ritchie 0 #1 Публикувано 5 Януари, 2015 (Редактирано) Привет на всички колеги и честита нова година ! Току що се регистрирах във форума и веднага започвам по същество. Историята е следната: След като през октомври 2013 г. си взех Хондата (модела е CR-V, 2008 г., 2,0 i, 150 к.с. бензинов с ГИ - BRC, тогава на 149 хил.км.), първото обслужване напарвих с моторно масло YACСO 10W40 и през първите 10 хил. км. не изгори нищо. Но обаче след това, като се започна едно често доливане - средно на около 6 500 км. по 1 л. масло. По съвет на колега, смених маслото с Mobil 10W40, но проблема си остана. И така вече около 20 хил. км. Нито дими отзад ауспуха, нито зацапва свещи, няма никакво омасляване или течове, никакви други странични ефекти няма. Гледаха колата в 2-3 сервиза и казаха, че двигателя е перфектен, но проблема си е налице. За мен този разход на масло не е нормален. Та ако някой е минал по този път, моля да сподели какава би могла да е причината. Редактирано 5 Януари, 2015 от ritchie Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #2 Отговорено 5 Януари, 2015 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=47714&hl= виж тази тема,колега Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
R20 14 #3 Отговорено 5 Януари, 2015 Колега,като за начало смени маслото с оригинално хондовско 5W40.След това виж дали го хапва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
R20 14 #4 Отговорено 5 Януари, 2015 За нашия регион може 5/40.Двигателя е като моя R20A и в сервизната ми книжка пише да се кара с такова масло. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #5 Отговорено 5 Януари, 2015 във всички случаи 10w40 не се препоръчва за този двигател А ако колата се кара предимно градско, препоръките за смяна на масло са 1год или 7500км Ето какво препоръчва Хонда за САЩ: или Русия и Украйна 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ritchie 0 #6 Отговорено 6 Януари, 2015 (Редактирано) Съжалявам за неточността, която съм допуснал ! Маслото всъщност и при двете смяни е 5W40. Редактирано 6 Януари, 2015 от ritchie Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #7 Отговорено 6 Януари, 2015 Това какво масло се препоръчва е за чисто нови коли, а не за коли на по 200 000км, че и отгоре. Така, че поне според мен, спокойно може да се сложи една идея по гъсто масло. Но това си е мое мнение.... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #8 Отговорено 6 Януари, 2015 Привет на всички колеги и честита нова година ! Току що се регистрирах във форума и веднага започвам по същество. Историята е следната: След като през октомври 2013 г. си взех Хондата (модела е CR-V, 2008 г., 2,0 i, 150 к.с. бензинов с ГИ - BRC, тогава на 149 хил.км.), първото обслужване напарвих с моторно масло YACСO 10W40 и през първите 10 хил. км. не изгори нищо. Но обаче след това, като се започна едно често доливане - средно на около 6 500 км. по 1 л. масло. По съвет на колега, смених маслото с Mobil 10W40, но проблема си остана. И така вече около 20 хил. км. Нито дими отзад ауспуха, нито зацапва свещи, няма никакво омасляване или течове, никакви други странични ефекти няма. Гледаха колата в 2-3 сервиза и казаха, че двигателя е перфектен, но проблема си е налице. За мен този разход на масло не е нормален. Та ако някой е минал по този път, моля да сподели какава би могла да е причината. А възможно ли е първите 10000км да си ги изминал по спокойно и комфортно, като за нов автомобил, а следващите да си се поотпуснал и да си потърсил и динамичните му качества? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #9 Отговорено 6 Януари, 2015 (Редактирано) Това какво масло се препоръчва е за чисто нови коли, а не за коли на по 200 000км, че и отгоре. Така, че поне според мен, спокойно може да се сложи една идея по гъсто масло. Но това си е мое мнение.... горните картинки са от 2013-та... Целта на двигателното масло е да смазва... проблемите с вала на К-серията (2ра ген цр-в) се твърди че са следствие на ползване на гъсто масло и/или прекалено дълго време между смените http://www.hondavodam.ru/statji/k20oil.html Перебирая «погибший» двигатель K20/K24, очень немногие мастера обращают внимание на то, что масляные каналы в головке двигателя намного тоньше, чем в других двигателях Honda, а те, кто обращает, зачастую не догадывается, что именно в этом кроется проблема выработки распредвалов. Дело в том, что масло, с «неправильной» для этого двигателя вязкостью (выше 30) не может в достаточном количестве поступать в постель распредвала, оно просто гуще, чем должно быть. Получается, что распредвалы работают в условиях масляного голодания. А, если используемое масло недостаточно качественное, чтобы создать устойчивую масляную пленку на поверхности трущихся деталей, то износ становится катастрофическим. В то же время, предлагаемое производителем масло с индексом 20, будучи очень текучим, обеспечивает смазку в нужном месте практически со старта двигателя. Отличное, просто великолепное масло от именитых производителей вязкостью 5w40, или 5w50, оптимальное для спортивных автомобилей, (в том числе для Type R или Euro R) способно загубить «гражданский» K20/K24 буквально в течение двух-трех замен, и следствием будет крайне дорогой ремонт. Всех этих «ужасов» можно избежать, всего лишь выполняя рекомендации Honda, используя предписанное масло 0w20, 5w20. Кстати, в оригинальных мануалах по автомобилю, написано, что можно заливать любое масло вплоть до 5w40. Это не ошибка, просто выпуск мануалов совпадал с началом производства автомобилей на этих двигателях. Впоследствии, за рубежом, и особенно в Японии, гражданскую серию двигателей K перевели на более жидкое и экономичное масло, что отразилось в таблицах рекомендаций. http://www.hondavodam.ru/statji/k20oil.html Редактирано 6 Януари, 2015 от Restless Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #10 Отговорено 6 Януари, 2015 Много правилно. Както не веднъж сме коментирали в не една тема, важното е какво е казал инженерът конструирал двигателя. Или по-точно, ако е задал Х хлабини и ние караме с "по-гъсто" респективно "по-рядко" масло, мазането при определени режими се нарушава и идва белята. Може би няма да си проличи в първите 5 или 10 хиляди, но рано или късно..... И пак, няма значение дали е нов или в километри даден двигател, важното е да се спазва препоръката от Хонда в нашият случай. Ако има тропане и хлабини се прави ремонт на засегнатите компоненти, не се налива гъсто масло. По инициатива на по старите "майстори" след 200 и Х хиляди се наливало примерно 10 или направо 15w40 и тн. А след 300 примерно (повечето таксита) грес ли се слага в картера? И ми е интересен отговора на въпроса на колегата HondaExplorer. Аз откривам като препоръка 0w40;0w30 и 5w30 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slayer 25 #11 Отговорено 6 Януари, 2015 Пичове, в сервизната книжка на горепосочения автомобил, вносителя е одобрил текст на 7 страница ако не се лъжа (зависи от годината), който гласи, че мотора МОЖЕ да изгори ДО 1л. на 1000 (хиляда, ДА хиляда) километра. Знам, е звучи страшно но така пише. А иначе Хонда Европа препоръчва за нашия пазар (KG), за R20A2 масло 5W40. Според мен колегата си попържва повечко, в което няма нищо лошо. Аз бих пробвал с други марки масла и една проверка на клапаните. Но да не пропусна и в какви условия се кара ЦР-В-то. Може да е само градско и/или на студено или пък със 160 по магистралата 3 часа, което изпраща обслужването в "SEVERE CONDITIONS" и интервалите за смяна на консумативи са почти двойно скъсени. По график клапаните е трябвало да се проверят на 120 000 + смяна свещи + MTF ако е ръчка. От много работи зависи, както казах пробвай други марки масла и не го сменяй на 20 000 както пише, дай малко по-рано. Успех и за много години на всички. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ritchie 0 #12 Отговорено 6 Януари, 2015 (Редактирано) Всъщност колата се кара около 70 % в градски условия. Месечно навъртам около 2 хил. км. Загрява много бързо - при минусови температури някъде на 3-та минута вече е обърнала на газ. Няма никакви подозрителни шумове от двигателя, нито студена да придърпва. Доста прилично ускорява и в града без изобщо да я жаля ми гори 11,5 л. газ. В общи линии - нормална експлоатация, без никави екстремни изпълнения. По магистралата повече от 140 км./ч. не вдигам и ми харчи коло 9 - 9,5 л. Редактирано 6 Януари, 2015 от ritchie Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 203 #13 Отговорено 6 Януари, 2015 Опитай да засечеш как спада нивото, маслото изглежда ил убито - почерняло? Подозирам, че първите 2000км почти няма да пада, после 2000 ще падне леко и скоростта на изчезване ще се увеличи на третите 2000. Ако е така - е свързано със стареене на маслото - при градско каране на къси разстояния може да попада малко бензин, който да го убива по-бързо...Най-добре като падне на минимум (1л разлика) просто сменяй маслото. Или долей още литър - вероятно след още 2000 пак ще се е запътило към минимум Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #14 Отговорено 7 Януари, 2015 До колкото схващам, подаваш си и газчица, от което следва че разхода на масло ти е в норми. Поне за мен така изглеждат нещата. По 2к на месец от които 70% в града си е сериозно каране. Според това минаваш в графата "натоварено" и край с 10 или 15к интервал, отиваш на 7к до 9к смяна. И ако са ми правилни сметките до смяна ще си долял 1 литър, което си в норми. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове