xfls
Фен-
Мнения
99 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
-
Тази вечер минах 15-20км градско без абсолютно никакви проблеми. Тримовете влязоха в нормални стойности и няма грешки. Реално абсолюно нищо не е сменяно по колата от първия ми пост. Имам две теории: влязла е вода в някоя букса от последното каране в дъжд или проблема е бил от някоя от сменените части, но двигателя е бил толкова задавен преди това, че не е успял да запали с вече отстранен проблем.
-
Миналата седмица опитвах да запаля без натиснат педал, с натиснат от самото палене и с припомпване докато върти стартера. Газовата е с компютъра Tamona. След като не се бях занимавал изобщо 1 седмица, днес запали от първия път и при няколко повторни за тест в рамките на 20мин. Даде един път P0131 (O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1, Sensor 1)). Не съм я тествал в движение. Работи еднакво и на на газ, и на бензин, но с доста богата смес на място. Добавям снимка на тримовете и графика на стойносите на първата ламбда сонда при работа на бензин и загрял двигател.
-
@HondaExplorer, @Krasi-mir, благодаря за съветите. Към момента мисля първо да проверя дали има импулси към бензиновите инжектори. Ако липсват/спират би обеснило защо не работи и на двата вида гориво. Вчера се опитах, но на 0 градуса не успях да отщипя буксата на най-удобния без да рискувам да я счупя. Ако има импусли ще опитам с комутатора. Пружина между бобината и капачката има. Пружината от старата бобина изглеждаше като нова. Колкото то газовата, до момента съм проверил, че няма грешки в компютъра ѝ.
-
Поредния напълно безполезен коментар. Не получих отговор на съвсем нормалния ми въпрос как би се повредил комутатора или бобината при теста, който съм описал. Не успях да намеря информация, че подобен тесет не е подходящ за 25 годишна кола. Бобината е сменена, както съм написал в първия коментар. Няма какво да я тества някой, който разбира.. Измерих съпротивлението на двете намотки на старата след описания тест и бяха в очакваните диапазони (0.6-0.8 ohm и 13200 - 19800 ohm). Реших да опитам да я сменя, защото имаше промяна на цвета на корпуса на едно място. Ще задам следващ въпрос - как 4 свещи се провреждат изведнъж, за да има логика да ги сменям при този проблем? Не очаквам да ми оправите колата тук. Форумте от този тип са за взаимопомощ. Не коментираш, ако не можеш да помогнеш. Търсиш майстор, ако не получиш помощ от колегите. Ако получиш нуждана помощ си благодарен.
-
Тази сутрин запали веднага за 2 секунди и изгасна. При слдващи опити резултата беше същия като в първия коментар. Намерих и натиснах въпросния shock бутон, но няма промяна след това. Погледнах и PGM-FI за напукани спойки, но няма такива.
-
Стартера върти, но не пали, както съм написал и в първия коментар. Не твърдя, че разбирам, но по клипчетата в интернет има уреди, които работят на същия принцип на това, което направих аз при теста. Би ли разяснил защо би се повредила бобината или комутатора при въпросния тест, след като единвената разлика е, че свещта е извън двигателя?
-
До преди 2 дни не съм имал никакви проблми със запалването. Последно колата е карана преди 3 дни в слаб дъжд. Акумулатора е на един месец. Като постои 10-15 минути се чува, че успява да запали 1-2 оборота и до там. При следващи опити стартера върти, но няма абсолютно никакви признаци, че има шанс да запали. Дръжи се по един и същ начин на бензин и при аварийно запалване директно на газ. При тест с изваден кабел от свещ и мушната резерна свещ на кабела допряна до двигателя се вижда искра. Проверих за грешки в компютъра на колата, но няма никакви. Смних капачка, палец, бобина и кабели към свещите, защото имах резервни. Направих този тест и пробната лампа мига като на видеото т.е. очаквам, че няма проблем с комутатора. Някой имал ли е такъв проблем?
-
С тези симптоми най-вероятната причина е много лоша настройка на газовата. Филтрите на газовата сменени ли са? Преди колко километра е монтирана? Ако е монтирана преди над 100к км е възможно газовата рейка да е за смяна. При мен единия инжектор Lovato се повреди след 120к км. Рейката се тества много лесно като се пуска само по един цилиндър на газ през софтуера за настройка. Ако не е правен реглаж на клапаните повече 15к километра е хубаво да се направи профилактично, но надали там е основния проблем
-
Със сигурност бяха сменени сегменти, всички клапани, леглата на изпускателните клапани с металокерамични и оригинални гумички за клапаните. Доколкото си спомням купих гумичките отделно и ги оставих заедно с главата в сервиза за ремонт на глави. За биелните лагери нямам спомени.
-
След ремонта трябва да се направи нормална настройка на газовата в движение. Бих те посъветвал, ако настройката не е в движение да не стъпваш повече в същия сервиз. Не трябва да се прави нищо по-специално от това. Не трябва да ти светва check engine при каране на газ абсолютно никога. В моя опит се оказа, че това е огромен проблем за газаджийте. Ходил съм десетки пъти в 3 различни сервиза и в нито един от тях не направиха правилна настройката - check engine светваше къде по-рядко, къде по-често, къде при всяко каране, къде на 500 метра от сервиза... Принудих се да се науча как се настройва компютъра Tamona в моя монтаж и от тогава не съм имал никакви проблеми. Имам минати 175 000 км. на газ с въпросния ремонт на двигателя от предишния коментар на първите 70 000.
-
Ще се включа с още една препоръка за Фена + Норена в София, където ревизираха главата по негова препоръка. Моето CR-V мина същия ремонт при него преди 6 години и 105 000 км. Преди ремонта изпускателните клапани на единия цилиндър вече не можеха да се регулират и двигателя гореше 1-1.5 литра масло на 10 000 км. След ремонта двигателя все още не гори никакво масло (карам с 5w30 пълна синтетика), а с металокерамичните легла на изпускателните клапани, които сложиха в Норена потъването на клапаните на газ е в пъти по-бавно от това това преди ремонта. Тогава всичко ми излезе към 1700лв. Не се вкарай в приключения със случайни майсори за този ремонт.
-
Да, парното беше на макс при оптитите за обезвъздушаване. Ето и причината за проблемът. Водната помпа Aisin на 55k км няма нито една останала здрава лопатка.
-
След кагто си я взех от първия сервиз с неработещо парно и студен изпарител опитах да обезвъздуша по този метод https://forums.hondabg.com/topic/105719-обезвъздушаване-и-работа-на-охладителната-система/, но нито парното заработи, нито изпарителя се обезвъздуши. Към момента, след доливането на вода в единия маркуч към изпарителя вече няма проблеми с него, но парното все още не работи.
-
Силно се съмнявам вида на новия антифриз да има някакво отношение към проблема. Също много невероятно би било да ми продадат грешен термостат и той да води до абсолютно същия проблем като стария. Ще го имам предвид за проверка. Мога да добавя, че след смяната на антифриза не успя да ми се самообезвъздуши изпарителя на газовата. Изпарителя е монтиран зад кутията с въздушния филтър и реано е изцяло над нивото на капачката на радиатора. Знам, че не трябва да е над радиатора, но години не съм имал проблеми и не съм се занимавал да търся газаджия, за да го преправи. Водата не успяваше да се качи до него. Наложи ми се да сваля единия маркуч, за да долея вода в него, за да се обезвъздуши. След доливането не съм имал проблеми с достигането на топлва вода до него. От тук идва и въпроса дали е очаквано да не успее да обезвъздуши изпарителя при този монтаж или това може да е симптом на намалена циркулация в охладилтената система (водна помпа)?
-
Сложиха ми червен антифриз, а преди това беше със зелен. За жалост изхвърлих кутията на термостата без да погледна градусите, но е купен по номера на шасито и се надявам, че е с подходящи градуси. Мисля, че беше MAHLE. Днес минах през втори сервиз и бяха категорични, че е за гарнитура на глава, защото горния маркуч към радиатора е твърд спроед тях. Лично аз не мога да прценя дали е твърд или не, но със сигурност по-мек не е бил преди проявата на проблема. В предишния сервиз бяха категорични, че не е за гарнитура на главата.. Имам записан час за трети сервиз. Лично аз клоня към водна помпа.