chefo89tmt 0 #1 Публикувано 10 Юни, 2014 (Редактирано) Здравейте,колеги.Имам нужда от малко помощ.От няколко дена при запалване на колата ,след 1-2 сек. колата изгасва,а днес сутринта ,когато беше студена 5-6 пъти щом врътна ключа да запали и веднага ми изгасна.Накрая запали ,но се чудя дали може да е от имобилайзера и колко сериозен е проблема ,че ми се налага да пътувам.Когато съм в движение или на място,този проблем не се появява ,а единствено при запалване.Надявам се някой колега да може да ми помогне п.с.Колата е д14а4 Редактирано 10 Юни, 2014 от chefo89tmt Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mickelangelo 2 #2 Отговорено 12 Юни, 2014 Лампата на имобилайзера гасне ли ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chefo89tmt 0 #3 Отговорено 13 Юни, 2014 Всичко изглежда нормално,както е било до сега.На контакт ,след няколко секунди гасне имобилайзера и запалвам и след секунда колата гасне и ми примигва имобилайзерът няколко сек. ,след което изгасва .Все едно аз съм изгасил колата ,няма никаква разлика.Някакви предположения ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WingMan 164 #4 Отговорено 13 Юни, 2014 (Редактирано) преди паленето натисни педала на газта съвсем малко и задръж, колкото да не е отпуснат до край запали колата докато е натиснат. Ако не изгасне проблема ти вероятно е някъде по контрола на празния ход. Редактирано 13 Юни, 2014 от WingMan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slayer 25 #5 Отговорено 13 Юни, 2014 Клеморед? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chefo89tmt 0 #6 Отговорено 13 Юни, 2014 Kлеморед нямам представа какво ще рече ,но от години празният ми ход не е много наред май.От време на време ми падат оборотите на 200-300 ,но е така от години Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #7 Отговорено 13 Юни, 2014 Преди време имах подобен проблем. Като подам газ гаснеше моментално, ако не подам газ - след 2-3 секунди. Проблемът беше задръстен въздушен филтър и малко боклуци във филтърната кутия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chefo89tmt 0 #8 Отговорено 14 Юни, 2014 Това ми звучи ,като друг случай.Сега ще пробвам "финта" ,за който спомена колегата да запалвам с леко натиснат педал на газта .За момента 3-4 паления не е имало проблем така и все пак ако имате идеи за какво иде реч тук ,моля споделете ги Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peterk 21 #9 Отговорено 14 Юни, 2014 Ако пак започне да ти гасне обърни внимание дали като угасне ти свети лампата за маслото и за акумулатора. Ако не светят връзката се разпада в клемореда и трябва или да го чистиш или смяна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chefo89tmt 0 #10 Отговорено 14 Юни, 2014 Когато гасне е все едно аз съм врътнал ключа,тоест не свети нито за маслото ,нито за акумулатора,а примигва няколко пъти имобилайзерът и след това си изгасва,както си му е редът.Сега е паля с натиснат педал и все още не се е проявил този проблем .Ако проблема наистина ми е в празния ход ,какво трябва да направя ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peterk 21 #11 Отговорено 14 Юни, 2014 Ако угасне заради ниски обороти или някаква друга причина и си на контакт червените лампи светят. Щом не светят проблема ти не е в празния ход, а тук: За да стигнеш до клемореда трябва да махнеш пластмасите около кормилната колона и ще го видиш завит с 2 винта за ключалката. Откачаш 2те букси и си готов. Аз моя го "рециклирах" преди няколко месеца, че зимата понякога пали и гасне веднага щом пусна ключа да се върне на контакт. Разглобяваш го внимателно и вътре ще видиш контактите и пластините. Аз моя го изчистих и смазах обаче преди да го сложа го тествах с мултицет дали при въртене връзката не се разпада. Понеже понякога пак губеше контакт го отворих пак и разпънах пружинките, дето натискат пластините и сега е отлично. Още при първото даване на контакми направи вшечатление, че червените лампи по таблото светнаха доста по-ярко и проблеми с паленето не съм имал повече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peterk 21 #12 Отговорено 15 Юни, 2014 Забравих да те подсетя ако буташ там първо да си разкачиш акумулатора(минуса). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chefo89tmt 0 #13 Отговорено 15 Юни, 2014 Благодаря много ,но ако беше клеморед не трябваше ли този проблем да го прави ,дори и като заплавам с натиснат педал на газта ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peterk 21 #14 Отговорено 15 Юни, 2014 Да, дори и да е натиснат педала пак ще угасне ако загуби кантакт. Така както описваш имаш проблем с контактния ключ, но отделно явно имаш и някакъв проблем и с празният ход. Проблема с клемореда не се проявава на всяко палене. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chefo89tmt 0 #15 Отговорено 15 Юни, 2014 да но за момента паля с натиснат педал и няма проблем.Възможно ли е от някъде другаде да е проблемът ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peterk 21 #16 Отговорено 15 Юни, 2014 Винаги има възможност да е друг проблема , но в твоя случай не е много вероятно. Докато работи двигателя може да пробваш както си е на контакт да размърдаш ключа енергично без да го въртиш и сигурно ще угасне. Щом сега не ти го прави, покарай така и продължавай да палиш с натиснат педал и ще се убедиш сам . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chefo89tmt 0 #17 Отговорено 15 Юни, 2014 Благодаря много за помоща .А този клеморед,може ли да се смени само той или върви с цялата ключалка? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peterk 21 #18 Отговорено 16 Юни, 2014 Може да се смени само той. Според мен обаче не е зле да пробваш да си възстановиш стария. Все пак преди да купуваш за да е сигурно на 100%, че не сменяваш здрава част > разкачаш акумулатора > разглобяваш кората около волана > откачаш буксите на клемореда > на самия клеморед където излизат кабелите трябва да има букви, по които се ориентираш кой кабел за какво е(контакт, аксесоари, стартер) > вкарваш сондите на мултицет в съответните дупи на буксата > започваш да въртиш ключа между контакт и старт > гледаш дали не се увеличава съпротивлението прекалено много при връщането на ключа от старт към контакт, което говори за разпадане на връзката. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #19 Отговорено 20 Декември, 2016 (Редактирано) Привет! Откак застудя забелязвам, че на 2-3 пъти като запаля сутрин запалва веднага дига малко обороти и като тръгне да отвръща оборотите падат и угасва (говорим за няколко секунди след палене). При втори опит е ок. Всички консумативи съм сменил, само горивния филтър не е сменян. Нямам газова. Възможно ли е да е от филтъра? Колега от форума ме посъветва да видя и моторчето за ПХ да не се е затлачило... Иначе проблеми с обороти не съм забелязал, бетон са си при всички режими - единствения признак е това гаснене при палене на студено. Редактирано 20 Декември, 2016 от boiskii 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
StormTrooper 4 #20 Отговорено 21 Декември, 2016 Тази зима и при мен се появи проблемът, който колегата над мен е описал и не знам на какво се дължи. Колата гасне само след първото палене, второто палене е добре и не прави проблеми. И това го прави само сутрин на студено, през деня не го прави. Колата няма газова . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #21 Отговорено 22 Декември, 2016 Днес пак ми го направи...а да изгасне, но този път ритнах леко педала и не изгасна. Купил съм нов горивен филтър и сега ще взема спрей за почистване на карбове. Ще споделя дали има подобрение след интервенциите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #22 Отговорено 25 Декември, 2016 Днес тръгнах да чистя iac със спрей за чистене на карбове. Имаше прахоляк по мрежичката, сега е що годе чиста обаче нещо ПХ ми изчезна. След първото палене задържа нормални обороти но като подкарах паднаха за момент оборотите и угасна. От тогава пали и веднага гасне, държи об. само с натиснат педал. Реленцето ли се прецака...затлачи ли се и аз е знам... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #23 Отговорено 26 Декември, 2016 (Редактирано) Мистерията се реши. След доста четене и ровене - това, което съм пропуснал е, че на тия коли квото и да смениш или да пипнеш после трябва да обучаваш компа наново... Та кво съм направил аз вчера - след чистене на IACV съм променил параметрите му и компа се е ошашкал. Цяла вечер няма оправия...сваляй IACV, тествай, чисти дросел...няма ПХ и тва си е - мъртвец. Пали, гасне, натиснеш педала форсира, пуснеш - гасне. Ето я и процедурата за обучаване всеки път, когато смените/почистите агрегат пряко влияещ на режима на двг: 1) Разкачате минусовата клема на акумулатора за 10мин. (може и по-малко ще каже някой сега, но аз реших да не си правя повече експерименти, че ми дотегна от проби-грешки). Целта е компа да се нулира или ресетне. Може да се осъществи и с изваждане на 1 предпазител - кой точно не знам. След 10 мин. закачате клемата обратно; 2) Изключвате всички консуматори; 3) Давате на контакт, чакате 2 сек. и палите; 4) Веднага подавате газ с педала докато достигнете 3000 об. и задържате така 5 мин; 5) Отпускате педала и чакате още 5 мин. на ПХ или докато перката на радиатора се включи два пъти; 6) При наличие на климатик, пускате го да поработи на ПХ още 5 мин. След тази процедура ПХ се нормализира и в момента е в заводските граници - около 700. Да се има предвид, че това е само първоначално обучение. Компа тепърва ще си прави статистика спрямо стила ви на каране и на база на тази статистика впоследствие ще формира по-ясна картина на управление на процесите. п.п. Дали първоначалният проблем (внезапно гаснене след 1ви опит за палене на студено сутрин) се е решил с това калибриране и чистене на IACV е рано да кажа. По-натам ще си покаже. Редактирано 26 Декември, 2016 от boiskii 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #24 Отговорено 3 Януари, 2017 Отчет: Днес на -10 си запали без никакъв дерт. Отделно няколко дни бях по Тревненския Балкан и там нямах проблеми покрай ниските температури и снеговалежи. Така че, може би проблемът ми се реши с почистване на IACV + обучение на компа след това. Мога да кажа, че мотора работи по-добре от преди по отношение на обороти - доста по-умерено поема при смяна на скорости. Усеща се, че смесообразуването е по-коректно. Преди: След: Препарат: И понеже се бях запътил да сменям горивния филтър (неуспешно), имайте предвид, че се продават разни менчета, които уж са точен заместител на 16010-ST5-932 и 16010-ST5-931, но се оказа, че не е точно така (левия е стария): Този, на който се натъкнах беше някакъв Toyo-нещо си (не го бъркайте с Toyo Roki). Пълната височина трябва да е 112mm, а между двата отвора около 100mm. Този, на който попаднах беше 116 към 105 и съответно не може да се надене на горивната тръба - дори в чашката на държача не влиза като хората... 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
StormTrooper 4 #25 Отговорено 3 Януари, 2017 Благодарско за инфото колега! Ще го пробвам по-натам, само процедурата с обучаването на компа е по-гадна, но щом трябва . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #26 Отговорено 4 Януари, 2017 Процедурата с компа е задължителна, дори да не си правил нищо по колата, а само си разкачил акумулатора за 10-на мин. Аз като се замисля, преди около месец го свалях за доливане на вода и зареждане. После не съм правил обучение. Може това да е причината. Дори да не чистиш клапана, може да пробваш само с обучение дали ще спре да гасне. Разкачаш аку за 10мин. и правиш 3-те упражнения за 15мин. Кажи речи трябва ти половин час. Удачно е преди да разкачиш аку, да загрееш двг, за да не го форсираш после студен до 3к. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове