Jump to content
ritchie

CR-V харчи масло

Recommended Posts

Привет  на  всички  колеги  и  честита  нова  година !

Току  що  се  регистрирах  във  форума  и  веднага  започвам  по  същество.

Историята  е  следната:  След  като  през  октомври  2013 г.  си  взех  Хондата

(модела  е  CR-V, 2008 г., 2,0 i, 150 к.с. бензинов с ГИ - BRC,  тогава  на  149 хил.км.), 

първото обслужване  напарвих  с моторно  масло  YACСO 10W40 и  през  първите 10 хил. км.

не  изгори  нищо.  Но  обаче  след  това,  като  се  започна  едно често  доливане - средно  на 

около 6 500 км.  по 1 л.  масло.  По  съвет  на колега,  смених  маслото  с  Mobil 10W40,  но  проблема  си  остана. И  така  вече  около  20  хил. км.  Нито дими  отзад  ауспуха,  нито  зацапва  свещи,  няма  никакво  омасляване  или  течове,  никакви  други  странични  ефекти  няма.  Гледаха  колата  в 2-3 сервиза  и  казаха,  че  двигателя  е  перфектен,  но  проблема  си  е  налице. За  мен  този  разход  на  масло  не  е  нормален. Та  ако  някой  е  минал  по  този  път,  моля  да  сподели  какава  би  могла  да  е  причината. 

Редактирано от ritchie

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,като за начало смени маслото с оригинално хондовско 5W40.След това виж дали го хапва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нашия регион може 5/40.Двигателя е като моя R20A и в сервизната ми книжка пише да се кара с такова масло.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

във всички случаи 10w40 не се препоръчва за този двигател

А ако колата се кара предимно градско, препоръките за смяна на масло са 1год или 7500км

Ето какво препоръчва Хонда за САЩ:

Публикувано изображение

или Русия и Украйна

Публикувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам  за  неточността,  която  съм  допуснал !

Маслото  всъщност  и  при  двете  смяни  е  5W40.

Редактирано от ritchie

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това какво масло се препоръчва е за чисто нови коли, а не за коли на по 200 000км, че и отгоре. Така, че поне според мен, спокойно може да се сложи една идея по гъсто масло.

Но това си е мое мнение....

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет  на  всички  колеги  и  честита  нова  година !

Току  що  се  регистрирах  във  форума  и  веднага  започвам  по  същество.

Историята  е  следната:  След  като  през  октомври  2013 г.  си  взех  Хондата

(модела  е  CR-V, 2008 г., 2,0 i, 150 к.с. бензинов с ГИ - BRC,  тогава  на  149 хил.км.), 

първото обслужване  напарвих  с моторно  масло  YACСO 10W40 и  през  първите 10 хил. км.

не  изгори  нищо.  Но  обаче  след  това,  като  се  започна  едно често  доливане - средно  на 

около 6 500 км.  по 1 л.  масло.  По  съвет  на колега,  смених  маслото  с  Mobil 10W40,  но  проблема  си  остана. И  така  вече  около  20  хил. км.  Нито дими  отзад  ауспуха,  нито  зацапва  свещи,  няма  никакво  омасляване  или  течове,  никакви  други  странични  ефекти  няма.  Гледаха  колата  в 2-3 сервиза  и  казаха,  че  двигателя  е  перфектен,  но  проблема  си  е  налице. За  мен  този  разход  на  масло  не  е  нормален. Та  ако  някой  е  минал  по  този  път,  моля  да  сподели  какава  би  могла  да  е  причината. 

 

А възможно ли е първите 10000км да си ги изминал по спокойно и комфортно, като за нов автомобил, а следващите да си се поотпуснал и да си потърсил и динамичните му качества?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това какво масло се препоръчва е за чисто нови коли, а не за коли на по 200 000км, че и отгоре. Така, че поне според мен, спокойно може да се сложи една идея по гъсто масло.

Но това си е мое мнение....

горните картинки са от 2013-та...

 

Целта на двигателното масло е да смазва... проблемите с вала на К-серията (2ра ген цр-в) се твърди че са следствие на ползване на гъсто масло и/или прекалено дълго време между смените

http://www.hondavodam.ru/statji/k20oil.html

 

Перебирая «погибший» двигатель K20/K24, очень немногие мастера обращают внимание на то, что масляные каналы в головке двигателя намного тоньше, чем в других двигателях Honda, а те, кто обращает, зачастую не догадывается, что именно в этом кроется проблема выработки распредвалов. Дело в том, что масло, с «неправильной» для этого двигателя вязкостью (выше 30) не может в достаточном количестве поступать в постель распредвала, оно просто гуще, чем должно быть. Получается, что распредвалы работают в условиях масляного голодания. А, если используемое масло недостаточно качественное, чтобы создать устойчивую масляную пленку на поверхности трущихся деталей, то износ становится катастрофическим. В то же время, предлагаемое производителем масло с индексом 20, будучи очень текучим, обеспечивает смазку в нужном месте практически со старта двигателя.

Отличное, просто великолепное масло от именитых производителей вязкостью 5w40, или 5w50, оптимальное для спортивных автомобилей, (в том числе для Type R или Euro R) способно загубить «гражданский» K20/K24 буквально в течение двух-трех замен, и следствием будет крайне дорогой ремонт. Всех этих «ужасов» можно избежать, всего лишь выполняя рекомендации Honda, используя предписанное масло 0w20, 5w20. 

Кстати, в оригинальных мануалах по автомобилю, написано, что можно заливать любое масло вплоть до 5w40. Это не ошибка, просто выпуск мануалов совпадал с началом производства автомобилей на этих двигателях. Впоследствии, за рубежом, и особенно в Японии, гражданскую серию двигателей K перевели на более жидкое и экономичное масло, что отразилось в таблицах рекомендаций.

 http://www.hondavodam.ru/statji/k20oil.html

 

 

Редактирано от Restless

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Много правилно. Както не веднъж сме коментирали в не една тема, важното е какво е казал инженерът конструирал двигателя. Или по-точно, ако е задал Х хлабини и ние караме с "по-гъсто" респективно "по-рядко" масло, мазането при определени режими се нарушава и идва белята. Може би няма да си проличи в първите 5 или 10 хиляди, но рано или късно..... И пак, няма значение дали е нов или в километри даден двигател, важното е да се спазва препоръката от Хонда в нашият случай. Ако има тропане и хлабини се прави ремонт на засегнатите компоненти, не се налива гъсто масло. 

По инициатива на по старите "майстори" след 200 и Х хиляди се наливало примерно 10 или направо 15w40 и тн. А след 300 примерно (повечето таксита) грес ли се слага в картера?

И ми е интересен отговора на въпроса на колегата HondaExplorer.

Аз откривам като препоръка 0w40;0w30 и 5w30

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, в сервизната книжка на горепосочения автомобил, вносителя е одобрил  текст на 7 страница ако не се лъжа (зависи от годината), който гласи, че мотора МОЖЕ да изгори ДО 1л. на 1000 (хиляда, ДА хиляда) километра. Знам, е звучи страшно но така пише.

А иначе  Хонда Европа препоръчва за нашия пазар (KG), за R20A2 масло 5W40.

Според мен колегата си попържва повечко, в което няма нищо лошо. Аз бих пробвал с други марки масла и една проверка на клапаните.

Но да не пропусна и в какви условия се кара ЦР-В-то. Може да е само градско и/или на студено или пък със 160 по магистралата 3 часа, което изпраща обслужването в "SEVERE CONDITIONS" и интервалите за смяна на консумативи са почти двойно скъсени. По график клапаните е трябвало да се проверят на 120 000  + смяна свещи + MTF ако е ръчка. От много работи зависи, както казах пробвай други марки масла и не го сменяй на 20 000 както пише, дай малко по-рано. Успех и за много години на всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност  колата  се  кара  около  70 % в  градски  условия. 

Месечно  навъртам  около 2 хил. км. Загрява  много  бързо - 

при  минусови  температури някъде  на  3-та  минута  вече 

е  обърнала  на  газ.  Няма  никакви  подозрителни  шумове 

от  двигателя,  нито  студена  да  придърпва.  Доста  прилично 

ускорява  и  в  града  без  изобщо  да  я  жаля  ми  гори  11,5 л. газ.

В  общи  линии - нормална  експлоатация,  без  никави  екстремни  изпълнения.

По  магистралата  повече  от  140 км./ч.  не  вдигам  и  ми  харчи  коло 9 - 9,5 л.

Редактирано от ritchie

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай да засечеш как спада нивото, маслото изглежда ил убито - почерняло?

Подозирам, че първите 2000км почти няма да пада, после 2000 ще падне леко и скоростта на изчезване ще се увеличи на третите 2000.

Ако е така - е свързано със стареене на маслото - при градско каране на къси разстояния може да попада малко бензин, който да го убива по-бързо...Най-добре като падне на минимум (1л разлика) просто сменяй маслото. Или долей още литър - вероятно след още 2000 пак ще се е запътило към минимум

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 До колкото схващам, подаваш си и газчица, от което следва че разхода на масло ти е в норми. Поне за мен така изглеждат нещата.

По 2к на месец от които 70% в града си е сериозно каране.  Според това минаваш в графата "натоварено" и край с 10 или 15к интервал, отиваш на 7к до 9к смяна.

И ако са ми правилни сметките до смяна ще си долял 1 литър, което си в норми.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...