Jump to content
VatoOo

Смяна на антифриз

Recommended Posts

Здравейте колеги.Понеже ще сменям антифриза сам та имам няколко въпроса.Значи до сега съм карал със син и сега мисля да слагам червен.Продавача ме посъветва да промия системата преди да налея червения.Минимум 2 пъти с чиста вода без химии.Интересува ме дали трябва да обезвъздуша системата и как?Някакви важни неща който трябва да знам и т.н.Колата има и газов...там има ли някакъв филм...Става дума за сивик купе д16у7.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за инфо , защо ще сменяш цвета ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за инфо , защо ще сменяш цвета ?

Четох че е по-хубав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори на Хонда антифриза е синьо-зелен , нещо смесено е на цвят.Хубав или лош , ако караш с 1 антифриз 8 години , все тая е марката.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една от разликите между синият и червеният антифриз е в това на колко време тябвя да се сменя.При синият препоръката е на всеки 2 години,докато на червеният е 5 години,защото го водят "LONG LIVE"-демек с по-дълък живот.Червеният го дават за алуминиеви блокове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще допълня само, че оригиналния антифриз се сменя на 75000 км или на 5 години /което настъпи първо/. Пък и е сигурно, че не причинава неприятности, свързани с охладителната система. Разбира се - всеки си решава!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще допълня само, че оригиналния антифриз се сменя на 75000 км или на 5 години /което настъпи първо/. Пък и е сигурно, че не причинава неприятности, свързани с охладителната система. Разбира се - всеки си решава!

За Джаз-а, първата смяна я дават на 200 хиляди или на 10 години, което настъпи първо. След това на 100 хиляди или на 5 години.Струва ми се прекалено много, но така си пише в менуала както и в Haynes-а който имам.

At 200,000 km (120,000 miles) or 10 years, then replace every 100,000 km (60,000 miles) or 5 years

Моята още не е достигнала нито едно от двете, но обмислям да го сменя следващия месец. Редактирано от MegatroniC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги хайде моля ви по темата.Не съм питал кой с какво кара и колко кара.Благодаря :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Избрал съм червения поради няколко причини и много четене из интернет ако толкова ви е интересно.Сега на темата.Ще го сменям сам и ми е малко филм.Ако някой има съвети относно СМЯНАТА И НАЧИНА ще съм му благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи един приятел ми даде идея как да стане промиването на системата от стария антифриз.Най долния маркуч на радиатора го махам и при запален двигател да наливам само в радиатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно някой от майсторите от този форум се разцепват от смях като четат такива теми :) Това за 10 годиншният антифриз ми е странно честно казано.Дайте някаде черно на бяло да се види къде го пише от сервизното ръководство , защото този период наистина е сериозен.Иначе когато махах перките на радиатора да ги почистя лятото , трябваше да махна горният маркуч.Изтече известно количество антифриз и когато сглобих всичко , просто долях колкото е необходимо , изчаках да се включи перката и това беше.На следващата сутрин долях колкото е нужно в разширителният съд и всичко беше ток.Искам да кажа , че не съм обезвъздушавал нищо и нямам проблеми.Все пак вземи прочети service manual-a , независимо кой какво пише тук , 100% има написано как се прави точно и с какъв антифриз се кара и на колко време се сменя а не на принципа пробва-грешка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно някой от майсторите от този форум се разцепват от смях като четат такива теми :)/> Това за 10 годиншният антифриз ми е странно честно казано.Дайте някаде черно на бяло да се види къде го пише от сервизното ръководство , защото този период наистина е сериозен.Иначе когато махах перките на радиатора да ги почистя лятото , трябваше да махна горният маркуч.Изтече известно количество антифриз и когато сглобих всичко , просто долях колкото е необходимо , изчаках да се включи перката и това беше.На следващата сутрин долях колкото е нужно в разширителният съд и всичко беше ток.Искам да кажа , че не съм обезвъздушавал нищо и нямам проблеми.Все пак вземи прочети service manual-a , независимо кой какво пише тук , 100% има написано как се прави точно и с какъв антифриз се кара и на колко време се сменя а не на принципа пробва-грешка :)/>

Мерси :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махам долния маркуч на радиатора.а не горния(източва се от най-ниската възможна точка..пропка на радиатора или маркуч).След като изтече всичко паля колата за 20-30 секунди и доливам вода за промивка(като маркуча на радиатора не се слага зада може водата да изтича). Някои промиват с дестилирана вода а други с вода от чешмата(ти си решаваш). Един познат промиваше и с разреден оцет казваше че имало невероятен ефект,но не съм пробвал.Не слагам почистващи (отпушващи) препарати защото съм много против тях(това си е мое мнение).Така или иначе винаги остава минимално количество вода в системата ,но това да не те притеснява.След промивката си наливам антифриз запалвам колата и чакам докато загрее и се включи перката.След това я изгасям и когато изтине си доливам антифриз колкото е необходими.Карам с червен антифриз и слагам само концентрат(това също е мое мнение и знам че има колеги които са против карането само с концентрат).До сега съм имал 6 Сивика и съм някамал никакъв проблем.Успех.....качвам и линкове които могат да са ти от помощ(има още няколко теми във форума....http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=25711http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=54963

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доколкото знам самия антифриз е много слабо топлопроводим и затова задължително се разрежда с вода.Антифриза се прибавя в някакво съотношение към водата за да не замръзва тя ,но тя играе ролята на топлообмена ,не концентрирания антифриз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще допълня само, че оригиналния антифриз се сменя на 75000 км или на 5 години /което настъпи първо/. Пък и е сигурно, че не причинава неприятности, свързани с охладителната система. Разбира се - всеки си решава!

За Джаз-а, първата смяна я дават на 200 хиляди или на 10 години, което настъпи първо. След това на 100 хиляди или на 5 години.Струва ми се прекалено много, но така си пише в менуала както и в Haynes-а който имам.

At 200,000 km (120,000 miles) or 10 years, then replace every 100,000 km (60,000 miles) or 5 years

Моята още не е достигнала нито едно от двете, но обмислям да го сменя следващия месец.
Това ми каза и момичето което продава автифриза и др.работи в офиц.сервиз на Хонда в София,рекох си и тази не е в час. :D/>/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедурата по смяната на антифриза съм я извършил и на 2 те Хонди Акорд. Моята препоръка е закупуването на 10 литра дестилирана вода, с която да се извърши промивката на охладителната система, защото водата от чешмата е смърт за радиатора. Не ми се пише обстойно, какво причинява на алуминиевия радиатор отвътре.

Редактирано от Staykov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря. Придобих известна представа какво да направя и в неделя се захващам.П.С. Може някои колега да използва темата и да пита каквото го интересува.

Редактирано от VatoOo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, на VatoOo, че написаното от мен не е точно по темата.И аз разучавам за смяната на антифриза и попаднах на тази тема. Мислих сам да го правя, четох достатъчно, но май ще предпочета първия път да видя как го прави човек с опит. Иначе до сега на предишните ми коли съм го сменял в сервиз през 3-4 години, а на първата ми кола (Лада 2107) сам си наливах само вода :)Ето тук има качен Service Manual:http://www.hondafitjazz.com/manual/A00/HTML/AJ/SAA2EAJ000000000000JBAT01.HTMLВ предпоследната графа на таблицата, е описан периода за смяна.Имам и Хайнес менуал, там е дадена стъпка по стъпка смяната. А периода го дават на 5 години или 60к мили. Пише също така, че някой автомобили са с антифриз който се сменя на 10 години, но за да сме сигурни, че сме с такъв да се обърнем за информациа към дилъра на Хонда.Отново се извинявам за отклонението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, на VatoOo, че написаното от мен не е точно по темата.

 

И аз разучавам за смяната на антифриза и попаднах на тази тема. Мислих сам да го правя, четох достатъчно, но май ще предпочета първия път да видя как го прави човек с опит. Иначе до сега на предишните ми коли съм го сменял в сервиз през 3-4 години, а на първата ми кола (Лада 2107) сам си наливах само вода :)/>

 

Ето тук има качен Service Manual:

 

http://www.hondafitjazz.com/manual/A00/HTML/AJ/SAA2EAJ000000000000JBAT01.HTML

 

В предпоследната графа на таблицата, е описан периода за смяна.

 

Имам и Хайнес менуал, там е дадена стъпка по стъпка смяната. А периода го дават на 5 години или 60к мили. Пише също така, че някой автомобили са с антифриз който се сменя на 10 години, но за да сме сигурни, че сме с такъв да се обърнем за информациа към дилъра на Хонда.

 

Отново се извинявам за отклонението.

 

 

[/quote

 

Няма проблем колега.Нека темата бъде полезна и за другите.Да научат нещо ново.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готово.Вече съм с червен антифриз.Честито и мерси :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗдравейтеНе съм наясно какво означава "Зелен" и "Червен" антифриз... цветове има колкото и ментета... Четох за една определена марка антифризи каква е разликата между два вида антифриз с различно оцветяване- и тя беше, че в този за Al двигатели (с червен цвят) имаше малко повече добавки от един и същ вид (довеждащи до съвсем малко по- различни свойства на въпросния антифриз) спрямо другия антифриз.Та според мен не цвета е важен- а какво се съдържа в съответната течност- използвайте само качествени продукти. Аз преди време (може би година) направих същата процедура: смяна от един вид антифриз към друг. За целта- промивката- ми бяха необходими около 30 литра дестилирана вода- за да потече от пробката на радиатора (и през цялата система) чиста вода...Та според мен с 1-2 промивки не може да се почисти охладителната система от предишния антифриз.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...