Jump to content
ala-bala

Няколко въпроса за Jazz 2003 1.25

Recommended Posts

Здравейете,

 

гледам една Джаз за покупка, 2003 година края, ,1.25 бензин. Имам няколко въпроса, надявам се някои да може да отговори :)

 

Въпросите ми са :

 

1. Има тресене на цялата кола, включително волана, когато колата минава около 1000 оборота. Примерно докато загрява, когато е студена и е на 1200 оборота, докато "падат" до ~700 се усеща докато минава през 1000та обората. След като загрее, като се даде газ, "минавайки" през 1000 отново тресе. Усеща се когато се "успокоява" от високи към ниски обороти.

Няма проблеми с други обороти, не тресе или поне не усетих, може би има съвсем слабо при 700 оборота на покои само в някои ситуации. Това може и да е показател за "бягане надалеч"  или не (евентуално) ? Някои имал ли е такъв проблем с неговата джаз, за да сподели евентуално ?

 

2. Радиото - не работи радиото, CD-то е ОК, вероятно е като от съседната тема. Това ще рече ли, че е за смяна цялото радио или в БГ може да го оправят ?

 

3. Волана и педалите изглеждат доста нови. Гледах и на други джазове воланите, не ми изглеждат да са толкова запазени на тези километри. Дават колата на 180к километра, не вярвам да е под 300к, а волана изглежда прекалено запазен. Сменят ли ги като ги докарат тук или просто си издържат.

 

4. На закачен ODB2 четец разчита разни неща, но НЕ показва информация за EGR и Oxygen sensor ( ламбда предполагам е еквивалента ). Т.е. дава ми ги "червени", че не може да чете от тях. Разликата е, че на другите сензори просто казва "няма такъв" (примерно вътрешна температура), докато на тези ми дава, че не може да ги чете. Аз оставам с впечатлението, че сензорите са налични в колата, но има проблем с тях.  Софтуера беше малко куц, но с два пробвани резултатите са едни и същи. Иначе чете обороти, температура на антифриза, температура на влизащ въздух и някакви други неща. 

Грешки при четене нямаше, но вероятно акумулатора е махан и са изчистени (ако може да стане така). Проблеми с лампи по таблото не видях.

Това може ли да е индикация, че нещо е правено по колата, шунтирани сензори и т.н. ?

 

5. Джаза има ли индикация на таблото за включени фарове ? Видях само, че има за дългите, но не и за къси.

 

6. Този джаз, 2003 има ли показания за разход ? Защото по таблото не видях никъде как може да видя за опция освен пробега - визирам някакви копчета за ECU-то или друга опция да не показва само изминати километри на таблото.

 

7. Има ли кора под двигателя или не всеки модел има ?

 

8. Докато работеше изхвърли доста вода от ауспуха. Естествено не беше много чиста (имайки предвид от къде идва), но не беше и прекалено мръсна. Нямаше индикация да има масло или нещо такова, въпреки черният оттенък. Нормално ли е да изхвърли вода, достъчна да направи малка локва колкото едната гума ако се пали студена и не е палена известно време ?

 

Вероятно ако EGR-то или каквото е там не е наред може да дава отражение и при ниските, но знам ли... Ако някои има идея моля да сподели :)

 

Иначе колата държи обороти, не се чуват шумове от двигателя, но не  и 100% перфектен според това, което видях. Вярно е, че се купува кола 2ра употреба, но все пак някои неща може да се преглътнат (примерно "изместване" на датата на реална регистрация с няколко месеца, нереалният пробег), а други, като проблем с двигателя - не.

 

Поздрави

Редактирано от ala-bala

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега мога да ти отговоря на всички въпроси, но не те съветвам да купуваш кола, която при 1000об. има вибрации навсякъде. Причините може да са много, но нито една според мен не е оправдана освен ако не ти направят коментар от поне 1000лв без значение каква е цената! Работата на място и ускорение трябва да е безпроблемна и да няма никакви вибрации. Останалите неща се оправят - ЕГР и Ламбда и т.н. и не струват особено много.

Да попитам при 1000 оборота на всички предавки ли го прави? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TIno, благодаря за отговора.

 

Пробвах я само на място. Не пробвах в движение как е, защото това тресене на място не ми вдъхна доверие много, но въпреки това се замислям. Защото уж е от доверен човек...та затова така се замислям.

 

Отделно се консултирах с приятел, който спомена, че МОЖЕ, но не е сигурно, тази вибрация да е лесно поправима.

 

Вибрациите мисля са от двигателя, защото стават само при опрделени обороти и се предават в купето. Но се усещат.

 

Карал съм доста автомобили (макар и под знаем) и мога да усетя кога има вибрации и  кога не :)

Редактирано от ala-bala

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, аз имам същия джаз вече една година ,няма лампа за включени къси светлини и габарити има само за дълги. Има за изминатите километри и разход l \100 натиска се бутона на таблото. По принцип волана се износва бързо ,явно е от материала за тресенето не знам трябва да работи без проблеми двигателя е много добър за тези кубици и коне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качих се на друг Джаз, каран от жена и на Вие с техническите познания.

 

Странното обаче е, че при нейната бройка има същите вибрации малко над 1000 оборота. Не е толкова усезаемо колкото тази, която пробвха, но го има при същите условия.

 

Ще я да питам дали може да закача ODB четеца при нея, защото това с липсващият EGR сензор ми се струва странно на тази, която гледах.

 

И сега се чудя тези вибрации нормални ли са в крайна сметка за модела или не...освен да се кача на 3ти Джаз да видя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега моя няма никакви вибрации дори и при ниски обороти независимо дали е загряла или не. Като хванеш скоростния лост непомръдва. Колата е супер само да си намериш свястна! Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един джаз без никакви вибрации при работа на място при споменатите обороти.....

Редактирано от tanas4o_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно,и аз я имам тази вибрация.След празниците ще погледна да не е нещо по изпускателната с-ма.И другото,като върна предавка го има пак и като бучене.Иначе я пробвах на 2000км преход няма други забележки,и наистина доста икономична и поддържа 140 без проблеми.Масло не пипа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се оказа елементарно,оплътнението на капака на двигателя.От там резонанс и вибрация.Сега е тихо и няма бучене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На булката джаза е 1.2 и да ти кажа няма никакви вибрации. Карах го и на място го държа около 1000 оборота, ми нищо не се случва. Воланите са доста издръжливи ,но до определен километраж. Бях си харесал една с пълен Мугенски кит на 289.000км, която вътре беше супер запазена. Не се разбрахме за цената и отпадна, иначе аз от километраж не се плаша. Ако всичко си бачка какво да го мисля. Все пак си е истинска Японска кола. Годината също не ми е критерии. За мен техническата част трябва да е 6+, това че има натиснато и драснато не ме бърка. Да не карам Ролс да му се не види! В крайна сметка 95% от колите нов внос са с манипулирани километражи, изпрани и почистени от грешки. Това е така, защото финансово сме зле. Тъжно но факт. Е има и изроди, които продават скъпо коли по-нова година със зверски удари. Купят я на таратор, после от 2-3 други бракувани изфабрикуват един китоносец и айде на пазара. Ма, че може да убие някой с тоя боклук............дреме му! Ден да мине друг да излъже! Това си е за затвора, ако питате мен. Иначе върнат километраж или шунтирана лампа няма да ме притеснят толкова. Не, че е ОК! За да избегна тези номера от селски вечеринки си ходя сам в чужбина. Така, като дойде време за подмяна на МПС-тата в семейството съм на 100% сигурен какво си купувам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Не знам дали тук трябва да задам въпроса си, но ако съм сгрешила, моля, да ми простите - нова съм.

Карам Honda Jazz 2003 г. 1,2. От скоро започна да се чува тропане отдясно. Водих я в сервиз и оттам ми казаха, че амортисьорите не са изпуснали и че всичко е ОК, но продължава да тропа особено, когато има неравности по пътя. Според вас от какво може да е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно са ти тампони на макферсона. Да ги проверят и те, при мен имаше тропане и след смяната им изчезна - изразява се при влизане в по-сериозни неравности. Все пак да обърнат внимание и на биалетки и тампони на стабилизиращата щанга 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tino, благодаря! Закарах я в друг сервиз и се оказа амортисьор и тампон на макферсона. Сега предстои смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...