Jump to content
VOR

Всичко което трябва да знаем за мощност, киловати, конски сили for Dummies !

Recommended Posts

Предварително да спомена , че е копирана от форума на Опел..публикувана е от " fanatic" , на който трябва да изкажем благодарности за труда. Надявам се повече хора от нашия сайт , които имат технически познания или са събрали по някаква причина данни за подобни важни въпроси , да ги публикуват с цел да има повече и по-добре образовани фенове. Това е втора моя тема с образователна цел , като за жалост първата - Всичко за газовата система..нещо не си я откривам с търсачката..ма знам ,че е има..нейде.. Нека модераторите преценят къде е най-удачно да стоят подобен род теми ,и дано има още последователи .....Всичко което трябва да знаем за мощност, киловати, конски силиМОЩНОСТ, КИЛОВАТИ, КОНСКИ СИЛИ и ДРУГО Мощността зависи от оборотите и се изчислява на база въртящия момент:P (kW) = T * n * C1P = мощност (Power)T = въртящ момомент (Torque)n = обороти в минута (RPM)C1 = константаМерната единица за мощност е киловат (kW), но най-често се говори за конски сили (к.с.) или “horsepower (hp)”.1 к.с. DIN = 1,36 * kW DIN Бележка: за DIN виж по-долуВъртящият момент не зависи от оборотите на двигателя. Изчислява се на база силата, която двигателя прозивежда в точно определен момент.T (Nm) = V * p * C2T = въртящ момент (Torque)P = налягане в цилиндъраV = обем на цилиндъраC2 = константаМерната единициа е Нютон метър (Nm).Малко по-нагоре споменах за DIN. Това е защото мощността и въртящия момент се измерват по различни скали и стандарти. Преди обаче да ви представя някои от по-разпространените скали, искам да въведа още едно широко използвано понятие – т.нар. “wheel horsepower” (whp) или конски сили при колелата. Тази величина изразява реалната сила, която завърта колелата. За пояснение ще кажа, че whp не е = hp. Ако например мощността на един двигател е 130 к.с., то whp ще бъдe друго по-малко число. Напрактика имаме загуба на мощност. Това е така, защото двигателя задвижва не само колелата, а и други компоненти като динамото, бензиновата помпа, климатика и др. Това е причината и много тунинг любители да правят т.нар. дино-тест (идва от името на апарата за измерване – динометър (dynometer). Това е анализ чрезспециална апаратура, която замерва мощността и въртящия момент на автомобила при колелата.Ето някои по-разпространени стандарти:Bhp – тук нещата са малко спорни.1) В повечето книги Bhp се препокрива с понятието whp, за което споменах по-горе (това е може би и по-често използваното значение). Абривиацията идва от “Break Horse Power” и измерва мощността Нето.2) На няколко места обаче открих и второ тълкувание: Bhp = “British horsepower”, т.е. “Британски конски сили”. Веднага подкрепям твърдението и с формула за преубразуване: 1 bhp = 1,013872 hp DINSAE = “Society of Atumotive Engineers”. Това е американския стандарт – при него замерванията се правят без прикачени динамо, маслен и въздушен въздушен филтър и т.н. Тук мощността се мери по-скоро Бруто. Относителната разлика между DIN и SAE варира между 10-15%. Списание Road&Track дават следната формула за преобразуване: DIN = SAE – 10%По непотвърдена информация, в един форум прочетох, че американските конски сили не са равни на европейските. Коефициентът за превръщане от DIN в SAE е 0,97.DIN = “Deutsches Institut fur Normung” (известно още като Dourche Industrie Normen) или с други думи това е Германски стандарт. Той е най-често ползван от производителя. Тук измерените показатели са най-близки до реалните (т.е. до whp). Анализът се прави с прикачени динамо, маслена и водна помпа + допълнителни товари, развняващи се на създаваните от бензиновата помпа, инжекционната система, въздушния и масления филтър. Корекцията се прави при атмосферно налягане 1013 mbar и 200 по Целзий.Формулата е следната:k = atmp/1013 * ((273 + airt) / 293)^0,5k = DIN коефициентatmp = атмосферно налягане в mbarairt = температура на въздуха в градуси по ЦелзийEWG – Това е европейския стандарт. За съжаление не разполагам с много информация по въпроса. Корекцията се прави при атмосферно налягане 1013 mbar, но при 250 по Целзий. Формулата е следната:k = atmp/1013 * ((273 + airt) / 298)^0,5k = EWG коефициентatmp = атмосферно налягане в mbarairt = температура на въздуха в градуси по ЦелзийJIS – “Japanese Industrial Standard”. Японския стнадарт е най-нереален. Може би той до най-висока степен изразявава мощността Нето. Тук всички допълнителни към мотора агрeгати се задвижват от външни източници. Списание Road&Track дават следната формула за преобразуване: DIN = JIS – 15%ISO – “International Standard Organization”. Този стандарт до голяма степен се препокрива с DIN. Разликата се състои в това, че тук липсват допълнително прикачени товари към динамото.ГОСТ – “Государствений Стандарт”. Това е руския държавен стандарт. Не съм много запознат с него. Информация по въпроса намерих в един форум, където се казва, че ГОСТ е най-близък по показатели до DIN. Даден е един пример за Москвич измерен по ГОСТ и по SAE:”Москвич 2140 измерен по ГОСТ е 75hp/55kW, 108Nm. Измерен по SAE 80hp/59kW, 113.8Nm. При двете изследвания – двигател/ауспух/трансм./компресия – всичко е същото.”Ето и още няколко по-важни преобразувания: 1 кг = 9,81 Nm1 кг = 7,23 Lbft1 км = 0,6214 мили1 галон (Американски) = 3,78533 литра1 галон (Английски) = 4,54596 литраСтандартите като DIN и EWG са много важни, тъй като позволяват да се направи сравнение независимо от атмосферната температура и налягане. От формулите ясно се вижда, че по-високата температура и налягане ще ни дадът и по-голям коефициент и обратно.Най-важното обаче е да се разбере какво означава това на практика. Ще пробвам да го обясня така: един двигател с повече к.с. ще има по-добро ускорение 0-100 км/ч, а двигател с по-висок въртящ момент ще направи по-добро време от 80-120 км/ч на една и съща предавка. При ускорение от 0-100 км/ч е нужно да се развият обороти, за да може двигателя да достигне поне до оборотите с най-високи коне (знаем, че това става постепенно – виж следната графика). За тестът 80-120 км/ч при една и съща предавка не може да се прави избор на обороти. Това, от което зависи ускорението е въртящият момент. Следователно е възможно един двигател с равни или дори по-малко “кончета подкапака” да ускори по-бързо ако и двата автомобила са на една и съща предавка. Така например от ниски обороти един VW TDI (турбо дизел) ускорява по-добре от колкото VW GTI.Още малко коментар: Когато решите да си купувате някоя тунинг част, първо обърнете внимание на мерните единици и скалите, по които се изчислява обещаната мощност. Проверете също и следното: тъй като “спечелената” от направената модификация мощност варира в зависимост от оборотите, някои фирми отбелязват печалбата в пиковия момент, а други измерват най-голямата разлика (независимо от оборотите) спрямо стандартна мощност. Това понякога си е чисто пазарен трик, защото не винаги в пиковия момент спечелената мощност енай-голяма. Просто имайте в предвид, че ако една фирма обещава +10 к.с. пикова мощност, а друга +15 к.с. без да отбелязва конкретни обороти, всъщност може да се говори за една и съща преработка, но от различни гледни точки. Източник: опел клуба – пост на fanatic !!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е 200°F , което се равнява на 93.33°C, но май става дума за температура на въздуха, а не на охлаждаща течност.. :)

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баш 20 градуса Целзий е, къде в атмосферата е нормално да имаш 95 градуса Целзий при които да си правиш тест?Всички динота щяха да са около вулканите,да не кажа сред тях:)Количеството кислород в атмосферата се влияе именно от температурата, затова се взима 20 градуса по Целзий като нормална стайна температура за замерването.Температура при която двигателят ти ще работи най=често, говоря за температура на околната среда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от мен една добавка

Не се казва "замерване" а

измерване !

 

ПП

замерването се прави с домати, яйца и други такива :D/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да внеса малко корекции след бърз прочит на база обща култура - явно има машинални грешки по-долу , които ще отбележа в червено.

Може и да са машинални, но са абсолютно грешни, как може да обърка 1к.с.= 1.36kw и 200градуса Целзии при тест!Явно copy-paste e по-лесно, отколкото да прочетеш материала и да го постнеш.За другите пропуски не ми се коментира!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да внеса малко корекции след бърз прочит на база обща култура - явно има машинални грешки по-долу , които ще отбележа в червено.

Може и да са машинални, но са абсолютно грешни, как може да обърка 1к.с.= 1.36kw и 200градуса Целзии при тест!Явно copy-paste e по-лесно, отколкото да прочетеш материала и да го постнеш.За другите пропуски не ми се коментира!
1kw = 1.36 к.с !!АБСОЛЮТНО ПРАВИЛНО " Явно copy-paste e по-лесно, отколкото да прочетеш материала и да го постне" Материала е прочетен ..и сметнат за интересен ...и полезен ...Относно .. 1kw = 1.36 к.с !! аз си знам колко е и при прочитането въобще не съм забелязал ,че е на обратно..предполагам ,че и при автора е било така... Материалът е copy-paste ... , Специално ..да кажа..., ако трябва и на лични ще го пратя , на всеки..дето не е разбрал и не е прочел ..,ЧЕ МАТЕРИАЛЪТ е копиран...!!! И даже съм посочил автора..и от къде е взет......!!!!!!!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искрено се радвам ,че темата се дискотира..., още по-добре е ,че има хора , които помагат нещата да придобият вид и полезност . Надявам се накрая и други хора да сложат подобни интересни теми..за да има архив на начинаещия или нещо подобно Това си е за нас и за тези след нас...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега

1кс.=0.7кв. за другите неща трябва проверка...

 

 

Ще си позволя да внеса малко корекции след бърз прочит на база обща култура - явно има машинални грешки по-долу , които ще отбележа в червено.

 

Може и да са машинални, но са абсолютно грешни, как може да обърка 1к.с.= 1.36kw и 200градуса Целзии при тест!

Явно copy-paste e по-лесно, отколкото да прочетеш материала и да го постнеш.За другите пропуски не ми се коментира!

 

1kw = 1.36 к.с !!

АБСОЛЮТНО ПРАВИЛНО

 

 

" Явно copy-paste e по-лесно, отколкото да прочетеш материала и да го постне"

Материала е прочетен ..и сметнат за интересен ...и полезен ...Относно .. 1kw = 1.36 к.с !! аз си знам колко е и при прочитането въобще не съм забелязал ,че е на обратно..предполагам ,че и при автора е било така...

 

Материалът е copy-paste ... , Специално ..да кажа..., ако трябва и на лични ще го пратя , на всеки..дето не е разбрал и не е прочел ..,ЧЕ МАТЕРИАЛЪТ е копиран...Публикувано изображение И даже съм посочил автора..и от къде е взет......Публикувано изображение!Публикувано изображение!!!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега

1кс.=0.7кв. за другите неща трябва проверка...

 

 

 

Ще си позволя да внеса малко корекции след бърз прочит на база обща култура - явно има машинални грешки по-долу , които ще отбележа в червено.

 

Може и да са машинални, но са абсолютно грешни, как може да обърка 1к.с.= 1.36kw и 200градуса Целзии при тест!

Явно copy-paste e по-лесно, отколкото да прочетеш материала и да го постнеш.За другите пропуски не ми се коментира!

 

1kw = 1.36 к.с !!

АБСОЛЮТНО ПРАВИЛНО

 

 

" Явно copy-paste e по-лесно, отколкото да прочетеш материала и да го постне"

Материала е прочетен ..и сметнат за интересен ...и полезен ...Относно .. 1kw = 1.36 к.с !! аз си знам колко е и при прочитането въобще не съм забелязал ,че е на обратно..предполагам ,че и при автора е било така...

 

Материалът е copy-paste ... , Специално ..да кажа..., ако трябва и на лични ще го пратя , на всеки..дето не е разбрал и не е прочел ..,ЧЕ МАТЕРИАЛЪТ е копиран...Публикувано изображение И даже съм посочил автора..и от къде е взет......Публикувано изображение!Публикувано изображение!!!/>

 

Колега ... 1 к.с = 0.735 kw

и съответно 1 kw =1.3596 k.c , демек.........то е едно и също Isn't it ??!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...