smarty 3 #1 Публикувано 25 Април, 2014 Появи се следния проблем: Когато отпусна газта, независимо дали изключвам от скорост или не, при самото забавяне на скоростта се чува едно метално тракане от предницата. Нещо такова "тактак-так-так" Когато ускорявам, тракането се увеличава с нарастване на скоростта. Нещо такова "так-так-тактак-тактактак-тактактактак" Това, което правих по колата: Маншона на карето беше скъсан и исках да го сменя. Видях обаче, че греста на карето е малко лигава от дъждовете. Сигурно съм карал със спукан маншон около 50-100км. Въпреки това реших, че ще бъде по-добре ако избия карето и да го почистя изцяло. Когато го избих обаче, пръстена, който законтря полуоската от изхлузване беше на 2 части. Сложих друг, от друга Хонда, но беше малко крив, затова го оправих с клещите. Набих гресираното каре, сложих малко грес и в маншона и затворих. При набиване на полуоската в централния отвор тя вървеше трудно, но преди да я чукна с чука я пробвах дали контактува добре. До средата шлиците влизаха без проблем, но после стана по-трудно. Въпреки това я набих. Понеже при ваденето й срещнах трудности, охлабих и вилицата на амортисьора, за да дам повече място на полуоската. След като набих карето и му сложих маншоните стегнах вилицата, после наместих долния шарнир в шенкела и накрая кормилия накрайник. Притегнах ги с точните моменти докато 2рия крик беше надигнал долния носач за да легне долния шарнир, сложих гумата и махнах крика. След това затегнах централната гайка и оставих колата. На следващия ден я карах (около 10км), но не чух шумове. Тази сутрин обаче се появи тракането. Идеи от какво може да е причинено? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Зион 35 #2 Отговорено 25 Април, 2014 ..."пръстена, който законтря полуоската от изхлузване беше на 2 части. Сложих друг, от друга Хонда..."Сигурен ли си че е бил същия размер?Или помисли си какво може друго да е по-дълго(причина разлабавеност или как се казва кога нещо ще се разхлаби)защото когато си я карал около 10км нямало шум,а логично след тие 10км се е отхлабило нещо... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #3 Отговорено 25 Април, 2014 (Редактирано) Усетил си затягане, докато си набивал. В такъв момент или при съмнения трябва да спреш и да опиташ отново. Усеща се когато "щраква" и не трябва да върви трудно въобще, ни най-малко, особено при нов зегер. Твоят също така е много вероятно да е бил неподходящ. Когато разполагаш с точната част тогава можеш да търсиш причина само в монтажа. В твоят случай може да са и двете. Редактирано 25 Април, 2014 от pamo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #4 Отговорено 26 Април, 2014 Какви са размерите на зегера? Този, който сложих определено е и крив и разтегнат. Само в един магазин ми предложиха нещо подобно, но и по-дебел, защото продаваха резервни части за трактори. Сега ще сваля всичко и ще взема размера на полуоската, но не знам колко хлабав трябва да е зегера и риска от покупка на грешен размер зегер клони към 100%. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #5 Отговорено 26 Април, 2014 Сваляй. 100 пъти по-добре с някой употребяван, но който е за там, отколкото с такива експерименти. Новите вървят с ново каре. Ако някой търговец може да ти помогне с размери или направо с точната част - добре, ако не - няма начин някой колега да не може да ти услужи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #6 Отговорено 28 Април, 2014 Проблемът беше решен още в събота, но ми бяха свършили мненията за деня. Оказа се, че има луфт 1-1,5мм между карето и главината. Нямаше износване на повърхностите. Донабих карето и вече е наред. Благодаря на взелите отношение към проблема. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #7 Отговорено 28 Април, 2014 Верно? Гайката на карето затегна със силата на китката? Не е наред... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #8 Отговорено 29 Април, 2014 Кое не е наред? Гайката на карето я затегнах с динамометричен ключ. Ако трябва да съм точен - със 181 N-m Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #9 Отговорено 2 Май, 2014 Няма как да остане луфт там, където пишеш при достатъчно затегната гайка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #10 Отговорено 2 Май, 2014 (Редактирано) Може гайката да е превъртяла, защото е подбивана 2-3 пъти и от там да е дошло охлабването. Вече съм с друга гайка и е чукната плътно, така че не би трябвало да има проблем. Някой знае ли размера на маншона на долния шарнир? И още нещо - някой ползвал ли е тези маншони: http://www.youtube.com/watch?v=iLrGNU_t83Y Редактирано 2 Май, 2014 от smarty Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #11 Отговорено 5 Ноември, 2014 Я да извадя темата си от прахта. Предницата ми пак се разхлопа. Чува се най-силно на 4-та и 5-та с малко газ. Ако не подавам газ не трака изобщо, независимо от скоростта и оборотите. Дори леко да натисна газта, започва едно монотонно тракане независимо дали са високи или ниски оборотите, но е най-отчетливо между 1800-2500 оборота. Звукът е еднакъв, независимо дали завивам или карам направо. Мислех си за проблем с карето, но карайки ми е трудно да установя дали е ляво или дясно, както и дали е външно или вътрешно. И понеже не ми се иска да подменям части с налучкване, то някой може ли да даде съвет, как се тестват каретата? Особено вътрешните? Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #12 Отговорено 5 Ноември, 2014 Вътрешните карета тресат или чукат при ускорение /най добре с прав волан пробвай,за да изкл. външните/ ,външните чукат при потегляне с навит волан,или просто в завой с газ.И не видях да си сменял карето с ново,нова грес и маншон не ти вършат работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
smarty 3 #13 Отговорено 6 Ноември, 2014 Проблемът от преди е решен с подмяна на гайката. Тогава имаше малък луфт и карето не влизаше (по-скоро беше излязло) напълно в главината. Мисля, че беше около 1мм. Както писах и тогава, проблемът се реши със смяна на гайката. От тогава съм минал 6-7 хиляди км и проблем не съм имал. Сега ще пробвам, дали при потегляне с навит волат чукат външните, защото от насоките, които си дал, май нещата отиват към вътрешни. И чувам тракане само при подаване на газ. На магистралата също имаше тракане. Остава отворен въпроса, как да установя, дали е лявото или дясното вътрешно каре? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове