ozonbg 1 #1 Публикувано 6 Юли, 2014 Колеги нещо стана с колата преди няколко дена след един проливен дъжд, докато карах минах през голяма локва и започна да свисти откъм предния капак. Когато подавам газ свисти повече. Като си махна крака от педала на газта падат драстично оборотите, свистенето отслабва и лампата на акумулатора започва да примигва. Доста често и гасне като си махна крака от газта. Досега не съм чувал такова свистене(виене). Чудя се дали не е станало нещо с алтернатора. Или дали не е ремъка там, нещо да се е намокрил, но досега щеше да изсъхне, все пак колата стои на слънце през деня. И друго нещо забелязах, което не знам дали изобщо е свързано с този проблем, сирената на алармата беше изпаднала. Жичките й не се допират но са прекъснати. Колата е газ и бензин и при двете горива се чува шума. Моля дайте някаква идея. Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WAFFEN SS 31 #2 Отговорено 6 Юли, 2014 Според мен, виж си динамото дали зарежда както трябва, че може да си е отишло след като се е намокрило. Свистенето може да е от ремъка или лагерите на самото динамо, прегледай си ремъците, да не са хлабави нещо. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ozonbg 1 #3 Отговорено 6 Юли, 2014 Ако проблема е в динамото, самото динамо ли се сменя или се ремонтира или нещо друго преди него по веригата, което заминава преди това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bonev911 24 #4 Отговорено 7 Юли, 2014 На 6.07.2014 г. at 20:20, ozonbg написа: Ако проблема е в динамото, самото динамо ли се сменя или се ремонтира или нещо друго преди него по веригата, което заминава преди това. Привет, колега. Зор ли пали на бензин или директно палиш на газ. Както каза колегата, по- горе, може да е лагер на динамото и той да вие. Принципно той се сменя. Вземи мултицет и замери колко зарежда акумулатора и изобщо дали го зарежда, защото може и самото динамо да е дало фира, ако се е намокрило, макар че не би трябвало да има проблем ( то натази логика след като си измиеш двигателя динамото трябва да спира да работи... ) Да не би да е замсукала вода в карба ? Вдигни капака на карбуратора и погледни филтъра сух ли е, защото ако е мокър няма как да смуче както трябва въздух. Щом го прави тоя чалъм и на бензин и на газ, изключваме изпарител и газовата система.Моя съвет е:1. Вдигни капака на въздушния филтър и погледни в какво състояние е той.2. Ако там всичко е ок, вземи мултицет и замери акумулатора, ако ти покаже 14+ волта си ток и жица 3. Ако и там всичко е ок и зарежда, смъквай динамото и го давай на майстор да ти смени лагера.П.П. Ако динамото не подлежи на ремонт трябва да търсиш такова само от 4-та ген, защото след това Хонда сменят дистрибутора си на динама и на 5,6 и т.н. генерации е по- голямо и не се побира. ( мой приятел сменя на 4-ката динамо и беше взел от 5-та и не стана)Поздрави! 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ozonbg 1 #5 Отговорено 7 Юли, 2014 (Редактирано) Благодаря за отговорите. Въздушния филтър е сух. Явно е нещо от динамото. При замерване на акумулатора при включен двигател мултицета показва 12.6, а друг път като съм го замервал е отчитал 13-14. Понеже ми се налага да ползвам колата междувременно ще ми точи ли акумулатора докато я карам(те и фаровите са включени). На светофарите не отпускам крака от газта, за да не загасне. Редактирано 7 Юли, 2014 от ozonbg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ozonbg 1 #6 Отговорено 7 Юли, 2014 Извинявам се за двойния пост, но мисля че открих къде е проблема. Ролката, която свързва с ремъка двигателя и динамото изглежда омаслена отвътре и вероятно от нея се чува свистенето, може и да превърта и затова да не отива достатъчно ток към акумулатора. Колегата горе беше писал, че няма логика от водата да е заминало динамото след като двигателите ги мият. Освен това вече няколко дена карам колата и то на фарове и сигурно щеше да е заминал акумулатора и да не пали вече. Явно все пак се зарежда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ozonbg 1 #7 Отговорено 10 Юли, 2014 Оказа се че не е в ролката проблема. Заредих си акумулатора със зарядно и го сложих тази сутрин и като запалих колата установих, че лампичката му сега свети постоянно. И не знам, явно нещо някъде не е наред. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WAFFEN SS 31 #8 Отговорено 10 Юли, 2014 Ако ти всети лампата на динамото постоянно, значи че не зарежда, а когато мериш с мултицет на запален двигател, трябва да ти показва над 12 волта, а и най лесно може да разбереш дали зарежда динамото е, при запален двигател сваляш една от клемите на акумулатора, и не трябва да угасне двигателя, угасне ли, или да се чуди как да работи, значи ти е заминало динамото. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ozonbg 1 #9 Отговорено 10 Юли, 2014 Благодаря за отговора, ще пробвам! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ozonbg 1 #10 Отговорено 10 Юли, 2014 (Редактирано) Още след свалянето на клемата и загасва. Колко дълго ще издържи акумулатора ако я карам така? Все пак ще трябва да я закарам на сервиз. С риск за глоба вероятно ще трябва да не включвам фаровете също. Редактирано 10 Юли, 2014 от ozonbg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WAFFEN SS 31 #11 Отговорено 10 Юли, 2014 Значи динамото е сдало багажа, може да е и от четките, да са свършили, може да е и от реле, или самия статор да е изгорял. Най добре си оправи динамото, не се знае колко ще ти държи акумулатора, но и без фарове да караш, пак ще ти замине бързо, а и може да ти угасне в неподходящ момент, така че, не рискувай. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ozonbg 1 #12 Отговорено 10 Юли, 2014 20 км. ще издържи ли? Не виждам как сам ще мога да диагностицирам къде точно е проблема а и сам да сваля динамото, изглежда е поставено на доста неудобно място. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WAFFEN SS 31 #13 Отговорено 10 Юли, 2014 Ако ти е премигвала лампата в ниските обороти, на 95% съм сигурен че е от заминали четки, просто са свършили, и едва докосват колектора на ротора, във високите обороти по не се забелязва, но в ниските или премигва лампата, или направо си светва. А дали ще минеш 20км. зависи колко ти е годен акумулатора, или поне го свали и го зареди, за да не ти угасне колата някъде по пътя. Динамото наистина бай японец го сложил на такова място че да се чудиш как да го сваляш, но все пак, ако го сваляш сам, след като го разглобиш, почисти с фина шкурка колектора на ротора, виж в какво състояние са лагерите, така и така е свалено, после слагай новите четки, и не би трябвало да имаш проблеми поне, едно 10 години. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ozonbg 1 #14 Отговорено 14 Юли, 2014 Разбра се накрая защо динамото не зарежда. Оборотите на двигателя на празен ход, без да се подава газ са ми много ниски, а за да зареждало динамото трябвало да бъдат над 1000. Когато се подаде газ с педала започва да зарежда и мултицета показва над 14. Дадоха ми съвет да си почистя кабелите за масите на отрицателния полюс и да си оправя оборотите. Остава въпроса защо са ми паднали толкова оборотите на двигателя и къде може да ми ги отрегулират и защо понякога лампата на таблото за акумулатора свети постоянно дори като си карам колата с педала на газта, а друг път не свети дори и на празни обороти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #15 Отговорено 14 Юли, 2014 Нормалните обороти са около 800,не знам кой ти е казал че трябва да са над 1000.....Освен това като караш генератора си зарежда достатъчно за да има ток акумулатора и да си работи на място добре.Ако всичко е нормално говоря,ама явно при теб има нещо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ozonbg 1 #16 Отговорено 11 Октомври, 2014 История с продължение... извинявам се за дигането на старата тема, но след като продължих да карам колата със светеща лампа на таблото преди няколко дни като опитах да я запаля не стана нищо. Изведнъж, без да даде каквито и да е индикации. При завъртане на ключа само тихо цъкане се чува, иначе ток има, акумулатора е зареден хубаво. При бутане пали. Подозирам стартера, четките. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #17 Отговорено 29 Октомври, 2014 Закачи един мултицет или волтметър и измери напрежението колко е при въртене на стартера ! Ако пада под 10 волта отивай за нов акомулатор... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WAFFEN SS 31 #18 Отговорено 29 Октомври, 2014 Възможно е да е от бобината на бендикса, щом се чува дамо цъкане, бобината изхвърля но не може да направи контакт за да ти завърти стартера. Когато бобината изхвърли, тя има една кубиличка вътре, която окъсява (дава контакт) от акумулатора към стартера, там са два медни, или месингови болта, така да ги наречем, и когато подадеш контакт да завъртиш, тая кубилица прави връзка между двата болта, и тогава завърта стартера. Обикновено с течение на времето се подбива, или кубилицата, или тия двата болта, и не прави добре контакт. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове