Jump to content
bbozhanov

Подмяна на шпилка/болт на предно колело

Recommended Posts

Наскоро ми се случи да усетя вибрации по волана докато шофирам. Спрях и огледах колелата. Оказа се, че на задното колело бях изгубил две от пет гайки. За малко и третата да замине. Огледах останалите и открих, че отпред в дясно едната гайка и се бе отвила сериозно.

Хванах един ключ и започнах да притягам всяка гайка. За нещастие, обаче, скъсах едната шпилка (болт) на предното дясно колело.

Сега съм си купил нова шпилка и възнамерявам да я подменя.

В РЪКОВОДСТВОТО казват да се свали главината и с хидравлична преса да се изкара болта. На теория е така, но на мен не ми се иска да е толкова сложно и се питам дали няма да стане с махане само на спирачния апарат и диск? Мисля с чук да опитам да изкарам болта, но ме е страх да не си отиде и лагера. Затова мисля да подложа и нещо, което ще обира ударите от чука, вместо лагера да пострада.

 

Дали ще стане така както съм го замислил или все пак ще трябва да сваля главината? Ако сваля главината дали ще е необходимо да си купувам нов лагер?

 

Мерси предварително на отзовалите се!

 

Мисля темата ще е полезна за в бъдеще, затова ще се постарая да направя и снимков материал по време на работата ми за хората след мен, които ще правят подобен DIY ремонт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТТо отзад шенкела няма едно равно място на което да подпреш,а и място няма.Ще трябва да се изработи опора спрямо напречната греда.Шпилките не са кой знае с каква стегнатост набити,но са ръждясали зверски.Може да се нагрее главината и да се охлади скъсания болт с фреон,но тъй пък ще замине семерината на лагера

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Че свали я къв ти е дерта, развиваш гаиката на полуоската, откачаш амортесора, откачаш шарнира долу ,  и ти е в ръцете, после намираш менгеме и блъскаш колкото ти душа сака. Или отиваш в някои съседен сервиз на пресата за лагери да ти я изкара. Но се опасявам че заради лагера и тялото около него няма да може да се изкара болта без да се свали главината от лагера, което пък обрича лагера на изхвърляне.

Абе как успя да скъсаш тая шпилка, явно някои преди тебе и е видял сметката и ти само си я довършил. Тея шпилки много лесно се късат, никога не оставям на гумаджия да ми стяга гумите, стягам си ги сам на ръка и то с не много сила. Когато съм правил нещо в къщи и не ме мързи стягам и с дино ключа, по спомен силата там беше към 108 нютона  или 11 кг :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай така;-) JDM-ките са с 4 болта!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам, че трябва да се смени все пак лагера и няма как да стане да го "излъжа". Май ще взема преднина и ще си купя лагера първо. У нас е много скъп, но гледам, че в Щатите е на поносима цена. Дори с доставката.

До тогава, както казва kalintry, ще си карам на 4 болта/гайки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...