Jump to content

nikinta

Фен
  • Мнения

    26
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

4 Neutral

Относно nikinta

  • Ранг
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    HR-V 1ва. 1999
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София

Contact Methods

  • Skype
    nikinta

Последни посетители

1231 профилни разглеждания
  1. Тези дни започна да ми светва чеккита . Обикновенно към петата минута след студен старт. Спирам , гася и след 2-3 секунди пак паля и продължавам по пътя . Вече не свети жълтата лампа ! След това може да мина 50 - 100 километра и да не светне пак , а може и да светне пак произволно кога си иска ! Много е досадно ! Карам на LPG предимно и от време на време на стар ( престоял в резервоара месеци ) бензин . Светка и при двете горива , така че , не мога да обвиня настройките на газовата уредба ! Затова извадих и си закачих диагностиката,- за да видя къде е проблема . Установих две записани грешки. Гледах , чесах се по главата и нещо не хванах логиката ! Затова на HIM-a (диагностиката ) направих 3-минутен запис с HDS-a ! Качвам го тук , да го видят колегите ! Може някой да са имали такъв проблем и да помогнат ! ПП: Видеото е най накрая ! На клипа светкат в жълто предимно два датчика , като се виждат параметрите им : 1) СЕНЗОР IAT / СЕНЗОР 1 IAT: Сензор за температура на входящия въздух / сензор за температура на входящия въздух 1 (°C) (°F) (V) Тип преобразуване на единица: ТЕМПЕРАТУРА - Датчикът за температура на входящия въздух е монтиран във всмукателния колектор. Сензорът отчита промяната в температурата на входящия въздух с помощта на термистор, чието съпротивление се променя с температурата и го преобразува в сигнал за напрежение. - Структурата и свойствата на сензора са същите като тези на датчика за температурата на охлаждащата течност на двигателя, с изключение на това, че стената на термистора е по-тънка и изработена от гума, което осигурява по-добра чувствителност. - Работен обхват на управление (неактивен) 25?C-90?C, 2.8V - 1.7V 2) МАР СЕНЗОР: Сензор за абсолютно налягане в колектора (V)(kPa)(MPa)(kgf/cm2)(mmHg)(inHg)(psi) Тип преобразуване на единица: НАЛЯГАНЕ - Сензорът отчита налягането във всмукателния колектор, преобразува го в напрежение с помощта на полупроводник и изпраща получените данни към контролния блок. Сигналът се използва за определяне на продължителността на основното впръскване, заедно със сигнала за скоростта на двигателя, получен от сензора за ъгъл на коляновия вал. - Сензорът за абсолютно налягане във всмукателния колектор е монтиран между дроселовата клапа и всмукателния колектор, той регистрира вакуума във всмукателния колектор, използвайки се за изчисляване на обема на входящия въздух. - Вакуумът, генериран във всмукателния колектор, действа върху силиконовата диафрагма (чувствителен елемент). Силиконовата диафрагма е елемент, който променя електрическото си съпротивление под налягане. Електродът на диафрагмата е предварително захранен и стойността на тока се променя с промяната на налягането. Промяната на тока се преобразува в напрежение от усилвател, след което сензорът извежда сигнал. - Сигналът на сензора комуникира с усилвателя чрез референтно напрежение (5V), подадено от VCC. Въз основа на това напрежение усилвателят генерира сигнал и го изпраща към ECU. - Напрежението намалява с увеличаването на вакуума във всмукателния колектор и се увеличава с намаляването на вакуума. Тези промени са пропорционални на нивата на вакуум във всмукателния колектор. - Въз основа на този вакуумен сигнал, компютърът изчислява количеството всмукан въздух в зависимост от оборотите на двигателя и положението на дросела. - Сензорът за абсолютно налягане на всмукателния колектор определя плътността на входящия въздух при определени промени в положението на дросела и натоварването на двигателя (високо / ниско) в зависимост от вакуума на входящия въздух във всмукателния колектор. - Сензорът за абсолютно налягане на всмукателния колектор има дизайн на усилвател, който е усилваща верига, която черпи референтно напрежение от ECU. Сензорът отчита вакуума на входящия въздух с помощта на сензор за налягане, усилва сигнала с усилвател и го преобразува в напрежение. Напрежението на сигнала е по-ниско в областта на вакуума и по-високо в областта на атмосферното налягане. - Работен обхват на управление (на празен ход) 28 kPa - 41 kPa, 0,55 V - 1,8 V Video_2022-11-03_010828.mp4
  2. Благодаря Колега ! В Алиекспрес отзивите са много разнопосочни ! И в отзиви и в отговори !Едни много доволни , други не ! Лошото е , че почти навсякъде в нета , снимките са без добро увеличение и не се виждат добре електродите - с какви заварки са и какъв им е цвета на метала . Там всички изглеждат с изцяло черни електроди и еднакво ! На моите снимки , заварките ми изглеждат горе/долу добре , но пък метала нещо жълтее ! Имам впредвид цилиндрична заварка на нещо тънко десети от милиметъра ! Доста висока технология за ментета ! Много ми се иска да видя под увеличение каква е наистина заварката и цвета на оригиналния Денсо ! Моите снимки под увеличение ги направих с евтина китайска приставка/микроскоп за телефон ! И се вижда друга картинка ! А без увеличение и те изглеждат с черни тънки електроди и много лъскав корпус ! За сега мнението ми клони към - високо технологично менте !
  3. Преди време мой колега ме помоли да му поръчам иридиеви свещи от Алиекспрес , защото тук са много скъпи ! Докато ровех в Али и търсех информация преди поръчката се натъкнах на IK16TT ( 4701 ) DENSO IRIDIUM LPG , които се оказаха доста универсални ! За много марки автомобили ! Според AUTODOC.BG те били подходящи и за нашите Харвита , че и за LPG ! Не знам до колко е вярно това ! Но трябва да сменям моите , защото само при мен те карат вече втори живот , а колко хиляди са изкарали при предишния собственик - не знам ! За сега нямам проблеми със свещите , но знае ли човек до кога ? Така че .... поръчах от Алиекспрес два комплекта по 4 свещи ! За по 28 лв./комплекта - двоен иридиум ! Сега след 25 дни те са при мен ! Но до като ги чаках , прочетох че имало много ментета ! На моите пише по металната периферия следното : "ASSEMBLED IN USA WITH JAPANESE & US PARTS " FNR ! Еее.... , чак пък и USA ! Това нещо взе да ме съмнява ! А пък доколкото проучих нещата , свещите и продавача са насочени предимно към руския пазар , купувачите предимно са от Русия и може би затова и на опаковките има и на руски ! Затова колкото можах , направих им снимки ,които прилагам тук и чакам Вашите съвети Колеги ? Някои от Вас пробвал ли е такива и какви са отзивите ? Линк към аутодок.бг : https://www.autodoc.bg/denso/7887809 Линк към продавача : https://aliexpress.ru/item/32851700544.html?spm=a2g39.orderlist.0.0.7c274aa6fqMwye&_ga=2.210122261.1874021401.1637314836-1556394429.1636775339 Мой снимки :
  4. Четох темата " диагностика на електическите системи" от zdravkofit , но дискусията там не ми помогна ! Мисля , че трябва да обединим усилията с колеги от тук , как се работи със софтуера ! Преди два месеца бях в друг град и ми се наложи по спешност да закача колата си на компютър при тамошен майстор , за да не се мъча с кламер . Карам на газ и загуби мощност ! Няколко пъти ми светна чекита, а и по друго време отделно също и ABS-а засвети в червено ! Та хайде при Майстор дето прави компютърна диагностика.....Тои не ми даде възможност дори да погледна екрана му ( сякаш го криеше какво прави ) , а и аз си замълчах , че разбирам това което прави ! Просто си мълчах и изпълнявах ! Накара ме да правим диагностика в движение ! ОК ! След като изслушах доста хъмкния от негова страна докато седеше вътре до мен и работеше по въпроса , накрая ми измънка , че всичко било наред ! Въпреки че светеше в червено ABS-а насреща и му го показах ! Но това явно не го впечатли ! Защото му се бях оплакал от друг проблем.....! Нямало проблеми по колата ! Отстраних си проблема после сам ... А като се прибрах на София си изчистих от мръсотията датчиците на ABS-а и записаните грешки от това ,както и грешките на чекита от ламбда сондата отдолу за бедна смес , които "майстора" така и не видя , но пък ми взе 40 лева ! Сигурно и аз като него не знам доста неща ?
  5. Привет колеги ! Вече втора година ползвам HDS със софтуер V3.101.015 на руски и XHORSE HDS USB кабел , като имам и преходника с трите пина за OBD I . Поръчах от Китай и ключове и чипове за имобилаизера на смешни цени ! Доста работа свършиха те (двата уреда) , помогнах и на баща ми , които кара същото Харви като моето (1999г.) , така и на съседи с Харвита , а и на колеги от тук , които ми писаха на лични..... На никой до сега не съм отказал и взел пари за помощта ! Просто им помогнах като колеги ! Те пък ми разказаха и дадоха доста полезна , даже безценна информация за което съм им благодарен ! Т.е.. -взаимно си помогнахме ! Но...... се сблъсках и с някой проблеми които за сега аз не мога сам да разреша, защото и аз не мога да знам всичко ! А знам и виждам , че тази техника може още много повече ! Има ли в София или наблизо колега/и , които ползва тези уреди за диагностика и настройки и..... още много неща които могат да правят, но аз не знам всичко , за да обменим информация и опит ? Мисля , че ще дръпнем много напред , ако обединим усилията си взаимно ? За колегите които прочетоха това , но не им стана ясно за какво става въпрос и защо пиша тук давам следната информация : HONDA HDS е : - ПРОФЕСИОНАЛНА ДИАГНОСТИЧНА АПАРАТУРА ЗА HONDA и ACURA ТОЗИ СКАНЕР Е ПРОФЕСИОНАЛЕН/ДИЛЪРСКИ И ПОЗВОЛЯВА: ПЪЛНА ДИЛЪРСКА ДИАГНОСТИКА ЧЕТЕНЕ И ИЗТРИВАНЕ НА ГРЕШКИ В ЧЕКИТА ПЪЛНА НАСТРОИКА НА ДВИГАТЕЛЯ РАЗПОЗНАВАНЕ НА ВСИЧКИ НАЛИЧНИ ДАТЧИЦИ И КОНТРОЛЕРИ В АВТОМОБИЛА, КОДИРАНЕ И ПРЕКОДИРАНЕ, АДАПТИРАНЕ НА ВСЕКИ ЕДИН ОТ ТЯХ, ПЪЛЕН И ЗАДЪЛБОЧЕН ТЕСТ НА АВТОМОБИЛА С МНОГО НАЛИЧНА ИНФОРМАЦИЯ, ТЕСТ И ИНФОРМАЦИЯ НА КОНТРОЛЕРИ, ЗАКЛЮЧЕНИ ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ И ДОСТЪПНИ САМО ЗА СКАНЕРИ С ДИЛЪРСКИ ПРАВА НА АВТОМОБИЛИ ОТ МАРКИТЕ HONDA/ACURA. ВКЛЮЧИТЕЛНО И РЕФЛАШ НА ЕЛЕКТРОННИ БЛОКОВЕ. ПЪЛЕН КОНТРОЛ НА ЕКУ (КОМПЮТЪРА НА АВТОМОБИЛА ) ПЪЛЕН КОНТРОЛ НА ИМОБИЛАИЗЕРА НА АВТОМОБИЛА И НЕГОВОТО ПРЕПРОГРАМИРАНЕ ДОБАВЯНЕ НА НОВИ КЛЮЧОВЕ И ИЗТРИВАНЕ НА СТАРИ И.....ОЩЕ МНОГО НЕЩА Интерфейс: HONDA HIM EVOLUTION OBD-2 кабел XHORSE HDS USB кабел 3-пинов кабел HONDA OBD I RS 232 кабел. Захранващ модул Софтуер : V3.101.015 на руски CD/DVD с кабел диаграми. Указания на руски
  6. Съжалявам , но така се получават недоразуменията ! Когато хора , които не се познават изобщо един друг , но пък се е наложило да разговарят набързо по телефона , за да свършат някаква полезна работа ! Аз също мисля , че , на този диалог не му е тук мястото, а на лични , както ми писаха други колеги тук ! А и аз също им писах . Но при така получилата се ситуация се налага да отговоря тук ! Не съм искал да хвърля съмнения върху Фена ! Човека си беше точен и коректен в случая ! И постъпи по мъжки , за което го адмирирам ! Но той нямаше как да знае неща , които естествено при един бърз разговор по телефона нямаше как да му обясня ! От средата на миналата година го закъсах с краката ! Професионално от работата ми ! Шест месеца по лекари и болници ! С патерици ! Живея сам ! И разчитам само на себе си и колата си ! А пък от НОИ се направиха на интересни и не ми изплатиха два месеца от болничните ! И го закъсах и финансово ! Не съм от сметкаджийте , даже съм доста ларж иначе , но човек като го закъса , почва да се интересува и от цените ! А Харвито на няколко пъти ми прибуксува и подсказа , че след 270 хил. му е дошло времето и на съединителя ! Нямам никаква представа колко ще издържи в това състояние ! Затова направих проучване в интернет , попитах и тук в темата ! През това време един мой бивш колега дето напусна и се преквалифицира преди 1-2 години в авто-монтьор и знаейки положението ми , ми предложи да ми помогне и ми смени съединителя почти без пари – само почерпка за доброто старо време и нов съединител от мене ! Е , каза ми и че никога до сега не бил сменял съединител на японски автомобил , но все имало пръв път ! Затова и разпитвах тук какви са особеностите при смяна и коя марка съединител ! Колега тук ме насочи към Фена ! Декември разговаряхме набързо по телефона ! Разбрахме се да му се обадя след 6–ти за дата ! След разговора ни прочетох тук , че му викат и Ванка , значи Иван ! След Новата година се сетих че след 6–ти идва Иванов ден и не е удачно на 7 , 8–ми да му звъня за работа ! А пък и не се познаваме още и дали е удачно да честитя празник ! Затова си позволих да звънна на 5–ти ! Ако вдигне – вдигне ? Ако е зает и не вдигне , ще звъня чак понеделник 11-ти. ! На 5–ти се уточнихме за 22-ри и подробности и в колко часа и къде точно да дойда в Дупница ! Всичко точно ! После гледах каартата/сателита как да стигна до мястото , направих си план, освободих си деня . Обадих се на мой познати в Дупница ,че на 22-ри ще съм там и може да се видим ! Обадих се и на бившия ми колега , начинаещ автоспециалист и му благодарих за жеста му да ми помогне благородно , но че съм си намерил майстор и то специалист по Хондите и вече сме се спазарили ! За съжаление той пък ми се обиди , че му нямам доверие и ми каза повече за кола да не го търся ! И така на 8-ми , Фена ми се обади и отмени датата и поръчката ! Така и не ми стана ясно защо ! Като приказката " От два стола , та на земята " ! Как да не се ядоса човек ! След месец отново бях търсещ ! И даже по зле ! Бях насочен тук в темата от колеги към Фена , затова и написах , че не се е получило при него и отново помолих за съвети ! Това е !
  7. За съжаление Фена няма да може да ми помогне и извърши този ремонт ! Декември м.г. се свързах с него и се разбрахме за началото на януари и уточнихме крайната цена ! Не сме се пазарили - просто цената която той ми даде беше разумна и веднага се договорихме ! Само ме помоли да уточним точната дата след 6-ти , че там са много празници ! ОК ! След 6-ти се уточнихме ремонта да е на 22-ри януари ! Всичко чудесно ! Освободих се от работа за 22-ри , събрах пари , направих план как да пътувам до Дупница и т.н... Е...ДА ,....АМА ..НЕ ! Сега ми се обади , че нещо се било случило при него и няма да може да извърши ремонта през този месец ! А и за февруари не знаел ! Така че сега съм отново като преди месец - търсещ и питащ ! Помагайте ! Продължавам да търся майстор на Харви за смяна на съединител !
  8. Нямам му телефона , за да го попитам ! Принципно цените на нови комплекти съединители от три части за моя точно модел и аз ги имам и за тази цена мога да ги получа . Десетина марки например са около 150-200 лв. и две марки са около 500 лв ! Офертите за труд в София ми варират също около 150-180 лв. за подмяната , като гаранцийте са различни в зависимост от марката комплект съединител ! Общо около 300 - 380 лв. или 680 лв. ! ! Получи се много голяма разлика ! Затова и попитах тук колегите които са правили скоро подмяната за тяхното мнение и опит ? А и все пак това е кола на 20 години !
  9. Ей това на снимката е много удобно за локализиране на шумове и тропане !
  10. Колеги, какво стана , сменихте ли съединителя ? На мен също ми предстои такъв ремонт ! Колко горе-долу излиза този ремонт ? Колко е комплекта и кой е за предпочитане и колко за труд/ремонт ? Има ли особености при смяната и какво трябва да се знае ?
  11. Колко горе-долу излиза този ремонт ?
  12. Колега, БЛАГОДАРЯ ! Трябва ли да внимавам за нещо ? Скорост , обороти , форсиране ...... ?
  13. Утре по светло ще го снимам и кача снимката тук ! Но въпроса ми е спешен ! Мога ли да мина 130 км. без поражения с този скъсан тампон ?
×
×
  • Създай нов...