Jump to content
dhdamyanov

колата загрява

Recommended Posts

Здравейте колеги.

 

Имам следния проблем. Преди 2 месеца изведнъж колата взе да загрява. Става въпрос за Сивик 97г. 1.4 90к.с. Карах извън градско и после попаднах в задръстване и стрелката  направо удари червения сектор. В момента в който потеглих и вдигнах над 30-40 км/ч температурата се нормализира (тогава беше нормално стрелката ми да е по средата). Без да разбирам много много, прочетох всички теми, отворих капачката на радиатора, изплю една лъжица антифриз и не остана капка в радиатора. Заредих антифриз, обезвъздуших и налях вода в разширителния съд,че и там почти нищо нямаше. След това спря да ми прави проблеми и средната температура значително спадна като стрелката замръзна на 1/3 от скалата и не помръдна до днес. Карах 100 км извънградско и в момента в който влязох в града на светофарите започна пак да вдига градуси, не толкова драстично колкото предния път, но пак над половината от скалата. Радиатора си включва нормално. Проверих течността само в разширителния съд и си беше ОК. Колата я карам почти само градско, като стриктно следя температурата.

 

Ако имате някакви идеи как да процедирам моля споделете.

Благодаря предварително.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност трябва да почетеш по-търпеливо из темите. Има го зададен въпросът многоктратно и е писано доста. Имаш да си направиш тестове за гарнитура глава, проблемна капачка на радиатор, проблемен радиатор, термостат... Вървиш по посока елементарно - > сложно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобно нещо ми се случи миналата седмица, но се оказа, че ми е спукан радиатора. И вторто нещо - бях останал без масло! Явно съм за смяна на гумички на клапаните. :) Провери го все пак и твоето масло, колега. Ако не е от там проблема, значи има огромна вероятност колегата pamo да е прав за гарнитурата на главата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за бързите отговори и се извинявам,че отварям поредна тема за загряването.  Работата е там,че живея в чужбина и нямам възможност да заведа колата на сервиз и ми се иска до колкото мога сам да диагностицирам проблема с ваша помощ. Днес покарах малко извънградско, след това се забих на едни светофари и нямаше никакъв проблем. Изгасих колата и след 10-15 мин пак я запалих, направих едно кръгче на квартала и отново взе да вдига рязко температурата. Няма бели пушаци, парното работи много добре, при загрят двигател отворих разширителния съд и не излизаха балончета, антифриза е бистър, маркучите не са твърди както камък и перката на радиатора си мисля,че си включва на време. Може ли някой да ми обясни как да проверя състоянието на антифриз в радиатора , дали при загрят или студен двигател и дали трябва след като отворя капачката после да обезвъдушавам ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На студен мотор проверяваш течността в радиатора и сменяш капачката...

Не обезвъздушаваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега,това с капачката ще е първото нещо което ще направя,но огледах сегашната и не изглеждаше да има щети по уплатненията. Проверих радиатора и течността си беше до горе и беше бистра. Има 2 маркуча които  от радиатора отиват в двигателя, предполагам ,че това са така наречните голям и малък кръг. Единия свързва директно горната част на радиатора с двигателя, а другия започва от долната част на радиатора, минава през термостата и отива в двигателя. И двата маркуча при загрята кола са горещи по цялата си площ. Горния маркуч се втвърдява малко при загрят двигател, но пак се деформира сравнително лесно при натиск. Колкото можах да си натикам ръката и да опипам радиатора ми се стори еднакво горещ навсякъде.

 

Възможно ли е това загряване да е нормално, защото изглежда,че не се появява винаги и стрелката минава малко средата и то само при намаляне на скоростта или спиране на колата ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извади си термостата и карай без него няколко дена ,ако пак загрява значи не е от него ,държи ли нормална температура ,значи той е за смяна както в повечето случаи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега термостата ще го пробвам в неделя, че в момента нямам инструменти. Днес направих малко тестове и ще споделя какво ми направи впечатление:

 

1. Определено колата загрява само след дълъг път като вляза в града.

2. При студен двигател течността в разширителния съд беше един пръст под минимума, след като колата започна да загрява течността се вдигна почти до максимума. Не е ли нормално при загряване да си вземе течност и съответно количеството в съда да намалее, а не да се увеличи ?

3. Имам чувството,че перката сработва когато си поиска. Първия път сработва веднага като температурата започне да се вдига над нормалното. Няколко пъти я хванах да не работи,а стрелката се беше вдигнала до половината. Друг път се включва, работи 30 сек. и спира, а температурата продължава да е висока. Няколко пъти пробвах само на контакт и един път включва, друг път не включва.

4. И последното нещо е питата на радиатора. Не знам колко гореща трябва да е, но на допир едвам се усеща топлина. Горната и долната част на радиатора са горещи както и тръбите, но самата пита не. 

Споделям всичко толкова подробно, защото не знам кое е нормално и кое не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

капачката на радиатора не ти държи достатъчно налягане (1,1)бара като изтърве хвърля антифриз в разширителния съд като изтине си го засмуква обратно а като загрее вентилатора започва да работи през определено време примерно 30секунди работи 20 не работи ,при мен е тъй от години но моя радиатор е от Лада а при него работи на 0,8 бара

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перката не се пуска винаги защото явно термостата не отваря или отваря когато си поиска пък термоключа на перката е на големия кръг закачена ,а датчика който ти показва температурата на таблото е на малкия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите колеги, днеска ще поръчам термостат и капачка и се надявам да се размина само с това. Спрял съм се на марката "Nipparts" и за двете части. Някой има ли опит с тях и знае ли дали са читави ? Можете ли вие да препоръчате някоя марка ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За термостата търси ТАМА -японски,с тях никой не е имал проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз понеже този проблем го имам повече от 5години, почти същите симптоми. Първо сменихме капачката. После шлифоване на главата, или нещо подобно. После 2 пъти смяна радиаторчето на парното понеже се пробива от налягането.После някаква тапа имаше която беше изгнила и капеше.Молил съм ги да ми сменят маркучите, сменят някои но не всички понеже някои са трудно достъпни. Миналата година ми писна и налях препарат за течове. Не се оправи напълно но от София до Царево стига без проблем просто препълва казанчето и като изстине го връщам обратно с една спринцовка:DБях се отказал, тя и колата вече е на 20 год, но ходих да ми сменят ангренажен ремък, мина 100к километра.Майстора ми вика да ти сменя и водната помпа че иначе ако се повреди пак ще плащаш за труд, викам айде 60 лв все едно съм ги дал за кръчма, по принцип от детето не остава време. Та ходих и се върнах от Царево тази година, казанчето не се препълни. Обаче пак лееко се е понапълнило. Та надявам се от водната помпа да се е оправило ама рано е да се каже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като го чета това последното ми става леко тъжно.  Всичко е можело да стане в един епизод, но нещата са тръгнали към "dallas tv series"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"тат" благодаря за споделения опит. Проблема при мене още го има и незнам какво да правя. Хванах я,че загрява след около 20км извънградско и радиатора е студен, затова смених термостата, като си мислех, че при по продължително каране блокира и затваря пътя към радиатора. На пръв поглед нещата се оправиха, тествах я малко извънградско и беше пушка,НО днеска минах 70 км и на магистралата като дигна стрелката на червено немога да сваря да спирам и да охлаждам. Отворих радиатора и почти нищо не беше останало в него, а преди 1 седмица го напълних. От разширителния съд беше избило доста антифриз. Всеки ден я следя за течове и няма нищо. Маслото не мърда, маркучите са ОК. В главата ми се въртят 2 неща, 1во - може ли да е от воданта помпа, да не може да бута течността и 2ро може ли както единия колега каза да е от капачката на радиатора, да не държи налягане и от това да прави ткаива мизерии. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо друго забелязъх,че като отворих радиатора и вдигнах малко оборотите започна да избива нагоре антифриз и си личеше,че излиза въздух. Признак ли е това за гарнитура или просто може да е останало въздух в системата, защото я отварях доста пъти. Иначе мъркучите не ги надува.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Няма как да не избива. И на чисто нова Хонда ще е така. Просто водната помпа си върши работата, а системата ти е отворена и съответно ще имаш преливане на течност при вдигане на обороти.

 

Няма да надува маркучи (при сложена капачка) ако на помпата не са и останали лопатки (има и такива тежки случаи :)) .  Това освен, ако за капак няма проблемна гарнитура :)

Маркучи може да не надува от течаща водна помпа (щеше да си го разбрал) или от капачка на радиатор, която се е превърнала в "тапа" и не си върши работата.

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали щеше и капачка да купуваш -защо не я смени и нея?Капачката и термостата така или иначе са консумативи и първо тях сменяш и после умуваме за друго!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водната помпа трябвало да се сменя с агренажния ремък дори и да изглежда ок. Тя е едно лагерче с една перка. Дори и да вдига налягане може би изпуска през лагерчето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега всичко това е вярно за капачката и че водната помпа трябва да се сменя на време,защото после боли глава.Но аз минах по този път и накрая се оказа духнала гарнитура на цилиндровата глава.Като е в начален стадий,тъпче малко въздух в системата който застава на термостата изолирайки го от температурата на охлаждащата течност и понякога отваря,понякога не.Като това оказва влияние и на работата на перката на радиатора.Силно се надявам при теб да е друг проблем но ако не се получи с капачката и термостата,мини през някой сервиз за мнение.В моя случай стигнах до положение при отворена капачка на радиатора на леки обороти духаше яко и съответно вода в цилиндрите.Успех :thumbs:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...