goldbyrk 202 #1 Публикувано 21 Юни, 2014 Здравейте. Имам колата от няколко месеца - Civic 6 gen hatchback. Смениха ми вътрешни кормилни накрайници, но тропането макар и леко намаляло, все още го има осезаемо. Ходих на канал да огледам и забелязах, че като ударя с длан по полуоските и се чува притракване, като че ли е откъм вътрешното каре. До колкото успях да се запозная обаче, май това е нормален технологичен луфт. От сервиза казаха че всичко било наред. Имаше скъсан маншон на предно ляво каре, сменен е, така че ако е имало проблем в този възел, щяха да го забележат в сервиза. Тракането го има по често в дясно, но се чува и в ляво. Това се случва при леки неравности или дупки. Сега трябва да хода на реглаж, но не ми се иска, преди да разреша този проблем. Имате ли някакви идеи? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Георги Георгиевв 9 #2 Отговорено 22 Юни, 2014 Здравей Преди седмица и аз се здобих със същата хубавица и при мен има много дразнещ и болезнен шум в предницата. Носих я на сервиз смениха кормилни щанги и някои маншони и според човека в сервиза всичко друго е ОК. Да ама в по малките дупки ми трака доста лошо. Накрая видях, че при затворен преден капак имамалко луфт,явно механизма не го затваря хубаво. Сложиж малко скоч лента да оплътни това което машинката хваща за да затвори капака и досадният шум изчезна. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bonev911 24 #3 Отговорено 22 Юни, 2014 Здравей Преди седмица и аз се здобих със същата хубавица и при мен има много дразнещ и болезнен шум в предницата. Носих я на сервиз смениха кормилни щанги и някои маншони и според човека в сервиза всичко друго е ОК. Да ама в по малките дупки ми трака доста лошо. Накрая видях, че при затворен преден капак имамалко луфт,явно механизма не го затваря хубаво. Сложиж малко скоч лента да оплътни това което машинката хваща за да затвори капака и досадният шум изчезна. Другият вариант е просто някоя пластмаса от подкалниците примерно или от кората по двигателя или самата броня да лопат... както беше станало при мен...Щом ходовата част е изрядна търси някоя пластмаса или както каза колегат капака да не лопат. И само вътрешни кормилни накрайници ли смени ? Принципно външните се разбиват първо.Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #4 Отговорено 22 Юни, 2014 Не е от пластмасите, всичко е стегнато. Днес пак я качих на канал и забелязах, че спирачните апарати леко притракват. Как се притягат? В сервиза ми казаха, че само вътрешните накрайници са за смяна, там маншоните бяха скъсани и ги смениха заедно с тях, другото си е запазено. Капака не трака. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spooner 11 #5 Отговорено 23 Юни, 2014 погледни рейката от там също може да тропа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kosio76 2 #6 Отговорено 23 Юни, 2014 погледни рейката от там също може да тропа И аз залагам на рейката,при мен бе същото и след като преди 1г ми обраха луфта на рейката заспаха нещата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #7 Отговорено 23 Юни, 2014 Днес ходих на реглаж и от там ми казаха, че били биалетите. Взех си 2 броя и реших да си ги сменя сам, но шестограмите естествено превъртяха, а нямах под ръка ток да ги срежа с флекса. Утре ще ходя до сервиза да ми ги сложат и ще пиша дали има промяна. Тази която успях да разхлабя, видимо се движи доста лабаво ябълката, така че сигурно е от там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bob40 0 #8 Отговорено 23 Юни, 2014 погледни рейката от там също може да тропа И аз залагам на рейката,при мен бе същото и след като преди 1г ми обраха луфта на рейката заспаха нещата! колега къде ти обраха луфта на рейката имам съмнения и че моята потропва от време на време и искам да ми я прегледат Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kosio76 2 #9 Отговорено 24 Юни, 2014 погледни рейката от там също може да тропа И аз залагам на рейката,при мен бе същото и след като преди 1г ми обраха луфта на рейката заспаха нещата! колега къде ти обраха луфта на рейката имам съмнения и че моята потропва от време на време и искам да ми я прегледат Имаш лично! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
musho 6 #10 Отговорено 24 Юни, 2014 Колега kosio 76, моля сподели къде ти обраха луфта на рейката.Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kosio76 2 #11 Отговорено 24 Юни, 2014 РАДИАЛ 2000 срещу мелницата човека се казва Павел на реглажа! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #12 Отговорено 24 Юни, 2014 наистина се оказа че е от биалетките! Вече е пълна тишина.Купих си някакви уж японски , на 555. Колко време им давате? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JayR 77 #13 Отговорено 24 Юни, 2014 (Редактирано) Тъкмо щях да кажа, че е от стаб. щанга звука...имай предвид, че тампоните на щангата също се сменят периодично, много неприятно дрънкат по легналите полицаи и дупките.. п.п. Колата като е вдигната на крик луфт в стабилизиращата щанга не се усеща, затова се тества на свалена кола! Айде много безавариини! Редактирано 24 Юни, 2014 от JayR Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #14 Отговорено 25 Юни, 2014 За няколко месеца редовно каране, мога да направя следната равносметка: Разходи по обслужване разходи по смяна вътрешни кормилни накрайници ( единият все още има хляб в него ) разходи смяна биалетки. Бъдещи тазходи: смяна гуми - континентал еко 5 акумулатор - топла 45А Като цяло съм доволен от автомобила. Технически е направен доста грамотно. Проста кола, с необходимият минимум, за съвременен автомобил. Има доста мудна скоростна кутия, но пък това пази частите по окачването. Определено ми липсва повече ряз, 3 - та скорост може да се включи още на 15 - 20км/h. Обаче набере ли над 90км./h, става доста динамична и лесна за управление. Много безшумна като за годинките си и издържлива, ако съдя по това колко са запазени частите по нея. Има обаче и нещо което много ме дразни и това са супер тънките тенекии. Може би има консервени кутии, с по дебела тенекия! Колата наистина е типично градска, но е в стихията си на извънградско каране.Надявам се скоро да не се обажда нищо по нея, че бюджета не е бездънен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #15 Отговорено 25 Ноември, 2021 (Редактирано) На 23.06.2014 г. at 13:05, kosio76 написа: И аз залагам на рейката,при мен бе същото и след като преди 1г ми обраха луфта на рейката заспаха нещата! Здравейте, и аз имам луфт в предницата при клатене на гумите ляво-дясно. Преди две седмици колата беше в HPP garage и момчетата провериха вътрешни и външни накрайници. Според тях не е от тях. По ходовата част също не откриха нередности. Следователно остава да е от рейката? На запален двигател като въртя ляво-дясно с дясната ръка на отворен прозорец, а с лявата държа гумата, се усеща осезаем луфт и хлопкащ шум. При крайно ляво и дясно има почукване дори волана да се върти внимателно и без голяма сила/удар. Рейката не тече, маслото съм го сменявал с ОЕМ преди 80хил. км - нивото не е мръднало. Как се регулира въпросният луфт на рейката и от къде? Хмм ... ако се регулира, не се ли очаква пичовете от сервиза, които се занимават профилирано с хонди да го знаят?🙄 Намерих нещо по темата: https://honda-tech.com/forums/honda-civic-del-sol-1992-2000-1/diy-how-fix-your-loose-steering-problems-3095792/ Понеже темата е стара, някой ако може да ме упъти къде в София ще имат въпросния инструмент и могат да се справят с манипулацията? Редактирано 25 Ноември, 2021 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #16 Отговорено 26 Ноември, 2021 Потърси място където рециклират рейки и ги разпитай, би трябвало да знаят, а дали ще ти споделят не знам, до хора си е. Иначе, имах жигулка на която се регулираше луфта на волана от нещо на пръта, мисля секторна кутия се наричаше. Регулира се подобно на реглаж на клапан, охлабваш гайка и в нея навиваш/развиваш шпилка или др.нещо. Ако обереш много луфта волана ставаше тегав за въртене. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 351 #17 Отговорено 27 Ноември, 2021 Благодаря за идеята! Аз реших, че ще залягам под колата и ще решавам проблема сам...с тия майстори, пишман. Не знам дали контра-гайката е стандартен шестостен 40мм или с повече стени, но ако трябва ще измайсторя един ключ за там. Ще пиша като имам резултат. 👍 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове