Jump to content
dindin

Масло за амортизиран двигател

Recommended Posts

Здравейте колеги, интересно ми е какво масло бихте препоръчали за дърт амортизиран сивик на 30 и кусур години, 300 и кусур хиляди километра.

По книжка се препоръчва Castrol GTX 10w40 или 20w50. Винаги съм гледал всичко е е по спецификации от производителя, но съм наясно че има някакъв мегдан за отклонения, все пак не е първа младост колата :D

 

http://danikane.snimka.bg/sports/syakvi.728909.34363331.big

 

Бях си купил оригинален (забележете) Castrol GTX 15w40, но заради ремонт на главата се наложи да го сменят и него и ми сложиха Bardahl 15w40.

Като цяло върви екстра, не се налага да доливам много :)

Това ли е маслото или има и по-добър вариант?

 

А, освен това е и с обикновена  АГУ :)

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Книжката за Сивика е на около 20 години та маслата са се изменили малко като качества :) Искам да кажа , че 10/40 от 1992 не е като такова от 2012.Не идва ли малко дебеличко зимно време 20/50 или 15/40 ? При - 10 градуса масло 20/50 би трябвало да е доста плътно и не е добре.Сложи някой друг грам във фризер за сладолед примерно от 15/40 или 20/50 , дръж го 12 часа и виж как е а после си направи извод какво става като палиш.

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bardahl е сериозна марка масла с добра репутация, а 15W40 си е нормално масло за износен двигател. Това с доливането малко или много е относително. За някои колеги доливане от 1 литър на 1000 км е нормално, но аз не съм на това мнение. Ако разхода на масло премине 1-2 литра на 10 000км вече не е нормално и трябва да се премине към масло с по-висок вискозитет или ремонт. Ако това масло което са ти сложили го гори повече от 2 литра на 10 000 км определено вече си за ремонт. И да слагаш по-гъсти масла по-зле ще става по-добре не. Колегата Malkia правилно казва, че при ниски температури с гъстото масло нещата не стоят добре за мазането на мотора при студен старт. Ако доливаш по-малко значи маслото ти е добре за сега като вискозитет. Дано съм бил полезен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за включването колеги. Това за трудния студен старт забравих да го добавя в темата, човъркаше ме, ама съм го пропуснал.

За доливането мисля, че се вмествам в разходната норма дадена от Nedkisa :)

Като се има предвид, че съм правил сериозен ремонт на двигателя - глава, гарнитури, сегменти, гумички, семеринги, о-пръстени, маслена помпа и т.н. (че и тампони) това масло, което се губи е по-вероятно да бяга от гарнитурата на капака и капачката, имам някакви смътни наблюдения. Иначе преди ремонта беше ламя и го пиеше яко :)

Днес си регулирах клапаните (всичко на всичко 8 броя), бяха стегнали брутално, имаше само един хлабав :)

Съвета на Омбре за реглаж на 2 пъти важи с пълна сила. В резултат - стабилен празен ход на топъл двигател, също на топъл двигател пали с четвърт завъртане на стартера :D Но студеният старт си ме мори, затова се замислях дали да не го сменя това масло с 10W30. Тук под планината си падат температурите сериозно, особено нощем. За 20W50 не съм се замислял изобщо даже :) Ще си отлея тази вечер от масълцето (от тубата) и ще го хакна в хладилника да видим тоя Bardahl, за който чувам все суперлативи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си правил сериозен ремонт определено не е това твоето масло. Съвет от мен е да си караш с 10W40 или с  10W30. Прегледай си хубаво гарнитурите за течове. Аз имах проблем със семеринга на делкото и докато го хвана изтече доста масло, а аз карам с 5W40 на Мотул. От както си оправих семеринга вече 1200 км маслото не ми е мръднало. Сипвай хубаво масло и се радвай на колата ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодарско за мненията и в тая тема и в други относно моторните масла. На следваща смяна ще пробвам някоя 10w40 полусинтетика, може да е Motul, може и пак Bardahl.

Сложих го моето 15W40 минералното във фризера (на -18), еми тече ама така вискозитетно като по-рядък мед :) Абе доволно е това масло, не дава голям разход, само с тая полусинтетика тънка ще видим да не ми потече отвсякъде, че вече съм влизал в разход. Навсякъде къде що имаше гарнитури и O-пръстени бяха сменени при основния ремонт.

 

Тая процедура с маслото ще се прави напролет в топло време, че да измия хубаво двигателя, да изсъхне и да засека евентуалните течове.

Студеното палене проблемите са май повече от карба (на бензин), отколкото от маслото :) Спирам и паля само на газ от много време :D:D Обаче пали чудесно на газ, 1-2 завъртания на стартера и студено да е.

 

И все пак ако имате каквито и да е съвети за поддръжка на дърт мой набор Сивик слушам с двете уши :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По същество: Амортизиран,колко да ти е амортизиран двигатела,ако вече е отдавна  покойник, и с оргинално масло няма да го вдигнеш от пепелта :lol:.Технически погледнато явно 10в/40 е препоръчителното масло за нормални климатични условиа,а 20в/50,ако живееш в Сибир.Тия книжки пич не са написани от бай Пенчо факира от кварталния сервиз,а инжинери.Ако имаш проблеми с препоръчителното 10в/40,пробвай с един вискузитет на горе 15в/40,ако и това не стане,прочетох че си му правил основен ремонт,така че направо го карай към моргата.Ти чак си тръгнал да му наливаш скъпи масла Мотул и Бардал :D

Редактирано от Вико-Жука

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Колега, извинявай ако не съм те разбрал правилно. Но 20w50 бих казал, че е по скоро за Африка.

Не виждам нищо лошо в това да си караш с хубави масла, то като цяло едно кофти минерално ще го гори повече от едно хубаво полу или синтетично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Колега, извинявай ако не съм те разбрал правилно. Но 20w50 бих казал, че е по скоро за Африка.

Не виждам нищо лошо в това да си караш с хубави масла, то като цяло едно кофти минерално ще го гори повече от едно хубаво полу или синтетично.

 

 

Точно за Африка имах предвит(печатна грешка),няма нищо лошо човек да си кара колата със хубави масла,но ако си за моргата каквото и да му сипиш няма да го събудиш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехее, Вико какви морги, какви 5 лева? :)

Колата си е екстра, има си кусури (така става като се кара, че и по нашите пътища), но ти я изкара покойник :D А 20w50 е по-скоро за тропиците и затова само съм го споменал като извадка от ръководството, но разбира се го изключвам от евентуален избор.

Разбира се нямаме пари да си правим експерименти и да сменяме масло (и филтър) по 2 пъти в месеца, затова и много колеги ги вълнува същото.

Точно в този форум имаше доста изчерпателна тема за маслата, може би не съм догледал, но нямаше точно мнение за двигатели над 200к.

Жалко, че не успях да покарам с оня Кастрол (от първото мнение), че се води High Mileage за двигатели над 100-150к :)

assful, за пълната синтетика и донякъде за полусинтетиката бях останал с впечатление, че понеже е по-тънко ще покаже пробойни в системата, които иначе са били запушени от едно по-дебело масло, така че съм навитак да опитам с някой Motul 6100 Syn+ или Castrol Magnatec от общите поръчки :)

Даже май точно това бях чел, цитирам:

 

"Ако колата е над 200хил.км полусинтетиката е препоръчителна, а дори може да минете и на минерално масло, което да уплътни възникналите от износването хлабини. Напълно синтетичното масло става прекалено „тънко“ за автомобили с голям пробег. То може да доведе до „тракане“ в двигателя, течове на масло и дори до по-сериозни аварии."

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега може да пробваш масло с добавка молибден :)

Чувал съм суперлативи за Liqyi Moly 10w40 с молибден, но не съм пробвал лично дали има ефект.

Поздрави!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Изпаряемостта на минералното масло в работна температура е в пъти по голяма в сравнение със синтетиката. Това имах в предвид с горното изказване.

Смятам че "уплътняване" на по големи хлабини от заводски допустимите с масло е недопустимио. Или си е за ремонт мотора или не.

Както и да е, приказката да върви :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за уточнението assful, наистина не бях разбрал че точно това имаш предвид :) Значи определено се насочих към 10w40 полусинтетика.

 

А колегата honda_tech окончателно ме хвърли в тъча с тоя молибден и освен, че е около с близо 2х по-скъп от другите и съм склонен да проверя дали наистина намаля разхода на масло и увеличава периода на смяна :D

 

Благодаря колеги!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега аз карам Акорд 86 набор с Castrol Magnatec 10w40  колата ми е на 320 000км. и доливам 300грама за 10 000км.Тази година съм минал 8500 от април до сега не съм доливал още може и да не доливам до смяна защото е на средата на щеката.  Комшията  Слави CR-V ми го донася . Карал съм с 15w40 и с 20w50 първите 2000км трака като дизел докато се разбие после бива след това това с КРАУН ,Мобил, Лики Моли всичките 10w40 на 7000км пробег доливах от 0.5 до 1литар  да изкарам до 10 000.Нищо че колите са стари и на много километри сипвай си 10w40 и си карай спокойно :whistle:

Редактирано от nakata
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

А колегата honda_tech окончателно ме хвърли в тъча с тоя молибден и освен, че е около с близо 2х по-скъп от другите и съм склонен да проверя дали наистина намаля разхода на масло и увеличава периода на смяна :D

 

 

Карал съм с масло на ФУКС Титан с молибден и не е толкова скъпо....само че си о гореше пак толкова юнашки,колкото и другите масла.И все пак не е задължително да вярвам,че моторът ми не бил тотално заминал,тъй като не след дълго,буталото на 2-ри цилиндър излезе да ме търси................а и колата беше Ситроен :).От клипът си личи качеството на маслото с молибден

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И 5W40 да и сложи сега зимата пак ще се чувства в пъти по добре,защото ще е пълна синтетика и ще държи много повече от една полусинтетика и с сигурност ще и падне разхода ако няма течове.Мотул,Бардал или YACOO слагаш и пееш.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...