Jump to content
В.Василев

Има ли тънкости при смяна на антифриза?

Recommended Posts

Здравейте колеги,от двадесет дни съм в отбора на хонда црв втора генерация.смених си маслата и филтрите и сега е ред на антифриза,но не знам има ли някакви тънкости при този двигател.Само от кранчето под радиатора ли се изпуска?При пълнене отново,обезвъздушава ли се отнякъде?Запалва ли се двигателя и ей такива въпроси имам.Ако някой е правил това упражнение моля да сподели,надявам се ще бъдем полезни и на други съфорумци,които обичат сами да се занимават с подобни елементарни неща.Аз си имам удобствата и хич не искам някой набеден за майстор,да се упражнява на моята кола.Поздрави на всички и предварително благодаря на отзовалите се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Общо взето няма нищо особено, от кранчето обаче не изтича кои знае кво количетсо, едно легенче примерно 2-3 литра, тя не че събира кои знае колко (по спомен маи 4,5л.) но голяма част остава в мотора, има уж една пробка за точене и от него, виждал съм я и в мануала ама нещо не те съветвам да се занимваш с нея дето никога не е развивана. Отвори си пробката на радиатора, ама преди тва даи контакт и врътни врътката на парното към топло че да се изтече и от него колкото може. После ако наистина ти се ще да смениш максимално количество от стария, то налей с вода, запали да се разбърка 1-2 минути (без да чакаш да загрява го краи), загаси и пак източи, така си поиграи 1-2-3 пъти, като накрая като източиш долеи само концентрат защото вътре в мотора ще ти е останало почти само вода. После палиш да загрее до работна темп, не се обезвъздушава от никъде тва не е Фиат и чакаш да отвори термостата и да ти духне топло от парното. Гасиш проверяваш нивата при нужда доливаш и тва е :) Налива се през капачката на радиатора, казанчето е само компенсационо, след като си налял до горе радиатора доливаш и в казанчето до маркерите и правиш процедурата с паленето и загряването. Тва последното малко на по късен етап ти го казвам ама ти си умно дЯте ша се сетиш :)

Редактирано от Слави CR-V
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Слави CR-V както винаги се отзоваваш,на питащите.За дЯтето мерси но на 54г.съм  :tooth: Какво ще кажеш ако оставя пробката на радиатора отворена и ръгна маркуча от чешмата в радиатора на отворено парно и така да поработи докато се промие системата вместо да го правя няколко пъти.Много съм доволен от покупката,няма шумове няма тракане и учудващо запазена и от вън и от вътре за италианка.Благодаря още веднъж и поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, чакаи че то маи и иначе нема стане както ти казах в предния пост, щото тя тая пущина като е студена маи нямаше никъв маркуч които да върти вода през радиатора, чак като отвори термостата тогава ще се омешат. Значи и да сложиш маркуч от чешмата в радиатора ще е все тая, ще си тече чиста вода от радиатора до де не отвори термостата. Пууу забравил съм и всички кръгове на тая охладителна, ще тряя гледам пак у дебелите книги :) Другия вариант е да извадиш маркуча към парното дето е преди термостата и там да забучиш маркуча от чешмата така тои ще избута всичкия антифриз от парното съответно и блока, демек малкия кръг. После си го закачаш обратно наливаш си концентрата и палиш да загрее да се омеси и тва е :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не греша, радиаторчето на парното е с постоянна циркулация на антифриз, а топло/студено се определя от положението на клапата, която насочва въздуха през/встрани от него. Иначе за източване - откачаш долния маркуч от радиатора и почти всичко ще изтече. Другото Слави го е написал вече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешиш, вдигни капака и ще си видиш кранчето за парното :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, намерих го. То било хубаво човек да вдигне предния капак - знайш ли какви интересни неща има отдолу? :tooth:

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с промиването не е лоша идея. Мини да ти го измерят на колко замръзва. Ако ти се занимава го промиваш, ок.

Аз още като си взех хондата, преди 1-2 зими си го смених по следния начин.

Спрях колата при масларя.Включих парното на топло. Изгасих я. 1 цигара време да укроти нещата и махнах капачката на радиатора. После и маркуча в долния му край. Изтече си антифриза. Сложих маркуча обратно, сипах си антифриз, концентрат, в радиатора и запалих колата. Доливах си, докато загрее. На включено на топло парно. После си напълних разширителя с концентрат и след 2 дни долях 100мл и това беше.Защо не ползвах пробката- виждал съм спечени пробки да се късат и става сватба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички,ето какво направих аз.На загрял двигател и парно на топло източих антифриза през кранчето на радиатора,антифриза изглеждаше доста прилично и затова отпадна гимнастиката с промивката на системата.После приспособих една голяма фуния с парче маркуч от водно съединение,което да уплътнява добре гърловината на радиатора и около фунията,налях концентрат докато се напълни и оставих фунията пълна с около литър концентрат.Запалих двигателя и изчаках докато загрее горния маркуч водещ към радиатора,през това време колата си бълбука взе си каквото и трябваше и нивото във фунията го поддържах в едно и също положение.После с една пръчка и танпон в долния край запуших фунията извадих я и излях съдържанието и в разширителното казанче до макс.Ми това е и не съм доливал дори защото не се налага.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахахаха верно ли, признавам те :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да Слави,получи се идеално дано съм помогнал и на други от форума.По принципа на скачените съдове,фунията е най-горната точка и въздуха от системата си бълбука във фунията,а същевременно системата се допълва.Поздрави,нямам право на повече мнения,успех на всички.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз с едно питане : След като смених антифриза на Харвито, не съм доливал нищо в компесационното казанче / напълно празно е /. Та има ли нужда да долея и там антифриз ?

Редактирано от Buliviv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително!

Има си белег, така че действай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз с едно питане : След като смених антифриза на Харвито, не съм доливал нищо в компесационното казанче / напълно празно е /. Та има ли нужда да долея и там антифриз ?

на него има белези за минимум и максимум, напълни го  до средата

Редактирано от гената.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е със зелен анифриз (така я купих) и понеже не го знам на колко години е ми се иска да го сменя. Проблема е, че май ще трябва да ползвам червен антифриз, защото зелен не мога да намеря. Предполагам, че тук упражнението с промивката ще трябва да го направя повече от 1-2 пъти, за да не се смесват различните видове антифриз?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...