Jump to content
UglyIPL

Нов член на клуба с ...малко въпроси.

Recommended Posts

Здравейте,Ето ме и мен в клуба. Тези дни закупихме Хонда Джаз (2002, L12A1) за жена ми и започнаха да изникват въпроси.1. До колко верен е компютъра на колата, защото след 100 изминати километра из София ми показва разход 5,6л/100км. Не, че се оплаквам, но то служебната ми Дачиа дизел толкова... Не съм от бързащите шофьори, карам така, че да не преча на другите... нито бързо, нито бавно. Ако и вие имате подобен разход, много бих се зарадвал :)2. Имам проблем с дюзите, които мият прозорците... предполагам са запушени, защото от съединението на маркучето преди тях хвърчи доволно количество вода, като го разкача... предполагам, че след това някъде под пластмасите, които не знам как да махна, маркучето или дюзите са запушени. Някакви съвети как да ги сваля тез пластмаси?3. Да ми препоръчате сервиз, ако е някъде около Овча Купел или Младост 4 би било добре... Омбре, не ми е удобен, а Юби-Ко ми се видяха малко скъпички.4. Сменя ли се горивен филтър, че някъде пише, че не се сменя, някъде, че се сменя на 120000км. ? Доколкото разбрах, процедурата не е от най-лесните... защото ми поискаха 30 лева само за труд.5. Свещи...от къде и какви? Че ми предложиха някакви по 12 лева, а ми се виждат много, все пак са 8 на това двигателче... като добавим и труд и отидох пак над 100 лв. 6. Какъв е пистовия ремък на тоз двигател, че книжката ми е на неразбираем за мен език и не видях там да е посочен някакъв модел и размер. В един от магазините ми казаха, че има 5 пистов и 6 пистов посочен при тях в каталога ...та е добре да знам как да го разбера какъв е. Опитах да прочета нещо от този, който е на колата, но без успех...Вероятно ще имам още питания... и ако не намеря отговор тук във форума, пак ще питам.Благодаря ви предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега и честита ти нова придобивка! Пожелавам ти много и безаварийни километри.Относно въпросите ти моите наблюдения са следните:1. Борд. компа при мен е доста точен и този разход не трябва да те учудва ако си спокоен шофьор. При мен разхода за двата месеца в които я карах в София зимата беше същия, извънградско пада и до 4,5-4,7. Като цяло калинката е доста икономична ако я караш нормално.2. За да стигнеш до пръскалките трябва да свалиш пластмасовата кора под чистачките, състои се от две части като е необходимо да се свалят рамената на чистачките, самата кора се държеше само на щипки доколкото си спомням. Преди да я свалиш пробвай да духнеш с уста през тръбичката, като я разкачиш от снадката над калника, може и да успееш да я продухаш. Не се опитвай да я продухваш с компресор, че може да разцепиш маркучетата, ако не стане с уста по добре да разглабяш кората.3. Сервизи в Овча Купел и Младост колкото искаш, колко разбират от Хонда вече е друг въпрос. Аз като бях в БГ ходих веднъж профилактично до Омбре и останах много доволен, като цяло са доста компетентни и успяха да ми отговорят разбираемо на всички въпроси, (дори и на безмислено тъпите ми такива :rolleyes:/>). Едва ли ще ти се налага да ходиш толкова често в сервиз с този модел, така че да си оставяш колата на някой квартален майстор да се учи на нея не ти го препоръчвам, но ти си преценяваш.4. Горивния филтър е центробежен и доколото съм чел и по чужди форуми не е необходимо чистенето му дори и след 200к км. Не случайно е забит и на толкова труднодостъпно място.5. Свещи аз си купих тук от и-бей NGK, по спомен бяха около 27-28 евро комплекта и вече 6 месеца събират прахоляка и не се навивам да ги сменя :rolleyes:/>, иначе за БГ питай този колега http://forums.hondabg.com/index.php?showuser=24443 той си поръчва свещи с общите поръчки на форума от САЩ.6. За ремъка не мога да ти помогна, тъй като моя Омбре го огледа внимателно като бях при него и каза че изглежда доста добре и не е нужно да го сменям. Иначе дали твоя е 5 или 6 канален лесно можеш да разбереш като преброиш пистите по него, Вече дали има разлика в дължините и тн не мога да ти кажа.Това е от мен за сега, ако има нещо друго питай, с каквото мога ще помагам. Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,Пробвах с духане с уста, но нищо не стана, явно е запушено, но ще трябва да се свалят пластмасите. Сервизи наистина има, но като им кажа за какво иде реч, всички ми казват - "Ааа, с Хонда не се занимаваме". Само в един сервиз ми казаха, че могат да ми помогнат само с ходовата част.Явно ще се наложи да отида до Омбре...че искам да си направя диагностика на двигателя, да ми погледнат накладките и дисковете, всички тампони и т.н.Ремъка днес не можах да го огледам, че нямах подходящи условия, но като отида в Омбре сервиз, ще ги помоля и за това.А да, още един въпрос... :)- Колеги, къде мога да видя номера на боята, че имам няколко дребни неща за боядисване (вкл. стойките на двете огледала)... та ми се щеше да знам номера на цвета.Иначе е приятна за каране колица. Дай Боже да не ми прави изненади. Бях се замислил да и слагам ГИ, но с този разход ... засега се отказвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да, още един въпрос... Публикувано изображение

- Колеги, къде мога да видя номера на боята, че имам няколко дребни неща за боядисване (вкл. стойките на двете огледала)... та ми се щеше да знам номера на цвета.

 

 

Като вдигнеш капака, точно срещу щеката за маслото, има една ламаринена табелка хваната с два нита. Надписа в дясната й част, който е изписан вертикално е кода на боята. Моя например е NH623M.

 

 

 

Здравей колега и честита ти нова придобивка! Пожелавам ти много и безаварийни километри.

 

 

5. Свещи аз си купих тук от и-бей NGK, по спомен бяха около 27-28 евро комплекта и вече 6 месеца събират прахоляка и не се навивам да ги сменя Публикувано изображение/>, иначе за БГ питай този колега http://forums.hondab...?showuser=24443 той си поръчва свещи с общите поръчки на форума от САЩ.

 

 

Ето поръчката:

 

MegatroniC

1x 18715-PB2-000 GASKET, EGR VALVE (ISHINO GASKET) $4.83

8x 98079-5614E S/PLG (BKR6E-11) 8x $1.83 = $14.64

Total $19,47

Това с доставката. Публикувано изображениеСъщо NGK.

 

 

Взех ги, ей така да има, че тук цената им е меко казано солена. Не съм се решил да ги сменям а и за сега не виждам признаци, че са за смяна.

 

Само уплътнението така и не намерих, американците също го нямаха, а ми се щеше да го почистя профилактично тоз EGR.

Редактирано от MegatroniC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв цвят е джаз-а :) Иначе номер на боята можеш да видиш на стикера на колонката зад вратата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново и благодаря за отговорите.Довечера ще проверя за местата, където ми посочихте за номер на боята - по талон е светло син металик :)/> ...жената в КАТ ме пита какъв е цвета и аз това и казах :)/>За свещите, ако ще е толкова цената.. при следваща обща поръчка ще си кажа и аз за един комплект, пък може и аз да ги сменя по насетне, защото поне за момента двигателя работи добре и с този разход, мисля, че могат да изкарат още. Първо мисля, да сменя нещо, което е по належащо... като например накладки и някои тампони (дано няма нещо по-сериозно)... маслото и филтрите вече минаха по реда си :)Дайте някаква идея как да се ориентирам за съединителя дали има още живот в него... че доста нагоре зацепва...(моля да ме извините ако питам глупости, ама не съм много на ти с колите... виж ако трябва компютър да сглобя, няма проблем..., но колата я гледам като индианец)

Редактирано от uglyipl

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, за състоянието на съединителя можеш да съдиш след като направиш няколко прости теста. Първо което трябва да забележиш е дали има осезаеми вибрации при тръгване и задържане на "полусъединител", второ- превключването на предавките дали е плавно и дали е необходимо по-голямо усилие за вклчването им от време на време, също така можеш да пробваш да включваш първа предвака докато колата се движи с ниски скорости 5-10км/ч, ако влиза лесно без големи напъни, значи съединителя отделя нормално. За да провериш дали съединителя не приплъзва има два лесни начина: първия е възможен ако ръчната ти държи добре, дърпаш я докрай и пробваш да тръгнеш с умерено подаване на газ, (около 2000-2300об/мин), ако двигателя изгасне съединителя е ОК, ако обаче успееш да пуснеш съединителя докрай и двигателя не изгасне, това е признак че съединителя си заминава. Ако ръчната не държи добре същото нещо можеш да го провериш и по друг начин, при изкачване на лек наклон на 5-та предавка с около 80-90км/ч, (идеалното място за целта е бул.България, изкачването от бул.Тодор Каблешков към кв. Бояна) подаваш рязко газ до край, ако двигателя започне изведнж да качва обороти без да усещаш ускорение, значи съединителя приплъзва и времето му изтича. Това е от мен за сега. Поздрави! ;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей отново и благодаря за идеите с които да пробвам съединителя. От изминатите до момента 100 и нещо километра знам, че не тресе при потегляне и задържане на полусъединител. Предавките се превключват леко, без затруднения. Утре ще пробвам това с ръчната и ще я пробвам по наклон, но този по Пушкин от околовръстното нагоре, наклона пред училището ми се вижда подходящ ...Иначе на табелката, където е ВИН-а, това от дясно вертикално предполагам е номера на боята, който търсех... (което ми дава повод да попитам за добри бояджии :) ) Споменаха ми за "Викинг" в кв.Бенковки... някой да ги е ползвал???Отново благодаря ...и лека и спокойна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново.След визита на Омбре сервиз се оказа, че трябва да сменям тампони на макферсън-а възможно най-скоро... обаче там ми казаха една цена от 96 лв / тампон (оригинални).Един приятел може да ми донесе от Германия на Sachs 100 лева общо за двата, но не знам дали тези са добри при положение, че цената е два пъти по-ниска... Някакви идеи? Да слагам ли оригинални или да мина с тези на Закс? Има ли и други алтернативи, които да ми посочите?Според тях (Омбре сервиз), колата спирала малко по-зле от колкото може (макар да не можаха да кажат причината), та вероятно и накладки ще трябва да сменям... да ми препоръчате някакви TRW, Brembo или някакви други?Благодаря ви предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако съединителя не ти боксува - изобщо не го пипай. А за високото отделяне - и при Аудитата е така. Дори и след като си сменил диска..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...