Jump to content
JapCar

Чукане в окачването

Recommended Posts

Като споменахте пружини/амортисьори в темата за гуми  , се сетих да питам за някоя идея за проблем с моето окачване. От както я купих имам притропване в окачването движейки се много бавно по леко неравен асфалт когато неравностите са малки, много и начесто. При по-висока скорост, при единични дупки, при легнали полицаи, при плавни неравности  не се чува.

Оглеждах сам, ходих в няколко сервиза, открихме някои неща които очевидно трябваше да се сменят- сменена дясна биелетка и ляв долен шарнирен болт., затегнат хлабав ляв болт долу държащ "вилицата" отиваща нагоре към амортисьора (на снимката се виждат шарнирния болт и болта на "вилицата"). Затегнах и една голяма Г образна планка с 4 големи болта (напълно разхлабена). След всичко това нещата не се оправят. Трудно е да се локализира от къде идва тропането, определено отпред в ляво има, но май и на още места, може отзад да има. Двама души бутаме колата отстрани над вратите, да се клати и от ляво отпред има чукане, но още не съм установил откъде, трябва да съм под колата и някой да клати, а няма канал...Това ще го хвана, защото може да се симулира, но мисля, че има и още места...

Имам чувството, че не е нещо износено, а е нещо разхлабено. Може ли да е амортисьор, как да тествам?

Някой знаели и какво е това четвъртитото на другата снимка, движещо се свободно в металната рамка. От някаква твърда гума е и не виждам за какво е...Снимано е отпред назад под двигателя.

post-30849-0-18815200-1434652727_thumb.jpg

post-30849-0-58779600-1434652743_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тампоните на стабилизиращата щанга проверени ли са?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тампоните на стабилизиращата щанга проверени ли са?

Визуално и предните и задните са ОК, освен да са леко износени и силно втвърдени , да имат лек луфт и да чукат...Не знам такава хипотеза дали се е случвала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стабилизаторите отпред и лагерите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, много проблемна се оказва тази твоя кола.Като чета в други теми,какво си правил до сега, изглежда си изтеглил късата клечка.Иначе за това топене, от първата снимка това което виждам,не ми харесва втулката на носача (където е хваната "вилица").А тампоните на стабилизирането щанга, визуално може да изглеждат добре, но може и от там да идва проблема. Като някой клати колата,ги хвани с пръсти и ще усетиш дали имат луфт и са за смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стабилизаторите отпред и лагерите?

За тампоните на стабилизиращата щанга казах, ако визираш лагерите на колелетата, не може такова чукане да е от там, проверил съм, няма луфтове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, много проблемна се оказва тази твоя кола.Като чета в други теми,какво си правил до сега, изглежда си изтеглил късата клечка.

Абсолютно е така...за пръв път не попадам на добър екземпляр. Колата и така може да се кара, мога и да я продам с малка печалба, но предпочитам да оправя каквото мога за сега. Ако взема друга, няма гаранция, че ще е без проблеми, за това в бъдеща май ще е следващата генерация и бензин. Първоначално се оглеждах за бензинова, но промених мнението си и бях наказан :rolleyes:

За веригата е ясно, че не е сменяно маслото дълго, но за окачването ми е чудно как е разбито за толкова малък пробег, при положение, че пътищата са хубави, няма дупки...

Втулката ще я проверя пак, ако е износена отвътре където болта беше хлабав, ако сега е стегнат да не се движи там, не би трябвало да има проблем...освен пак да не са го стегнали добре при смяна на шарнира.

С  клатенето на колата както казах вероятно ще открия едното чукане... но нямам достъп, ниска е и не мога да се завра отдолу. Ще кача предните гуми на метални естакади и ще опитам клатене...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вината не я търси в това дали е бензинова или дизелова,а в това как е стопанисвана от предишния собственик и най-вече, че не си я прегледал и преценил по-добре. Казваш че са ти сменяли шарнир и са ти стягали болта тогава -да ти кажа честно,според това което виждам на снимката, нито са ти сменили шарнир,нито са стягали някакъв болт.Поне на мен ми изглежда, че там не е барано от както тази кола е произведена.И нямам в предвид втулката от вътре където минава болта, а от външната страна - увеличи си снимката и ще разбереш какво имам в предвид.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,  втулките на стабилизиращата щанга отпред са проблемни. Изглеждат наред, но не са. Имай предвид че са различни на седан и комби.

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вината не я търси в това дали е бензинова или дизелова,а в това как е стопанисвана от предишния собственик и най-вече, че не си я прегледал и преценил по-добре.Казваш че са ти сменяли шарнир и са ти стягали болта тогава -да ти кажа честно,според това което виждам на снимката, нито са ти сменили шарнир,нито са стягали някакъв болт.Поне на мен ми изглежда, че там не е барано от както тази кола е произведена.И нямам в предвид втулката от вътре където минава болта, а от външната страна - увеличи си снимката и ще разбереш какво имам в предвид.

То е ясно, че не е стопанисвана както трябва и е вярно, че не я прегледах добре. Правих тест драйв и не чух чукането, на двигателя шума не ми се стори подозрителен, защото нямах насоченост да слушам точно веригата. Истината е, че бдителността ми беше приспана още преди година, когато започнах да търся Акорд, питах за характерни болести за модела, всеки казваше, че в дизеловия фейслифт всичко е изчистено и бла бла само хвалби...Вината си е моя, да оставим тоя аспект на нещата.

Снимките са правени преди да се работи по колата, за това така изглежда. Ако трябва ще направя други снимки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако снимките са преди ремонта, съм съгласен.

Въпреки всичко, обърни внимание пак на това което съм ти посочил с червената стрелка.

 

post-20738-0-97119500-1434723506_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако снимките са преди ремонта, съм съгласен.

Въпреки всичко, обърни внимание пак на това което съм ти посочил с червената стрелка.

 

 

Аз това съм го видял, но може ли гумата да чука така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен чукането ти идва от биалетките , не са скъпи и лесно се сменят . След това провери както са ти казали по горе , тампоните на стабилизиращата щанга . Ако чукането идва отзад виж дали не ти тропат спирачните апарати . Най лесната проверка е да дръпнеш леко ръчната спирачка и да чуеш дали шума ще изчезне. Но за мен  по скоро са биалетки или тампоните ,защото по спомен моята тропаше така и много трудно го хванахме проблема . Но не си спомням дали бяха тампоните или биалетките,знам само че ги смених.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен чукането ти идва от биалетките , не са скъпи и лесно се сменят . След това провери както са ти казали по горе , тампоните на стабилизиращата щанга . Ако чукането идва отзад виж дали не ти тропат спирачните апарати . Най лесната проверка е да дръпнеш леко ръчната спирачка и да чуеш дали шума ще изчезне. Но за мен  по скоро са биалетки или тампоните ,защото по спомен моята тропаше така и много трудно го хванахме проблема . Но не си спомням дали бяха тампоните или биалетките,знам само че ги смених.

За биелетките позна, теста с клатенето почти винаги показва това. Тампоните са си ОК ...за сега.Дясната биелетка както казах беше сменена, с ръка се усещаше луфта. лявата с щанга не мърдаше и не я смених...да ама не...Сега качих предницата на малки естакади легнах отдолу, синът ми клатеше колата странично и го усетих- с ръка хващам стаб. щанга и биелетката и чукането спря, а се и усеща на ръката. Сега ще я поръчам и другата седмица- за 30 мин работа. Все пак мисля, че не е само от тук, но едно по едно.

Задните спирачни апарати още преди ме съмняваха, защото подвижната им част има луфт. Теста със спирачката съм го мислил, но няма да стане- ръчната не действа ли в малкия барабан, не на дисковете, не съм погледнал...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса най-накрая е решен, вече нямам чукане, смених и лявата биелетка. Дясната преди успях да сменя по-лесно, държах контра на вътрешния шестогран на болтовете и гайките се развиха, макар и трудно. Тук едната гайка не можа да се развие докрай, шестограна превъртя.С помоща на акумулаторен ъглошлайф отрязах болта...би трябвало и с лист ножовка да стане.

Задните спирачни апарати както казах, имат луфт, но за сега съм ги оставил така. На левия преден спирачен апарат пружината притискаща подвижната част беше хлабава. Изкривих я с клещи повече и сега притиска добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...