Jump to content
smbonev

Въпроси за Civic 8 2.2

Recommended Posts

Здравейте,

 

Оглеждаме се за закупуване на Civic 8 - дизел (или при добра цена - 1.8 бензин). Проблема е, че не съм наясно с хроничните "болежки" на модела. Изчетох цялата тема за модела в този форум, както и почти всяка тема до 10-та страница :)

 

Разбирам, че едно от притеснителните неща е маховика и съединителя, които са доста скъпи. Може ли да се каже, че често се среща проблем с тези две неща и как при оглед на автомобила най-лесно да установя наличие на бъдещ проблем, какви са признаците за износване? Винаги ли се сменят в комплект съединител и маховик?

 

Прочетох и за DPF - доколкото разбирам, се монтира на някои автомобили след 2007-ма и е препоръчително да се махне, както и EGR май софтуерно се изключва? Това задължитлено ли трябва да се направи след като я купя (с оглед на километрите, които са й навъртяни)?

 

Как са откъм ходова част? Карал съм Мицубиши Галант, които отпред са с по 3 носача на всяко колело и честно казано едва ли нещо след тази кола ще ме уплаши, но все пак?

 

Има ли нещо друго, което би могло да се окаже скъп разход в последствие?

 

Имам около 10к лева за закупуване+регистрация и обслужване. Надявам се да стигнат за нещо читаво и да не се налага после да стои на паркинга докато съберем за ремонт :)

 

Ще съм благодарен на всички отзовали се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз се оглеждам за такава Хонда за моята приятелка и това, което прочетох, освен написаното тук е :

-Проблем с парното при дизеловия вариант (в студено време не духа особено топло и бавно стопля).

-Проблем с прибирането на огледалата, има решение на проблема, до колкото помня беше 300лв ново огледало , 80лв релето и малко разправия или 1 лв съпротивление, и много разправия. :)

- Дизелът, като цяло може да се очаква проблем с дюзи и турбина , които са доста скъпи ремонти.

- Автоматика им не е от най-надеждните (има го само при бензина).

- На джип, мисля че беше cr-v или там както се води, съм виждал на 200 000 км мотор с луфт на аксиалния лагер.

- Често срещан проблем е и демпферната шайба, която не е евтина, към 300лв нова!

 

Понеже не искам някой с дизел да ме хока. Да си кажа, че аз за моята приятелка търсих и още търся дизел и се интересувах от дизел, но колкото повече чета, толкова повече се разубеждавам. Тя обаче иска да й е много икономично и иначе трябва да се разправям с LPG и what ever.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Карам 2г. дизел.

Маховика може да се хване дали е заминал, като при запален двигател гасиш веднъж с натиснат съединител и още 1 път с пуснат и слушаш, в коша дали има затихващи тракания (не помня дали натиснат или пуснат съединител, на тотал маховик се чува как прихлопва, докато затихва).

Съединителят е репортвано , че приплъзва от чисто нова кола, решение с нов оригинален е със същия ефект. Има обаче усилен съед+солиден маховик от Англия за същите пари, като комплект ориг. съед. с демпферен маховик=1400лв.

Моят и 2те зими приплъзва слабо от време на време, като скове -5 и надолу градуси. Никога друг път не е приплъзвал.

 

ДПФ след '07 . Моят го махнах, светва дпф лампа за 2 мин и толкова. Проблеми НУЛА. ЕГР съм го изчистил само.

Проблеми има с дюзите, когато спре да пали топла. 1бр. дюза 700лв, рециклиране 300 по спомен, друга магия май няма за тях. Естествено може да нямаш никакви проблеми.

Проблем с колектор, стоманеният се пука. Мнения за решение колкото искаш. От нов чугунен (250лв) до заваряване на стария и пр. Моят се усеща, че пуска смрадня под капака и вкарва в купето доста гадно. При първо палене да се гледа зад мотора, дали нема да изпуши (видях една такава) или дали смърди яко на изгорели газове зад моторетката.

Проблем с турбо не съм чел да е масово.

Парното си е слабо, кой каквото да ми говори.

Окачването знам , че аморт. си умират, както и предните шарнири - върви с носача - 200лв/бр, аморт. по спомен са 100-150/бр.

Аз съм чук, за 2г. една биалетка - 25лв.

 

Прибиращите се огледала помня, че веднъж ги пробвах да видя как работят. Неизползваемо, проблем с тях не би ме трогнал.

Плюсовете са по-ниската цена. Разходът е песен - 7-9 в София, навън 7-8 с натискане. Също динамиката дизеляка тръгва на ниски, много приятен за каране, не като бензина, дето на 2000-3000 оборота да е 40-50к.с. 140 срещу 140, но нютоните са 2 пъти повече. Плюс е и модерния вид, 10г. кола изглежда свежо на нашия автопарк. Не като голф 5 (за същите пари).

Ест. и аз исках бензин: по-лесен тробъл шутинг, при покупка няма турбо, дюзи и демпфери, но цените са +2 минимум . Сега съм доволен. Не ми се занимава с газови, а слезнах от точно една една спряла бензинка, дето под 10 градско не даваше.

Нисък разход и добра динамика. Проблеми нула. 8500 (на табела 9600, т.е. пазари се здраво) ДПФ на вторични - 200лв, старите гуми - 200лв, сам я обслужих 150лв., 2ри комплект джанти - 200лв и 8 нови гуми - 1000лв.

037679857.jpg?r=0

 

Излъгах за ДПФ филтър. Като го махнеш физически и круиз контрола умира. Ползвали общ електронен блок, бла, бла, спира да работи. Някой твърдят че след записване на нова горивна карта /МАП/ тръгва, други казват, че е мимолетно и пак спирал да работи. Круиза се пробва с над 40км/ч.

Редактирано от vesivanova
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

"r5gtr"

Добре, тези неща, знаеше ли ги преди да закупиш колата? Ако да, как пречупи здравия разум и се нави за дизел. Както казах, дори не е за мен и не мога.

Съединителя не ми е проблем, че трябва да се смени с демпфера, един път на 200 000 км , което означава, че ще го сменя 1 път или никога . Но това, което каза , че чисто нов си приплъзвал на 2,2 дизел, на предно ми звучи супер недомислено !

Това, с парното също е доста некомфортно, беше едно от най-дразнещите неща на бившата й кола. Рено клио (за там няма да говоря, че само нерви).

А отказването на круиза, с премахването на дпф-то, е направо черешката на тортата, защото с нашата нафта много бързо сдават багажа филтрите.

Варианти за дизел са и Пежо 308 1,6 Хди 110 коня, ама не искам да чувам за френско :puke:

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Търсех само 3 врати, това беше тогава единствената в моя бюджет. Гледах 2-3 други, пълни гробове за 10 и нагоре.

Не ме отказа, защото колата си беше това, което търся.

Приплъзване, разбирай само на 3та и 4та, при кучи студ и цялата газ на 2000об и леко се усеща, че приплъзва. Една жена никога няма да разбере даже. Не си го представяй , че се форсира до 5к и не можеш да тръгнеш. В ЮК форума има репорт, за кой кога му е приплъзнал, за пръв път. Имаше коли от 3000км, с буксуващи и такива на 200к, който никога не са имали проблем. Официално Хонда не признал за проблема, но е установено слаб притискател. Както казах, вместо да се дава 1400лв за комплект с маховик, се взима стейдж 2 съед. с плътен маховик за същите пари. Има маптнати на 200к.с. на колела с такъв съед.- никакви проблеми.

Парното - съм с яке цяла зима. Тук се дискутира, някой твърдят, че не е вярно, но аз нови дизели , все си е клинч вътре, докато минат 10км поне.

 

Признавам за круиза не знаех, но при над 75% градския ми километраж не мога да си позволя да го оставя и да влизам в авариен режим, заради 10 годишен дпф филтър. Мен не ми пречи, някои са болни и не търпят такива минуси да имат.

Пак казвам, аз съм си доволен, проблеми никакви не съм имал. Не съм като сектантите, дето правят всичко на пролет и после чаааак на есен и пак да казват, че са доволни. Френско ще те разболее, немските дизели пък тракат, като каменотрошачки. Това е всъщност, нещото, което ме дразно доста са вибрациите на място.

Редактирано от vesivanova
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kolega r5gtr,

С каква скорост, извънградско, го правиш това 7-8, че ми се вижда много. Отдавна оглеждам 1.8i, но и се чудя за дизел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зависи само от скоростта, а и от броя на изпреварванията, когато форсираш колата да ускорява много пъти, разхода се вдига. При поддържане на 140-150 км/ч, по магистралата си на разход от 6.3 - 6.5/100 км.
Ето тук е разходът на 200-300 Сивика дизел в Германия.
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/168-Civic.html?fueltype=1&constyear_s=2006&constyear_e=2011&powerunit=2
За нашите горива, добавяш половин-един литър на немските стойности.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните 4 коментара са преместени тук: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=91682

Моля да обръщате внимание на важните теми в раздела!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Виждам, че темата е малко по-стара, но ще отговоря, защото може и друг заинтересован да прочете. Карам 2.2 дизел от 2г. и то доста. Това е първият ми дизел и съм много доволен, макар в бъдеще да смятам да се върна към бензина именно заради скъпите ремонти, които могат да те  сполетят. Моята е 2006г. и няма ДПФ, така че това не мога да коментирам. Най-сериозните и скъпи неща, които може да се наложи да сменяш са: съединител + маховик (не е рядкост да имат проблеми), дюзи, турбина (мисля, че проблеми там се срещат значително по-рядко), кормилна рейка (малко слабо място им е). Други чести болежки, на които задължително трябва да обърнеш внимание са: прибирането на огледалата (с времето забавят и в крайна сметка спират да се прибират), пластмасовият "спойлер" прикрепен към задното стъкло (в двата края има щипки, които се чупят с  времето и започва да тече вода, когато го подръпнеш не трябва да се вдига нагоре пластмасата), Амортисьорите също не са кой-знае колко издръжливи, макар с моите да съм нямал проблеми. Показанията на дисплея на радиото могат да започнат да изчезват, особено в студено време - това се дължи на лоши спойки и принципно не се оправя трудно, ако на човек му се занимава. Аз лично по моята съм сменял само лагери с тампони на амортисьорите (около 300лв оригинални) и ми предстои смяна на биалетка. Имам сериозен страх обаче от съединител, и рейка (рейката може да се рециклира за около 600-700лв, нова е 2 бона).

 

Като динамика автомобила е страхотен, върви прекрасно въпреки, че е тежък. Разхода е нищожен на фона на предишната ми кола, която в София гореше над 13/100. Със сравнително нормално каране смесено ми дава около 6-6.5/100. Само в града рядко ще прехвърлиш 7/100.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зависи само от скоростта, а и от броя на изпреварванията, когато форсираш колата да ускорява много пъти, разхода се вдига. При поддържане на 140-150 км/ч, по магистралата си на разход от 6.3 - 6.5/100 км.

Ето тук е разходът на 200-300 Сивика дизел в Германия.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/168-Civic.html?fueltype=1&constyear_s=2006&constyear_e=2011&powerunit=2

За нашите горива, добавяш половин-един литър на немските стойности.

Малко се поизхвърлих с разхода извънградско, базирани и на комбинирано каране на къси разстояния в града, та написах 7-8.

След няколко скорошни засичания (пълно-пълно) бих казал, че разхода навън е от много леко 5/100, до юнашко с климатик и пътници - 7/100

Интересно ми е защо при всичките ми 30 пълнения до горе (35-40 литра всеки път) имам разлика в разхода на борд-а и реалния. Борд-а винаги показва 0.5л/100 надолу от колонката. Обяснението ми беше , че ни лъжат с количеството и пробвам различните вериги бензиностации докато намеря такава дето да е точно сметката с компютъра. И копърки и класни бензиностанции- все показва надолу.

Иначе ето го моя разход за 15к км основно градско 7,5, до тук си е направо цвете. Като се сетя акорда на газ 12-17 + литър бензин на 100км, сега се возя на същите пари.

 

https://www.spritmonitor.de/en/detail/730464.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Предстои ми оглед на една 8-ма генерация дизел. За съжаление не съм карал подобна кола и нямам никакви наблюдения относно нормалната работа на двигателя и турбината. 

 

Може ли да дадете някакви съвети какво по-точно да гледам освен стандартните неща като оглед за ръжда, работа на двигателя и подобни? 

А и някой знае ли как мога да разбера дали колата има DPF? 

 

Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Яка количка, вози доста твърдо с което трябва да свикнеш. Слушай за румолене от веригата на двигателя, защото повечето коли са на по 200-300К километра и времето им е дошло. Не е болка за умиране, но си е разход с който можеш да поискаш отстъпка някаква при покупката. Наблюдавай къде зацепва съединителя, също така дали има скърцане при гасене на двигателя (гаси я без да си натиснал съединител). 
 

Друго с което трябва да свикнеш е малката видимост назад.

 

Като цяло е доста пъргава кола. Съветвам те да минеш през 1-2 легнали полицая или други неравности за да усетиш окачването, огледай дисковете на спирачките и гумите, при покупка това може да са ти допълнителни разходи.

 

И един съвет - За такива основни неща гледай да пишеш във общата тема а не да създаваш нова.

 

Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно DPF-а не бива да ви притеснява въобще .

За реално дадени 250лв. премахнат DPF, ремап до 181кс. и работещ круиз.

вече 2 години без никакви проблеми.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.09.2018 г. at 15:31, CivFan написа:

Къде си го правил този ремап?

Adler

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...