iliiikata 0 #1 Публикувано 13 Април, 2015 Здравейте колеги, От скоро съм собственик на Акорд 2.2 i-ctdi и за съжаление не мога да се оттърва от един проблем. Да си призная това ми е първия дизел и не се усетих че колата има проблем още като я купувах...след около 3000 оборота ускорението спада ( все едно малко съм отпуснал педала на гаста) и така до червеното. Най-осезаемо е на 3-та, а на 4-та имам чувството че като цяло е доста тромава и 4000 оборота ги качва с много мъка. Със спадането на ускорението чувам как оборотите на турбото също спадат. Какво съм пробвал досега: [*]Оригинален горивен филтър [*]Въздушен филтър [*]Всмукателен колектор, EGR, MAP, MAF – изчистени. [*]Сменил съм електрическия клапан на турбото, който управлява вакуума [*]Сменил съм MAF сензора [*]Проверил съм цедката в резервоара [*]Днес тествах за течове на въздух по всмукателната система – нямаше такива [*]Купих си Honda HDS - и от всички тестове не минава само този за налягането на Common rail-a. пише - Injector quantity was oout of range. Проверил съм налягането на горивната помпа и си си следи исканото налягане от компютъра без проблеми. Корекцията на всеки инжектор е в порядъка на 0.2 до 0.5мг (5мг мисля че беше максимума) което ме кара да мисля че инжекторите трябва да са наред. Тези дни ще им правя тест на обратната да видя дали има някой изтичащ. От Всичко сменено нямаше никаква разлика във поведението на колата. Компютъра няма грешки. Имах съмнения че може да в ремапната и копирах мап-а, и го пратих на един човек, който се занимава с тунинг, но той каза че моя мап уж е оригинален. Между другото някой ако разполага с оригиналния си мап съм склонен да го флашна, за да вися дали моя файл не е кофти. Още нещо тези от вас, които ползват Torque и ELM 327 - забелязали ли сте Load-а на колко процента стой когато колата е на оборот и когато ускорявате плавно дали Load-a отива направо на 100%. Моята на оборот е някаде на 20-30% Load и дори при плавно ускорение е на 100%...само когато намалям на скорост отива на 0%. Ако поддържам една скорост само тогава по спомен е около 50-70%. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #2 Отговорено 14 Април, 2015 След като си направил всички интервенции може да пробваш и тази - http://www.civinfo.com/forum/how/111264-how-diagnose-replace-faulty-over-pressure-relief-valve-2006-2-2-ctdi.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliiikata 0 #3 Отговорено 14 Април, 2015 Благодаря за предложението колега! Симптомите на трудно палене ги нямам, но така или иначе ще тествам колко текат дюзите, та нищо не пречи да проверя и клапана за високото налягане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KrIv 32 #4 Отговорено 14 Април, 2015 Натоварването ти отива и винаги ще е на 100% когато ускоряваш,защото тогава клапана на тротъл бодито е отворен на максимум-независимо дали ускоряваш рязко или плавно.Първо да те питам каква кола си карал преди това? И като второ от къде и какъв MAF сложи-питам защото ори от Хонда е около 850 лв. нов. Аз например смених моят с brand new,но от друга кола и трябва да ти кажа,че първо спестих около 700 лв и второ колата е неознаваема.По симптомите които описваш или си за нов дебитомер или очакваш повече от това което тази кола може да ти даде.А тя дава много малко откъм динамика и еластичност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliiikata 0 #5 Отговорено 14 Април, 2015 Първо малко update откъм тестовете: 1) От клапана за високо налягане на рейката не изтича нафта, така че това отпада 2) За дюзите бях намерил някъде как се тестват за обратната нафта, но не беше специфично за хонда 2 минути на оборот 30 сек на 3000 оботора 30 сек на оботор 30 сек на 3000 оботора 30 сек на оборот 30 сек на 3000 оборота и след това се гаси като предварително се откачват маркучета за обратната нафта и от всеки инжектор нафтата се вкарва с други маркучета в отделни шишенца. Не съм сигурен кой цилиндър е първи, но от ляво надясно количествата са: 1 - 75мл 2 - 75мл 3 - 60мл 4 - 55мл На въпросите на колегата KrIv: Преди това съм карал само бензинови коли, които са били по маломощни. MAF сензора го взех от морга, но какво ме кара да мисля че е наред: показанията със стария и "новия" са еднакви. Някакси ми е странно ако и двата вече са износени и показват грешни данни да показват еднакво грешни показания. А ти от къде си взел твоя дебитомер? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KrIv 32 #6 Отговорено 14 Април, 2015 (Редактирано) Дебитомера е консуматив и се сменя на определен пробег,особено ако не си сигурен как е поддържан преди теб въздушният филтър.Практиката показва че болшенсвото коли втора,трета и т.н. ръка са със заводските дебитомери и разбира се никой не обръща внимание на това. Дебитомерът ми е за Алфа 156 2,4 дизел 150 к.с. (Евро 3) Естествено тръбата на дебитомера е различна от тази на Хондата,но сензорът е същият,като изходните данни за единица входящ дебит са по добри заради разликата в програмата качена в сензора на дебитомера. Местиш сензора в твоята тръба и така успяваш да постигнеш нещо като ъпгрейд на колата(личен опит) Цената на дебитомера беше 156 лв. преди по-малко от година.Разбира се Бош. Данните от обратното гориво на дюзите ти са близки.Разликата може да се дължи на много фактори,например корекцията на порцията,като тя не е задължително да е обвързана със състоянието на дюзите.Но защо го правиш на 3000 оборота? Прави го на 100% празен ход и двигател загрял до нормална работна температура. Нормата за дюзите на 2,2 на Хонда е 10 мл. за една минута.Критичната стойност е 12 мл.Аз лично тествам за 3 минути и деля количеството на три за по-голяма точност в отчитането. Редактирано 14 Април, 2015 от KrIv Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliiikata 0 #7 Отговорено 14 Април, 2015 KrIv, благодаря за информацията. Ще пробвам пак теста на дюзите както ти предлагаш и ще видим какво ще излезе. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VamPo 45 #8 Отговорено 14 Април, 2015 Ти ли си автора на това -> http://typeaccord.co.uk/forum/topic/19571-accord-22-i-ctdi-boost-pressure-not-stable/ ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliiikata 0 #9 Отговорено 14 Април, 2015 Да, аз съм автора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VamPo 45 #10 Отговорено 17 Април, 2015 Сподели ако има развитие, че ми стана интересно и ще е полезно за всички. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliiikata 0 #11 Отговорено 21 Април, 2015 (Редактирано) Колеги, тази седмица съм на почивка и не съм се занимавал с колата. Иначе намерих една стара тема в английския сивик форум, която почти на 100% описва същия проблем. Ето линк ако на някой му се чете: http://www.civinfo.com/forum/engines-transmission/63745-boost-pressure-problems-2-2-ctdi-dpf-stock.html За съжаление темата не е завършена и не зная как е решен проблема. Писал съм на автора, но засега нямам отговор. Редактирано 21 Април, 2015 от iliiikata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliiikata 0 #12 Отговорено 21 Април, 2015 Между другото ще съм много благодарен ако някой колега в Пловдив или около Карлово със същия двигател се съгласи да ме повози, за да добия представа как наистина трябва да върви колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Todor_Gagovski 33 #13 Отговорено 21 Април, 2015 Идвай в Пловдив и ще те повозя. или ти ще караш ,както решиш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VamPo 45 #14 Отговорено 21 Април, 2015 За София и аз ще ти съдействам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #15 Отговорено 23 Април, 2015 Не казвам, че нямаш проблем, но дизелите не са като бензините. Горе долу над 3500 оборота при мен започва да спада мощността, като този двигател не е редно да се мъчи до 4000 оборота изобщо. Аз лично дори при изпреварвания с педала до ламарината превключвам на около 3200-3300, като на повечето дизели с едно турбо е така. Намерих и тази дино графика на въртящия момент и мощността (от дясно) на 2.2 i-CTDi след чипване (твоята предполагам, че не е чипвана и може да се очаква още по-остър спад): Ако все пак има проблем, това което си мисля, че може да става е, че турбото, което е с променлива геометрия (отваря/затваря се според оборотите на двигателя, за да се развърта оптимално), седи в положение оптимално за ниски обороти и при високи не нагнетява достатъчно. Можеш да му запишеш графика на налягането с програма като Android Torque и да свериш дали си спазва спецификациите според оборотите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliiikata 0 #16 Отговорено 28 Април, 2015 (Редактирано) Здравейте колеги, Първо да благодаря на колегата Тодор за тест драйв-а с неговата хонда. Благодаря и на VamPo за готовността да помогне. Определено неговата върви по-добре и няма такъв спад на мощността след 3000 оборота. Колега Veseliq - виж ако искаш графиките в тази тема: http://typeaccord.co.uk/forum/topic/19571-accord-22-i-ctdi-boost-pressure-not-stable/ Това са от моята кола. Виждал съм на Excel-ска таблица данни от Сивик форума и налягането следва исканата стойност перфектно, а моята както се вижда от графиките не е стабилна. Иначе аз също не я мъча във високите обороти, но ме дразни самия факт че нещо не е наред. За турбото не съм сигурен в какво състояние е, тъй като просто е свалено от блъсната кола и преди да го сложа съм изчистил геометрията. За чипването не е 100% сигурно дали е или не е. Свалих МАП-а с Галето и го пратих на човек, който се занимава с тунинг и каза че не е чипната, но дали избщо е погледал фаила е друга тема, защото същия човек искаше да я чипваме. Та донякъде той има изгода да не ми каже истината само и само да си платя за чипването и съответно като ми сложи някоя 180 коня карта и естествено, че ще тръгне много повече, но ако проблема е другаде вероятно само ще се влоши след време...пък и съединител не ми се сменя. Ако някой от вас иска да погледне файла ще му го пратя. За съжаление не можах да намеря друга версия на оригиналния МАП иначе съм склонен да флашна ЕКУ-то за пробата. Редактирано 28 Април, 2015 от iliiikata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iliiikata 0 #17 Отговорено 14 Май, 2015 Малко ъпдейт по темата... Понеже ми се изчерпаха вариантите и търпението, колата беше продадена. Също колегата от английския сивик форум с идентичен проблем ми отговори, че след безкрайни опити да реши проблема не е успял и също е продал колата. Поне не съм се отказал от марката и смятам пак да си взема същия модел но е под въпрос дали дизела или бензин автоматик. Някакви отзиви за автоматика? Аз не можах да намеря нищо лошо за него.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #18 Отговорено 20 Май, 2015 Много странно развитие на нещата...следях темата,но не съм толкова компетентен по дизелите ,че да помогна.Погледна ли твоя тунер живите данни от тестера дефакто или не? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове