Jump to content
Sign in to follow this  
ivan_m

LED дневни светлини за Джаз

Recommended Posts

Реших да сложа на Джаза /2009, 1.4, i-shift/ LED дневни светлини, че като свикнах на ЦРВ-то да не включвам нищо и няколко пъти забравях да включа фаровете през деня. Харесах си модела на Филипс DayLight 4,

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=12831ACCX1&slg=EN&scy=GB

защото е сертифициран и с достатъчна мощност и го монтирах. Всичко е лесно, има 4 извода: "+", "-", маса и един към фаровете /да изключва ЛЕД-овете при включени фарове/. Всичко стана супер, много съм доволен, но се появи един "проблем"! Не знам дали е ефект или дефект, но ми е интересно да разбера какво става и за това пиша тука в технически въпроси!

По принцип дневните трябва да се включват след запалване на двигателя, но тези светват и при спрян. Това ме озадачи и започнах да следя какво става /няма подробно описание в ръководството, освен схема и препоръки/. Оказа се, че щом отворя и затворя врата, дневните светват и загасват след около 30 секунди. След още опити се разбра, че светват само ако лампата в купето е на автомат, изключа ли я, не светят ако двигателя не работи! Помислих, че следи напрежението и се включва при промяна на консумацията, но се оказа, че не реагира на други консуматори и лампи! Консултирах се със специалисти, да не би да следи CAN шина или нещо подобно, но те се съмняват, защото модула е вързан директно към клемите на акумулатора и третия към маса! Пробвах и като откачих и масата, но пак си работят по този начин!

Въпроса ми е, някой ползва ли такива и има ли подобни надблюдения?

Или техническо обяснение какво става!

 

ПП Ще пусна снимка как стоят, но да спре да вали, за да мога да снимам  :yes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен е някаква разновидност на функцията "follow me home", виждал  съм го при други модели модули за дневни светлини.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като взех моите, беше по същия начин. Определено модула им за управление следи напрежението на акумулатора. В началото ме дразнеше а после свикнах. 

Моите не са на Филипс а някакви неизвестни тогава за мен NSSC.

В последствие управлението им започна да се бърка и да ги гаси по време на движение. И понеже е капсуловано и не подлежи на ремонт, направо го отрязах. Изкарах плюс след контакт и сега вече светват като завъртя ключа на позиция 2 а не като преди това още с отварянето на вратата, и после гаснат като изгася колата а не 30 секунди след това. Сложих и реле за да гаснат като включа другите светлини а преди това намаляха светенето си на 30%. В последствие си поръчах по-качествени диоди и в момента реално от тях останаха само кабелите и корубата. :)

 

Ако при теб не се бърка управлението, мисля че това е нормално и си е точно функцията  "follow me to home" за която е споменал icko22.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз съм съгласен, че ефекта е точно "follow me to home", но въпроса е някой да даде техническо обяснение как се ориентира модула! Все пак няма сигнални проводници, вързан е директно на + и - на акумулатора!

Мой приятел намери и принципната схема /оказа се, че управлението май се прави в Пловдив !!!/, но като няма инфо за налетия алгоритъм, и той не знае.

Иначе изпълнението на Филипса е много добро, много са ярки и се забелязват от далече. При работещ двигател светят, като спра, загасват и светват само след затваряне на вратата, и то при задействано осветление на купето. Пробвах да включа и изключа ръчно плафона, но не ги пали! Само когато е на автомат и се задейства от вратите!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×