PILETORADI 1 #1 Публикувано 14 Ноември, 2014 Поради следната диагноза - рязко падане на оборотите при изключване от скорост и връщане на около 800, рядко, но все пак появяваща се леко колебание в оборотите, реших да почистя двете неща - "моторчето" и дроселовата клапа. Та въпроса ми е следния - кое точно е моторчето - това с буксата върху клапата ли е, препоръчителен начин за почистване, някакви особености, тънкости, препоръки? Автомобила се кара на газ, пали за 2-3 сек макс, върви.... Получава се някаво засмукване на въздух зад дросела мисля, и това ще се гледа.... Ще бъда благодарен за някакви препоръки...., нищо, че все пак има доста писано по тази тема... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ИцоД 170 #2 Отговорено 14 Ноември, 2014 Преди месец имах същия проблем с моята Джазка. Оказа се MAP сензор. Смених го и е ок сега. Но първо иди на диагностика и виж номера на грешката Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #3 Отговорено 14 Ноември, 2014 Сваляш целия дросел и внимаваш да не скъсаш гарнитурата.Стъпковия мотор е хванат отдолу,със зелена капчка е и има 2 маркуча за вода,които разкачаш.Махаш стъпковия мотор и яко пръскаш с обезмаслител вътре докато почне да тече чисто.По същия начин и с дросела,без да махаш клапата.Изсъхва и сглобяваш,виж смукателния колектор да няма пукнатини или някой вакум да издиша. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PILETORADI 1 #4 Отговорено 14 Ноември, 2014 Ако все пак скъсам гарнитурата, евентуално магазин в София за бърза реакция? И как да проверя MAP -a дали е за смяна или ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #5 Отговорено 14 Ноември, 2014 Такива гарнитури само с поръчка от официалното представителство.Другия вариант е да си направип сам картонена по същия образец.Аз така направих и карах без проблем. По време на почистване и сглобяването махни бушона на компютъра и накрая го сложи.Запали колата и остави на празен ход без да натискаш педала на газта за 10 мин.Гасиш,караш и ако не помага,не пречи да вземеш един мап от колега и да пробваш за ден как са нещата,те са еднкави и стават от всички Д серии. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
To0ner 0 #6 Отговорено 14 Ноември, 2014 (Редактирано) Имам подобен проблем , само че при мен е рязко увеличаване на оборотите и връщане на нормалните при смяна на скорости докато съм в движение , и то само на бензин като карам. Отидох на диагностика , излезе грешка 16 - дюза . д15б2 ми е мотора и те първа ще мъдря как да реша проблема ... Редактирано 14 Ноември, 2014 от To0ner Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #7 Отговорено 14 Ноември, 2014 Взимаш едно моно на старо и си готов,те са без пари!Това да ти е проблема Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PILETORADI 1 #8 Отговорено 15 Ноември, 2014 Направих едно самостоятелно почистване на дросела през клапата, както и на двата датчика във маркуча и този върху дросела, проверих свещите( Bosch Iridium) Има промяна към по-добро, но явно няма мине без цялостно сваляне на дросела и почистване на стъпковото моторче, но ще трябва подготовка с клингерит в наличност за евентуално изрязване на нова гарнитура.... Та въпросите са ми следните: 1.Ако развия 4-те болта, които държат дросела къде ще се отвори елемента - между двете метални части в дясната му страна или след тях към пластмасата? 2.Така нареченото стъпково моторче как се отваря и почиства - развиват се четирите болта 8мм, които го захващат към долната част на дросела или? 3.За какво е винта, който седи в ляво от маркуча идващ от въздушния филтър, явно регулира притока на нещо, кога се пипа? Искам по някакъв начин леко да вдигна оборотите, нямам идея колко трябва да са, в момента при загрял двигател ги кове на първата черта под 1000 оборота ( предполагам, че по пътя на логиката са 750), а има леки дразнещи вибрации в купето при работа на място. Когато са малко по-високи в колата е супер, няма никакво потрепване..... 4. Автомобила има ли букса за закачане на тестер и къде се намира, порових се доста под таблото, жабката... но не я намирам ? Благодаря предварително на отзовалите се колеги ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 430 #9 Отговорено 15 Ноември, 2014 (Редактирано) Ти си с D14Z4,следователно зад средната конзола имаш 16 пинова обд букса, от страната на пасажера е. Бодваш се със хапаратурата(примерно Bosch KTS 520) и гледаш каквото ти трябва. На БРЦ-то може да му видиш изпарителя дали не изпуска от вакуум-а и да ти дави колата, два такива случая съм имал. Това засмукване дето го чуваш няма да изчезне дори и след почистването, това е въздуха дето преминава през клапана. Оборотите може да ги вдигнеш от винта дето е на дроселовата клапа, намира се точно над отвора на дросела(няма как да го сбъркаш, за права отвертка е). Другото което е, че тия инжектори не са за тая кола. Оранжевите са много големи, ако ги смениш със сини ти гарантирам, че ще има понижаване на разхода. Редактирано 15 Ноември, 2014 от jijane Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PILETORADI 1 #10 Отговорено 15 Ноември, 2014 За този с главата за права отверка питах, врътнах го насам натам и го оставих в началното положение, понеже промяна нямаше никаква - да не би случайно да трябва да го правя на бензин? Погледнах и в дясно преди да пиша де, не видях, може да съм пропуснал, утре на светло пак.... За инжекторите благодаря за съвета, така я взех преди месец, 7.9 извън София ми даде, карал съм с около 100 км средно, в града ми даде за 300 км 11.9, всичко това на ОМВ, на една и съща колонка. Нямам си идея добре ли е, не е ли...Карам като цяло през доста задръствания и седи доста на място... Тези инжектори заслужава ли да ги сменям, колко струва това нещо? Не мога да кажа, че се дави, леко потреперва мотора , може би за част от секундата и си вдига нормално после.... Цял живот само бензинови коли съм карал, тази такава ми се падна, не съм свикнал да се занимавам с такива проблеми, от 6 години карам и две субара, не съм се занимавал с такива неща.....обороти, дросели и т.н. Благодаря отново, до утре само ще чета, че имам право само на две мнения за 24 часа... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 430 #11 Отговорено 15 Ноември, 2014 (Редактирано) Само със смяна на газстанцията може да ти падне разхода, поне моето мнение за ОМВ е такова. Разбира се не ангажирам никого с мнението си. Инжекторите само втора ръка, освен ако не ти се дават по 110 лева за бройка. Ако ги смениш, ще трябва и пренастройка на газовата уредба. И все пак при цитираните от тебе скорости извънградско, разхода ти би трябвало да е около 7. Редактирано 15 Ноември, 2014 от jijane Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове