Ivo Koynov 12 #1 Публикувано 6 Декември, 2009 (Редактирано) Колеги, моля споделете опита си. Имам проблем, който смятам, че е сериозен за автомобил, който има претенциите да е 4WD (с четири задвижващи колела)! Примерна ситуация - черен, кален път. Влизам с предницата в голяма локва или дълбока кал. Напред ситуацията е още по-зле (демек "пътя" става още по-лош). Решавам, че ще се измъкна назад. Включвам задна, с надеждата, че въпреки, че съм окопал предницата, задните колела са на сухо и в 4WD режим ще се измъкна лесно назад. Да, ама НЕ - таратанци. Нема 4WD! Предните колела си буксуват, съответно предницата се окопава още повече, а задните не ебават да помръднат. Та въпроса ми - така ли си работи тая RealTime 4WD при Honda (демек само напред) или просто моето CR-V e с някакъв проблем? Редактирано 6 Декември, 2009 от 100NX Golf Destroyer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
buleka vti 5 #2 Отговорено 7 Декември, 2009 Немога да ти кажа със сигурност колега но днес пробвах на ситен чакъл дали ми работи 4WD-то и забелязах че и назад направи дири от боксуване или освен така да ми се е сторило?Аз съм със HR-V. При мене има друг проблем с гадното просвирване когато ми се включи задният мост,смених маслото ама ядец-не се оправи!Сега мисля да пробвам с ATF-Z1 понеже такова го пише и на дифа. но незнам дали ще има резултат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Daniel Panayotov 4 #3 Отговорено 7 Декември, 2009 При мен си работи и напред и назад.Принципа на деиствие е като забуксува предния мост на второто завартане на предния мост да прехварля на задния мост.Сигурен ли си че ти работи зания мост на предна предавка и че имаш масло в задния диферциал? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #4 Отговорено 7 Декември, 2009 (Редактирано) Едно много интересно клипче тестващо 4WD на различни коли сред тях е и CR-V 2008 има и едно легаси(ако не бъркам) което има много по добра система 4WD от CR-v-то ако си искал паркет джип който става за офроут май субару форестър щеше да е много по удачен избор.http://www.youtube.com/watch?v=Z6-ERc-DfhAПо принцип май повечето нови коли като превърти една гума компютъра натиска спирачката на нея до изравняване на оборотите карал съм шкода октавия и системата и беше точно такава и работеше добре.До колкото знам може да се направи такава система на всяка кола с АБС с добавяне на електроника, правят го в България може ако е с предно да се направи само на предните гуми Да не ставам гаден но едно Subaru Justy което е по малко от Civic би те измъкнало от калта по успешно от CR-V то Редактирано 7 Декември, 2009 от Ioan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tuntov_jr 15 #5 Отговорено 7 Декември, 2009 (Редактирано) Немога да ти кажа със сигурност колега но днес пробвах на ситен чакъл дали ми работи 4WD-то и забелязах че и назад направи дири от боксуване или освен така да ми се е сторило?Аз съм със HR-V. При мене има друг проблем с гадното просвирване когато ми се включи задният мост,смених маслото ама ядец-не се оправи!Сега мисля да пробвам с ATF-Z1 понеже такова го пише и на дифа. но незнам дали ще има резултат.Маслото е ATF-Z1. аз съм с такова и нямам проблеми мисля че беше 28 лв/литър Редактирано 7 Декември, 2009 от schumi_fan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #6 Отговорено 7 Декември, 2009 (Редактирано) Едно много интересно клипче тестващо 4WD на различни коли сред тях е и CR-V 2008 има и едно легаси(ако не бъркам) което има много по добра система 4WD от CR-v-то :Колега това е известно филмче, наскоро на vtec.net човек обясняваше как точно се постига нужния ефект в такива филмчета, даже беше дал пример как би могло да се изкара че CR-V-то има по-добро предаване доколкото съм чел, особено при първата генерация на cr-v, системата е доста ограничена - чисто механична, без асистенти, сработва при 1/4 превъртане на предните колела.http://www.outerlimits4x4.com/ftopic66101-30.php - малко снимки на офроуд с ЦР-В - хората споменават, че назад системата си работи, но не трябва да се работи с много газ, при силно боксуване системата не сработва...също при прегряване на течността в дифиренциала...2-ра и 3та генерация имат подобрения, вкл VSA система, която "спира" приплъзващото колело са по-добри за офроудhttp://www.skidmore.edu/~pdwyer/e/files/rtawd.pdf Редактирано 7 Декември, 2009 от Restless Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #7 Отговорено 7 Декември, 2009 С две думи това клипче си е измама, има доста лъжливи клипчета но познавам човек с subaru Impreza и зимата се качва на такива места където би се качил само джип с блокажи( не че е по добър от истински офроуд джиб но се справя доста добре. На моя civic лятото му превъртат гумите там а Impreza-сата зимата при навалял сняг се качва да не говорим че на мен ми е трудно да се кача с краката си там при сняг. За мен CR-V си е гратски джип и ако се ползва по предназначение си е доста добра машина но за офроуд не става 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #8 Отговорено 8 Декември, 2009 то ясно, че субаруто е много повече 4х4 от всякакви паркетнициединствено по-добро от него е ако има торсен по средата - тойота толкова се впечатлиха, че слагат торсени на доста техни коли и камионино извън пътя по-важни са подходящите гуми, една нива, без да си включва блокажа, но със шипове правеше кръгчета около закъсали джипки с блокажи и 100 диференциалидоста избягахме от темата обаче Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivo Koynov 12 #9 Отговорено 8 Декември, 2009 Колеги, в тази тема помолих хората с такива автомобили (CR-V, HR-V) да споделят ЛИЧНИЯ си опит - има ли аджеба 4WD на заден ход при тях или не. И ако при тях работи (демек по принцип си работи), а при мен - не, да си търся проблема "в моя телевизор" Обаче гледам, че темата се омаза в въвсем друга посока. Опитвам се да открия имам ли технически проблем, а не да сравняваме Honda CR-V със Subaru Forester и/или други автомобили. Съвсем наясно съм в какъв клас е позиционирана CR-V и какви са off-road възможностите на колата, така, че моля да бъдат спестявани съвети от сорта "ама ти що не си купи "еди-какво-си"" По отношение на маслото в задния диференциал - сменях го преди 15 000 км с Honda DPS-F (Dual Pump Fluid), закупено от Бултрако - София. Шума в диференциала първоначално изчезна, но наскоро пак се появи гадното скърцане. Днес отново ходих до Бултрако и отново си поисках "Масло за заден диференциал на Honda CR-V '2001" представяйки и малък талон на автомобила с VIN номер - за да е сигурно, че няма да стане грешка. Отново ми продадоха същото масло (Honda DPS-F). Цената беше 29.00 лв за 1 литър. После отидох да сменя маслото. Направи ми впечатление, че "старото" масло, което източих (а то всъшност е на само 15 000 км) си е бистро и си изглеждаше съвсем ОК. Направи ми впечатление обаче, че на самия диференциал има лепната една лепенка, на която с големи букви пише "USE GENUINE HONDA ATF PREMIUM (AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID PREMIUM)" А сега де?! Да не би от Бултрако да ми дават неправилното масло?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Daniel Panayotov 4 #10 Отговорено 9 Декември, 2009 Колега това масло дето са ти го дали DPS-F го водят като по-добро но понякога нестава.Искай да ти дадат atf-prmium,но вече не се предлага за това вземи ATF-Z1 поне гадния шум сте изчезне Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ganchev 54 #11 Отговорено 9 Декември, 2009 Колега, ей сега слязох да пробвам моето CR-V и си работи при мен. Аз съм с първа генерация '99г. Успех и пиши като се оправиш от кво е било, да имаме на предвид другите колеги със CR-V-та! Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
V-tec 1 #12 Отговорено 9 Декември, 2009 Здрасти По принцип според мен трябва да имаш 4WD на заден ход....изпадал съм в подобни ситуации и нарочно отварям вратата или ако съм с някой слиза да гледа дали вътрят всички колела. Последния случай го зарових в сняг около 50см изключително мокър и след известно време каране се задръстих отвсякъде и се образува лед отдолу веднага след няколко превъртания.Въртяха 4-те броя напред и назад ПП: След 10мин бях излезнал )) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #13 Отговорено 9 Декември, 2009 Някой пробвал ли го е при по сериозно натоварване както е направил 100NX Golf Destroyer предните се въртят свободно а задните са силно натоварени, може би тогава издъхва защото май тази система разпределя усилие и не може да прехвърли целия въртящ момента към задните колела Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
weswes 3 #14 Отговорено 9 Декември, 2009 Имайте предвид че няма блокаж на никой от диференциалите следователно ако предните колела нямат сцепление мощността се предава само към тях. Може да пробваш докато си натиснал газта и колелата буксуват да натиснеш и спирачка с левия крак. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Daniel Panayotov 4 #15 Отговорено 9 Декември, 2009 ако вдигнеш преднница на крик и дадеш газ защо колата трава ако няма никакав блокаж на двата моста Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivo Koynov 12 #16 Отговорено 13 Декември, 2009 Колеги, sorry - ама фалшива тревога съм наддал! Работи си това 4WD и на заден ход. Ходих специално на Витоша на високото в снега да го тествам многократно (тръгване - спиране - тръгване). Явно няколкото пъти, в които се е случило предните колела да забуксуват яко и да не мога да се измъкна лесно на заден ход е било с много газ, или пък някое от задните колела е било във въздуха (бааа ли му мааата?! :) )Сега единствено ме притеснява, че задния диференциал продължава леко да поскръцва въпреки 2-та смяна на маслото в него. Ще взема накрая да си поискам от тези от Бултрако масло Honda ATF-Z1, дано настъпи тишина! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
shkarcheto 0 #17 Отговорено 14 Декември, 2009 (Редактирано) Здравейте, аз имам ЦРВ 2008 и трябва да ви кажа да не се окопавате в кал с него, но инаЧе съм минавал на такива места с колата, на които не съм си и представял Че може. Определено обаЧе 1 ген е с най-добра проходимост. При предаване на усилието на задните колела предавателното съотношение и съответно предни задни 60:40 %. Редактирано 14 Декември, 2009 от войводата/cls Ð�е замеÑ�твайте "Ч" и "Ш" Ñ� "4" и "6" !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #18 Отговорено 16 Октомври, 2010 Колеги, sorry - ама фалшива тревога съм наддал! Работи си това 4WD и на заден ход. Ходих специално на Витоша на високото в снега да го тествам многократно (тръгване - спиране - тръгване). Явно няколкото пъти, в които се е случило предните колела да забуксуват яко и да не мога да се измъкна лесно на заден ход е било с много газ, или пък някое от задните колела е било във въздуха (бааа ли му мааата?! ;) )Сега единствено ме притеснява, че задния диференциал продължава леко да поскръцва въпреки 2-та смяна на маслото в него. Ще взема накрая да си поискам от тези от Бултрако масло Honda ATF-Z1, дано настъпи тишина! Здрасти колега, не си писал в крайна сметка оправи ли се диференциала/ звука/ или така си я караш с DPF маслото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honest 2 #19 Отговорено 5 Февруари, 2012 В крайна сметка и аз не разбрах, ако се кара с това масло и просвирва (защото и аз съм с такова), проблем ли е за диференциала или само дразнещият звук е проблем? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ilian83 2 #20 Отговорено 5 Февруари, 2012 Стара тема си изровил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honest 2 #21 Отговорено 5 Февруари, 2012 Стара тема си изровил.Знам, че е стара, но според мен е полезна и е хубаво да се разисква..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #22 Отговорено 5 Февруари, 2012 (Редактирано) Към тази тема го гасочиха, защото той пусна същата!Аз сега ще го насоча към една другаhttp://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=58260&hl=atf-z1&st=0И още еднаhttp://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=52043&view=&hl=&fromsearch=1И ... абе я виж всички линкове, в моите постове от тези 2 теми. Редактирано 5 Февруари, 2012 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honest 2 #23 Отговорено 5 Февруари, 2012 От всичко прочетено, разбрах, че трябва да се слага DPS-F, такова сложих и аз (минал съм 3000км.), но понякога като зацепи диф-а и стърже.....На моя диф пише ATF, там някъде из темата пишеше, че след първата смяна трябва да се покара малко и пак да се смени, може би при мен е това, понеже старото като го източвахме беше червено на цвят...? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #24 Отговорено 5 Февруари, 2012 Ако не се получи със смяна на маслото, прочети това:http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=104513&p=1314773Обърни внимание на пост N14 на колегата Goblin. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове