H22_turbo_Vtec 75 #1 Публикувано 4 Декември, 2009 Целта на тази тема е да съберем всичката информация за Хонда прелюд.Като имам предвид всички модификации които са правени по колите и са довели до подобряването им.Да се намерят и издирят всички технически данни на автомобила.Съвместими части в различните генерации.Ще започна с нещо доста по семпло.Вероятно всеки от форума го знае но трябва да се почне от накъде.http://catalog.auto.ru/catalog/cars/honda/prelude/Търсих в гугъл данни за CX (коефициента на челно съпротивление) но не успях да открия нищо.Няой знае ли след поставянето на определен тип крила прагове и престилки(боду кит) CXa подобрява ли се или се влошава?Аз определено си мисля че при наличието на заден спойлер се влошава малко за сметка на устойчивоста на автомобила.п.п Моле пазете темата от спам.Пишете неща, който са граничещи с нормалният разум на човека.1.Въпрос> Свещите на ф20 133. пасват ли на н22а?Може ли някой да даде някаква класификация на свещите.Идентични ли са при различните автомобили? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KONI 11 #2 Отговорено 4 Декември, 2009 (Редактирано) Интересна инициатива аз съм ЗА.Относно задното крило, четох някъде че тези крила са ефективни от определени скорости нагоре до тогава пречат.За CX имам спомен че е някъде около 0,30 но не съм сигурен.Само като любопитна информация като нови са стрували 42000 DM. Редактирано 4 Декември, 2009 от KONI Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
madrugada 12 #3 Отговорено 12 Декември, 2009 qя кажете колко събира скоростната кутия на ф20а4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan74 3 #4 Отговорено 12 Декември, 2009 qя кажете колко събира скоростната кутия на ф20а41,9литра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #5 Отговорено 12 Декември, 2009 1.Въпрос> Свещите на ф20 133. пасват ли на н22а?Може ли някой да даде някаква класификация на свещите.Идентични ли са при различните автомобили?Зависи от двигателя и вероятно са различни.За F20A4 дават NGK - ZFR6F-11, а за H22A2 - PZFR6F-11. qя кажете колко събира скоростната кутия на ф20а41,9литра Толкова ръчката..., автомата е с 2,4 литра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZAPPA 39 #6 Отговорено 3 Януари, 2010 (Редактирано) За F20A4 При нормални условия NGK: ZFR6F-11 Nippondenso: KJ20CR-L11 При горещ климат или екстремно шофиране NGK: ZFR7F-11 Nippondenso: KJ22CR-L11 Разстояние: 1.1mm за H22A2При нормални условияNGK: PZFR6-11Nippondenso: PKJ20CR-L11При горещ климат или екстремно шофиране NGK: PFR7G-11Nippondenso: PK22PR-L11Разстояние: 1.1mm Оригиналните свещи за VTEC модела имат специално платинено покритие, те се сменят на 100 000км или 6год.За обикновеният мотор, свещи се сменят на 40 000 км или 2 год.Относно маслото на ръчната скоростна кутия: при смяна 1.9л. , но при ремонт се пълни с 2.0л, като задължително се използва 10W40.Тази информация е от производителя и е 100% достоверна. Редактирано 3 Януари, 2010 от войводата/cls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZAPPA 39 #7 Отговорено 3 Януари, 2010 Целта на тази тема е да съберем всичката информация за Хонда прелюд.Като имам предвид всички модификации които са правени по колите и са довели до подобряването им.Да се намерят и издирят всички технически данни на автомобила.Съвместими части в различните генерации.Ще започна с нещо доста по семпло.Вероятно всеки от форума го знае но трябва да се почне от накъде.http://catalog.auto.ru/catalog/cars/honda/prelude/Търсих в гугъл данни за CX (коефициента на челно съпротивление) но не успях да открия нищо.Няой знае ли след поставянето на определен тип крила прагове и престилки(боду кит) CXa подобрява ли се или се влошава?Аз определено си мисля че при наличието на заден спойлер се влошава малко за сметка на устойчивоста на автомобила.п.п Моле пазете темата от спам.Пишете неща, който са граничещи с нормалният разум на човека.1.Въпрос> Свещите на ф20 133. пасват ли на н22а?Може ли някой да даде някаква класификация на свещите.Идентични ли са при различните автомобили?Моите лични наблюдения и впечатления по въпроса за крила, прагове и т.н.(имал съм Прелюд с оптичен тунинг от сериозна виенска фирма) са, че те имат най-вече естетическа функция. Определено помагали на писта и при скорости към и над 300км/ч.Това обаче е приоритет на сериозни инженери и разбира се става въпрос за много пари и други нива на автомобила. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
H22_turbo_Vtec 75 #8 Отговорено 3 Януари, 2010 Така значи свещите от ф20а4 стават на х22а.Какви гуми сте събирали на прелюди без да опират?После модераторите да редактират темата за да се чете приятно и с лекота.Тъпо е въпрос-отговор и пак въпрос и пак отговор.След 2-3 страници може да се намесите и да селектирате само отговорите като информация за прелюд. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZAPPA 39 #9 Отговорено 3 Януари, 2010 Какви гуми сте събирали на прелюди без да опират?За Прелюд 4 поколение, само заради пробата съм събирал 235/45/17" на заводско окачване.Но това не е правилно. Точния размер за тази кола в издание 2.2 VTEC и 2.3 i 4WS според производителя е : джанти 15х6.5 JJ, гуми : 205/55 R15 87V. Ако трябва да се премине на по-голям размер, с оглед на повече стабилност или поради естетически причини, джантата се увеличава на 17" (7/7.5 JJ), а гумата на 215/40.При това офсета на джантата може да варира между ЕТ 42 и ЕТ 38. Тогава е гарантирано , че няма да опира дори и при снижено окачване.А в белите държави се издава сертификат при тази подмяна, който се изисква при технически прегледи и проверки на пътя. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fir3 468 #10 Отговорено 3 Януари, 2010 1. Та относно за гумите аз карам прелюд 3-та генерация (един от моделите на изчезване) и съм замислил да си сложа 17'' джанти от естетическа гледна точка някой по запознат може ли да ми каже какви са междуболтовите разстояния и с какви гуми ще се поберат.2. Също така искам (като всеки маниак каращ такъв автомобил) да му дигна малко кончетата под капака (като изключим турбини чарджари и тем подобни) става въпрос нещо от сорта на 30-тина отгоре. Има ли някакви съвместими части който могат да помогнат за начинанието от дриги двигатели на Хонда. Съответно ми е известно за изпускателни колектори генерация филтър и т.н. въпроса ми е насочен дали може да се вземе нещо от Х22 примерно което да е съвместимо . Honda Prelude B20A9 1991г. 2.0 140hp Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Коев 66 #11 Отговорено 4 Януари, 2010 30 к.с. на атмосферен мотор 140 к.с. си е сериозно повишаване на мощноста (20+ %) и не можеш да го направиш само с дребни замени. По-добре мисли в посока смяна на двигателя (с Х22 например). Ще излезе най-ефтино (и смислено). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fir3 468 #12 Отговорено 4 Януари, 2010 Съгласен съм с теб че от стоковото по добро няма, но се си мсиля че тампоните на Х22 и коша е различен и ще падне доста играчка.Поправете ме ако не съм прав Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fir3 468 #13 Отговорено 4 Януари, 2010 (Редактирано) Ето малко информация за моторите на прелюд 3-та генерация Engine List Honda Prelude:B20A/B20A1 - 2.0L DOHC PGM-FI 143/160 hp (Japan/Europe)B20A3 - 2.0L SOHC carb(12v) 104 hp Canada/USB20A4 - 2.0L SOHC carb(12v) Non USB20A5 - 2.0L DOHC PGM-FI 135 hp (101 kW) USB20A6 - 2.0L DOHC PGM-FI 142 hp (106 kW) Australia/New ZealandB20A7 - 2.0L DOHC PGM-FI 150 hp (110 kW) EuropeB20A8 - 2.0L DOHC PGM-FI 133 hp (99 kW) EuropeB20A9 - 2.0L DOHC PGM-FI 140 hp (100 kW) EuropeB21A - 2.1L DOHC PGM-FI 145 hp (108 kW) Japan (SI States)B21A1 - 2.1L DOHC PGM-FI 140 hp (100 kW) Canada/US Редактирано 4 Януари, 2010 от Fir3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZAPPA 39 #14 Отговорено 4 Януари, 2010 1. Та относно за гумите аз карам прелюд 3-та генерация (един от моделите на изчезване) и съм замислил да си сложа 17'' джанти от естетическа гледна точка някой по запознат може ли да ми каже какви са междуболтовите разстояния и с какви гуми ще се поберат. Заводските данни на твоят Prelude EX 2.0i - 16 ''Classic Edition" са: 103kW (140к.с.) Максимална скорост - 205 км/ч. 0 - 100 км/ч - 8.6 сек. Разход на гориво при 90 км/ч - 7.0; при 120 км/ч 8.8; градско - 11.2. Гуми 195/60 R14 85Н. За да минеш на по-голям размер са ти нужни 16" джанти с междуболтово разстояние - 100мм и гуми 205/45 R16. Редакция: Пропуснах : 140 к.с./6000 об. 178 Nm/5000 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZAPPA 39 #15 Отговорено 4 Януари, 2010 2. Също така искам (като всеки маниак каращ такъв автомобил) да му дигна малко кончетата под капака (като изключим турбини чарджари и тем подобни) става въпрос нещо от сорта на 30-тина отгоре. Има ли някакви съвместими части който могат да помогнат за начинанието от дриги двигатели на Хонда. Съответно ми е известно за изпускателни колектори генерация филтър и т.н. въпроса ми е насочен дали може да се вземе нещо от Х22 примерно което да е съвместимо . Honda Prelude B20A9 1991г. 2.0 140hpИмал съм такъв Прелюд. Взех го на 77 000 реални км., което за нас си е направо нова кола. Динамиката му е повече от чудесна. Личен съвет - не го затормозявай излишно с "подобрения". Мисля, че по - неподходяща марка за такива доработки може би няма. Смятам, че първо е нужен грамотен механик, после много проверена техническа информация и не на последно място - доста парични средства за истински части. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Aleksandyr 17 #16 Отговорено 4 Януари, 2010 Браво ZAPPA ,доста си информиран.И аз да бъда ,леко, полезен за сега... Спирачни апарати и дискове от х23/х22 стават без проблем на ф20а4 ,само предпазитела на диска при ф20а4(BB3) е по-малък и ако не ви мързи да го сменяте, го огънете малко.При ф20а4(ВВ3) предните дискове са с диаметър 260мм ,а при х23/х22 е 282мм. Задните на всички 4ти генерации са с едни и същи диаметри 260мм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #17 Отговорено 4 Януари, 2010 Задните спирачни апарати на повечето 4ки са блокирали и едва или не се мърдат.Поне при моя беше така.Спирал съм 1год. почти само с предните Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #18 Отговорено 4 Януари, 2010 Дали за това моята имам чувството че не спира както трябва? трябва да взема да ги погледна, но ABS-а уж си работи... По принцип каква марка са апаратите, дисковете и накладките като излезе от завода? -Защото аз наскоро смених предните накладки и какво да видя.... апарати, дискове, накладки всичко беше на NISIN Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #19 Отговорено 4 Януари, 2010 мисля че са същите и при мен.Аз предни не съм сменял.Задната отдясно беше нон стоп държала изтъркана на макс, а лявата като нова,не е спирала изобщо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #20 Отговорено 5 Януари, 2010 Тъй като стана въпрос за взаимозаменяемост. Ако някой знае кои са заменимите части от различните модели нека сподели. Примерно кабелите за свещи, радиатори и пр., каквото се сетите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Aleksandyr 17 #21 Отговорено 5 Януари, 2010 Радиаторите са еднакви на 4та и 5та ,за 4та съм 100% ,за 5та 99%. А да ,до колкото съм запознат от това което видях пред очите си, разликите в Н22А2 и Н22А е само в челата на буталата => компресията е различна и от там идват 15-те бели пегаси. Всмукателните колектори на ф20а4 са по-малки от Н23 ,но незнам дали на Н23 и Н22 са еднакви.И аз да попитам нещо което незнам, изпускателните колектори на Ф20А4 ,Н23 и Н22 различни ли са един от друг ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZAPPA 39 #22 Отговорено 5 Януари, 2010 По принцип каква марка са апаратите, дисковете и накладките като излезе от завода? -Защото аз наскоро смених предните накладки и какво да видя.... апарати, дискове, накладки всичко беше на NISIN Tочно такива са . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZAPPA 39 #23 Отговорено 5 Януари, 2010 Задните спирачни апарати на повечето 4ки са блокирали и едва или не се мърдат.Поне при моя беше така.Спирал съм 1год. почти само с преднитеНаправо си е характерна черта на по - старите екземпляри. Преди да сменяш дискове и да разглобяваш цилиндърчета, раздвижи буталата (с въртеливо движение), много добре почисти и смажи супортите (внимавай да не скъсаш маншончетата), сложи нови накладки (качествени). Когато накладките припаснат към дисковете би трябвало да се оправи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #24 Отговорено 5 Януари, 2010 проблемът беше ,че цилинара не се въртеше.Беше така здраво запекъл,че с много бой с големия чук се развъртя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policaja 16 #25 Отговорено 5 Януари, 2010 Радиаторите са еднакви на 4та и 5та ,за 4та съм 100% ,за 5та 99%. А да ,до колкото съм запознат от това което видях пред очите си, разликите в Н22А2 и Н22А е само в челата на буталата => компресията е различна и от там идват 15-те бели пегаси. Всмукателните колектори на ф20а4 са по-малки от Н23 ,но незнам дали на Н23 и Н22 са еднакви.И аз да попитам нещо което незнам, изпускателните колектори на Ф20А4 ,Н23 и Н22 различни ли са един от друг ?смукателните колектори стават от Н23 на F20изпускателните също стават от Н23 на F20,само се мести ламбда сондата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aλexandro 12 #26 Отговорено 5 Януари, 2010 (Редактирано) И аз да попитам нещо което незнам, изпускателните колектори на Ф20А4 ,Н23 и Н22 различни ли са един от друг ?Изпускателите на F20 и на H23 са съвместими. Същото важи и за всмукателите. Естествено при H23 изпускателя освен че е по-голям, също така е и 4-2-1. Всмукателя при H23 освен че е по-голям (както дросела, така и пленума) е с двойни рънъри (тръби) Вторите 4 бр тръби си имат отделни дросели. Тези неща дето ги казвам ги знаят повечето в този форум, но понеже идеята за темата е добра реших да ги напиша тук да си стоят. За дисковете искам да кажа, че моите бутала се въртяха не бяха спекли, но въпреки това нямам ръчна. Ако стегна твърде много започват да задържат, а ако я разпусна не държи. Все пак я ползвам когато спирам на P за да не преебавам автомата. Поне за това върши работа. А относно поддръжката и обема на различните течности, за да не сме голословни, ще сложа малко снимки от service manual-a. 1. Кое кога се сменява/преглежда 2. Обем на охладителната система 3. Обем на ръчната скоростна кутия 4.Обем на автоматичната скоростна кутия 5. Обем на двигателното масло Редактирано 5 Януари, 2010 от Alexandro Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
garfi 41 #27 Отговорено 5 Януари, 2010 Как се пр**бава автомата ако не дърпаш ръчната когато си паркирал? Питам защото избягвам да дърпам ръчната зимно време, надявам се да не е много лошо за автоматика Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #28 Отговорено 5 Януари, 2010 (Редактирано) Изпускателните тръби(колектора) при Н22 е различен от този при Н23 и Ф20.Стават от катализатора назад.Ламбда сондите са идентични.При суап на къв да е мотор от 4г.-Прелюд или Акорд може да ползавате инсталацията,която е на вашата кола,като за Н22 се пускат допълнитено 3 кабела за ВТЕК-а.Тампоните за захващане на мотора са еднакви на всички Прелюди и Акорди 4-5ген.Също така са еднакви полуоските и взеимозаменяеми кутиите на Н и Ф серията.При преминаване от автомат към ръчка се сменя маховика с такъв от ръчна кутия.За управление на двойните пеперуди във всмукателите на Н22 и Н23 се пуска управление от компа-това го няма при Ф20.Оборудването на Н22/23 става без проблем на Ф20 ката,с леки преправяния на стойката на помпата на хидравликата.Компресора на климатика и генератора стават без преправяне.Друго......не се сещам в момента.........п.с.Дефекта,за който се сетих и го правят 99% от Прелюдите 4г. Ако ви се самоизключва климатика проблема е в платката на пултчето за управление-получават се студени спойки там където се включва буксата на лентовият кабел към платката.Това прави проблем като Главното реле и ако не се знае може да те побърка Редактирано 5 Януари, 2010 от policeman Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZAPPA 39 #29 Отговорено 5 Януари, 2010 п.с.Дефекта,за който се сетих и го правят 99% от Прелюдите 4г. Ако ви се самоизключва климатика проблема е в платката на пултчето за управление-получават се студени спойки там където се включва буксата на лентовият кабел към платката.Това прави проблем като Главното реле и ако не се знае може да те побърка Абсолютно вярно. Скапват се спойките и може да си разпилееш климатика за нищо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZAPPA 39 #30 Отговорено 5 Януари, 2010 Предлагам в тази тема още по - детайлни данни и обяснения, защото явно подмяната с по-големият мотор за много от колегите е доста привлекатилна. Инсталация, колектори, полуоски и т. н., да речем са паснали. Аз преглеждах разни информации и разбрах, че ръчните скоростни кутии уж са еднакви, а имат разлика в заводските кодове (и е логично). Например H23 има 209Nm при 4500 об., а H22 215 при 5300об. Така, че едва ли скоростните кутии са с еднакви предавателни числа (това ще се помъча да проверя за да сме наясно). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Коев 66 #31 Отговорено 5 Януари, 2010 Щом събирате полезна информация, ето во една тема, която преди време си играх да пиша и превеждам (тогава никой не я погледна, но съм убеден, че все някога на някой ще му потрябва) http://forums.hondabg.com/index.php?showto... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZAPPA 39 #32 Отговорено 5 Януари, 2010 Още преди години се разпилях да търся информация точно по този въпрос и имам всичко, само че от няколко дена участвам във форума и те приветствам. Пипането във WS е фина работа. От Хонда не са дали информация дори в гаранционните сервизи, освен кодовете, които само ориентират къде е проблема. Сменяш цели модули. От NEC са направо конспиратори. Обаче българин с руски поялник не са предвидили. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #33 Отговорено 6 Януари, 2010 Предавателните числа са различни при Н22,Н23 и Ф серията.При Н23 и Ф се доближават,но при Н22-кутията са по-различни и най-вече при 3-та скорост.Синхроните на 1ва и 2ра са еднакви при всички Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
H22_turbo_Vtec 75 #34 Отговорено 6 Януари, 2010 Някой има ли инфо колко са дълги скоростите при 3 варианта.примерно 1-60, 2-100, 3-150.мога да кажа само, че на ф20, 5та е доста къса 3000оборота точно 100км.Н22А 3000-110км поне това си спомням(пак според мен е къса).Винаги съм засичал колите, които съм карал на 3000оборота.Примерно сивика д14а3-а4 държи 117 при 3000, което е присъщо за коли над 150коня. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paRADOx 1011 #35 Отговорено 6 Януари, 2010 (Редактирано) Ако съм разбрал правилно, мога да сложа на моят Prelude F20 - изходящи колектори 4-2-1 от Prelude H23, и да кача няколко коня (с най-малко средства и без модификации), така ли? Редактирано 6 Януари, 2010 от paRADOx Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mEtaka 68 #36 Отговорено 6 Януари, 2010 (Редактирано) Така гледайте и смятайте. Предавателни числа- това леко го откраднах от габровската група. Но за тези със Х23-ките, които си ги обичат, съвет да си сложат скоростна кутия от Н22А2 /по-къса е от Н22А/. Поне аз така мисля да направя Редактирано 6 Януари, 2010 от mEtaka Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ManiaK 390 #37 Отговорено 6 Януари, 2010 Да попитам и аз нещо ... в резонаторната кутия на въздушния филтър на Ф20 и Х23 има някаква система за контрол на входящия въздух и някаква диафрагма... и всичко това вързано с вакум системата...! Каква е цялата тази система... какво е нейното предназначение... защо тримерно ф22 я нямат и какво ще загубя или спечеля ако я отстраня и смисъл че ще си поставям интейк тръба с филтър и се притеснявам че ако го демонтирам всичко това на вакум системата ще вдигне някаква грешка на еку-то! Моля за малко повече инфо! ето и снимки на това за което говоря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #38 Отговорено 6 Януари, 2010 Опс,да не подведа някой в отговор на колегата от по-горният пост-мисля,че имаше разлика в колектора на Н23 и Ф20,ако някой е сигурен на 100% да каже Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZAPPA 39 #39 Отговорено 6 Януари, 2010 Някой има ли инфо колко са дълги скоростите при 3 варианта.примерно 1-60, 2-100, 3-150.мога да кажа само, че на ф20, 5та е доста къса 3000оборота точно 100км.Н22А 3000-110км поне това си спомням(пак според мен е къса).Винаги съм засичал колите, които съм карал на 3000оборота.Примерно сивика д14а3-а4 държи 117 при 3000, което е присъщо за коли над 150коня.Prelude 2.0l 1 - 49km/h ;2 - 89km/h ;3 - 128km/h ;4 - 168km/h ;5 - Top SpeedPrelude 2.3l 1 - 50km/h ;2 - 93km/h ;3 - 132km/h ;4 - 174km/h ;5 - Top SpeedPrelude 2.2 VTEC 1 - 60km/h ;2 - 103km/h ;3 - 147km/h ;4 - 187km/h ;5 - Top SpeedИнформацията е 100% достоверна. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fir3 468 #40 Отговорено 8 Януари, 2010 ZAPPA защо аз все си мисля(може и да греша), че е мойта баба хонда направих около 145 на 3-та с 6500 оборота? Ти си имал същата ще кажеш дали е възможно или хондата е полудяла !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове