Jump to content
GeorgiTraikov

Мнения за Honda Civic 6 Gen Fastback 1.5

Recommended Posts

Здравейте, чета във форума от известно време, но днес реших да се регистрирам, тъй като окончателно си избрах следващата кола. Дълго време си търсех автомобил, за да ходя с него до работа и обратно и се насочих именно към въпросната Хонда с този специфичен двигател. Смятам да си потърся такава в стоково състояние, което явно ще е трудна цел. Не само въпросният двигател явно е доста рядък, но малката част от колите, които го притежават, за физически обезобразени със рейсърски стикери, излишни спойлери и т.н. , неща, които никак не ми харесват. Насочил съм се към този специфичен модел и не смятам да изменям мнението си - това го казвам с идеята да не се предлагат други автомобили :P. Предполагам, че колата, която ще закупя ще е 98-99 в зависимост какво ще излезе и най-вече състоянието, но ще се стремя задължително да е фастбек и по възможност с този двигател. Интересува ме надеждността на мотора, купето и как понася газифицирането. Също така какъв разход мога да очаквам на газ. Въпросният модел ме грабна именно с разхода на гориво, интериора не ми допада много, но за сметка на това получавам надежден автомобил с нисък разход на гориво и не най-ниския данък, но все пак поносим ( 10-тина лева месечно ). Та, както казах - интересуват ме няколко неща. Харесват ли се с газовите инжекциони ( задължително инжекцион )ю, какъв разход мога да очаквам на газ, колко горе-долу е обслужването и какви са най-честите ремонти, които ще трябва да се извършват ( слабите места на модела, всяка кола си ги има :) ), като не коментираме въпроса с ръждата. Очаквам мненията ви, ако имам допълнителни въпроси ще редактирам мнението си . Благодаря ви, ако сте прочели поста, надявам се да открия някаква помощ тук :P

 

ПП: Колата ще се кара около 50км дневно, извънградско и няколко километра градско ( 1,2 .. ) кажи речи 26 дена в месеца. Газовото е ясно, че няма да се избие скоро, но все пак съм решил да сложа, защото смятам да си правя разходки из красивата родина в свободното време.. Та, за да избегнем въпроси от рода на "Какъв е годишния пробег" - истината е, че най-вероятно няма да е голям, ненадвишаващ 15 000. За разлика от голяма част от хората не очаквам газовото да ми се изплаща по някакъв начин, а го приемам като инвестиция - плащаш веднъж и се возиш по ефтино. Може на колата да й навъртя 70-80 хиляди преди да я продам, може и на 5000 да я продам, така че няма гаранция :)

 

И да уточня нещо - става въпрос за 1.5 114 коня , не знам на колко е вярна информацията в този сайт, но за този мотор говоря - http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=12243 

Редактирано от GeorgiTraikov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поддръжката е същата като и на другите едновалови мотори от тази генерация-не е скъпа,пък и са доста здрави коли. Има едни големи тампони на задните носачи които с времето се предават и са за смяна,някой друг амортисьор или каре,ръчен реглаж на клапаните през 20 000км. И ако не е сдухана бройка,слабите неща са увиснал таван,счупена външна дръжка,изгорели степени на парното,недържащи амортисьори на петата врата и други дреболии.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поддръжката е същата като и на другите едновалови мотори от тази генерация-не е скъпа,пък и са доста здрави коли. Има едни големи тампони на задните носачи които с времето се предават и са за смяна,някой друг амортисьор или каре,ръчен реглаж на клапаните през 20 000км. И ако не е сдухана бройка,слабите неща са увиснал таван,счупена външна дръжка,изгорели степени на парното,недържащи амортисьори на петата врата и други дреболии.

 

Може би трябваше да поясня въпроса си.. висящия таван не ме притеснява, на скоро правих целия на ц класата ( комби ) 120лв с нова тапицерия, не е болка за умиране да се прави през няколко години. Дразнещо или не, това са козметични проблеми. Искам да знам за проблемите, поради които колата става неизползваема.  Или поне да не искаш да я ползваш, защото знаеш какво следва :) Интересува ме мотора надежден ли е, при положение, че се намери такъв в добро състояние, разбира се.. :) И най-добрия мотор да е, ако е бил в ръцете на неправилния човек.. Това за клапаните леко ме притеснява, иначе за петата врата не мисля, че ще се използва чак толкова много, че да е фактор. 

Редактирано от GeorgiTraikov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами,ако я смажеш и колата става неизползваема,ръждата също може да я направи такава.Мотора си е на Хонда,здрав и икономичен,дизеловия на Ровер е такъв също с по-скъпо обслужване обаче,иска си хубаво масло и навременна смяна.Не бих я ползвал,ако имам друга служебна на разположение.Клапаните и ти можеш да си ги направиш,има писано тук как става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Искам да знам за проблемите, поради които колата става неизползваема. ...

 

Това зависи само и единствено от теб, т.е. от финансовото ти състояние. Слагаш си един лимит на разходите за ремонт, и решаваш, кога е настъпил момента да се разделиш с тази кола.

Ако финансите не са чак толкова проблем за теб, единствения проблем, грубо казано, заради който тази кола ще стане неизползваема е тотална щета при катастрофа. Да чукна на дърво, да не се случва на никого.

 

Като гледам, разните дребни проблемчета за модела не те притесняват, така че надали ще намериш проблем, който да те срине. Най-големият враг на Хонда е ръждата ... и пишман тЮнер специЯлистите. Ако двигателят не е "пипан", това е агрегатът, за който най-малко трябва да се притесняваш. Регулирането на клапаните също, няма нищо сложно в процедурата.

Хонда е един здрав, надежден, лесен и достатъчно евтин за поддръжка автомобил.

 

edit:

Адаша ме е изпреварил със същото мнение ;)

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия двигател, само че на японка(3врати) по магистралата 120(еконо режима-12 клапана) багажника до горе и дори на задната седалка-6.2-6.7. В София ми даваше 8-10(10 като давам жега на светофара). За 10 000 км съм изхарчил 700лв за газ и бензин(малко бензин). По-хубаво е ти да си я газифицираш и гледай за РЪЖДА! Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз, като собственик на точно такъв автомибил, какъвто се търси :) Това, което дават колегите като инфо е на 100% вярно.
При мен специално проблем бяха задните външни дръжки на вратите, трудно се намират 2ра ръка. 
Като цяло обаче това са дреболии. Съществени неща като мотор и ходова част са изключително здрави, чак се учудвам :) Разхода на гориво, поне при мен на бензин, сега лятото с климатик при смесен пробег съм свалял до 5.5-6 на 100. 
Успех с избора, не мисля че ще съжаляваш ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за отговорите, един приятел ми каза вчера, че Хонда имали проблеми със сегментите и горели масло и ако не се гледа при покупката ( ремонта на този специфичен модел би бил около 600-800лв според него ) , до колко е вярно това? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е поддържана правилно, не мисля че ще имаш проблеми с горене на масло и сегменти. Аз на моята не съм доливал повече от 200мл. за над 8 хиляди пробег. 
Нека други колеги споделят дали имат проблеми с горене на масло, но не мисля че е характерно за този мотор. 
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

... Искам да знам за проблемите, поради които колата става неизползваема. ...

 

Това зависи само и единствено от теб, т.е. от финансовото ти състояние. Слагаш си един лимит на разходите за ремонт, и решаваш, кога е настъпил момента да се разделиш с тази кола.

Ако финансите не са чак толкова проблем за теб, единствения проблем, грубо казано, заради който тази кола ще стане неизползваема е тотална щета при катастрофа. Да чукна на дърво, да не се случва на никого.

 

Като гледам, разните дребни проблемчета за модела не те притесняват, така че надали ще намериш проблем, който да те срине. Най-големият враг на Хонда е ръждата ... и пишман тЮнер специЯлистите. Ако двигателят не е "пипан", това е агрегатът, за който най-малко трябва да се притесняваш. Регулирането на клапаните също, няма нищо сложно в процедурата.

Хонда е един здрав, надежден, лесен и достатъчно евтин за поддръжка автомобил.

 

edit:

Адаша ме е изпреварил със същото мнение ;)

 

 

Дреболиите ги има на всяка кола, трябва да се съобразяваш с тях, няма как. Но предпочитам да оправям дреболии пред сериозни ремонти. Тук проблемът ще е да се намери такава кола в добро състояние. Искам да си отделя още някой лев, да не си дам всичките пари до последната стотинка за кола и после като излезе нещо да се чудя в кой джоб да бъркам, но смятам, че около 2 месеца ще започва търсенето. Аз и сега се оглеждам де, но ако не излезе нещо много добро, смятам да си държа парите в джоба. Двувратките не ме кефят ( хечбека ) на външен вид, особено 6-та генерация, ще се търси седан задължително с две или четири врати - няма претенции. Хем по-малко дръжки на вратите да се правят хехе. После идва и проблема с мотора - 1.5 не е толкова разпространен, поне по обявите. Явно хората, които са купили такива нямат желание за продажба. Евентуалния компромис, който не ми се прави много много ще е към 1.4 90 коня. Данъка ще е към 20-тина лева годишно, за разлика от 114-те, които е предполагам около 130лв, единия литър разлика в горенето си е постоянен. Ще ми се да е по-големия, защото и повече тяга има общо взето. Не че ще се кара душманската, но има ситуации на  пътя, в които спирачките не са най-разумния вариант и е добре да имаш още няколко кончета, на които да разчиташ. Също ме притеснява леко шума в купето при малко по-високи скорости, за който съм чувал, така че предполагам по-големия мотор би трябвало да е по-малко шумен, защото ще се товари по-малко. Надявам се да започнат да изкачат такива моделчета, че за кола, струваща 2-3-3500 не ми се ходи до чужбина. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо всеки казва, че мотора бил шумен. Аз си смених гърнето с добро ново, сега е тотална тишина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 1.5  90 к.с. Fastback D15Z3 VTEC-E  MA9 преди феислифта,карам я от година и съм доволен.Здрав двигател и много икономичен/масло не съм доливал/,ходовата час също е доста здрава.До 120 к.м. не е много шумна,седалките са прилично удобни и на дълъг път не изморяват,като за среден клас кола е добре.При мен разхода при нормално каране максимум 120 до морето преди няколко дена е 5.2 бензин А98 зареждане пълно-пълно на една и съща бензиностанция и колонка/само извънградско/като от 580 к.м. приблизително 200 к.м. с климатик,аз и жената с две чанти.Мисля че ако няма някъкъв производствен дефект или не я е карал някои TOP GUN няма за-какво да се претесняваш от двигател и окачване  От опита които имам с BMW,OPEL,GOLF и MAZDA мисля че и следващата ще е пак HONDA.За половината на 600-800лева дето ти ги казва твоя приятел ще си купя приличен двигател втора употреба за този модел и ще продам здравите части от моя.Иначе всеки основен ремон на двигател е прилично скъп.

Редактирано от rrr1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 1.5  90 к.с. Fastback D15Z3 VTEC-E  MA9 преди феислифта,карам я от година и съм доволен.Здрав двигател и много икономичен/масло не съм доливал/,ходовата час също е доста здрава.До 120 к.м. не е много шумна,седалките са прилично удобни и на дълъг път не изморяват,като за среден клас кола е добре.При мен разхода при нормално каране максимум 120 до морето преди няколко дена е 5.2 бензин А98 зареждане пълно-пълно на една и съща бензиностанция и колонка/само извънградско/като от 580 к.м. приблизително 200 к.м. с климатик,аз и жената с две чанти.Мисля че ако няма някъкъв производствен дефект или не я е карал някои TOP GUN няма за-какво да се претесняваш от двигател и окачване  От опита които имам с BMW,OPEL,GOLF и MAZDA мисля че и следващата ще е пак HONDA.За половината на 600-800лева дето ти ги казва твоя приятел ще си купя приличен двигател втора употреба за този модел и ще продам здравите части от моя.Иначе всеки основен ремон на двигател е прилично скъп.

 

То хубаво ще го вземеш, ама как ще разбереш аджаба в какво състояние е? :) Предпочитам да ги дам парите, надявам се не ми се налага, но да знам за какво ги давам. Именно поради тази причина, когато двигателя блокира, хората, които искат да си карат колата още дълго време правят основен ремонт, а не си купуват друг двигател, освен ако нямат цел да я продават. Благодаря за мнението иначе :) Надявам се да попадна на кола и аз. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен!Имам удоволствието да съм щастлив притежател на точно такава кола.Газовата е слагана в Италия-обикновена газова Ловато.Разхода на дълго-6,5-7 газ с включен климатик до морето-8,8,5л.За здравината и возията-присъединявам се към колегите,пословични са.За  данъка -да има го този неприятен момент ама на фона на всички предимства-не е болка за умиране.По принцип Хондите попипват масло но  вървяяят!|Шума се увеличава леко след 4000 оборота, ни ниви гърне решава проблема.Консумативите-дръжки,, амортисьори н.а задния капак,се намират на втора ръка, стига да си настойчив.Желая ти безпроблемно и безаварийно пътуване-на моята за 100 хил.км съм сменил тампони, носачи и задни амортисьори.Иначе казано-Хонда-силата на мечтите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се присъединя и аз към колегите да кажа, че този автомобил е много здрав и надежден. При покупката на новия стар автомобил трябва да избягваш ръждата. Аз откакто съм я взел - станаха вече 4 години съм изключително доволен. Е не е самолет - все пак е икономичния вариант, но за извънградски път е достатъчно комфортна. Не съм слагал газово и не мисля да го правя защото за мен това си е предпоставка за бъдещи проблеми с които аз лично вече не желая да се сблъсквам. Като ремонти - годишна поддръжка - масла и филтри, сменях огледало странично (понеже в квартала има ненормалници), дръжка на пасажерска врата (някои хора не си знаят силата :) ), термостат, свещите и някоя друга дреболийка която ми убягва сега и тава е всичко. С моя оловен крак в града е 9л./100 ; извънградско при пълен автомобил с хора и багаж - 130-140 по магистралните участъци и климатик до дупка през цялото време разхода е 6 - 6,5 л. Масло за последните 10 хиляди километра около 1 литър съм долял. 

 

Успех с покупката на новото возило  :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...