Jump to content
lioliaka

Купих CRV 2 - 2.0, HELP

Recommended Posts

Здравейте, тази седмица станах горд собственик на нещо мечтано от доста време. Купих си CRV втора генерация 09/2012г. 2к бензин. Надявам се искрено да получа отговор на може би първата ми порция въпроси :) Колата е вкарана от Швейцария, много запазена, без газ, с оригинален CD player и changer, на 170 000 км, автоматик.

 

1. Къде в Пловдив да сменя масло на скоростна кутия? Наложително ли е? На колко км се сменя? Колко ще ми излезе? Колко литра събира скоростната кутия?

2. Как мога да сменя лампичките на някой от копчетата, таблото, аварийните (има разни изгорели и искам да ги оправя)? От къде да ги купя и горе долу цената им? Как се сменят на таблото (как се отваря)? Кои копчета светят на вратата?

3. На колко сменяме масло? Има лепенка на капака на двигателя 0W 40?! От къде да намеря такова масло, каква е цената му? Колко литра събира двигателя?

4. Да сменям ли маслото на диференциала? Колко литра събира, цена? От къде?

5. От къде да си купя парктроник? Цена за покупка и идея кой може да ми го монтира?

6. Във връзка с т. 5, ако си закупя DVD player с навигация, има ли вариант парктроника да се върже с камера и да се показва на дисплея какво се случва отзад и в този ред на мисли - моля за идея за нещо такова?

7. Тъй като имам колата от 2 дни и от работа не мога да й се нарадвам - колко гори градско и колко извън? Препоръки, отзиви за газова? Колко е разхода при инсталиране на италианска газова?

8. Къде в Пловдив могат да ми направят качествена диагностика на автомобила?

 

Колеги, моля да ме извините ако въпросите ви се струват глупави.. надявам се да ме приветствате с добре дошъл в клуба на Хонда феновете и да ми подадете ръка, от която наистина имам нужда в момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега и честито. Тези неща са разисквани и преди......

1. Задължително е за безпроблемната работа на автоматика. Задължително оригинално от Бултрако, 3 литра се сменят. Интервал около 60000 км поне по моята книжка. Цена около 30 лв/литър. Аз си го поръчах от Бултрако Варна, защото в Русе няма представителство.

2. http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=95274 или http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=79473. Вчера правих това упражнение, крушките си ги поръчах за 1 лев големите и 1,30 малките за бутоните.

3. Ами аз го сменям на 10000 км. иначе уж му дават 15000 ама.... Слагам 5W40, синтетика

4. Задължително, пак от Бултрако, литър по спомен, пак около 30 лв и интервал пак около 60000 км

5. Моя си го поръчах от сайт в интернет, 150 лв с инфрачервена цветна камера за задно виждане и дисплей, върши чудесна работа + 30 лв монтаж

6. Може ако има A/V вход, виждал съм да се продават такива китайчета

7. Градско 15-18, извънградско зависи с колко караш, но около 11-13 газ. Това за автоматик.

8. .........Колегите от Пловдив да кажат.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има общи поръчки за масло в другата част на форума. Доказани са като качество, има различни видове и с различен вискозитет. Виж какво масло точно се слага на тоя двигател. Мисля,че точно за к20 трябва да е по-рядно 0/30 или 5/30. Доста се е спорило на тая тема ;) 

6. Не си заслужава да сменяш радиото с навигация, пък и ще ти е доста трудно да намериш, а и не е малко пари. Има добавки като parrot които се вързват към радиото и си бучкаш флашка/ AUX към тях. 

 

 

За Пловдив аз ползвам двама, които ми бяха препоръчани от Слави CR-V

На ЛС ще ти пратя координатите им ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. Масло-от 0в20 до 15в40,в зависимост от температурата на околната среда,парите в джоба и пробега,4 литра,сменя се според модела на маслото,но задължително на 12месеца.Пак според книжката силно се препоръчва оригинално Хонда масло.Цена на литър според марката и модела.Аз съм с 10в40,

4. DPS-F около 40лв литър,сменя се на 40к км-това е според книжката.Дифа събира литър,маслото е червено на цвят.Има клипчета в тубата как се сменя,елементарно е.

6.2din андроид радио,нави с камера и тн се намират в чужбински(разбирай китай) сайтове,започват от 400долара,с последно десет и белот ще минат 600,и монтираш ли го все едно го подаряваш на наркоманите...Скоро имаше в продавалника едно за 500лв

Редактирано от chy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото за този мотор, вече за 1000 път го казвам е 0в30 или 5в30, ако не искате да пускате тема: Износени разпределителни валове- какво да правя? Маслените магистрали на този мотор са много тесни, чудно ми е как при нашия климат, когато днес е +15, а преди пет дни -15, можеш да сложиш 10в40? Карам същия мотор на реални +300 к.км с 5в30 и не го пипа и грам и вече почвам да се чудя дали да не мина на по-дебело, че видите ли според разбирачите след 150 к.км мотора се износвал!?!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Prelude98 написах "друг автомобил",в мнението си което визираш в последния абзац,Поне да беше цитирал коректно въпросното ми мнение,но нейсе.След сипване на пълна синтетика 5в40,се разтече като лейка от всеки възможен семеринг и гарнитурка.Колата не беше хонда,разбира се,както и мотора не беше износен,после измина още много километри и се ползваше юнашката над 10години,докато накрая ръждата не го надви..

В интернет форум при 1000 участника е нормално да има 1002 мнения,в книжката дадена ми от производителя,обаче, има предписания с подходящи масла при определени температури.Мисля да се придържам към предписанията на производителя на автомобила,дори и това да ми струва пускането тема с въпросното заглавие.

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Маслото за този мотор, вече за 1000 път го казвам е 0в30 или 5в30, ако не искате да пускате тема: Износени разпределителни валове- какво да правя? Маслените магистрали на този мотор са много тесни, чудно ми е как при нашия климат, когато днес е +15, а преди пет дни -15, можеш да сложиш 10в40? Карам същия мотор на реални +300 к.км с 5в30 и не го пипа и грам и вече почвам да се чудя дали да не мина на по-дебело, че видите ли според разбирачите след 150 к.км мотора се износвал!?!

Благодаря на всички за ценните мнения. В този форум малко по-малко намирам всичко, което имам нужда да знам за качествената поддръжка и надграждане на бленуваната ми мечта (ЦРВ 2).

Prelude 98, в продължение на отговора ти и тъй като съм лаик по темата - на капака на мотора има лепенка и пише 0в40-да търся ли такова масло или то е за Швейцарски климат, т.е. да не се давам парите, защото разбрах, че е малко по-скъпо?

И поредният ми въпрос - колко според вас би бил тотала в лева за смяна на трите масла-мотор, трансмисия и диференциал?

 

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо - извинявам се за тона, ако на някой му се е сторил по -рязък, но много хонда фенове/не визирам себе си/ знаещи и можещи престанаха да пишат в този форум, точно защото не им се спори с хора, трупащи мнения, без да се опират на знания и опит свързани с конкретния модел! 

Към колегата chy, след като темата е за ЦРВ 2 и конкретен модел двигател със заводски индекс К20А4, какво би помогнало мнението ти базиращо се на опита ти с друга марка, при условие че дори останалите хондовски двигатели нямат нищо общо с този модел? Има си някои специфики, с които човек трябва да се съобразява, ако иска колата да му служи безпроблемно и да не проклина после марката. Във форума има поне 3-4 теми за износени разпределителни валове, в която и морга да питате ще се окаже, че вече не са налични, просто защото са много търсени. Ако някой го интересува ето една много добра руска статия, която обяснява всички специфики на К - серията на хонда:

http://www.hondavodam.ru/statji/motory-honda-k.html

 

Към колегата пуснал темата- като компромисен вариант ти препоръчвам 0в30 или 5в30, но в никакъв случай в40.  Смяната тотал на всички масла и филтри без труда е около 200 лв. Трябват ти 4 литра двигателно масло 5в30, 1 л. масло за заден диференциал, 2 л. масло за скоростната кутия, маслен, въздушен филтър и филтър купе. Горивния филтър на тази кола се намира в резервоара и се сменя само ако се задръсти, което не се случва при нормална експлоатация. Добре е да смениш свещите, антифриза и да провериш пистовия ремък, дали не е за смяна. Маслото за дифа и ск.кутия задължително оригинални от представителството на хонда. Масло на двигателя се препоръчва за смяна на максимум 8 000 км, независимо от вискозитета и данните на производителя. На скоростната кутия и диференциала на 40000 км. Свещи на 25000 км. Всичко това е специфично за модела и не се отнася за други модели вкл. на хонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... 2 л. масло за скоростната кутия, ...

Лека поправка.

Сигурно не си обърнал внимание, колата е автоматик, т.е. нужни са 3.1 литра ATF-Z1 за флашване.

 

Kъм автора:

 

Честито, и добре дошъл в клуба ;)

 

Това ще ти е от полза:

http://www.crvclub.ru/manuals/CR-V-2_manual_eng/manual_uk_shop/group_5v.htm#158830

 

Пише всичко - къде, какво, колко, кога ... и още много други полезни нещица ;)

 

edit:

 

Обърни внимание на последните 4 поста в тази тема:

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=97389&page=3&do=findComment&comment=1057447420

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Бултрако Пловдив ми казват 5в40... а вашите препоръки са за 5в30.. има ли място за притеснение?

 

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

 

Редактирано от lioliaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бултрако в България сипват 5-40, защо - никой не знае. Според мен имат договор и го взимат "на далавера".

Можеш да провериш сайтовете на големите компании - Мобил, Кастрол и да се увериш какво те препоръчват

По света се препоръчва максимум w30, а отпред 0- или 5-

както по-горе е даден линк, двигателите на Хонда (и по принцип японските) са проектирани с тънки канали и особено не харесват студен старт при който не достига масло.

колкото първата буква е по-малка, толкова маслото по-бързо достига детайлите и почва да ги маже...

 

На oil-forum.ru има тема от 130 страници със спорове дали 0w20 5w30 или 20w50 да се слага в японските двигатели...

2-3 ма човека там са правели дългогодишни тестове с различни масла, в крайна сметка двигателите им (на по над 100К км) са показали най-ниско износване с качествени масла w20 и w30! За мен това поставя точка на разсъжденията.

Твърди се че 90% от износването на двигателя се получава при т.н. студен старт, преди маслото да почне да маже частите. По-тънкото масло с по-близки граници е по-рядко при ниски температури.

При работните температури на двигателя (150+ около клапаните), разликата във вискозитета на w30 и w40 е 10-на процента ако и толкова.

Да, ако колата се кара като пистарка са слагат по-гъсти масла, ама с тоя автоматик трудно ще го постигаш :)

 

Апропо, ако колата ти е 2012-та, това е R20 3та генерация? За него препоръчват 0w30 по принцип и Мобил и Кастрол

 

Разликата при студен старт може да достигне до 2 пъти

А колко масло "гори" двигателят зависи най-вече от точката на изпарение на маслото (синтетичните се изпаряват по-трудно), от качествата му

 

Ето едни тестове за качесвата на масла http://www.corvetteforum.com/forums/c3-tech-performance/3072456-motor-oil-wear-test-and-lab-test-data-6.html#post1583830943

 

Над 100 вида масла, от достъпните в България най-горе са Кастрол Едж и Мобил1 5-30, също Амсойл и Редлайн, но техните цени хич не с а демократични :D

Редактирано от Restless

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бултрако не са чували за проблема с разпределителните валове. И как да чуят като за смяната им искат сума долу горе колкото струва целия автомобил и нормален човек никога не би стъпил там!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По дяволите, пичове писал съм 2012... а колата ми е 2002.. съжалявам много за объркването.. това променя ли много нещата? Дайте съвет за смяна на маслата.. в Бултрако ми искат 440 лева за всичко даже без филтъра на климатика.. в друг сервиз ми предлагат услугата за 360 лева с филтъра(масло Енеос ако не се лъжа, но се чудя за вискозитета) който Бултрако махнаха, за да намалят цената.. трети вариянт ми е да купя огделно.. незнам какво да правя.. Prelude98, приятелю, дай съвет и сори за объркването за годината.

 

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купуваш си масло и маслен филтър и ги даваш да ти ги сменят в сервиз, щото е тъпо ако нямаш канал примерно. Въздушен и на купето можеш и сам, елементарно е.

Ще слезнеш под 200 лева така според мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Купуваш си масло и маслен филтър и ги даваш да ти ги сменят в сервиз, щото е тъпо ако нямаш канал примерно. Въздушен и на купето можеш и сам, елементарно е.

Ще слезнеш под 200 лева така според мен.

А масло за диф-а и трансмисия?

 

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Купуваш си масло и маслен филтър и ги даваш да ти ги сменят в сервиз, щото е тъпо ако нямаш канал примерно. Въздушен и на купето можеш и сам, елементарно е.

Ще слезнеш под 200 лева така според мен.

А масло за диф-а и трансмисия?

 

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

И какви масла точно и от къде.. :( побърквам се вече.. )

 

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако искаш да си спокоен смени ги и тях, ама едва ли влизат в обявената от Бултрако цена. Зависи колко вярваш на собственика преди теб :) Колегите вече казаха, за диф и скорости оригинални от Бултрако, в скоростите влиза 1.9л, дифа събира 1.2л. Ма с тях цифрите говорят друго.

Масло си харесай тук:

https://m.motul.com/us/en-US/products/recommendation

И питай колегата Izanagi дали има плюс маслен филтър от него.

Въздушен и за купето купи къвто и да е.

И недей се шашка :) ясно че искаш най-доброто

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Например http://maxcar.bg/bg/16-motorni-masla#/вискозитет-5w_30/литри-5_литра (да кажем 60-70лв)

За дифа - Хонда DPS-F 1л - 30

За Автоматика - около 3л Хонда DW1, 3х38

http://hondaparts.bg/index.php?route=product/category&path=61

Добър маслен филтър е към 20лв има и за 10. Въздушен от 15лв, филтрите на климатика за купето - от 15лв бройката, трябват ти 2, намират се зад жабката

Около 250лв масла +филтри. Може и повече :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повтарям, колата е АВТОМАТИК ;)

 

3.1 литра Honda ATF-Z1 за скоростите.

За задния диференциал Honda DPF-S.

 

edit:

БаСи ... 10 минути съм писал ... така е, работата ми пречи на писането :D

DW-1 e новото ATF-Z1 ;)

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да да, оф тя автоматик а аз пиша на автопилот, извинявам се :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, ама много криви литри.. 3.1 скоростна.. 1.2 или 1.3 диф.. а те са по 1 литър разсфасовките.. не е ли бая прецаквация да взимам по 4 литра за скоростна и 2 за диф? Само Бултрако ли може до ми ги даде? Коментар за маслото енеос - 10в40 или друг вискозитет и въобще това масло за мотора ли или друго?

 

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питаш, питаш, питаш ... започни да четеш ;)

 

Ако беше отворил ръководството, което ти дадох по-горе, щеше да видиш, че задния диференциал събира 1.2 л. масло, обаче при смяна ти можеш да източиш (съответно да налееш) 1.0 л., т.е. за диференциала ти трябва 1.0 л.

 

Маслата в скоростите и диференциала трябва да са в опаковка (обикновено 1-нолитрова) с надпис ХОНДА на нея. Дали ще го купиш от мейн дилър, или от ebay се тая, стига да си сигурен в това, което купуваш. Цената за истинско масло е почти еднаква навсякъде, дори и в добрата стара Англия. Последния път, когато купувах ATF-Z1 беше £15, a DPF-S беше £13.

 

Ако не ти се купува 4л. ATF, източи 3л. и налей толкова. Тези 100мл. едва ли ще са фатални ;)

 

п.п. Само за протокола - упражнението, което правиш, на мен ми струва около £200 само за маслата и филтрите. Сменявам си ги сам ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За DPF питай Тино, той може да има останало още. Продаваше наливно и аз бях взимал от него за джаза като ог обслужвахме ;) 

 

Иначе в Пловдив има един човек в кичука, но не мога да се сетя как се казваше. Аз при него си смених всичките течности.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ем той Тино не е ли в баш в Пловдив?

Аз от него съм взимал MTF и PSF.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни

Поръчка на масла от ato24.de в поръчки от чужбина - там са малко по-евтини маслата за автоматик и диф

 

Енеос са нормални масла...но недей за 10лв разлика да сипваш 10-40 масло ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кое препоръчвате Енеос или Мотул? Кажи ми висок клас масла?

 

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А от къде и какъв Енеос гледаш? Не знам какви от моделите им и къде се продават - не е до "марка" а до конкретен модел масло, всички имат евтини и добри ама рядко две в едно :D

На Мобил например маслата с Mobil1 са висок клас, такива дори не виждам да се продават в България - има само ниския клас Super3000 Super2000, само ESP които се водели над средно ниво

Висок клас Castrol Edge, Shell Ultra - около 90-100лв за 5л

 

Ето един чаршаф с 30-на масла, с изброени + и -, за съжаление половината не сме ги и чували нито се предлагат у нас

Справка за някои марки които са свързани, по позициониране:
Марка висок клас - Среден - Нисък

Xenum - Kroon-Oil - VatOil

LiquiMoly - Meguin - Bizol
Castrol - ARAL
TOTAL - ELF - FINA
PETRONAS - SUNOCO(belgium) - SELENIA


Най-често Марката-майка продава най-новите рецептури/модели, старите рецепти почват да се продават от дъщерните, докато съвсем излязат от мода :D
 

Попроще и (иногда) подешевле (чисто ILSAC):
0W-20 Idemitsu Zepro (плюсы: рекордный индекс вязкости, отличные низкотемпературные, очень богатый пакет антизадирных EP-присадок на основе молибдена и бора, высокое щелочное, минусы: цена, плохая доступность)
5W-30 Idemitsu Zepro (плюсы: хороший пакет с молибденом и бором, минусы: невысокое щелочное, плохая доступность)
5W-20/5W-30 Pennzoil Gold (Synthetic Blend) (плюсы: высокое щелочное, неплохие низкотемпературные, минусы: нет бора в пакете, плохая доступность)
0W-20/5W-20/5W-30 Quaker State Ultimate Durability (плюсы: хорошие низкотемпературные, высокое щелочное, минусы: нет бора в пакете, плохая доступность, цена)
5W-20/5W-30 Quaker State Enhanced Durability (плюсы: хороший пакет с молибденом и бором, неплохие низкотемпературные, минусы: невысокое щелочное, плохая доступность)
0W-20/5W-20/0W-30/5W-30 Petro-Canada Supreme Synthetic (плюсы: хороший пакет с молибденом и бором, неплохие низкотемпературные, минусы: невысокое щелочное)
0W-20/5W-20/5W-30 Kendall GT-1 Full Synthetic (плюсы: хороший пакет с молибденом, бором и титаном, неплохие низкотемпературные, минусы: плохая доступность)
5W-30 Kendall GT-1 Dexos1 (плюсы: хороший пакет с молибденом и бором, неплохие низкотемпературные, минусы: невысокое щелочное, плохая доступность)
0W-20 Total Future (плюсы: невысокая цена, невысокая зольность, минусы: невысокое щелочное)
0W-20/5W-30 Motul Eco-Lite (API SN) (плюсы: невысокая зольность, хороший пакет с молибденом и бором, минусы: невысокое щелочное, посредственные низкотемпературные)
5W-30 Liqui Moly Special AA (плюсы: невысокая цена, невысокая зольность, минусы: невысокое щелочное)
0W-20/5W-20/5W-30 Eneos (плюсы: невысокая цена, малозольный пакет с модификаторами трения на молибдене, относительно высокое щелочное, минусы: в пакете нет бора)
5W-20 Hyundai Premium LF Gasoline (плюсы: относительно невысокая цена, минусы: в пакете нет бора)
0W-20/0W-30/5W-30 Mitsubishi Genuine (плюсы: относительно невысокая цена, широкая доступность, малозольный пакет с модификаторами трения на молибдене, минусы: очень низкое щелочное, посредственные низкотемпературные, в пакете нет бора)

Но в чисто городских условиях я бы эти масла менял через 5-6 тыс. км (4 тыс. км зимой)...

Помощнее (ACEA A1 A5 и/или масла на ПАО (GTL) с эстерами):
0W-20/5W-20/5W-30 Pennzoil Ultra (Ultra Platinum) (плюсы: база на GTL, высокое щелочное, отличный пакет с мощным ZDDP, молибденом и бором, неплохие низкотемпературные, минусы: цена, плохая доступность)
0W-20/5W-20/5W-30 Pennzoil Platinum (плюсы: база с GTL, высокое щелочное, неплохие низкотемпературные, минусы: цена, плохая доступность, нет бора в пакете)
0W-20 Shell Helix Ultra (PurePlus) (плюсы: база на GTL, высокое щелочное, хороший пакет с молибденом и бором, неплохие низкотемпературные, минусы: плохая доступность)
0W-30 Shell Helix Ultra A5/B5 (PurePlus) (плюсы: база на GTL, высокое щелочное, хороший пакет с молибденом и бором, минусы: плохая доступность)
0W-20/5W-20/0W-30/5W-30 Amsoil Signature Series (плюсы: база на ПАО с эстерами, очень высокое щелочное, хороший пакет с молибденом и бором, отличные низкотемпературные, минусы: цена, плохая доступность, высокая зольность)
0W-20/5W-20 Ravenol ECS/SFE (плюсы: база на ПАО, отсутствие модификатора вязкости, высокое щелочное, отличный пакет с мощным ZDDP, молибденом и бором, хорошие низкотемпературные, относительно невысокая цена, минусы: пока ещё наличие на складах масел "старой" рецептуры)
5W-30 Ravenol FO (плюсы: высокое щелочное, относительно невысокая цена, минусы: посредственные низкотемпературные, относительно высокая зольность, пакет без молибдена и бора)
0W-30 Valvoline SynPower FE (плюсы: база содержит немного ПАО, минимум модификатора вязкости, очень высокое щелочное, отличные низкотемпературные, невысокая цена, минусы: относительно высокая зольность, пакет без молибдена и бора)
0W-20 Valvoline SynPower (плюсы: база содержит немного ПАО, высокое щелочное, минусы: посредственные низкотемпературные, пакет без молибдена и бора)
5W-30 Valvoline SynPower FE (плюсы: высокое щелочное, неплохие низкотемпературные, невысокая цена, минусы: пакет без молибдена)
0W-30 Neste City Pro (плюсы: база содержит немного ПАО, минимум модификатора вязкости, высокое щелочное, отличные низкотемпературные, невысокая цена, минусы: относительно высокая зольность, пакет без молибдена и бора)
0W-20 Neste City Pro (плюсы: база содержит немного ПАО, высокое щелочное, минусы: посредственные низкотемпературные, пакет без молибдена и бора)
5W-30 Neste City Standard (плюсы: высокое щелочное, неплохие низкотемпературные, невысокая цена, минусы: пакет без молибдена)
5W-30 Mobil1 x1 (плюсы: высокое щелочное вкупе с невысокой зольностью, хороший пакет с молибденом и бором, неплохие низкотемпературные, широкая доступность, минусы: кое-где цена)
0W-20/0W-30 Mobil1 AFE (плюсы: база на смеси ПАО и гидрокрекинга, отличные низкотемпературные, высокое щелочное вкупе с невысокой зольностью, хороший пакет с молибденом и бором, минусы: цена)
0W-20/5W-20/5W-30 Mobil1 EP (плюсы: база на смеси ПАО и гидрокрекинга, высокое щелочное, хороший пакет с молибденом и бором, неплохие низкотемпературные, минусы: цена, плохая доступность)
0W-30 Mobil1 FE (плюсы: очень высокое щелочное, хороший пакет с молибденом и бором, хорошие низкотемпературные, широкая доступность, минусы: цена, высокая зольность)
0W-20 Fuchs Titan GT1 (плюсы: эстеровая база, низкая зольность, высокий HTHS=2.95 (как у 0W-30), минусы: безцинковый пакет присадок, цена, плохая доступность)
0W-30 Toyota Genuine A5/B5 (плюсы: высокое щелочное, хорошие низкотемпературные, широкая доступность, минусы: относительно высокая зольность, в пакете нет бора)
0W-30 Castrol Edge A5/B5 (плюсы: в базе есть ПАО, очень высокое щелочное, отличные низкотемпературные, минусы: цена, относительно высокая зольность, пакет без молибдена и бора)
5W-30 Castrol Edge A5/B5 (плюсы: очень высокое щелочное, хороший пакет с молибденом и бором, минусы: цена)
0W-20/5W-20/5W-30 Castrol Edge with Titanium (EP) (плюсы: хороший пакет с молибденом, бором и титаном, высокое щелочное, минусы: цена, плохая доступность)
5W-30 Aral High Tronic F (плюсы: высокое щелочное, хороший пакет с молибденом и бором, минусы: кое-где цена)
5W-30 Ford Formula F (плюсы: высокое щелочное, хороший пакет с молибденом и бором, минусы: кое-где цена)
0W-20 Motul Eco-Lite (API SM) (плюсы: база на ПАО с эстерами, высокое щелочное вкупе с низкой зольностью, отличные низкотемпературные, хороший пакет с молибденом и бором, минусы: цена, плохая доступность, т.к. недавно снято с производства, т.е. кардинально поменялась рецептура в API SN)
0W-30 Motul Eco-Nergy (плюсы: очень высокое щелочное, минусы: цена, относительно высокая зольность, пакет без молибдена и бора)
5W-30 Motul Eco-Nergy (плюсы: высокое щелочное вкупе с невысокой зольностью, минусы: цена, посредственные низкотемпературные, пакет без молибдена)
0W-30 Total Quartz 9000 A5/B5 (плюсы: база содержит немного ПАО, высокое щелочное, хорошие низкотемпературные, минусы: относительно высокая зольность, пакет без молибдена и бора)
5W-30 Total Quartz 9000 Future NFC (плюсы: высокое щелочное, минусы: пакет без молибдена)
5W-30 Mazda Original (плюсы: высокое щелочное, минусы: пакет без молибдена)
5W-30 Hyundai-KIA (плюсы: высокое щелочное, минусы: относительно высокая зольность, посредственные низкотемпературные, пакет без бора)
0W-20 NGN Future (плюсы: база на ПАО, высокое щелочное, неплохие низкотемпературные, минусы: невысокий индекс вязкости, относительно высокая зольность, пакет без модификаторов трения)
5W-30 NGN Agate (плюсы: очень высокое щелочное, неплохие низкотемпературные, минусы: относительно высокая зольность, пакет без молибдена и бора)

PS: Писаното е лично мнение на човек който работи в химична лаборатория в Русия, и работата му е и хоби да тества масла ;)

Редактирано от Restless

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих сайта на Енеос България

Sustina маслата им са  за азиатски автомобили (стандарт ILSAC-GF5) и приличат като синтетика

Премиум хипер и ултра са по-европейски(стандарти А3/В4/А5/С3), приличат на полу-синтетика (гледам Viscosity index и точка на застиване)

По принцип "европейските" формули често издържат по-дълги интервали за смяна преди да деградират свойствата им, докато японските защитават отлично но не издържали дълги интервали (над 10К или 6-7К при тежки условия - градско например)

Ще потърся в руските форуми хим анализи и отзиви.
Сподели за цените :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ба, запрете се вече с тея масла честно :D

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...