DIKISANA 0 #1 Публикувано 26 Април, 2013 Здравейте - днес се сблъсках с един много неприятен проблем ,особено сега ,когато лятото наближава .Вчера установих ,че не духа мн студено в колата и днес отидох на сервиз ( един сервиз до К.Величков където правят почти само климатици и инжекциони) - интересното е че на път за там (към 11ч.) климатроника си работеше добре в смисъл усещах осезателно студения въздух . В сервиза ми направиха измерване за загуби на газ и се оказа че мн малко трябва да се дозареди ( към 120гр газ и малко масло ) и че нямам течове - т.е. всичко си е ок (а и в действителност си работеше добре ) .Е да ама не - няма и няколко часа по-късно (към 17ч.) като тръгнах да ходя нанякъде пак нямам студено (духа хладък въздух) .По-оборотите на празен ход се усеща ,че компресора се включва !Някой знае ли колко газ трябва да се зарежда (във форума открих само за 2-та генерация) и каква може да е причината да не охлажда добре ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DIKISANA 0 #2 Отговорено 26 Април, 2013 Виждам ,че все още няма отговори - моето ровене по форуми ме доведе до извода за възможните (дано не са те ) виновници : намотка (ел.магнитна) и съединител на компресора - намотката всъщност управлява съединителя - оказва се (понеже има доста хора с тези проблеми) слабо място в този модел Хонди .Как да ги елиминирам ,т.е. да съм сигурен че работят правилно ? Друго ,което се сещам и още утре ще направя е да измия доколкото мога с пароструйка радиатора отпред . ПП: Питам дали някой знае колко газ трябва да има защото в този сервиз за климатици съм за първи път - те ми казаха 480гр ,което ми звучи логично (2-ра генерация е със 550) . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tenev 27 #3 Отговорено 26 Април, 2013 ПП: Питам дали някой знае колко газ трябва да има защото в този сервиз за климатици съм за първи път - те ми казаха 480гр ,което ми звучи логично (2-ра генерация е със 550) .Виж на капака някъде или на самото купе под капака трябва да има табелка с точното количество фреон и вида който трябва да се сложи.Поне на моята има.А и във всеки уважаващ себе си сервиз имат каталози.На старата ми кола имах проблем заради зацапан филтър на купето.След смяната му нещата се подобриха значително но при теб едвали ще е от това.В интерес на истината и моята не духа кой знае колко студено.Трябва да я сравня с някоя друга Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #4 Отговорено 26 Април, 2013 Тенев е прав за филтъра, а едва ли има разлика между 2 и 3 ген.Пробвай в сервиза, от който аз съм много доволен, мисля адреса беше бул. "Европа" №80 , бившата "Баба Парашкева" в жк. "Люлин" ,на предния светофар, преди светофара, на дясно от който отиваш към "Практикер"- дано си ме разбрал.Ако не е от филтрите,или фреона, може да се ебава евентуално ,датчика за външната температура или връзката му.Скоро един приятел имаше същия проблем / но на друга марка/, но това се оказа при него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DIKISANA 0 #5 Отговорено 28 Април, 2013 Проблема се появява само на топло време !!! Снощи вечерта (към 18-19ч) я пробвах и поне 10 пъти - всичко работеше ок - странна работа ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DIKISANA 0 #6 Отговорено 29 Април, 2013 Днес след половин час градско каране в София проблема пак се прояви - просто всички вентилатори си работят ,дава ми А/C ON на дисплея ,но не чувам съединителя да цъква и да зацепва компресора ,от което следва че сря да духа студено . Утре имам час при сервиза за климатици за да видя да не е презаредена с фреон ,тъй като има един сензор който при по-голямо от 455пси налягане изключва компресора за да го предпази( също така го изключва при ниско налягане и също така пак той включва втората степен на вентилатора на климатика при над 213пси налягане ) .Другата възможна причина е реле/бобина които включват компресора (скъпия вариант ,но в американски форум четох за доста такива случаи при това на сравнително малко карани коли ) .Моля ако някой е пипал по тези системи и има идеи да сподели !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #7 Отговорено 1 Май, 2013 Малко по-сложно е от колкото си мислиш.Трябва ти точно сервиз като тоя дето се занимават с електроника и климатици.Проблема е сложен и не е за форум.Възможни причини са ТРВ,пресостат,температурен датчик/3 бр./,лоша връзка,реле,байпас на компресора,термошалтер на компресора.запушване на филтър,запушване на изпарител........още 3 реда мога да изброя.Има си методика за цялостна проверка и читав майстор няма да рови на посоки ами ще подкара наред.Климатика работи и с 200грама и с 800.Не е там проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #8 Отговорено 4 Май, 2013 Колега, какво стана с твоя проблем? Аз съм в напреднал стадий на твоя. Дори пуснах тема по въпроса, защото в твоята има прекалено много отговори, а исках обяснението, заедно с номерата на частите да са в първото мнение:http://forums.hondab...showtopic=85151 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DIKISANA 0 #9 Отговорено 6 Май, 2013 такааа...сега малко повече за "моя" проблем - след повторно ходене до сервиза (не е специализиран а и не виждам защо трябва да е след като тази система работи подобно на всички останали - т.е. компресор ,разширител,термодатчик който прекъсва веригата към съединителя ,датчик за налягане и т.н. - това го има във всички коли ) момчето там ми измери съпротивлението в бобината ,която задвижва (ел.магнитно) съединителя ,който пък зацепва компресора към двигателя (малко по обобщено го казвам) - и тук си пролича "непрофесионалния" сервиз - термодатчика го изолираха като проблем пръскайки с вода в/у него ( и предполагам в/у корпуса на компресора тъй като той там мери) но за бобината ми измери по-голямо съпротивление от необходимото (тук за нас трябва да е м/у 3.15-3.5 ома) и заключи че бобината не е наред . Тази бобина струва в чужбина към 70$ и може да се смени само тя ,но аз след последните дни не съм 100% убеден че тя е проблема защото : На дълъг път (т.е. при добро обдухване на радиатора и зоната долу ) климатроника ми работи безотказно часове наред !!! Утре ако имам време съм решил да измия хубаво радиатора с пароструйка и ще видим по-нататък - Маркони - знам че системата не е проста - ама дай съвет за сервиз ,хем читав - т.е. да ме убедят 100% къде е проблема (щото на предишния не ме убедиха 100% че е бобината ) хем да не ми отрежат главата - Благодаря на всички отговарящи и помагащи ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #10 Отговорено 7 Май, 2013 И аз точно това казвам: кажете един свестен сервиз. Всички хвалят Омбре като сервиз за Хонди - те там нямат машината за изпомпване на фреона и ме караха да ходя някъде, където да ми го изпомпят, след това искаха да се върна и разглобят компресора и едва тогава да установят каква е повредата. Казаха: "ще я оставиш и за 1 ден ще ти кажем какъв ти е проблема". Представих си някой да се учи на моята кола и на климатици във времето, в което ме няма. Затова си я взех и реших, че ще се потя още известно време докато успея да намеря сервиз или човек, който да познава нещата и може да си свърши добре работата. Ако не намеря такъв съм решил, че сам ще си го правя (на старата ми кола ѝ бях майстор, като гледам може и на тази да стане така). За сега съм записал час в Бултрако на Ботевградско шосе. Колата е още гаранционна, само се надявам да успея да ги убедя да ми го отремонтират гаранционно, защото много наскоро сложих ГИ на колата. Все пак горивото на двигателя и проблема с климатика нямат общи неща. Да напиша и тук: ако някой може да ми помогне с Бултрако на Ботевградско - ще почерпя задължително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #11 Отговорено 7 Май, 2013 Момчета,вие прочетохте ли пост #-4?Питате за читав сервиз- еми казах ви там, аз от кой съм доволен!Ползвал съм го за 4 различни марки и винаги са ми отстранявали проблемите-като цени всеки го разбира индивидуално,за мен са нормални.Сега намерих визитката : www.AutoFrostComfort.com ,адреса е бул."Европа"№80 , тел.02/8260533,GSM-0888961985 и 0887261488.Не правя реклама, още повече не налагам мнение, само споделям защото аз съм доволен.Има телефони, обадете се проверете и сами преценете дали да се доверите.Сервизчето е малко,не е лъскаво,но винаги има много клиенти,дори и с много нови коли.Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2244 #12 Отговорено 7 Май, 2013 Познавам ги,но не знам как работят.надявам се да свършат работа.Имат прилични цени на частите втора употреба,което пак е относително.Колко струва една част и за колко се продава е друга тема.Примерно цената на въпросната бобина,айде подобна е:Bobina BO-1013 al prezzo di 12,00€ più IVA.Това е цена в Италия...Тук я купувам 120 с ДДС.Вие си правете сметката за надценките в големите вериги и вносителите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DIKISANA 0 #13 Отговорено 8 Май, 2013 След като проблема със съединителя е хроничен за тази генерация -дали не може да се сложи някаква друга бобина вместо споменатата от bbozhanov подложка ,която все още не се знае каква е и колко струва ?! Аз още не съм решил моя проблем ,но сега имам доста странични занимания и не мога да отделя време и пари (все пак на дълъг път при мен работи така че се понася засега) - след пароструйката на радиатора съм решил да си измеря бобината сам с по-читав мултицет при топло и студено в отсека . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tenev 27 #14 Отговорено 8 Май, 2013 (Редактирано) Момчета,вие прочетохте ли пост #-4?Питате за читав сервиз- еми казах ви там, аз от кой съм доволен!Ползвал съм го за 4 различни марки и винаги са ми отстранявали проблемите-като цени всеки го разбира индивидуално,за мен са нормални.Сега намерих визитката : www.AutoFrostComfort.com ,адреса е бул."Европа"№80 , тел.02/8260533,GSM-0888961985 и 0887261488.Аз съм ходи при тези сладури два пъти.Първият път за смяна на дехидратор на опел зафира.Взеха ми 200 лв като ми обясниха че било адски много работа.Тогава не ми се обикаляше и се навих.След това рабрах че процедурата е не повече от 50-60 лв макс.Втория път беше точно с CRV 2007 на което трябваше да се смени компресора.Пак се започна една тирада колко сложно било и ми поискаха 350 лв.При положение че в Бултрако е 120-140лв. им казах да се грумнат и си тръгнах.В крайна сметка ми го смениха в един сервиз на първа бългаска армия за 55 лв за около 1 час и момчетат бяха много готини и любезни.Иначе и аз имах подобен проблем с компресора и си поръчах от Щатите рецилкиран компресор.Със транспорта, ДДС ,мита и т.н ми излезе 510 лв.Компресора има и една година гаранция но трябва да се върне там което си е разправия.Доколкото рабрах на европейското и американското CRV компресорите са еднакви но това могат да го кажат хората които са по в час по въпроса.Ако някой иска,мога да му поръчам компресор от САЩ защото юнаците от Бултрако искат 2200 лв Редактирано 8 Май, 2013 от tenev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DIKISANA 0 #15 Отговорено 9 Май, 2013 Благодаря за споделения опит Тенев - аз сега съм в период на изчакване (правя един ремонт на жилище и ми е по-важен) ,но си мисля че още не съм стигнал до смяна на компресор - моя си работи ,както и цялата система ,но само когато в двиг. отсек не е мн топло - т.е. на дълъг път и в градско до към 20мин от включването . Рециклиран компресор е вариант ,но както е споменал ббожанов в другата тема за климатрониците - проблема произлиза от триенето в съединителя и честото включване на компресора - т.е. тази подложка ,която от Хонда са дали като решение на този проблем според мен трябва да се сложи за да се реши проблема генерално и да се изкорени първопричината,която е довела до смяната на компресора .Аз с мултицет си измерих ,че нямам проводимост м/у букси 1 и 2 на куплунга и че термозащитата ми е за смяна (към 40$ в чужбина) и след това ще търся друга причина .Колкото за цените - аз видях цена на комплект компресор+съединител и бобина в един сайт към 310$ (намалена ) - това нови ,но с транспорт и мита не знам колко може да стане крайната цена тук . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bbozhanov 74 #16 Отговорено 9 Май, 2013 @tenev: точно поради тази причина ме е страх да ходя в сервизи. Всеки иска да ти отреже главата от кръста и ако сравниш техният труд с този на лекари, излиза така, че те са по-напред от лекарите...От къде от Щатите си го поръчал? Аз пазарувам доста (UK, US, PRC) и не съм се интересувал от цени и това как да си поръчам, но е добре да знаем и ако не искаме теб да занимаваме - ние сами да се оправим.@DIKISANA: така като гледам, ти ще си човека, който първи ще се занимае със слагането на подложката. Сподели и ти от къде ги намираш тези сайтове с такива цени.Боби Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #17 Отговорено 9 Май, 2013 Момчета,вие прочетохте ли пост #-4?Питате за читав сервиз- еми казах ви там, аз от кой съм доволен!Ползвал съм го за 4 различни марки и винаги са ми отстранявали проблемите-като цени всеки го разбира индивидуално,за мен са нормални.Сега намерих визитката : www.AutoFrostComfort.com ,адреса е бул."Европа"№80 , тел.02/8260533,GSM-0888961985 и 0887261488.Аз съм ходи при тези сладури два пъти.Първият път за смяна на дехидратор на опел зафира.Взеха ми 200 лв като ми обясниха че било адски много работа.Тогава не ми се обикаляше и се навих.След това рабрах че процедурата е не повече от 50-60 лв макс.Втория път беше точно с CRV 2007 на което трябваше да се смени компресора.Пак се започна една тирада колко сложно било и ми поискаха 350 лв.При положение че в Бултрако е 120-140лв. им казах да се грумнат и си тръгнах.В крайна сметка ми го смениха в един сервиз на първа бългаска армия за 55 лв за около 1 час и момчетат бяха много готини и любезни.Тенев ,сигурно за себеси си прав, затова и казах ,че всеки го разбира индивидуално и си преценява дали му е скъпо или евтино - прав е Маркони, че всеки трябва да си цени и оценява времето и работата, естествено и клиентите са прави, дали ги устройва цената и да я платят!Също казах, да не го разбирате като реклама-въпреки , че аз съм доволен.И за съпоставка на това което са ти искали на теб, ще споделя следното: Преди 2г. на една от колите /Деу-Есперо/ ми се спука радиатора на климатика отпред /мисля се казваше-изпарител или кондензатор, абе забравил съм/ и бях намерил възможно най-евтиния китайски заместител за 135лв.с отстъпка, отивайки да го купувам,минах през тях и ги попитах за такъв радиатор. Извадиха ми от склада си, чисто нов, ОРГИНАЛЕН, едно към едно с този който беше първоначално вграден в колата и ми го продадоха за 120лв. - откъде, защо толкова евтино и т.н. незнам и не ме интересува!Нали знаеш ,че тези сладури /както ги наричаш-твое право/ са в час с цените и можеше да ми отрежат главата, защото исках оргинален, / китайския щеше да е временно решение/. За трудъ за смяната ми обявиха 70лв. но това можело да стане след три дни ,че имаха много работа, затова си го смених сам.Естествено беше елементарно, свалят се две планки които държът питата,отвиват се три гайки за да се свали стойката и вентилатора които са монтирани на самата пита и остава само да се развият двете алуминиеви тръбички за фреона - непитай колко е приятна тази последната операция,какво се получи,колко нерви и псувни ми струваше и колко много съжалих , че не изчаках три дни да си платя 70лв., ама нали много бързах!Както и да е, пак казвам - не са ми приятели, просто съм доволен клиент,който го устройва за момента тяхната услуга.Успех и дано проблемите да ви се решът бързо и по-евтино! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tenev 27 #18 Отговорено 9 Май, 2013 Аз също не ги познавам хората.Просто споделям моя опит с тях.А нека колегата да си реши,дали да ползва услугите им.Ако не друго то поне сервизи в СФ. има много.Важното е да намериш правилния. Аз ги поръчвам на брат ми който живее там и той ми ги праща.Нещата както знете са в пъти пъти по-етини от БГ.И говорим за оригинални частиИначе за тези компресори (моя стария беше с някакви спирали вътре а не с бутала,новия не съм го отварял) четох, че са много чуствителни при включване на високи обороти.Маслото начално се развъртало по-бавно и от това се получавали сероизни проблеми за компресора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове