Jump to content

Mr.SOHC

Фен
  • Мнения

    365
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

105 Good

1 Последовател

Относно Mr.SOHC

  • Ранг
    TSX Garage

Profile Information

  • Кара
    2xCivic EJ9 D-series turbo & CRV IV RE5
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Велико Търново

Последни посетители

15480 профилни разглеждания
  1. Добър въпрос, единствената причина го отдавам на това, че двигателя е възможно да е наистина на малко километри, понеже свещите буквално са като извадени от кутията, чисти от до, следователно има все още ниско триене в двигателя. Така извадих тези с които си дойде, като ги бях карал над 20 000км и новите след 10 000км бяха пак така. В големите жеги съм виждал маслото на 80, 90, 100, 110 зависи вече колко се натиска. Другия макар и не толкова значителен фактор е, че моето R20 върви на 90 градуса на водата и охладителен вентилатор на радиатора на 93-94 градуса. Говорил съм с човек с който сравнително редовно му минават през ръцете подобни двигатели и той твърди, че всичко върви около 100-те градуса, като перки пуска около и над тези градуси. Замерените градуси, които правя са на каране с 80-90км/ч без натискане, буквално. Колега, гледам с диагностика различна от тези за 200-300лв., отделно със сервизната показва същото и третата с която гледам/логвам е такава, която е само за хонда (различна от сервизната, повече свързана с промяната на компютъра). Всичките показват едно и също и не е калкулирано по никакъв начин от нищо има си датчик за температура, не откривам такъв за прецизно измерване на налягането (не за аларма/суич).
  2. Но по снимките от цилиндъра си личи, че е карана с нискокачествено масло или не навременна смяна.
  3. Очевидно е, че дадения цилиндър има проблем откъм буталната група. Това със сервизната история вече е прекалено изтъркано. Възможно е да е посещавала сервиз само за смяна на масло и нищо друго (дори и в документа да пише друго). Важно е също първия регулаж на клапани, кога е направен. Не е изключено заради отклонение в дадения цилиндър да се е случило нещо. Когато вече един цилиндър има повече отклонение от останалите ламбда сондата прави обща корекция, тоест всичко отива на никъде. Личи си, че 3 от цилиндрите консумират масло. Положението в бъдеще няма да става по-розово. Една ревизия на двигателя няма да дойде излишна. Като гледам вътре в компютъра какво и как се управлява откъм горива и аванси, съответно и моментната работа, този двигател е буквално неубиваем. Единствената причина поради, която може да се счупи е неправилно обслужване, от големи сервизни интервали до нискокачествена услуга от сервиз, можете да си изберете Смяната на 15к с 5/30 масло звучи повече от оптимистично. R20 го дават да се кара с 0/20. Лека справка от личен опит: В по-хладните дни (10-18 градуса околна температура) за дистанция от 50км извънградско, маслото не подминава 47 градуса. В града седи също с ниска температура. Тук вече се поражда въпроса, при 0 градуса и надолу с 5/30 масло, градско шофиране на сравнително къси разстояния, двигателя какво мазане има? При обслужване с грешен вискозитет масло също се износва много по-бързо и веригата.
  4. Използвам си от години оригинален Тактрикс и си пиша/чета с ммцфлаш, но не съм крайно очарован от съпорта, липсват им по-редки компютри откъм виртуално четене, но като цяло бива (за Мицубиши съпорта им е по-добър). В битедита няма достатъчно карти за да стане както искам. Отделно и не винаги са дефинирани правилно. Иначе разликата няма да е малка (откъм усещане), все пак на уот държи 0.96 ламбда и аванса ако не го върне сензора е 21 градуса след средните обороти. Но, докато не я закача да я слушам и следя няма как да я направя така "на око". Никога не бих заредил нещо готово на моя или друга кола, предпочитам да тръгна от сток база (колегите да внимават).
  5. Всеки си има мнение и виждане, лично аз не смятам, че на мотора му има нещо отрицателно откъм динамика. Колата съм я мерил и тежи 1700кг с мен и с малко гориво. За това, което е, е повече от добре. Лично аз си коригирам неща, които ме дразнят, като това на леко подадена газ по спускане колата да продължава да не намалява, при потегляне да е по-плавна и динамична, ограничителя на 190, да си отваря дросела до край, защото фабрично това нещо не се случва и редица други дреболии и не толкова. Относно вдигането на мощността на пълна газ, разликата не е никак малка, но към момента не ми е оставало толкова време да я довърша и да я измеря преди и след. Фабрично са направени зле, с големи дупки по картите и много резки преходи в режимите. Същата ситуация е с акордите 7 генерация с К24 двигателя, там фабрично нещата също не са добре.
  6. И една лека добавка, внимавайте, като флашвате с китайски инструменти и кракнати софтуери за същото. По чужбина репортват за много убити компютри поради грешно калкулирана чексума от софтуера за флашване, понеже е стара версия а новата съответно е само оригинална, лицензирана. Също и самите "флашери" не са толкова стабилни откъм четене/запис, като при запис има повече уморени компютри.
  7. Да внеса малко светлина по темата с R20. В момента си доизглаждам моята, като колегата както е описал в ниските колкото дърпа, толкова и не е нещо особенно. Има лаг в реакцията на двигателя спрямо рекуеста, другото е, че колата не се усеща линейна спрямо оборотите и когато отворих картите вече видях, че просто фабрично така е направена и до голяма степен си изгладих нещата. Като разход, има разлика, падна, като има още на къде да се расте в тази посока. Дросела също не го отваря до край,да се има предвид. Но избягвайте да наливате готови файлове или правени такива от разстояние, понеже има неща, които ако се пипнат двигателя няма да изкара дълго. Другото е, че егр на празен ход ме работи, отваря се прогресивно с товара в една много тясна граница, която клони към смешна/излишна, на фул тротъл също е затворен. Витека както вярвам повечето знаете работи над 1800 оборота (до 3500) при мнооооого лек товар, леко да натиснете педала на газта и спира моментално, не се усеща изобщо, кога спира и кога тръгва, ако усещате нещо, вяроятно колата има друг проблем.
  8. По описаното всичко сочи към детонация, която се чува само под товар. Моята R20-ка я карам с много глупав 95 и няма ядове. За справка 95 от голяма верига бензиностанции се усеща разлика. Може би до 2500 се опитва да генерира малко повече шум, но в никакъв случай не стига до силен и отчетлив кнок. В големите жеги никога не губила много мощност, едва доловимо, но силна загуба никога. Има шанс при теб детонационния датчик да има някакво отклонение и то да влияе или просто да си стига максимума. В компютъра си има зададени отделни таблици за детонационния датчик къде и колко да направи корекция, скоро ги разглеждах. В ниските обороти и при среден товар не вървят с много гориво, като цяло, явно от гледна точка на екология и икономия, също има и много дупки, които се усещат, примерно от 1000 до 1500 оборота колата не тегли изобщо а точно след 1500 тръгва рязко, точно така е зададено и в компютъра. Има какво да се направи за да станат по-приятни. Когато ми остане време да доизгладя моята ще пусна отделна тема. От значение е и общото състояние на двигателя.
  9. Не е лошо една снимка на свещите да се пусне. Желателно е да мине по-детайлна диагностика, да се огледат всички датчици дали работят правилно. Ако всичко е наред остава двигателя да е натрупал повече нагар. Нагар натрупва от повишен разход на масло. От друга страна зависи с какво гориво се кара. Убеден съм, че със 100 октана или октан буустър чукането ще изчезне. Газта също важи, като хубаво гориво.
  10. Да я направят само на газ, не е с директно впръскване, няма какво да охлажда. Като за начало на едни 20 000 може да се погледне дали/колко са мръднали клапаните. Двигателя е с ролкови кобилици и прегледа на клапаните може да бъде по-удължен, като период от време. Да не споменавам, че съм засичал случаи на над 60 000 без да са ги поглежали.
  11. Нямам, всичко си правя сам, но това понятие рефлаш не го уважавам. Всеки мотор е различен и диша различно, индивидуалната настройка е правилния път. Без допълнителни модификации не е оправдано а слагането на някакви готови настройки още повече.
  12. Подлежи, но дори и с ремап ефекта няма да е желания. Турбото остава най-добрия избор, нещо от рода на около 220-250 коня е най-рентабилно. Замислил съм нещо такова на моята, но няма да е скоро поради липса на време.
  13. Имах Сивик Хибрид до скоро след новата батерия изобщо не беше трамвай, при потегляне дори и с по-малко натискане превърташе гумите, отделно си ускоряваше нормално. Гледал съм сравнения две еднакви шасита едното с R18, другото хибрид, до 180км/ч вървяха на равно. В немското мобиле и по америкнските групи много хибриди са между 300 и 500 000 с оригиналните кутии. Мисълта ми е, че не са чак толкова зле и няма нищо страшно с покупката на кола с такава скоростна кутия. Джаз Хибрид или Джаз без хибридна система сте карали, защото от едното до другото има едни 200кг. разлика, които си оказват влияние в поведението на колата.
  14. С всичко описано мога да се съглся и подкрепя, но не и с това, че от CVT кутията страда динамиката, обратното е, другия фактор е понижения разход при CVT. Ако R18 мотора го имаше със CVT кутия нещата щяха да са много различни. Вярно е, че няма да могат да се дърпат каравани със CVT, не и ако целта е да издържи дълго скоростната кутия. Преди месеци имаше обява на седан FD шаси с R16 двигател и на снимки колата изглеждаше запазена, ако е продадена, някой е направил добър избор.
  15. Ако ги подмените с един Eibach prokit малко ще се премахне твърдата возия от която повечето собственици на хечбек се оплакват. Ако не искате колата да пада по-ниско може да се сложат подложки на пружините.
×
×
  • Създай нов...