Jump to content
goldbyrk

Тропане в предницата

Recommended Posts

Здравейте. Имам колата от няколко месеца - Civic 6 gen hatchback. Смениха ми вътрешни кормилни накрайници, но тропането макар и леко намаляло, все още го има осезаемо. Ходих на канал да огледам и забелязах, че като ударя с длан по полуоските и се чува притракване, като че ли е откъм вътрешното каре. До колкото успях да се запозная обаче, май това е нормален технологичен луфт. От сервиза казаха че всичко било наред. Имаше скъсан маншон на предно ляво каре, сменен е, така че ако е имало проблем в този възел, щяха да го забележат в сервиза. Тракането го има по често в дясно, но се чува и в ляво. Това се случва при леки неравности или дупки. Сега трябва да хода на реглаж, но не ми се иска, преди да разреша този проблем. Имате ли някакви идеи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей :) Преди седмица и аз се здобих със същата хубавица и при мен има много дразнещ и болезнен шум в предницата. Носих я на сервиз смениха кормилни щанги и някои маншони и според човека в сервиза всичко друго е ОК. Да ама в по малките дупки ми трака доста лошо. Накрая видях, че при затворен преден капак имамалко луфт,явно механизма не го затваря хубаво. Сложиж малко скоч лента да оплътни това което машинката хваща за да затвори капака и досадният шум изчезна. :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей :) Преди седмица и аз се здобих със същата хубавица и при мен има много дразнещ и болезнен шум в предницата. Носих я на сервиз смениха кормилни щанги и някои маншони и според човека в сервиза всичко друго е ОК. Да ама в по малките дупки ми трака доста лошо. Накрая видях, че при затворен преден капак имамалко луфт,явно механизма не го затваря хубаво. Сложиж малко скоч лента да оплътни това което машинката хваща за да затвори капака и досадният шум изчезна. :D

Другият вариант е просто някоя пластмаса от подкалниците примерно или от кората по двигателя или самата броня да лопат... както беше станало при мен...Щом ходовата част е изрядна търси някоя пластмаса или както каза колегат капака да не лопат. И само вътрешни кормилни накрайници ли смени ? Принципно външните се разбиват първо.Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от пластмасите, всичко е стегнато. Днес пак я качих на канал и забелязах, че спирачните апарати леко притракват. Как се притягат? В сервиза ми казаха, че само вътрешните накрайници са  за смяна, там маншоните бяха скъсани и ги смениха заедно с тях, другото си е запазено. Капака не трака.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

погледни рейката от там също може да тропа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

погледни рейката от там също може да тропа

И аз залагам на рейката,при мен бе същото и след като преди 1г ми обраха луфта на рейката заспаха нещата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих на реглаж и от там ми казаха, че били биалетите. Взех си 2 броя и реших да си ги сменя сам, но шестограмите естествено превъртяха, а нямах под ръка ток да ги срежа с флекса. Утре ще ходя до сервиза да ми ги сложат и ще пиша дали има промяна. Тази която успях да разхлабя, видимо се движи доста лабаво ябълката, така че сигурно е от там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

погледни рейката от там също може да тропа

И аз залагам на рейката,при мен бе същото и след като преди 1г ми обраха луфта на рейката заспаха нещата!

 

колега къде ти обраха луфта на рейката имам съмнения и че моята потропва от време на време и искам да ми я прегледат 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

погледни рейката от там също може да тропа

И аз залагам на рейката,при мен бе същото и след като преди 1г ми обраха луфта на рейката заспаха нещата!

 

колега къде ти обраха луфта на рейката имам съмнения и че моята потропва от време на време и искам да ми я прегледат 

 

Имаш лично!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега kosio 76, моля сподели къде ти обраха луфта на рейката.Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

РАДИАЛ 2000 срещу мелницата човека се казва Павел на реглажа!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

наистина се оказа че е от биалетките! Вече е пълна тишина.Купих си някакви уж японски , на 555. Колко време им давате?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тъкмо щях да кажа, че е от стаб. щанга звука...имай предвид, че тампоните на щангата също се сменят периодично, много неприятно дрънкат по легналите полицаи и дупките..

п.п. Колата като е вдигната на крик луфт в стабилизиращата щанга не се усеща, затова се тества на свалена кола!

Айде много безавариини!

Редактирано от JayR

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За няколко месеца редовно каране, мога да направя следната равносметка:

Разходи по обслужване

разходи по смяна вътрешни кормилни накрайници ( единият все още има хляб в него )

разходи смяна биалетки.

Бъдещи тазходи:

смяна гуми - континентал еко 5

акумулатор - топла 45А

Като цяло съм доволен от автомобила. Технически е направен доста грамотно. Проста кола, с необходимият минимум, за съвременен автомобил. Има доста мудна скоростна кутия, но пък това пази частите по окачването. Определено ми липсва повече ряз, 3 - та скорост може да се включи още на 15 - 20км/h. Обаче набере ли над 90км./h, става доста динамична и лесна за управление. Много безшумна като за годинките си и издържлива, ако съдя по това колко са запазени частите по нея. Има обаче и нещо което много ме дразни и това са супер тънките тенекии. Може би има консервени кутии, с по дебела тенекия! 

Колата наистина е типично градска, но е в стихията си на извънградско каране.Надявам се скоро да не се обажда нищо по нея, че бюджета не е бездънен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.06.2014 г. at 13:05, kosio76 написа:

И аз залагам на рейката,при мен бе същото и след като преди 1г ми обраха луфта на рейката заспаха нещата!

Здравейте, и аз имам луфт в предницата при клатене на гумите ляво-дясно. Преди две седмици колата беше в HPP garage и момчетата провериха вътрешни и външни накрайници. Според тях не е от тях. По ходовата част също не откриха нередности. Следователно остава да е от рейката? На запален двигател като въртя ляво-дясно с дясната ръка на отворен прозорец, а с лявата държа гумата, се усеща осезаем луфт и хлопкащ шум. При крайно ляво и дясно има почукване дори волана да се върти внимателно и без голяма сила/удар. Рейката не тече, маслото съм го сменявал с ОЕМ преди 80хил. км - нивото не е мръднало. 

Как се регулира въпросният луфт на рейката и от къде? Хмм ... ако се регулира, не се ли очаква пичовете от сервиза, които се занимават профилирано с хонди да го знаят?🙄

 

Намерих нещо по темата:

https://honda-tech.com/forums/honda-civic-del-sol-1992-2000-1/diy-how-fix-your-loose-steering-problems-3095792/

Capture.thumb.JPG.8bec6a6cbf97c42ed757b16c427602a9.JPG

 

Понеже темата е стара, някой ако може да ме упъти къде в София ще имат въпросния инструмент и могат да се справят с манипулацията?

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потърси място където рециклират рейки и ги разпитай, би трябвало да знаят, а дали ще ти споделят не знам, до хора си е.

Иначе, имах жигулка на която се регулираше луфта на волана от нещо на пръта, мисля секторна кутия се наричаше. Регулира се подобно на реглаж на клапан, охлабваш гайка и в нея навиваш/развиваш шпилка или др.нещо. Ако обереш много луфта волана ставаше тегав за въртене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за идеята! Аз реших, че ще залягам под колата и ще решавам проблема сам...с тия майстори, пишман. Не знам дали контра-гайката е стандартен шестостен 40мм или с повече стени, но ако трябва ще измайсторя един ключ за там. Ще пиша като имам резултат. 👍

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...