Jump to content
Grudinio

МАП сензор

Recommended Posts

Здравейте колеги. Имам проблем с моя сивик англичанка 1997 година Д16Б2 на празен ход. Колата има обикновена метанова уредба. Проблема и е че не държи равномерни обороти на празен ход, когато е по-хладно. Сменил съм свещи и кабели. Почистил съм дросела, дистрибуторната капачка и палеца. Та се чудя дали проблема ми е в този МАП сензор или и той ще бъде поредната част, която да сменя и проблема да си остане. Дайте идеи моля Ви се. Какво прави този сензор? Как работи? Как се оправя или директно да си го сменя? Ако изобщо той ми е проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измерва налягането в входящия колектор и от там данните му служат на компютъра да изчисли и определи притока на въздух към двигателя което пък е нужно за определянето на смесите /гориво въздух/ и тяхното най добро изгаряне разбира се за което са важни и куп други неща по запалителната система и не само..За почистване мисля,че не е възможно по скоро почистване на клемите за евентуален окис.Дали той е проблема според мен може и той да е ,но се съмнявам някой да каже на 100 % какво е по принцип тези проблеми са по трудни за откриване ,но все пак според мен голям процент е от него точно.Най добре издири някой колега с такава да ги прехвърлите поне се сменят лесно и няма да се чудиш повече.Тази информация не гарантирам на 100 % да е всичко така както съм описал сравни и с други мнения ,това са неща които съм запомнил от преди време когато имах проблеми с една друга кола и се занимавах и проучвах някои неща по системите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Хондите неравномерния празен ход е често срещан.Моите препоръки, както при повечето такива теми са:- Почистване на IACV клапана. При Д16у2 (предполагам е у2, а не б2) IACV-то не мога да кажа къде точно е сложено, но предполагам че се намира веднага след дросела от долната страна на колектора. IACV e клапан, които автоматично регулира количеството на въздух за плавната работа на двигателя на празен ход.-Въздух в охладителната система. Този проблем се отстранява с обезвъздушаване. Виж в разширителния съд дали има охладителна течност. Ако няма охладителна течност, то системата няма как да се обезвъздуши автоматично. -Ако имаш някаква грешка в компютъра и на таблото светва знака, хубаво е да разбереш каква е грешката и после да се занимаваш с този проблем.-Принципно не мисля, че загуба на вакум ще причини САМО когато двигателя е студен, промяна в работата на двигателя. Когато някоя гарнитура е изгърмяла или просто някъде имаш загуба на вакум или налягане, примерно не добре закачен въздушен филтър или шнорхел или някой маркуч около дросела е скъсан, двигателя ще променя работата си, защото сензорите ще отчитат един условия за забъркване на горивните смеси, а то се оказва, че влиза повече въздух или по-малко иии тогава автоматично се променят и гориво-въздушните смеси. Отностно това не съм го пробвал и не мога да подтвърдя дали наистина това би причнило този проблем, нооо доста често го чета като решение на този проблем.Не бих могъл да те посъветвам с нещо повече на този етап. Пробвай първо с обезвъздушаването и почивстването на IACV-тоМеждувпрочем има и FIACV- Fast idle air control valve , които работи когато IACV-то не може да смогне примерно в случай, когато има по-голямо натоварване върху двигателя (климатик примерно).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблема е само на метан за мен е прецакан изпарител ако обаче и на бензин положението е същото трябва да се огледа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с обикновена метанова и имам проблема на колегата.Доста неща правих,но пак същата работа.Даже вече свикнах и не ми прави впечатление.И без това го прави само докато е студена.Ако някой разреши загадката е добре да сподели:rolleyes:/>.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега ACID BURN кода на двигателя ми е както казах Д16Б2. Нямам IACV. Карал съм я в сервиз, за да ми чистят клапана, но и там ми казаха, че нямам (все пак не съм много запознат и си мислех за по-сигурно някой монтьор да се занимае с проблема). А охладителна течност в разширителния съд няма. Но това е лесно и ще го направя. А също проблема да уточня не е само на метан, но и на бензин. За замяна на МАП сензора имам един познат със същата кола и двигател, но напоследък не ме отразява така че не искам да го притеснявам повече ;)/> От няколко месеца имам колата и е време не аз да свиквам с нейните капризи, а тя да работи така както искам (като току що излезнала от завода).

Редактирано от Grudinio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм чувал за този двигател, но не съм ВТЕК гуру такаче е хубаво човек да научи нещо ново. :)Не знам какво представлява този двигател и не му знам особеностите. Затова единственото нещо, с което бих помогнал на този етап е въздух в охладителната система и то т'ва ще афектира дросела, ако няма IACV. Въздух в охладителната система прави джобчета в местата където тече охладителната течност. Все още не знам какво точно афектира (чисто като физика) IACV-то, но знам че IACV-то се затопля от двигателя посредством охладителната честност (за да не замръзне доста странно) и че въздуха афектира отварянето на тези клапани. Ефекта, които би трябвало да се получава е двигателя да вдига плавно обороти до 2000 примерно иии после да пада до 1000 после пак до 2000 пак до 1000 и така. Моята препоръка е да си направиш диагностика ти сам или някой сервиз. Имам предвид да огледаш всичко около двигателя, запалителна система, горивоподаваща, охладителна и прочее, а не да сменяш части, които вероятно ще са читави. Мап сензора аз лично не съм чувал и чел да създава такива проблеми, освен както казах ако има някъде някакви загуби на вакум иии да влиза въздух които не е бил отчетен от сензора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май ще трябва да ходя на сервиз и да я закачат на компютър. Не знам защо, но се съмнявам, че проблема няма да бъде открит чрез диагностика от компютъра. А днес минах през 2 магазина за японски авточасти да разпитам цена за МАП сензор. В първия ми казаха, че нямат, но могат да доставят оригинален, а цената му приблизително 300-400лв. Във втория ми казаха за афтърмаркет производители цени от 130лв. до към 260-270лв. Така че ако някой бургазлия със същата англичанка чете тази тема нека да пише и да пробваме да разменим МАП сензорите, за да тестваме как ще се държи колата и съответно да знам дали да си взимам нов. Междувременно ще пробвам и с обезвъздушаване на охладителната система.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти бъда много благодарен да напишеш лично съобщение или в темата, ако проблема е бил свързан с МАП сензора. Наистина не съм чувал за този проблем да бъде предизвикан от МАП сензора и ще представлява голям интерес за мен. Аз под диагностика имах предвид преглед на двигателя - всякакви уплатнения около всмукателния колектор, шнорхела, кутия на филтъра и т.н.. Моят приятелски съвет отново ще повторя е да прегледаш добре колата (стига да имаш желанието и времето). Ще бъде много неприятно да откриеш, че си дал едно сериозно количество пари за нещо, което просто не ти е било нужно. Поразучих малко твоя двигател. Доколкото разбирам този двигател е без ВТЕК и е с хода и диаметъра на буталото като на останалите Д16 двигатели. Ползваш ОБД2 и този двигател се слага в аеродек 98-2001 (поне в уйкипедия това пише). Сигурен ли си, че няма IACV. Виждал ли си ти лично дали няма IACV или просто така са ти казвали майсторите и също така този FIACV за които говорех?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам някаква бедна представа за това как изглежда IACV-то. FIACV предполагам изглежда като стандартния клапан :unsure: А може и да не съм прав просто предположение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж този клип. На английски е.Ако не разбираш, на този клип човека казва какви са причините за този неравномерен празен ход. Показва къде са тези клапани на всмукателен колектор от Б18Б

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За автора: Не е МАП-а, не се заблуждавай!

Рядка птица е мотора и задължително има IACV...., тоя FIACV може и да е FITV. Публикувано изображение

Всмукателния колектор пластмаса ли е?!?

А, за да е 1.6 няма начин хода или диаметъра да се различават и май е икономичен Втек. Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре. Може би и аз грешно съм написал заглавието на темата, за което се извинявам и ако има начин (който не знам и ще се радвам някой да сподели) ще сменя заглавието на темата ми. Та сега за проблема. Мисля че наистина има FIACV (или по-знаещите нека се изкажат). Да колега Triple H колата е с пластмасовия колектор, а за Ви-тек мисля че не е :)/>. Много детайли не знам по колата си, поне кода на двигателя го знам :lol:/> Обърнете внимание на снимките, които цъкнах днес, за да кажете IACV, FIACV, FITV ли е това нещо с жълтото капаче или е нещо друго. И друго което ми направи впечатление, е че от дистрибуторната капачка ми тече нещо. Сериозен проблем ли е? Каква е причината?Пластмасовия колекторВъпросния клапан 1Въпросния клапан 2Някакъв течОтново теча

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно теча е от семеринга на делкото!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Двата клапана на тая Д16-ка са в едно общо тяло и се чистят така:

При теб някой си е играл и ти липсват части...Публикувано изображение Редактирано от Triple "H"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кои са тези части, които ми липсват? Дай снимка на това, което ми трябва :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според теб, какво липсва?!? Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да изкажа и моето съмнение относно "клатенето" на празния ход.

Забелязах, че на (входа на)картерната вентилация има сложено филтърче и точно това ме наведе на мисълта, че вероятно другия край (изхода) все още си е "вързан" към колектора и на практика дърпа непремерен въздух през вентилацията. И дърпа само на празен ход, защото само тогава има вакуум в колектора.

 

Само за опит, вади се от колектора и другия маркуч на вентилацията, слага се една тапа и ако спре "клатенето" на празния ход, просто се слага още едно филтърче и вентилацията си остава на самотек. Или се махат филтърчетата и се вързва както си е била - преди дросела и на смукателя.

 

Ако бъркам... сори! Само опитах да помогна!

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Triple "H" - Баце имам ограничение на постовете за деня така, че не ми е до игрички. Ако ще помагаш с нещо давай. Ясно е че не разбирам от автомобили. Търся помощ, а не изпитващи! ;) Драгойчо - Проблема е от преди да сложа това филтърче. А и съм сменил интейка като този няма такъв отвор за картерните газове. Поставянето му е начин да избегна наслагвания в дросела от картерните газове, които чистих един път и повече не искам да ми се налага. Не че съм мързелив, а не ми стана приятно като видях какъв слой имаше от масло и прашинки по вътрешните стени на дросела, които усложниха чистенето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гадно ограничение, извинявай, че го забравих. Публикувано изображение

Сваляй и чисти, както е показано на клипа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес проверих пътищата на въздуха, но всичко си е наред по тях. Утре ще се занимая да си почистя FIACV или IACV-то и ако има нужда да го притегна както от този клип :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз го правих това нещо на моята и имаше ефект до толкова,че се оправи работата на бензин,но останаха нестабилни оборотите на метан на студен двигател. Явно има и още някоя подробност.Действително доста нещо за чистене има като се захванах.

Редактирано от civic 1.6 aerodeck

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Преди няколко дена проверих всички пътища по които минава въздуха за двигателя и не открих да има засмукване на въздух по тях, както от съединенията им, така и по самите тях. Остана вариянта с клапанчето, което днес почистих много старателно, а заедно с него и дросела. С пробното запалване на двигателя колата заработи перфектно. Все още не съм я карал, но това ми беше достатъчно. Все пак колата работеше повече от 5 минути на празен ход и то на метан без изобщо да си помисли да гасне. Естествено колата работеше в топло време и се надявам като захладнее да продължи да си работи така добре :) Много съм доволен и специално благодаря на колегите Soichiroo и ACID BURN за полезната информация, която ми дадоха. Само остава да се уговорим как и кога ще се видим, за да почерпя :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За протокола - кое клапанче чисти?!? Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това от снимките, които бях публикувал ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...