Jump to content
ZaRRicK

Въпрос за разположение на гърне.

Recommended Posts

Здравейте, реших най после да реша проблема с гниещата заводска генерация и си намерих такава от неръждавейка с малко по-голям диаметър, като си запазих само крайното заводско гърне и смених тръбата от фланеца до него отново с новото Ф. Тръбата от колектора до фланеца преди крайното обаче е "права", без никакви гърнета. Реших все пак да я сложа да видя как ще е, преди да предприемам каквото и да било. Както можеше да се очаква, получава много неприятен, шумен и дразнещ резонанс ,който най-точно мога да оприлича на стържене и звънтене. Получава се предимно в диапазона от 2500 до 3000об/мин и при по-рязко подаване на газ. Като цяло колата стана доста по-шумна, и то неприятно шумна и честно да си кажа много ме дразни :) 

За сега съм намерил средно проходно гърне със задоволителен обем, което се надявам да реши проблема, но се чудя къде да го поставя за да е по ефективно обезшумяването и да се върна поне близко до звука и шума на заводската система.

 

И така,  къде ще е по добре да се постави средно проходно гърне? На  мястото на оригиналното средно проходно гърне (позиция I на снимката) или на мястото на катализатора, веднага след края на колектора (позиция II на снимката)?

Публикувано изображение

Благодаря Ви за мненията!

 

П.С. Пускам темата в общите технически, защото въпреки че, колата е Сивик, ситуацията е приложима и за други модели.

Редактирано от ZaRRicK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зарик, ако имаш време и възможност, бих ти предложил това:

На мястото на катализатора монтирай една мека връзка

http://www.jetex.co.uk/website/images/ufiloklarge.jpg

Kато гледам и предния и задния ти фланци са с болт+пружина, и мека гарнитура, от ония телените.

Това, колко ще обере вибрациите, и усукването на двигателя?! 

Аз съм го правил и на CR-V-то и на английската 6-ица. 

Правих го, защото на Ровъра  :tooth: 2 или 3 пъти ми къса тръбата от средното гърне. На твоята снимка - черната ивица около заварката между тръбата и гърнето.

Това на гърнета на няма и година.

 

Като направиш това, ако искаш монтирай на колата, пробвай, как ще е звука, и ако не те радва, си сложи и средното гърне.

 

п.п. Нещо друго - двете "ушета" за тампоните, тези пред средното гърне. Ако може завари ги на гърнето, а не на тръбата. Ако останат на тръбата ... всъщност, където и да ги завариш, направи ги от една цяла пръчка, огъната по тръбата/гърнето, за да имаш, колкото се може по-голяма площ на заварката. Ако новото гърне е, като това на снимката, с прави а не с конусовидни чела завари едни допълнителни опори от периферията на гърнето до тръбата.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мериш стария резонатор (средното гърне) от край до край и диаметър на тръбата и с размерите отиваш и си купуваш един нов резонатор. Може цилиндричен, може и овален каквото ти душа иска, няма да е повече от 25 лв.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми тя заводската си е без мека връзка и точно с болт и пружина. Тези меки връзки хич не ми вдъхват доверие. Ще видим какво ще излезе накрая...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!

Какво се случва с новата генерация и избора на резонатор?

Какъв е диаметъра на старата генерация и какъв е на новата ( външен и вътрешен )?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами за момента нищо не се случва, защото не ми остава време. Намерих си едно хубаво проходно, неръждаемо, задно гърне, което мислех да ползвам като средно, но диаметърът май ще доиде голям за да влезе в тунела отдолу. Цялата работа се закучи от това че исках всичко да е неръждавейка и да не си "продавам бъбрека" все пак. Иначе резонатори бол.

Ами старата генерация си е заводската на ВТи 6ген. Мисля, че е 48мм вътрешният диаметър. Новата е на 60мм външен или около 56-57мм вътрешен, което си е около 10мм разлика в диаметъра или около 75-80мм2 разлика в сечението. Като се има предвид че изхода на колектора е доста малък, мисля,че е по-малко дори от 48мм в диаметър и от там скача на 57мм и накрая приключва с оригиналното крайно гърне което отново е на около 48мм, ефекта е спорен.

На дълъг път доускорението се загуби: примерно на 4-та или на 5-та предавка от 60-80км/ч като тръгна да ускорявям, определено чуствам колата по мудна отколкото със заводската система. колата определено загуби риспонс при по ниски обороти, да кажем под 4000об/мин. Сигурно във високите обороти има положителна разлика, но аз колата я ползвам като всекидневна, не ходя по гонки и от тази гледна точка по-важно ми е колата да е пъргава отколкото да върви на "отмъщение", в диапазона над 6000об/мин. Предполагам, че ако се оправи изхода на колектора да е малко по-широк и да се сложи крайно гърне с по-голяма проходимост  ще се усето вече доста разлика, така че и за това се замислям, но загубата на гъвкавост си ме притеснява.

За сега май ще си сложа обратно заводската генерация, докато реша какво да правя. Т.Е. дали да наливам още пари по тази като не е ясно дали резултата ще ми хареса, или да я пусна някой друг да и се радва, барабар с гърнето което купих.

Редактирано от ZaRRicK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално , като отпушиш мотора да поумре на ниските и да се засили във високите... Тва е хонда 1.6 атмосверно направено да се върти до 8000 оборота и да върви точно там. Или ще върви и ще ръмжи без ниски, или на ниски ще е много добре но на високи... нищо! Ако искаш и двете, слагаш едно малко турбо и си решаваш проблемите :D  Да усетиш най добър ефект само от генерация , трябва да сложиш Performance колектор, иначе нищо не си направил. В твоя случай слагаш едно гърне (пура) с тапа и дупка на 40 и ще е по приятно шумна и би трябвало да й дойдат ниските :D 

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малките жълти човечета с белите престилки са сметнали, че през генерация на 50мм външен с катализатор могат да минат 160 коня и то спокойно. Според мен най-удачния вариант е, да се изработи нова генерация със същия размер като стоковата, но на мястото на катализатора да се сложи един хубав резонатор. А другият вариант е, да се направи генерация на 55мм външен и пак да си има резонатор и накрая едно хубаво гърне като Twin Loop например. От прекалено широка генерация на стоков мотор и то без настройка, няма смисъл. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...