jaze 10 #1 Публикувано 24 Януари, 2014 Здравейте, извинявам се ако повтарям въпроса, но не успях да намеря нужната информация чрез търсачката.Проблемът е, че ми замина катализатора (светят лампи и дрънкат парченца в него) и сега имам три варианта, за които ми се иска да получа по-подробна информация, ако има някой, който е минал през подобна процедура.Става въпрос за CR-V 1-ва ген., 147HP, газ/бензин, с две сонди - една преди и една след катализатора.Вариант 1: Резонаторно гърне + RC веригаДоколкото разбрах на мястото на втората сонда се закача някаква малка верижка, която подава постоянно съпротивление и компа си мисли, че всичко е ок.Обясниха ми, че по този начин не свети чека, но за сметка на това разхода си остава един вид какъвто е в момента на слагане на RC-веригата. Това за мен е най-сигурният вариант в дългосрочен план, но ме притеснява доколко липсата на втора сонда влияе негативно на поведението на автомобила. Разхода на газ може да се програмира и без тази сонда, но незнам примерно на баир/магистрала или при по-ниски температури как ще се държи. Като цяло доколко втората сонда играе при корекциите в работата на двигателя и дали няма да има загуба на мощност, гаснене или играещи обороти.Вариант 2: Универсален катализаторТова е по-добрият вариант за двигателя, защото сондите си остават, катализатор си има и всичко е ток... Лошото е, че бил с по-тънки стени и гаранция не дават, дори ме предупредиха, че може да си го сменям и всяка година. Има ли някакви марки или по-качествени такива на нормални цени. За момента в Крафт искат около 250 лв. за универсален, без гаранция.Вариант 3: Оригинален втора ръкаТук е ясно, че всичко е до късмет. Има ли някакъв начин примерно да се провери състоянието на катализатора с разни рентгени или незнам и аз какво, за да не го махам пак след седмица. Също и ако някой има идея за какви цени става въпрос, ще съм благодарен.Вариант 4: Резонатор с втулка за сондатаТова ми е най-мъгливото, и до момента разбрах, че проблема е в правилното позициониране на сондата, диаметъра и дължината на втулката и т.н... Което в общи линии означава, че разчитам на желанието на майстора. Ще се радвам на мнение и по този въпрос. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #2 Отговорено 24 Януари, 2014 До колкото съм запознат със втората сонда, тя не ти играе роля нито за вървежа нито за горенето, неината роля е повече от екологична гледна точка, мисля че само допълва в минимална степен инфото от първата сонда. Тоес компа разбира какво се слуичва с газовете след като са минали катализатора и би трябвало да въведе някви минимални промени ако те са доста извън нормите. Мен по ме притеснява друго, какъвто и заместител да сложиш ще промениш съпротивлението на генерацията а тва неминуемо води до по лош разход и в зависимост от съпротивлението до усещане за по спъната или по отпушена кола Маи втора ръка наи е удачно, ако не дрънкалясва вътре и като погледнеш през него свети би трябвало да е ок. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #3 Отговорено 24 Януари, 2014 (Редактирано) Така ... само за протокола ...CR-V номер 1, RD1 JDM 126 коня, автоматик, само с една "ламбда сонда". Карах го почти 2 г. (от 140000 до 180000 км., реални). Половината време със стопен, оригинален катализатор, и с оригиналните "гърнета". Сменявам грънците, изтърбушвам кат-а, и го монтирам празен. Така карах почти месец. Пристига ми новия кат - универсален, горе-долу с 1/3-а по-къс от оригиналния. С него карах оставащата почти година.CR-V номер 2, абсолютно същото, като номер 1. На Нова Година започнах трета година с него (от 170000 до 225000 км. в момента, реални). Оригинален катализатор, и средно гърне, задното го смених. Карам го без кардан.И ... със/без/или с универсален катализатор, със/без кардан разлика във вървенето и разхода на гориво няма.Или поне незабележими с просто око. Редактирано 24 Януари, 2014 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rahneff 0 #4 Отговорено 24 Януари, 2014 Здравей колега. При мен се беше получило същото нещо. Катализатора беше в задното гърне на парчета. Наложи се да го режа и да го заварявам след като го изчистих. Но нямах никакви проблеми след това. По някога само ми светва чека ама то и преди така се получаваше. Мисля че е от това че карам на газ и сондата дава грешка. С обикновено газово съм. Така вече повече от 4 месеца. Защо не отидеш на диагностика да провериш да не ти светва от нещо друго а да е станало сега просто съвпадение.Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #5 Отговорено 25 Януари, 2014 Свали катализатора и махни питата отвътре или каквото е останало от нея. Вземи размери на резбата на втората ламбда сонда, след това отиди при някой стругар да ти направи втулка. Ето тук има точен чертеж, какво представлява втулката: My link. Ако продадеш питата на катализатора, цялата процедура може да ти стане безплатна, даже да ти остане някой лев :rolleyes:/>/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaze 10 #6 Отговорено 30 Януари, 2014 Благодаря за предложенията и информацията хора. Засега май клоня към проба с универсален катализатор, да видим колко ще изкара. Отскоро ми е колицата и все още не ми се ще да я 'побългарявам', и мисля да й оставя нещо, което да мяза на катализатор, пък дано е доволна. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #7 Отговорено 31 Януари, 2014 Страхотно решение.Дано все повече хора да мислят за природата,а не само за конете. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jaze 10 #8 Отговорено 16 Март, 2014 След известно събиране на средства вече съм с нов катализатор, а стария си беше почти празен.Удоволствието струва 290 лв. с монтажа, марката е Twister, според човека, който го монтира били читави... а пък той определено се занимава доста с гърнета. Лошото е, че пътувайки към небитието (което за момента е задното гърне), парчетата от стария катализатор доста са поочукали втората сонда, и тя милата хич не изглежда добре. Дано да изтрае още известно време, че бюджета за момента свърши. Ако някой се интересува - човека е Дидо / Uncle Dido, на мен ми се стори точен. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladimir.dobrovolski 1 #9 Отговорено 9 Юни, 2015 Здравейте колеги,имам CR-V 1-ген. 147 HP газ/бензин,почти от 9 месеца Моят катализатор от месец също взе да дрънка. В Пловдив ми предлагат заместители които имат БЛЕНДА,а други нямат. Моля споделете,ако някой е наясно за двата заместители. Искам да сваля катализатора заедно със сондата,но не виждам куплунг(свръзка) на кабела. Ако някой от колегите знае къде се намира, моля да сподели. Благодаря предварително колеги! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rainoff 4 #10 Отговорено 20 Юни, 2015 Няма ли някой, който вече да се е специализирал в правенето на резонатори с втулките и всичко необходимо като параметри? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragijev 50 #11 Отговорено 22 Юни, 2015 Има и jaze го е споменал. .....Ако някой се интересува - човека е Дидо / Uncle Dido, на мен ми се стори точен. Той там е ходил за универсален катализатор, аз ходих за махане. Предоволен съм от човека, свърши си работата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Madafaka 0 #12 Отговорено 24 Юни, 2017 След известно събиране на средства вече съм с нов катализатор, а стария си беше почти празен.Удоволствието струва 290 лв. с монтажа, марката е Twister, според човека, който го монтира били читави... а пък той определено се занимава доста с гърнета. Лошото е, че пътувайки към небитието (което за момента е задното гърне), парчетата от стария катализатор доста са поочукали втората сонда, и тя милата хич не изглежда добре. Дано да изтрае още известно време, че бюджета за момента свърши. Ако някой се интересува - човека е Дидо / Uncle Dido, на мен ми се стори точен. Колега можеш ли да споделиш да ли си доволен от катализатора все пак са минали 2г. от слагането,защото и на мен ми предстои нещо подобно.Мерси предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове