Jump to content
diterh

Няколко въпроса за Хонда Джаз

Recommended Posts

Привет колеги! От няколко седмици, съм горд собственик на въпросната Хонда. Колата е в доста добро състояние, въпреки че едва ли е на 107 000км. Реалист съм и знам, че това е малко вероятно, но не е и на повече от 200к. Салона е доста запазен, а и според сервизната книжка- попълвана е само, до 02.2007 и е била на 63003, нещата горе долу се връзват.До тук, добре. Харесах я, платих и си тргнах. На 10-та минута обаче, след като напуснах авто салона, ми светна чека. Явно си е била с проблем. Кофти работа, но вече всичко беше: Пито-платено. Още на следващия ден посетих сервиз и се оказа, че проблема е в ЕГР-клапана.Предложиха ми три варианта: 1) Подмяна с нов, за окло 400лв. 2) Почистване, но без гаранция за резултата. 3) Механично изолиране на клапана+монтаж на симулатор. Първият вариант, определено не ме устройва, така че остават 2 и 3.Струва ли си да го мъча тоя клапан, или е по доре да го изолирам. Ще има ли някаква съществена разлика, (със и без ЕГР) в работата на двигателя и разхода на гориво. Второто което ме интересува, е как да и сменя антифриза? Коя е най-ниската точка, от която се източва охладителната система. Не че ще се наема да го правя сам, но просто изкам да съм информиран. Препоръчайте ми също и марка антифриз. Нека да е нещо по балансирано, като цена-качество. Тетият ми въпрос са свещите. Кои марки и модели, се препоръчват от Хонда за моята кола и какви се монтират фабрично? Има ли по добър вариант? Четвърти въпрос: Спирачки. Все още не съм ги гледал, но при евентуална нужда, на какви наклади и дискове да се спра? Какви са били оригиналните, ако евентуално са сменяни. Петият ми въпрос е за съединителя. Отделя доста горе, но не приплъзва и за сега ще карам така. Ще се сменя рано или късно и също е добре да знам с какъв да го подменя? Шесто: Веригата! Как може да се провери състоянието и? До преди да сменя маслото не се чуваше абсолюно никакъв шум от двигателя. След смяната обаче, започна да се чува едно леко цъкане. Най-осезаемо, когато двигателят работи на прзен ход. Възможно е и да са повдигачите, но ми се струва, че шума е от веригата. Намаля едва когато двигателя загрее напълно. Има ли и някакви други консумативи, за които не се сещам, а трябва да се сменят? Благодаря на всички, отделили време и търпение, да отговорят на въпро сите ми!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ЕГР задължително почваш с чистене, в зависимост с кви масла е карана и в кви режими тои се задръства но тва не го прави негоден че да го сменяш с нов.За антифирза незнам запознатите ще кажат но наи вероятно имаш пробка на радиатора долу в ниското, от там няма да излезе всичко в мотора ще остане наи вероятно и на него има тапа но не те съветвам да я развиаш, ако искаш източи квото излез еот радиатора, налеи чиста вода, запали да се развъри пак източи и така 2-3 пъти да се попромие от стария, източи я и налеи концентрат да се омеши с водата вътре, следва каране загряване до работна темп и после като изстине мериш на колко градуса замръзва и коригираш при нужда с концентрат или вода :)Свещите оригинално са NGK а кои по точно не ги знам но ако се разчетеш в съседната тема там е писано за тях.Спирачките.... тука е трудно вече да ти се отговори TRW, Lukas, Ferodo, ATE, Brembo, и квото още се сетиш като марки 100 марки 1000 мения ще чуеш.Съединителя ако не се лъжа за джаз не съм се интересувал точно но масово хондовките са с хидравлични помпи и принципно отделят по височко, ако педала ти е мекичък едва ли скоро ще си за съединител така че не го мисли, нак после варианта е Ексиди или Валео, или някои Лук.Веригата незнам как може да я провериш, ама я кажи какво масло сипа и то отговора за веригата съм сигурен че на 80 % ще бъде ясен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги! Шесто: Веригата! Как може да се провери състоянието и? До преди да сменя маслото не се чуваше абсолюно никакъв шум от двигателя. След смяната обаче, започна да се чува едно леко цъкане. Най-осезаемо, когато двигателят работи на прзен ход. Възможно е и да са повдигачите, но ми се струва, че шума е от веригата. Намаля едва когато двигателя загрее напълно. Благодаря на всички, отделили време и търпение, да отговорят на въпро сите ми!

Ако е това цъкане което си мисля и което има при мен също, е от дроселовата клапа. Но се чува само като си до капака и се заслушаш.Отначало се стресирах, но като се ослушах разбрах, че може би от там потраква, после в сервиза ми потвърдиха и казаха, че е нормално.Предполагам не си му обърнал в началото внимание. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите.Маслото е Мотул 6100. Препоръчаха ми полусинтетика с оглед на евентуалния пробег от 200к. Освен това ме увериха, че минералната част е само18% и почти нямало разлика с пълната. Знам, че се препоръчва пълна синтетика, но просто се доверих. Не съм се циганил за 20-на лева. Старото масло беше в изключително окаяно състояние-чисто черно и в средата на пробката м/у мин. и макс. и въпреки това, двигателя работеш много тихо. Не мога да кажа,че промяната е драстична, но все пак отчитам разликата, защото шума се чува и в купето, и затихва чак когато двигателя загрее напълно. Слави, ще те послушам за ЕГР-а, но можеш ли да ми кажеш, има ли някаква вероятност, проблема да е електрически. Нещо например, да е изгоряло и да не може да се възтанови?Смяната на антифриза вече е ясна. Ще огледам радиатора за пробката и ще действам. Ако може само някаква препоръка за марка. Досега на Опела съм му сипвал Лукойл и Петрол, но за Хондата ми се ще да е нещо по читаво.Свещите не съм ги проверявал в какво състояние са. Ако изключим паразитните шумове и това, че понякга на студено не пали от първия път т.е. пали и веднага гасне, ми се струва, че двигателя работи доста добре. Не си променя оборотите не глъхне и не прекъсва, но въпреки това ми се ще също да ги сменя. Доколкото разбрах от прочетеното във форума, се препоръчват NJK или Denso. Все пак на кои да се спра? Каква е разликата с иридиевите, освен цената? Моделите мога да ги проверя, но ако все пак някой ги знае, ще съм благодарен за информацията.Относно дисковете и накладките, разбирам че има различни мнения, но все пак някоя и друга препоръка няма да ми е излишна. Накладките все още не съм ги проверявал, но дисковете имат почти 2мм ръб, и май ще се сменят в комплект.За педала на съединителя, не мога точно да преценя. Не мога да кажа, че е твърд. По-скоро е като на старата ми щайга-Опел Астра, която е с жило. Разликата е само, че на Опела отделя съвсем долу, защото съм сменял феродовия диск. За първи път карам кола с хидравличен съединител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми ЕГР единствено ако е изгорял но да ти кажа до сега рядко пъти съм чувал за изгорял освен при повечето дизели, явно при тях е по друг чишит и често дава фира. Като го изчистиш ще си покаже, но съм на 90% сигурен че ще се оправи само с чистене.Иначе за маслото не знам що но всички правите една и съща грешка, питате за него след като сте го купили или налели, аиде колегата ти беше купил но не го беше сипал и го пратихме да го смени. Дебело и идва тва масло на студена кола, тва за километрите не ги слушаи, кво като е на 200 000 и на 400 000 да е ако не пипа синтетиката караш си с нея. 10/40 си е доста по гъсто на студено, отделно че различните марки масла на студено се държат корено различно, едните са много по сгъстени от другите, някои имат симптоми на парафинизация доста по рано от други и прочие, така че на студено може да си е бая боза в картера и мазането на мотора през периода на пълно загряване си е компромисно от там и тракането, ако ти е останал мотул сложи в едно бурканче в фризера, искам д аго видя на сутринта кво мяза :)/>/>. Производствените хлабини са смятани за масло с визкозитет 0 или 5 според региона, и тея хлабини за тези километри не са се увеличили толкова че да минеш на дебело масло, но сложил си го вече, скоро ще се затопли, ще изкараш лятото така и преди другата зима си слагаш синтетика. За свещите, никои не може да ти каже днезо или НГК ако си намериш японски НГК вземи си, но на повечето места са френски а имам някъв спомен че нещо ги критикуваха, не знам аз карам с дензо щото това намирам лесно и на добра цена. Иридики при тебе ще ти излезнат доста солени за 8 броя към 160 лева за дензо, иначе разликата е че наистина се усеща по пръгава колата, отделно че в зависимост от модела се сменят чак след 100 000 км, дори обикновените иридики които ги дават за 50 000 км спокоино се карат още 20-30 и повече дори :)/>/> Аз лично съм много доволен от иридики на дензо, няколко пъти сменях иридиики с обикновени за да се уверя на 100% че с иридиките колата се държи по добре преди да се ръсна 80 лева за 4 броя :)/>/>p.p. Забравих ти кажа за антифриза, не сипваи сулфат и фосфат съдържащи антифризи , разказват играта на алуминия, купи си от евро 07 примерно I.G.A.T много е убав, или друг подобен марков антифриз в чието упътване пише че е на базата етилен гликол клас G12 или G12+

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти друже, за полезните съвети и отделеното време!Яд ме е, че не попитах и във форума за маслото, но още повече ме е яд, че не видях тази оферта: http://www.honda.bg/service.php Точно толкова ми излезе смяната на маслото + масления филтър. Отделно за прочитане на грешката-30 кинта. А и останалите проверки като: двигател, съединител, спирачки, всичко по окачването...и за които сега ще трябва да се ръсна отделно...Не ги смятам. Майната му! Маслото така или иначе няма да го карам много. И без това почерня още на следващия ден. 4-5000км най-много. Колкото да уплакне двигателя и ще го махна. Имам към половин литар от него, и ще сложа половината във фризера. Ще сравня как е, с другата половина.Свещите ще са: Denso- иридиеви. Ще проверя каква им е цената в USA. Имам първа братовчедка там, и ако е по изгодно, ще ми прати едно комплектче.За антифриз, ще се спра на: I.G.A.T. Кой би ми препоръчал- червен или син?За дисковете и накладките, ако дадеш някой и друк жокер, също няма да е лошо. Кажи поне с какви караш и дали си доволен. Ако е по- ефтино, и тях мога да си ги викна от щатите.И последно, което забравих да попитам, е дали колата има система за защита с/у пробоксуване или не?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото ти е почерняло по две причини, щото старото е кофти и понеже няма как да го източиш на 100%, и другото е че хубавите масла имат своиствата да отмиват мръсотията, така че не му се сърди че е черно то ще си свърши работата :) Антифриза виж твоя къв цвят е предполагам че е зелен, разликата между червения и синия е че червения го дават лонг лаиф за 5 години маи беше а другия за 3, но пък никъде не е казано че на всеки 3 год трябва да го сменяш :) чак толкова глезотии, моя е син и е на 5 год вече и не виждам ни една причина за смяна, хем си е бистър хем си е мазен хем не замръзва :) Та ако твоя е зелен ползваи син, ако ти е червен тогава си купи червен, но едва ли е червен. За накладки и дискове умишлено си мълча, понеже никога не ми се е налагало да купувам :D само на фиата купих текстра и съжалих жестоко сигурно бяха менте, цвилеха като магаре на всяко спиране, а не съм от хората които не знаят как да ги разработят и как да ги карат за да не ги прецакат :) Мои познат взе TRW комплект накладки и дискове, сега го питах казва че чат пат прескърцвало леко като спирал, не знаел кога и защо. Другия е колегата iso_eu пиши му на лични да ти отговори , ама тои маи взема само накладки. Я си пусни една темичка за дискове и накладки така повече хора ще я видят и ще ти кажат. Колата ти 99% няма система против пробуксуване ако имаше щеше да има лампа на таблото и когато пребуксува щеше да светка, а наи вероятно и копче щеше да има за изключване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега diterh, по - добре, че не си отишъл в Бултрако. Идеята им е да ти извадят един куп неща за правене и да те омаят да ги правиш при тях - тогава щeшe да видиш цени... :lol:/> Да не говорим, че няма да ти сипят Motul. За маслото и Слави ти го е казал - едно от свойствата му е да отмива и задържа в себе си всички мизерии, които може да си представиш - нагари, кондензи и др. Затова се радвай, че е потъмняло - значи си върши работата. И когато го източваш, всички тия истории заминават навън, заедно с него.Честито за колата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голямо Благодарско и на двама ви, за изчерпателните отговори и полезната информация. Първо да оправя ЕГР-а, че тая ламба на таблото...направо ми вади очите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти тази джазка от Пловдив ли я купи, една светло синя от Труд?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Пловдив друже, но не е от Труд. Няма да правя реклама. Ако държиш, на лично мога да ти кажа от кой автосалон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не, просто точно когато се похвали ти с нея, в Труд една хубава която бях загледал изчезна, помислих да не е тя :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз я бях загледал тая, ама се спънах малко преди да стигна до нея. " Емо моторс" беше автосалона, или нещо такова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. От скоро се сдобихме и ние с Джаз 1.4 83к.с. 2002г. Имам същият проблем с ЕГР клапана. Колега diterh успя ли да решиш проблема с почистване ? Ще бъда благодарен ако някой ми каже къде в София могат да ми го почистят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същия проблем и го реших с почистване на някакви тръби след ЕГР-а. Първо един квартален майстор ми почисти самия клапан, но нямаше ефект. Отидох в сервиза на Хонда в Стара Загора и там ми почистваха тези тръби и сега колата е супер. Всеки би ти свършил работа, стига да е запознат какво точно да чисти, но така или иначе ще трябва да ти се изчисти грешката от компютъра и ще трябва да посетиш сервиз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...