Jump to content
Sign in to follow this  
stalimirov

CR-V 2005-2006 - въпрос за скоростите

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

 

Наскоро се простих принудително с една 99' 147 к.с., от която бях безкрайно доволен... но както се казва "c'est la vie", важното е, че всички са живи и здрави :)

 

Започнах да се оглеждам за нов автомобил и логично се насочих към 2-рата генерация, която още преди 3 години много ми беше легнала на сърцето (екстериора и най-вече - интериора!).

 

След дълго ровене, четене и преглеждане реших твърдо, че ако купувам, ще е след фейслифта от 2005-та, заради добавените екстри (нещо, което ми липсваше на старата).

 

Насочил съм се към бензиновата версия, понеже на година я навъртя 10к, я не, а и не съм сигурен как бих понесъл внезапната смяна на съединител + маховик, още повече, че дизел досега не съм карал.

 

Но от цялото четене така и не разбрах въпросните 2.0 i-VTEC и 2.4 i-VTEC с какви скоростни кутии се предлагат за тези две години? Видях в американския форум, че ги има само във вариант (за '05-'06) 5-скоростна автоматична/ръчна, но там пък изобщо не фигурираше и дизелов двигател...

 

Знам, че принципно моделът има 6-та ръчна, както и 4-та автоматична, моля, ако някой е наясно да даде повече инфо:

 

Има ли бензинов с 6-скоростна ръчна и как да различа (поне от снимките не ми става ясно), коя е с 4-скоростна и коя с 5-скоростна автоматична? 6-та ръчка и 5-та автоматик съпоставими ли са като динамика и разход на бензин?

 

Гледам в мобилето, че в момента има само едно бензиново CR-V след фейслифта, по-рядко срещани ли или просто са по-търсени?

 

Благодаря много!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей, колега stalimirov!

Жалко за "ветерана", важното е, че всички са живи и здрави.

 

По въпросите: -  За фейслифта на CR-V /2 ген/ бензиновите двигатели К20А /2.0 i-VTEC/ са с 5-степенна ръчна кутя. Има 6-степенна ръчна, но за дизеловите двигатели N22A. За американския пазар двигателите са К24А /2.4 i-VTEC/ и се куплират с автоматична ск. кутия /ръчната е опция!/. Разбира се, има и изключения, но 6-степенна ръчна кутия с бензинов мотор 2.0 почва да се предлага от 2011 г., така че трябва май да преориентираш търсенето.

 -  С автоматиците не съм много в час и не мога да отговоря по какво се отличават 4- и 5-степенните.

 -  Въпроса за динамиката е съвсем субективен - предполагам колкото хора питаш, толкова мнения ще чуеш. -  Защо в момента се продава само едно бензиново CR-V /2 ген, фейслифт/ - сам си си отговорил няколко реда преди да зададеш въпроса. Но това е само част от причините - бензиновия мотор е изпитан и надежден, газифицира се лесно, поддръжката е по-безпроблемна. Писано е доста във форума.

 

Ако имаш други въпроси, ще отговоря /стига да мога/ :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря, колега, за изчерпателния отговор!

 

Тая дето я гледах явно е американка, защото сега обърнах внимание, освен че е с по-големия мотор е с километраж в мили... ето линкче http://goo.gl/1X6JSY, предполагам е 5-скоростен автоматикът, но честно казано не знам по какво се познава (и автоматик не съм карал).

 

Явно ще падне търсене и чакане... а колкото до ръчната и автоматика - като намеря обява, ще пробвам на място и така.

 

Само още един въпрос: има ли някаква разлика при бензиновата версия между '05 и '06, там нещо по веригата (или то касаеше само дизеловите N22A1 и N22A2?) или само във възрастта?

 

Поздрави!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колата от обявата почти сигурно е "американка", на снимките изглежда нормално, но как е в действителност може да се разбере при оглед, тестдрайв и диагностика в сервиз /последното е силно препоръчително, да не кажа задължително/.

 

Бензиновите мотори на ген.2 са еднакви преди и след фейслифта. Промени има при дизела - при N22А2 e оправен проблема с веригата.

 

Важното е да намериш читав екземпляр, а за това трябва търпение и системно търсене. При мен това продължи около 11 месеца.

 

Успех!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само за статистиката, тази от обявата виси повече от година.И по повод въпроса, защо се предлагат повече дизелови и по-малко бензинови,мисля че от производството на втора генерация, има много повече пуснати на пазара с дизелови двигатели.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В карс има една идея повече обяви. Аз имам и друго обяснение, на пазара има предостатъчно CR-V I  както и CR-V II преди фейслифта в добро състояние и хората, явно не са много хората които биха били склонни да платят повече за само заради едно VSA и евентуално CRUISE.

Edited by HondaExplorer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прав е колегата че търсенето ще продължи доста дълго май.Аз от един месец се оглеждам за такава ама няма на пазара нищо.Ходих в Сливен да гледам една такава, ама не ми хвана окото нещо.А тази за която питаш май не е фейса, защото е със старото табло.Един джамбаз ми каза, че август е умрял месец поради факта, че в Европа се почива и нямат от кой да купуват.Питах и за изфорсирането на място защо не може повече от 5000 оборота, но категоричен отговор не получих за съжаление. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега. Не сам от най - големите разбирач във форума защото и за от скоро съм собственик на марката. Та да споделя ако мога да ти помогна с нещо.И аз като теб започнах да търся 2 генерация на Хонда ЦР-В след 2005г, но нищо читаво не намерих. Принудих се та изпращах и човек до Германия 3-4 пъти, но от тук като ги гледаш са добри коли като отиде колегата са трагични. Много ръжда , неподдържани и т.н. Това говорим за кола до 8000 евро, просто няма нищо добро и аз се бях много отчаял, Питах колегите във форума, докато един колега Слави не ме посъветва да  си взема 3 генерация и така и направих, за което сам му много благодарен за съвета. Аз специално търсех бензин с ръчни скорости, и нищо не можеше да ме накара да си купя нещо друго. По простата причина че не сам карал дизел. И защото си мислех че като и сложа Газ ще ми е по евтино горивото. Но както и да е. Моят съвет е вслушай се в хората от форума те няма да те излъжат. Но както и те ти казват важно е да си намериш запазен екземпляр , поддържан за да имаш по малко ядове след това. Като пример аз като купувах моята имаше един скъсан прахооловител на преден ляв амортисьор и си казах колко ли пък струва после като отидох да си го купя се оказа че струва 105 лв. Пръскалката за задното стъкло 30 лв. и това не от Бултрако. Като впечатление от колата мога да кажа - Вози много добре. Комфортна е, всичко по нея ми харесва с изключение на едно нещо и това е че е много мудна тоест 150 к.с са слаби за това купе. По добре да е с двигател 2.4 - мисля че е 163 к.с. но пък на мен не ми харесва автоматика. Колегата по горе писа че от 2011 започват да слагат 6 степенна ръчна кутия не е точно така а от 2007г с започването на 3 генерация. Относно оборотите някои хонди имат ограничител на оборотите на празен ход, което е добре. Моята например няма и не е добре особено на газ да е форсираш студена. Тази дето си е гледал от Враца(Козлодуй) наистина се предлага от над 1 г. сигурно има някакъв проблем щом не е купена до сега. Ще чуеш много съвети но най добре седни вземи един лист и една химикалка и помисли какво точно искаш от колата дали да е бензин или дизел дали с ръчни скорости или с автоматични. Защото при дизела 2005 - 2006 дизела е с 6 скорости при ръчката. А и дизел с автоматични скорости го има след 2010г  и  е 150 к.с ако имаш пари горещо ти го препоръчвам. А и не дръж толкова на 6 скорости ако вземеш бензин с ръчка моята е с 6 и разликата с 5 е че моята 1 скорост е по къса от тази на 2005г.  И не подценявай дизела мотор на 2006г ако не се лъжа. Много са добри. А относно тези DPF филтри мисля че ако е вземеш купена в България няма този филтър. Относно разхода. Моята както казах е 150 к.с - бензин 3 генерация на Газ градско 15/ смесено 13/ извън градско със скорост 130-140 с 3 човека и багаж 11 и винаги с включен климатроник просто не го изключвам. Все пак може и да гори и по малко всичко зависи както се казва от крачето колко е тежко.  Ако караш с 90 ще е по икономична. И ако газъджията ти врътне кранчето и я скопи.

На бензин Градско 12,5/10 смесено /8,5 извън града. И ни кога не прави компромиси защото след това че страдаш. Каквото си си харесам си дръж на това и само това търси и вземи най-добрият екземпляр. Успех в търсенето и дано намериш. Тези коли са много добри. Аз моята е карам от 4 м. и мога да кажа само суперлативи. Успех в търсенето.

Edited by Миро 01
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Съгласен съм с теб, но при мен проблема е че въртя доста километри.Комбинирам служебен с личен автомобил, т.е. един автомобил.Мислих даже за третата генерация, но пък да я вкарам в трънките и да я направя мармалад не става.За това със се ориентирал към 2ген. по не като я надера да не ме боли много.Простата сметка е че на газ е по-евтино и за това търся бензинова с ръчни (за автоматик и не ща да чувам).При дизела съответно има повече неща за чупене 1.турбина 2.Дюзи 3.Демферен съединител 4.ДПФ и т.н.Вече почвам да се оглеждам и за Санта фе 2.7 или Субару Форестър 2.0Х., но за IIIген. на Субару нищо не мога да намеря като отзиви за този ДВГ.Направо съжелявам за ХР-В но което сам човек си направи и другият не може да ти го направи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... (за автоматик и не ща да чувам) ...

Защото си карал и не ти хареса, или си слушал, че не е хубаво?!Нямам преки наблюдения върху комбинацията К20/К24 + автоматик, но повече от 5г. карам Хонда автоматици - 2 CR-V-та 1-ва ген., и Ровър 416 (Което е Сивик 6-та англичанка) с D16Y3.За мен, кола 2000+ сс, и 1500+ кг., задължително трябва да е автомат.И понеже авторът на темата попита - динамиката на 1-ва ген. CR-V е повече от задоволителна.Нещо друго - в града се кара като дизел, тръгва сама без газ, работи предимно на ниски обороти, всяко връщане на газта праща оборотомера на 1000 об/мин , докато при ръчна трябва да изключиш от скорост, за да се получи това. Извънградско - на 4-та (т.нар. overdrive) + включен lock-up (автоматично), при скорост 120 км/ч. оборотомерът ми е на 3000 об/мин., докато на 5-степенната ръчна е на 3500.Така че, ако причината за категоричен отказ от автомата е големият разход ... не виждам смисъл. С едно разумно и умело каране разликата в разхода може да се сведе до незначителна.И ... колко по-икономично, и по-евтино за поддръжка е едно Субару?!Към автора - не знам, каква е видимата разлика между 4 и 5-степенния автомат. На всички картинки положенията на лоста са P-R-N-D-2-1 + бутон O/D - overdrive. Значи D е 3-та/съотв.4-та и е директна, а O/D е 4-та/5-та и е свръхдиректна. Колко са предавките ще усетиш при карането (O/D OFF, трябва да НЕ свети).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е твоето мнение, което се различава от моето.Карал съм автомат 4г. МВ W203 купе, а не съм чувал.Една кола която, не можеш с бутане или дърпане да я запалиш ..........Не седи тук въпросът за коя кола колко гори, а за дизела и бензина и да според теб едно Субару колко повече гори от другите.И нещо друго, при икономично каране пак не можеш да свалиш разхода на гориво колкото при ръчката, но както и да е.Въпрос на възприятие и усет.Всеки си има дадено мнение по въпроса с АСК и РСК.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Една кола която, не можеш с бутане или дърпане да я запалиш ...

A една Хонда не се налага да я буташ, или дърпаш за да запали :tooth:

 

...Не седи тук въпросът за коя кола колко гори, ...  

 

Напротив - справка пост N1.

Затова (а не за да споря с теб) изказах своето, различно от твоето, мнение, за да може авторът на темата сам да прецени ... какво ще кара и какво ще бута ;)

Чиърс (емоут)

 

п.п.Субаруто няма да го коментирам, защото само съм чувал, че високият разход на гориво е едно от слабите му места. Попитах, защото ти каза, че се оглеждаш за такова, и предположих, че вече знаеш.

Edited by Krasi-mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абсолютно, бях запознат и с разхода, но както и да е, днес вече съм собственик на Санта фе 2.7- 2генерация(автомат) :tooth:  .За съжаление не открих читава бензинова Хонда 2005-2006г.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Честито със здраве да си е ползваш.

Edited by Миро 01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря много.Нищо пак сме с H на решетката ама наклонено.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...