честно казано едва ли нещо след тази кола ще ме уплаши, но все пак? Има ли нещо друго, което би могло да се окаже скъп разход в последствие? Имам около 10к лева за закупуване+регистрация и обслужване. Надявам се да стигнат за нещо читаво и да не се налага после да стои на паркинга докато съберем за ремонт Ще съм благодарен на всички отзовали се. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rachet 0 #2 Отговорено 16 Март, 2017 (Редактирано) Аз се оглеждам за такава Хонда за моята приятелка и това, което прочетох, освен написаното тук е : -Проблем с парното при дизеловия вариант (в студено време не духа особено топло и бавно стопля). -Проблем с прибирането на огледалата, има решение на проблема, до колкото помня беше 300лв ново огледало , 80лв релето и малко разправия или 1 лв съпротивление, и много разправия. - Дизелът, като цяло може да се очаква проблем с дюзи и турбина , които са доста скъпи ремонти. - Автоматика им не е от най-надеждните (има го само при бензина). - На джип, мисля че беше cr-v или там както се води, съм виждал на 200 000 км мотор с луфт на аксиалния лагер. - Често срещан проблем е и демпферната шайба, която не е евтина, към 300лв нова! Понеже не искам някой с дизел да ме хока. Да си кажа, че аз за моята приятелка търсих и още търся дизел и се интересувах от дизел, но колкото повече чета, толкова повече се разубеждавам. Тя обаче иска да й е много икономично и иначе трябва да се разправям с LPG и what ever. Редактирано 16 Март, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
r5gtr 16 #3 Отговорено 16 Март, 2017 (Редактирано) Карам 2г. дизел. Маховика може да се хване дали е заминал, като при запален двигател гасиш веднъж с натиснат съединител и още 1 път с пуснат и слушаш, в коша дали има затихващи тракания (не помня дали натиснат или пуснат съединител, на тотал маховик се чува как прихлопва, докато затихва). Съединителят е репортвано , че приплъзва от чисто нова кола, решение с нов оригинален е със същия ефект. Има обаче усилен съед+солиден маховик от Англия за същите пари, като комплект ориг. съед. с демпферен маховик=1400лв. Моят и 2те зими приплъзва слабо от време на време, като скове -5 и надолу градуси. Никога друг път не е приплъзвал. ДПФ след '07 . Моят го махнах, светва дпф лампа за 2 мин и толкова. Проблеми НУЛА. ЕГР съм го изчистил само. Проблеми има с дюзите, когато спре да пали топла. 1бр. дюза 700лв, рециклиране 300 по спомен, друга магия май няма за тях. Естествено може да нямаш никакви проблеми. Проблем с колектор, стоманеният се пука. Мнения за решение колкото искаш. От нов чугунен (250лв) до заваряване на стария и пр. Моят се усеща, че пуска смрадня под капака и вкарва в купето доста гадно. При първо палене да се гледа зад мотора, дали нема да изпуши (видях една такава) или дали смърди яко на изгорели газове зад моторетката. Проблем с турбо не съм чел да е масово. Парното си е слабо, кой каквото да ми говори. Окачването знам , че аморт. си умират, както и предните шарнири - върви с носача - 200лв/бр, аморт. по спомен са 100-150/бр. Аз съм чук, за 2г. една биалетка - 25лв. Прибиращите се огледала помня, че веднъж ги пробвах да видя как работят. Неизползваемо, проблем с тях не би ме трогнал. Плюсовете са по-ниската цена. Разходът е песен - 7-9 в София, навън 7-8 с натискане. Също динамиката дизеляка тръгва на ниски, много приятен за каране, не като бензина, дето на 2000-3000 оборота да е 40-50к.с. 140 срещу 140, но нютоните са 2 пъти повече. Плюс е и модерния вид, 10г. кола изглежда свежо на нашия автопарк. Не като голф 5 (за същите пари). Ест. и аз исках бензин: по-лесен тробъл шутинг, при покупка няма турбо, дюзи и демпфери, но цените са +2 минимум . Сега съм доволен. Не ми се занимава с газови, а слезнах от точно една една спряла бензинка, дето под 10 градско не даваше. Нисък разход и добра динамика. Проблеми нула. 8500 (на табела 9600, т.е. пазари се здраво) ДПФ на вторични - 200лв, старите гуми - 200лв, сам я обслужих 150лв., 2ри комплект джанти - 200лв и 8 нови гуми - 1000лв. Излъгах за ДПФ филтър. Като го махнеш физически и круиз контрола умира. Ползвали общ електронен блок, бла, бла, спира да работи. Някой твърдят че след записване на нова горивна карта /МАП/ тръгва, други казват, че е мимолетно и пак спирал да работи. Круиза се пробва с над 40км/ч. Редактирано 16 Март, 2017 от vesivanova 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rachet 0 #4 Отговорено 17 Март, 2017 (Редактирано) "r5gtr" Добре, тези неща, знаеше ли ги преди да закупиш колата? Ако да, как пречупи здравия разум и се нави за дизел. Както казах, дори не е за мен и не мога. Съединителя не ми е проблем, че трябва да се смени с демпфера, един път на 200 000 км , което означава, че ще го сменя 1 път или никога . Но това, което каза , че чисто нов си приплъзвал на 2,2 дизел, на предно ми звучи супер недомислено ! Това, с парното също е доста некомфортно, беше едно от най-дразнещите неща на бившата й кола. Рено клио (за там няма да говоря, че само нерви). А отказването на круиза, с премахването на дпф-то, е направо черешката на тортата, защото с нашата нафта много бързо сдават багажа филтрите. Варианти за дизел са и Пежо 308 1,6 Хди 110 коня, ама не искам да чувам за френско Редактирано 17 Март, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
r5gtr 16 #5 Отговорено 17 Март, 2017 (Редактирано) Търсех само 3 врати, това беше тогава единствената в моя бюджет. Гледах 2-3 други, пълни гробове за 10 и нагоре. Не ме отказа, защото колата си беше това, което търся. Приплъзване, разбирай само на 3та и 4та, при кучи студ и цялата газ на 2000об и леко се усеща, че приплъзва. Една жена никога няма да разбере даже. Не си го представяй , че се форсира до 5к и не можеш да тръгнеш. В ЮК форума има репорт, за кой кога му е приплъзнал, за пръв път. Имаше коли от 3000км, с буксуващи и такива на 200к, който никога не са имали проблем. Официално Хонда не признал за проблема, но е установено слаб притискател. Както казах, вместо да се дава 1400лв за комплект с маховик, се взима стейдж 2 съед. с плътен маховик за същите пари. Има маптнати на 200к.с. на колела с такъв съед.- никакви проблеми. Парното - съм с яке цяла зима. Тук се дискутира, някой твърдят, че не е вярно, но аз нови дизели , все си е клинч вътре, докато минат 10км поне. Признавам за круиза не знаех, но при над 75% градския ми километраж не мога да си позволя да го оставя и да влизам в авариен режим, заради 10 годишен дпф филтър. Мен не ми пречи, някои са болни и не търпят такива минуси да имат. Пак казвам, аз съм си доволен, проблеми никакви не съм имал. Не съм като сектантите, дето правят всичко на пролет и после чаааак на есен и пак да казват, че са доволни. Френско ще те разболее, немските дизели пък тракат, като каменотрошачки. Това е всъщност, нещото, което ме дразно доста са вибрациите на място. Редактирано 17 Март, 2017 от vesivanova 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
harry11 5 #6 Отговорено 17 Март, 2017 Kolega r5gtr, С каква скорост, извънградско, го правиш това 7-8, че ми се вижда много. Отдавна оглеждам 1.8i, но и се чудя за дизел. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Peychev 6 #7 Отговорено 17 Март, 2017 Не зависи само от скоростта, а и от броя на изпреварванията, когато форсираш колата да ускорява много пъти, разхода се вдига. При поддържане на 140-150 км/ч, по магистралата си на разход от 6.3 - 6.5/100 км.Ето тук е разходът на 200-300 Сивика дизел в Германия.https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/168-Civic.html?fueltype=1&constyear_s=2006&constyear_e=2011&powerunit=2За нашите горива, добавяш половин-един литър на немските стойности. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesivanova 1069 #8 Отговорено 15 Април, 2017 Последните 4 коментара са преместени тук: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=91682 Моля да обръщате внимание на важните теми в раздела! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
draid 8 #9 Отговорено 14 Май, 2017 Здравей колега, Виждам, че темата е малко по-стара, но ще отговоря, защото може и друг заинтересован да прочете. Карам 2.2 дизел от 2г. и то доста. Това е първият ми дизел и съм много доволен, макар в бъдеще да смятам да се върна към бензина именно заради скъпите ремонти, които могат да те сполетят. Моята е 2006г. и няма ДПФ, така че това не мога да коментирам. Най-сериозните и скъпи неща, които може да се наложи да сменяш са: съединител + маховик (не е рядкост да имат проблеми), дюзи, турбина (мисля, че проблеми там се срещат значително по-рядко), кормилна рейка (малко слабо място им е). Други чести болежки, на които задължително трябва да обърнеш внимание са: прибирането на огледалата (с времето забавят и в крайна сметка спират да се прибират), пластмасовият "спойлер" прикрепен към задното стъкло (в двата края има щипки, които се чупят с времето и започва да тече вода, когато го подръпнеш не трябва да се вдига нагоре пластмасата), Амортисьорите също не са кой-знае колко издръжливи, макар с моите да съм нямал проблеми. Показанията на дисплея на радиото могат да започнат да изчезват, особено в студено време - това се дължи на лоши спойки и принципно не се оправя трудно, ако на човек му се занимава. Аз лично по моята съм сменял само лагери с тампони на амортисьорите (около 300лв оригинални) и ми предстои смяна на биалетка. Имам сериозен страх обаче от съединител, и рейка (рейката може да се рециклира за около 600-700лв, нова е 2 бона). Като динамика автомобила е страхотен, върви прекрасно въпреки, че е тежък. Разхода е нищожен на фона на предишната ми кола, която в София гореше над 13/100. Със сравнително нормално каране смесено ми дава около 6-6.5/100. Само в града рядко ще прехвърлиш 7/100. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
r5gtr 16 #10 Отговорено 13 Юни, 2017 Не зависи само от скоростта, а и от броя на изпреварванията, когато форсираш колата да ускорява много пъти, разхода се вдига. При поддържане на 140-150 км/ч, по магистралата си на разход от 6.3 - 6.5/100 км. Ето тук е разходът на 200-300 Сивика дизел в Германия. https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/168-Civic.html?fueltype=1&constyear_s=2006&constyear_e=2011&powerunit=2 За нашите горива, добавяш половин-един литър на немските стойности. Малко се поизхвърлих с разхода извънградско, базирани и на комбинирано каране на къси разстояния в града, та написах 7-8.След няколко скорошни засичания (пълно-пълно) бих казал, че разхода навън е от много леко 5/100, до юнашко с климатик и пътници - 7/100 Интересно ми е защо при всичките ми 30 пълнения до горе (35-40 литра всеки път) имам разлика в разхода на борд-а и реалния. Борд-а винаги показва 0.5л/100 надолу от колонката. Обяснението ми беше , че ни лъжат с количеството и пробвам различните вериги бензиностации докато намеря такава дето да е точно сметката с компютъра. И копърки и класни бензиностанции- все показва надолу. Иначе ето го моя разход за 15к км основно градско 7,5, до тук си е направо цвете. Като се сетя акорда на газ 12-17 + литър бензин на 100км, сега се возя на същите пари. https://www.spritmonitor.de/en/detail/730464.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
XKLM 0 #11 Отговорено 2 Август, 2018 Здравейте колеги. Предстои ми оглед на една 8-ма генерация дизел. За съжаление не съм карал подобна кола и нямам никакви наблюдения относно нормалната работа на двигателя и турбината. Може ли да дадете някакви съвети какво по-точно да гледам освен стандартните неща като оглед за ръжда, работа на двигателя и подобни? А и някой знае ли как мога да разбера дали колата има DPF? Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CivFan 3 #12 Отговорено 3 Август, 2018 Яка количка, вози доста твърдо с което трябва да свикнеш. Слушай за румолене от веригата на двигателя, защото повечето коли са на по 200-300К километра и времето им е дошло. Не е болка за умиране, но си е разход с който можеш да поискаш отстъпка някаква при покупката. Наблюдавай къде зацепва съединителя, също така дали има скърцане при гасене на двигателя (гаси я без да си натиснал съединител). Друго с което трябва да свикнеш е малката видимост назад. Като цяло е доста пъргава кола. Съветвам те да минеш през 1-2 легнали полицая или други неравности за да усетиш окачването, огледай дисковете на спирачките и гумите, при покупка това може да са ти допълнителни разходи. И един съвет - За такива основни неща гледай да пишеш във общата тема а не да създаваш нова. Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mccoy 50 #13 Отговорено 21 Септември, 2018 Относно DPF-а не бива да ви притеснява въобще . За реално дадени 250лв. премахнат DPF, ремап до 181кс. и работещ круиз. вече 2 години без никакви проблеми. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CivFan 3 #14 Отговорено 21 Септември, 2018 Къде си го правил този ремап? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mccoy 50 #15 Отговорено 23 Септември, 2018 На 21.09.2018 г. at 15:31, CivFan написа: Къде си го правил този ремап? Adler 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове