Не съм експерт, но доколкото съм запознат:
Не е точно така. Сместа газ/въздух винаги е в по-голямо съотношение от тази бензин/въздух, по обясними причини. Именно затова за газовите инжектори се взимат времената на отваряне на бензиновите и се умножават по някакъв коефициент. В идеалния случай този коефициент би бил еднакъв, ако поведението на инжекторите е линейно спрямо оборотите и натоварването на двигателя. Но на практика не е, а и всеки двигател е различен, така че се налага използването на таблица.
Тъй като идеалната стехиометрическа смес (газ/въздух) е константна, газовият компютър би трябвало да се стреми да я постигне, без да обърква бензиновия. Това се прави при първоначалните настройки и донастройки, когато се създават или коригират тези таблици, регулира се налягане и т.н. Общо казано целта е при работа на газ бензиновите времена да не се отклоняват от тези при работа на бензин, т.е. да има възможно най-малко корекции от бензиновия компютър.
В идеалния случай това трябва да се прави и динамично от газовия компютър - т.е. адаптивност в реално време. Тук зависи от конкретния софтуер, но не може да има пълна адаптивност без OBD. Доколкото съм се интересувал, компютрите на BRC, Romano, Prins и други утвърдени имена имат.
Но...дори да и да пише, че има OBD, остава въпросът как и дали софтуерът ползва тези данни и дали сервизът ще направи настройките достатъчно старателно.
В това не съм сигурен. Така или иначе, според мен е важно сервизът да настрои до-впръскване на бензин при високи обороти, за да може малко или много да се охлаждат клапаните. Поне на теория, на практика не знам дали има голям ефект.
С две думи, най-важно е в сервиза да разбират и да са съвестни.