potter 1 #1 Публикувано 30 Март, 2013 Колеги,интересуваме има ли начин/инструменти /за смяна на големите тампони на задните носачи без да се сваля цялото окачване и да се избива на преса.Задните колела на колата ЦРВ,99 имат лек наклон,разкрачена ми стои,отидох на реглаж,но там забелязах,че големите тампони са закъсани.Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #2 Отговорено 30 Март, 2013 Не ти трябва преса за да смениш тампона. Тампона има белег(стрелка) с която го позиционираш.My linkМоже да се смени без да сваляш целия голям носач,но титрябва канал и един човек да ти държи носача докато гоизбиеш.Малко е неудобно за работа,но става. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
potter 1 #3 Отговорено 2 Април, 2013 (Редактирано) Благодаря! Редактирано 2 Април, 2013 от MIYAMOTO Цитати Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1556 #4 Отговорено 2 Април, 2013 (Редактирано) Сменил съм, сам, 5-6 тампона на общо 3 Ровъра и 1 Хонда. На място, без скоба. ГоУемия чук, секач(или шило), и парче мек жълт метал. Отвиваш двата болта на тампона, разкачаш въжето на ръчната, и спирачния маркуч от скобичките, държащи ги към рамото. Натискаш рамото надолу, докрай, колкото позволява сп.маркуч, подлагаш дървено трупче, за да не се върне обратно, и хващаш чука и секача(шилото). Ако разполагаш с пневматично шило е супер.Както каза Тони тампоните имат посока на монтиране. Отстрани на гумата има стрелка, и оста, на която са болтовете е по-дълга от едната страна. Също трябва да обърнеш внимание на положението на тампона спрямо носача, т.е. колко да набиеш новия тампон.Това беше хамалския начин. По-лесния начин е с те такава скоба (пак без да сваляш рамото от колата) :http://www.ebay.com/itm/HONDA-CR-V-1996-9-2002-REAR-TRAILING-ARM-BUSH-INSTALLER-REMOVER-SET-/400448936097?_trksid=p2047675.m1850&_trkparms=aid%3D222001%26algo%3DSIC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D11%26meid%3D6671714575012248247%26pid%3D100011%26prg%3D1005%26rk%3D1%26sd%3D181089913832%26 Редактирано 2 Април, 2013 от Krasi-mir 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Crazy job 434 #5 Отговорено 2 Април, 2013 Тази неделя сменихме моите, без секачи, лиша и подобни, само с чук. Както каза и Krasi-mir, развихме двата болта на тампона, скобите на спирачния маркуч и жилото за ръчната, като ние развихме и амортисьора за да излезе зелия носач на страни до където позволява спир. маркуч и после леко с чука. Пампона мисля, че се избиваше навън и после по обратния ред се набива новия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #6 Отговорено 5 Април, 2013 (Редактирано) Колеги, в един от коментарите към видеото прочетох, че при монтажа на новите тампони, ако колата не е пусната на 4-те гуми, тампоните щели бързо до се скъсат отново а можело и вибрации да се появят? Дали е вярно, а някой сменял ли е на място дори без канал или рампа или е мазохизъм? Редактирано 5 Април, 2013 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1556 #7 Отговорено 5 Април, 2013 Мазохизъм е, даже не знам, дали изобщо е възможно.И да, ако при монтажа завъртиш новия тампон, той ще е под напрежение, и най-малкото ще се скъса бързо. За целта, преди да избиеш стария тампон, маркираш положението му спрямо рамото, и после монтираш новия в същото положение. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vladimir.dobrovolski 1 #8 Отговорено 4 Ноември, 2018 Здравейте колеги на Ханда црв 1. Преди 2.5 г. смених големите тампони на задните носачи (ф 80 мм),но вече са прокъсани. В Пловдив има фирми които запресоват каучук изцяло в тампона,но не знам какъв е ефекта. Скоро попаднах на фирма TEDGUM на който тампон каучука е заменен с PU (полиуретан) но размера е ф 80.3 мм. Ако някои колега има инфо за нещо хубаво моля да сподели. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове