ibarnev 11 #1 Публикувано 28 Май, 2013 Здравейте,търся си гуми за моето CR-V 2005 които са размер 215/65/16 и срещам от време на време понятието "джипове гуми" ....но както знаем CR-V то може да мине за джип,но може и да не мине Така че въпросът ми към вас е: има ли нещо притеснително ако си взема нормални летни гуми с този размер? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #2 Отговорено 28 Май, 2013 Принципно "джиповите" гуми са с усилен борд на гумата. Отделно че ги дават да се карат на 1.8 налягане което за обикновена гума би било малко. На запад като разглеждах форумите попаднах на 2 тенденции. Първите карат с нормалните джанти 15-16цола и карат с високи гуми, другите слагат 17ки от Тайп Р или други някакви (за 5х114.3 избора на 17ки и нагоре е огромен, но за 15ки почти няма модели) и свалят колите с койлове и тн. Моят съвет е ако ще слагаш обикновена гума да я помпиш на 2.2 че да не стане беля. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #3 Отговорено 28 Май, 2013 Моят скромен опит:За 1-ва генерация заводските гуми са 205/70/15. Това по всички стандарти е "джипов" размер гума, съответно по-скъпа. Обаче 215/65/15 не е "джипова" гума, и има минимална разлика в диаметъра. Аз сложих такива. Разликата в цената не беше огромна, но все пак бяха по-евтини. Всичко по двата вида гуми беше еднакво - товарен индекс, скоростен индекс, брой на пластовете метал, полиестер и найлон. Понеже съм автоматик, гледах да спазя диаметъра, за да не се лъже автомата при превключване на скоростите.Виж показателите на твоята гума, и си купи гуми, друг размер, но със сходни показатели, и по-ниска цена, като за не"джипови" гуми. Малка разлика в показателите не е трагедия Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #4 Отговорено 28 Май, 2013 Тоест доколкото разбирам при нормална употреба имам предвид градско и извънградско по асфалтови пътища ,не е нужно да взимам "джипове гуми" ... Които са значително по- скъпи...Благодаря за бързия отговор... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #5 Отговорено 28 Май, 2013 (Редактирано) Да, все пак караме високо комби, с псевдо 4х4.Само за протокола - гумите, за които споменах бяха 96Н, 2 стомана, 2 полиестер и 1 найлон. Страничен борд - 1 полиестер и 1найлон. Преди десетина дни си сложих 4 нови, "джипови" гуми, 205/70/15, с показатели - 96 Т, 2 стомана, 1 полиестер и 1 найлон. Страничен - 1 полиестер. Така че направи си извод, колко разтегливо е понятието "джипова" гума Редактирано 28 Май, 2013 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #6 Отговорено 28 Май, 2013 Цената е разтегливо понятие в БГ.И аз взех автомобилни 205/55/16 вместо 205/60/16 заради цената 45 лв беше разликата за гума,за има няма 200 г. кучук. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
derius 0 #7 Отговорено 29 Май, 2013 Здравейте,И аз да се похваля, след като ми отесня сивика, съм с още една хонда в семейството. Имам и аз подобна дилема, ще карам црв-то главно по асфалт. Трябва ли да взимам джиповски гуми или не? Ако не , размерът същия ли остава и колко трябва се помпят. Изчетох повечето теми , но ясен отговор няма. АТ гумите много по-шумни ли са от тези за леки автомобили? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #8 Отговорено 29 Май, 2013 Всичко зависи от това, къде ще се ползва: ако е основно на пътища и магистрали то гуми за лека кола, ако е за офроуд - джипови гуми. Последните не са подходящи много за асфалт- много са шумни, некомфортни и влошават управлението при високи скорости! Колкото до помпенето то зависи от размера на гумата , а не от вида на гумата. При стандартни размери, дадени на колонката на вратата -1.8 атм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mohican 12 #9 Отговорено 29 Май, 2013 (Редактирано) Общо взето размера няма значение :P/>/>/> Ако ще има разни заигравки по балкана и разни пресечени, по-добре нещо на което би разчитал, според терена разбира се. АТ гумите добре, ама това ако често ходиш някъде по черно, иначе не виждам смисъл.Размера ... ами малко по-малък или малко по-голям, не е от съществено значение, важно е да са еднакви ;)/>/>/> На харвито мислех да търся някакви летни, ама зета си продаде пасата и имаше 4 195/65/15 и сега ги търкалям. Една идея са по-ниски ама... Зимните са ми добри, та чак до година ще го мисля.п.п. На наджипените джипове като им слагат доста по-големи гуми от предписания ... па к'во :D/>/>/> , стига двигателя да може да ги развърта добре.п.п.2 Всъщност едни АТ гуми са сравнително добро компромисно решение и грижите да си играеш да сменяш гуми всеки сезон. Сега да не скочите че такова животно "всесезонна гума" няма За спокойно и умерено шофиране става и още как, то с какви галоши втора употреба се кара по пътищата :) Редактирано 29 Май, 2013 от mohican Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ibarnev 11 #10 Отговорено 29 Май, 2013 (Редактирано) Да...напълно подкрепям предните два поста .....като за AT съм категорично против,поне за нашия (асфалтов)случай...Всъщност АТ гумата само като я погледнеш и ти става ясно ,че това за нормален (асфалт)път няма как да не шуми и тресе...А относно "джипови " или нормални вече май съм се спрял по скоро на нормални летни гуми ....и все пак има и едно понятие RIM PROTECTOR което е свързано с предпазване на джантата...ама не ми е много ясно.... някой ако знае нещо ...? Редактирано 29 Май, 2013 от ibarnev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #11 Отговорено 29 Май, 2013 (Редактирано) Аз пък изобщо не съм съгласен.Има си гуми по преназначение.Компромис с живота на другите и собствения никога.Имам комплект за офроуд,но по асвалта карам максимум 80-90.Спират много зле,шумят а на мокро са отврат.На чукарите и кал до кръста вършат работа.За пътя искам да седи добре в завоя на мокро и да спира бържи.За съжаление искам и да гори малко.Купих летни автомобилни с индекс BA...68db.Ще видим колко е вярно за икономията,но на мокро са убийствени.Времето ще покаже. Редактирано 29 Май, 2013 от Markony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mohican 12 #12 Отговорено 30 Май, 2013 Ами напълно ясно е че всесезонната или АТ гума няма как да се държи добре и зиме и лете, като предвидените за отделните сезони. Ама говорим за разумни скорости, аз примерно съм спокоен шофер и на междуселско си карам 90-100, спазвам си по принцип една идея по-голям дистанция и никога не съм изпадал в ситуации с екстремно спиране, да не кажа че в доста случай си служа повече с педала на газта бе да скачам газ-спирачка и т.н. Като разбира се не само ТИ си фактор в една ситуация.То и на двигателя му е по-'убаво летно време с едно масло, зимно време с друго - ама немааа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове