Jump to content
chefo89tmt

Сивик 6та гасне при запалване

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте,колеги.Имам нужда от малко помощ.От няколко дена при запалване на колата ,след 1-2 сек. колата изгасва,а днес сутринта ,когато беше студена 5-6 пъти щом врътна ключа да запали и веднага ми изгасна.Накрая запали ,но се чудя дали може да е от имобилайзера и колко сериозен е проблема ,че ми се налага да пътувам.Когато съм в движение или на място,този проблем не се появява ,а единствено при запалване.Надявам се някой колега да може да ми помогне

п.с.Колата е д14а4

Редактирано от chefo89tmt

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лампата на имобилайзера гасне ли  ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко изглежда нормално,както е било до сега.На контакт ,след няколко секунди гасне имобилайзера и запалвам и след секунда колата гасне и ми примигва имобилайзерът няколко сек. ,след което изгасва .Все едно аз съм изгасил колата ,няма никаква разлика.Някакви предположения ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

преди паленето натисни педала на газта съвсем малко и задръж, колкото да не е отпуснат до край запали колата докато е натиснат. Ако не изгасне проблема ти вероятно е някъде по контрола на празния ход.

Редактирано от WingMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клеморед?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kлеморед нямам представа какво ще рече ,но от години празният ми ход не е много наред май.От време на време ми падат оборотите на 200-300 ,но е така от години

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време имах подобен проблем. Като подам газ гаснеше моментално, ако не подам газ - след 2-3 секунди. Проблемът беше задръстен  въздушен филтър и малко боклуци във филтърната кутия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми звучи ,като друг случай.Сега ще пробвам "финта" ,за който спомена колегата да запалвам с леко натиснат педал на газта .За момента 3-4 паления не е имало проблем така и все пак ако имате идеи за какво иде реч тук ,моля споделете ги

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пак започне да ти гасне обърни внимание дали като угасне ти свети лампата за маслото и за акумулатора.

 

Ако не светят връзката се разпада в клемореда и трябва или да го чистиш или смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато гасне е все едно аз съм врътнал ключа,тоест не свети нито за маслото ,нито за акумулатора,а примигва няколко пъти имобилайзерът и след това си изгасва,както си му е редът.Сега е паля с натиснат педал и все още не се е проявил този проблем .Ако проблема наистина ми е в празния ход ,какво трябва да направя ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако угасне заради ниски обороти или някаква друга причина и си на контакт червените лампи светят. Щом не светят проблема ти не е в празния ход, а тук:

 

Публикувано изображение

 

 

За да стигнеш до клемореда трябва да махнеш пластмасите около кормилната колона и ще го видиш завит с 2 винта за ключалката. Откачаш 2те букси и си готов. Аз моя го "рециклирах" преди няколко месеца, че зимата понякога пали и гасне веднага щом пусна ключа да се върне на контакт. Разглобяваш го внимателно и вътре ще видиш контактите и пластините. Аз моя го изчистих и смазах обаче преди да го сложа го тествах с мултицет дали при въртене връзката не се разпада. Понеже понякога пак губеше контакт го отворих пак и разпънах пружинките, дето натискат пластините и сега е отлично. Още при първото даване на контакми направи вшечатление, че червените лампи по таблото светнаха доста по-ярко :D  и проблеми с паленето не съм имал повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да те подсетя ако буташ там първо да си разкачиш акумулатора(минуса).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много ,но ако беше клеморед не трябваше ли този проблем да  го прави ,дори и като заплавам с натиснат педал на газта ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, дори и да е натиснат педала пак ще угасне ако загуби кантакт. Така както описваш имаш проблем с контактния ключ, но отделно явно имаш и някакъв проблем и с празният ход. Проблема с клемореда не се проявава на всяко палене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да но за момента паля с натиснат педал и няма проблем.Възможно ли е от някъде другаде да е проблемът ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги има възможност да е друг проблема :) , но в твоя случай не е много вероятно. Докато работи двигателя може да пробваш както си е на контакт да размърдаш ключа енергично без да го въртиш и сигурно ще угасне.

 

 

Щом сега не ти го прави, покарай така и продължавай да палиш с натиснат педал и ще се убедиш сам :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за помоща .А този клеморед,може ли да се смени само той или върви с цялата ключалка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се смени само той. Според мен обаче не е зле да пробваш да си възстановиш стария.

 

Все пак преди да купуваш за да е сигурно на 100%, че не сменяваш здрава част > разкачаш акумулатора > разглобяваш кората около волана > откачаш буксите на клемореда > на самия клеморед където излизат кабелите трябва да има букви, по които се ориентираш кой кабел за какво е(контакт, аксесоари, стартер) > вкарваш сондите на мултицет в съответните дупи на буксата > започваш да въртиш ключа между контакт и старт > гледаш дали не се увеличава съпротивлението прекалено много при връщането на ключа от старт към контакт, което говори за разпадане на връзката.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет! Откак застудя забелязвам, че на 2-3 пъти като запаля сутрин запалва веднага дига малко обороти и като тръгне да отвръща оборотите падат и угасва (говорим за няколко секунди след палене). При втори опит е ок. Всички консумативи съм сменил, само горивния филтър не е сменян. Нямам газова. Възможно ли е да е от филтъра? Колега от форума ме посъветва да видя и моторчето за ПХ да не се е затлачило... Иначе проблеми с обороти не съм забелязал, бетон са си при всички режими - единствения признак е това гаснене при палене на студено.

Редактирано от boiskii
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази зима и при мен се появи проблемът, който колегата над мен е описал и не знам на какво се дължи. Колата гасне само след първото палене, второто палене е добре и не прави проблеми. И това го прави само сутрин на студено, през деня не го прави. Колата няма газова .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пак ми го направи...а да изгасне, но този път ритнах леко педала и не изгасна. Купил съм нов горивен филтър и сега ще взема спрей за почистване на карбове. Ще споделя дали има подобрение след интервенциите. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес тръгнах да чистя iac със спрей за чистене на карбове. Имаше прахоляк по мрежичката, сега е що годе чиста обаче нещо ПХ ми изчезна. След първото палене задържа нормални обороти но като подкарах паднаха за момент оборотите и угасна. От тогава пали и веднага гасне, държи об. само с натиснат педал. Реленцето ли се прецака...затлачи ли се и аз е знам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мистерията се реши. След доста четене и ровене - това, което съм пропуснал е, че на тия коли квото и да смениш или да пипнеш после трябва да обучаваш компа наново...

 

Та кво съм направил аз вчера - след чистене на IACV съм променил параметрите му и компа се е ошашкал. Цяла вечер няма оправия...сваляй IACV, тествай, чисти дросел...няма ПХ и тва си е - мъртвец. Пали, гасне, натиснеш педала форсира, пуснеш - гасне.

 

Ето я и процедурата за обучаване всеки път, когато смените/почистите агрегат пряко влияещ на режима на двг:

 

1) Разкачате минусовата клема на акумулатора за 10мин. (може и по-малко ще каже някой сега, но аз реших да не си правя повече експерименти, че ми дотегна от проби-грешки). Целта е компа да се нулира или ресетне. Може да се осъществи и с изваждане на 1 предпазител - кой точно не знам. След 10 мин. закачате клемата обратно;

2) Изключвате всички консуматори;

3) Давате на контакт, чакате 2 сек. и палите;

4) Веднага подавате газ с педала докато достигнете 3000 об. и задържате така 5 мин;

5) Отпускате педала и чакате още 5 мин. на ПХ или докато перката на радиатора се включи два пъти; 

6) При наличие на климатик, пускате го да поработи на ПХ още 5 мин. 

 

След тази процедура ПХ се нормализира и в момента е в заводските граници - около 700. Да се има предвид, че това е само първоначално обучение. Компа тепърва ще си прави статистика спрямо стила ви на каране и на база на тази статистика впоследствие ще формира по-ясна картина на управление на процесите.  

 

 

п.п. Дали първоначалният проблем (внезапно гаснене след 1ви опит за палене на студено сутрин) се е решил с това калибриране и чистене на IACV е рано да кажа. По-натам ще си покаже. 

Редактирано от boiskii
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отчет:

 

Днес на -10 си запали без никакъв дерт. Отделно няколко дни бях по Тревненския Балкан и там нямах проблеми покрай ниските температури и снеговалежи. Така че, може би проблемът ми се реши с почистване на IACV + обучение на компа след това. Мога да кажа, че мотора работи по-добре от преди по отношение на обороти - доста по-умерено поема при смяна на скорости. Усеща се, че смесообразуването е по-коректно.

 

Преди:

post-23991-0-17529500-1483463182_thumb.jpg

 

След:

post-23991-0-19557600-1483463192_thumb.jpg

 

Препарат:

post-23991-0-88894100-1483463196_thumb.jpg

 

И понеже се бях запътил да сменям горивния филтър (неуспешно), имайте предвид, че се продават разни менчета, които уж са точен заместител на 16010-ST5-932 и 16010-ST5-931, но се оказа, че не е точно така (левия е стария):

post-23991-0-55193700-1483463201_thumb.jpg

 

Този, на който се натъкнах беше някакъв Toyo-нещо си (не го бъркайте с Toyo Roki). Пълната височина трябва да е 112mm, а между двата отвора около 100mm. Този, на който попаднах беше 116 към 105 и съответно не може да се надене на горивната тръба - дори в чашката на държача не влиза като хората...

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско за инфото колега! Ще го пробвам по-натам, само процедурата с обучаването на компа е по-гадна, но щом трябва :D.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедурата с компа е задължителна, дори да не си правил нищо по колата, а само си разкачил акумулатора за 10-на мин. Аз като се замисля, преди около месец го свалях за доливане на вода и зареждане. После не съм правил обучение. Може това да е причината.

 

Дори да не чистиш клапана, може да пробваш само с обучение дали ще спре да гасне. Разкачаш аку за 10мин. и правиш 3-те упражнения за 15мин. Кажи речи трябва ти половин час. Удачно е преди да разкачиш аку, да загрееш двг, за да не го форсираш после студен до 3к.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...