Jump to content
logoH

Притриса при потегляне

Recommended Posts

Здравейте,

 

От известно време имам притрисане при потегляне и по точно когато бавно отпускам съединителя.Оборотите падат и почва да тресе докато не почне да набира плавно.При рязко отпускане няма проблем , по време на ускорение също няма грижи.

Сутрин когато оборотите са около 1500 няма проблеми, паднат ли до нормалните за загрял мотор се почва.Най силно се усеща в задръстванията сутрин.

Съединителя е сменян преди година или около 8-10 000 Км. Проблемите почнаха преди около 5 000 км.

Съединителя е Herth + Buss и струваше около 400 лв. и се съмнявам той да е причината.

 

Тампона на скоростите изглежда ОК.

Хидравлична течност не е сменяна скоро.

Има лек спад на хидр. течност.Няма видими течове.

Възможно ли е да е от износена долна помпа на съединителя?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от помпата на съединителя.Щом казваш ,че съединителят е 6 точки,аз залагам на някой заминал тампон на двигателя.Като отпуснеш по рязко съединителя чува ли се някакво чукане.Пробвай докато си в движение на 3 предавка с по-ниска скорост да натискаш и да пускаш рязко педала на газта и се усушвай за някакво удряне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не се случва така, няма никакви шумове, получава се леко  придърпване.

Когато я набримча  от 2 към 3та и натисна съединителя докато оборотите са около 4-5К и натисна съединителя тогава се чува някакъв удар.

Смятам да започна от тампона на скоростите , някой има ли представа за ориентировъчна цена?

Предния е сменян преди година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подпри предните гуми,опъни ръчната,вкличваш на предавак и даваш газ така че двигателя да почне да мърда в коша и някой да се услушва от къде ще чука.Други вариант е качане на подемни и щателно оглеждане.За цени нямам представа.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен работата по-скоро отива към дефектен съединител, или дефектен майстор.По принцип, тампон/и на двигателя тресат при рязко зацепване на съединителя, а при плавно не. Авторът казва, че при него се случва точно обратното - тресе при плавно зацепване на съединителя, един вид при потегляне на полусъединител. На мен ми се е случвало колата да тресе по същия начин при потегляне на задна, на много голям наклон и полусъединител.Нищо не пречи да се започне с тампоните, може и да е някой от тях, но не бих се учудил ако има проблем с пружините на феродовия диск, притискателния или огледалния диск.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам да започна от тампона на скоростите , някой има ли представа за ориентировъчна цена?

Предния е сменян преди година.

Аз на твое место бих започнал от спирачната система . :)  Някое задържащо колело след известно каране например, предизвиква точно такива вибрации при потегляне .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с теб колега,че може и от съединителя да има предърпвания при потегляне,но това не обяснява чукането когато изцедиш мотора и превключи от 2 на 3-та предавка.Имах същия случай,особено изразен на задна-много силна вибрация и това със съединител sachs на 1000км.След смяна на всички тампони ,всичко дойде на мястото си.Явно като е закъсан някой тампон а не ототално скъсан има ефекта на ластика,двигателя го разпъва и после се свива исе усеща като придърпване.Колегата с проблема да не се съобразява с моето мнение,но е някакъв вариант.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко размисли на тема "Притрисане".Притрисане, грубо казано, означава множество удари с малък интервал между тях. В конкретния случай (при потегляне), какво може да е причина за притрисане. Аз казах съединител, защото - имаме две триещи се повърхности, огледален/притискателен дискове от една страна и феродов диск от друга. Едната се върти с определени, постоянни обороти, другата е в покой. В момента, в който започнеш да пускаш педала, феродовия диск се опитва да спре огледалния, т.е. двигателя. Ако всичко е ОК, това става плавно, без някакви драми. Обаче, ако нещо не е наред, например некачествено феродо, счупени демпферни пружини, наранявания по дисковете, приплъзването между въртящите се повърхности става неравномерно, т.е. получава се притрисане. Това продължава до изравняване на оборотите между триещите се повърхности. От друга страна, когато всичко е перфектно, при потегляне на прекалено голям наклон също може да се претрисане. Това се получава заради голямото натоварване между двг и трансмисията в следствие на което съединителят се опитва да приплъзне. Поради големия натиск, упражняван от притискателния диск, приплъзването не може да стане плавно, а става на тласъци, с подскачане на цялата кола. Затова диселите от последните години са с демпферен маховик, за да може колкото е възможно да се намали сътресението при зацепване на съединителя.Друго - това, което каза mar_tod - задържал спирачен цилиндър. Дискът се опитва да се завърти, но накладките му пречат. Получава се същия ефект, както при потегляне на голям наклон - приплъзване с подскоци, докато цилиндъра освободи.Накрая - напълно, или почти скъсан тампон. Ударът там е еднократен, в крайно горно, или крайно долно положение на двигателя. Това е така, защото при увеличаване на съпротивлението, което трансмисията оказва на двигателя, същият се повдига. Обаче се повдига само веднъж, ако съединителя е наред, т.е. усилието е равномерно. Затова ударът е толкова по-силен, колкото по-рязко си пуснал съединителя. При плавно пускане може и изобщо да не се усети удар.

 

п.п. И все пак теорията ми отива по дяволите, с оглед на това, какво разбира автора под плавно пускане на съединителя. Плавно но бързо, или плавно и бавно, т.е. следващите 50 м да кара на полусъединител. Във втория случай, като нищо колата ще се тресе, заради многократното подскачане на двг, поради приплъзване в съединителя :)

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поддържам първото предположение на колегата Краси-мир.Към колегата с проблема един съвет-потегляй на по-високи обороти и предполагам проблема ти ще изчезне.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше един приятел с акорд купе, правеше така и накрая се оказало крив притискател,поне в сервиза му обяснили така след това нямаше проблем.  Моят акорд също притриса леко, но аз съм видимо за смяна на тампони на двигателя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mar-Tod  пробвах да спирам само с ръчна, надявайки се да е от предните спирачки проблема но не намирам разлика.Ще продължавам с тестовете.

На по високи обороти (~1800) като потеглям има лека вибрация но за много кратко.

Накрая ще се окаже кофти тампон/и + плюс крив диск/маховик и т.н.

Другата седмица отивам на сервиз за проверка на този тампон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си всички тампони без изключение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mar-Tod  пробвах да спирам само с ръчна, надявайки се да е от предните спирачки проблема но не намирам разлика.Ще продължавам с тестовете.

А разликата как я търсиш, провери ли дали се въртят свободно дисковете и защо изключваш задните спирачки като вариант за задържане, като те също клеясват понякога . :)

Ако е диск или тампони, все си мисля, че ще го имаш постоянно притрисането, а ти казваш, че се появява в последствие, след като покараш известно време .

Точно това ме навежда на мисълта за спирачките . Другия път си карай нормално при теста и си спирай с крачната, като се появят вибрациите  спри и обарай и 4-те джанти,  ако някоя е по топла от другите, със сигурност имаш проблем с това колело .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете са ледени след 1 часово мотане по задръстванията.

В Бултрако ми дадоха цена от 176 лв.

В събота ще сваля тампона и ще го огледам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В събота ще сваля тампона и ще го огледам.

Колега с риск да стана банален,ще ти кажа ,че причината може да е във всеки един от тампоните не е един.Всички ги прегледай обстойно.                                                                  post-31240-0-20526400-1424890954_thumb.jpg

Редактирано от SpliFF

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко развитие по темата:

Днес смених тампона на скоростите-този от ляво на снимката по-горе(благодаря SpliFF).

Ефекта е че, в момента скоростите влизат като в масло.Преди при превключване в завой или по време на спиране влизаха трудно.

Притрисането намаля, тази седмица ще видя как е в якото задръстване.

Мисля че другия виновник е предния тампон ,който е сменян преди почти година.Съмнявам се в него защото ми изглеждаше малко рехав още като го слагах.Струваше 25 лв.

Стария тампон на скоростите изглежда така https://www.dropbox.com/sh/phlo7p5rroqrwhh/AAD3dj5XXnTEsPQQ9mj3BnUva?dl=0. Видимо не е скъсан, но имаше една част от него която беше много омекнала. Новия струва 51 лв - RBI и изглежда стабилен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влизали са трудно скоростите защото при завой или спиране има инертни сили,кутията се измества респективно жила или щанги (незнам точно какаво е) които са от скоростния лост до "избирача"и за това така се получава.25лв за читав тампон е немислимо.Радвам се,че има развитие.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-вероятно са продали фалшив съединител. Имах такъв проблем със Сивик с оригинален Сакс. След като ми скъса всички тампони и  ги подмених, се скъса и "оригиналният" съединител - оказа се,че демпферните пружини се бяха вкопали в метала на диска. След като го смених с по-малко оригинален не съм имал проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...