Jump to content
ZaRRicK

Въпрос за генерация

Recommended Posts

По повод на една скорошна тема, където се зачекна въпроса изработката на генерация, и където се засегнаха два от способите за извивките при тръбите, имам едно питане, което надявам се ще внесе малко яснота за всички нас. А именно:

При еднакви параметри на материалите, да кажем неръждаема тръба с външен диаметър 60мм и стена на тръбата 1.5мм, и съответно неръждаеми колена със същите параметри, кой е по-добрият метод за изработка:

- огъване на тръбите с машина при което не се получават гънки или смачквания и загуба на диаметър и обем по сгъвките. Пример:

Т.е да се получи долното(чрез дорник - (Mandrel bent tubing)), а не горното(чрез компресиране) на снимката:

Публикувано изображение

 

или

- рязане на тръбата и изработка на извивките посредствум рязане и напасване с колена посредствум заварки. Пример:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Какви са преимуществата и недостатъците на единия и на другия метод?

Местата на заварките не са ли до някаква степен слабо място? Обикновено именно по заварките гният най-бързо тръбите. Вярно е че тук материала е неръждаема стомана и заварките са с аргон, но все пак не е ли предпоставка за едно слабо място?

Не се ли нарушава вътрешната гладкост на тръбата и по този начин и ламинарния поток на газовете с един "шев" от заварка?

Ако при огъването не се получи смачкване, гънки, загуба на диаметър и обем, какви са недостатъците?

В единия случай вътре в тръбата има гладка повърхност с плавни гладки извивки, а в другия на места колкото и да са перфектни заварките ще има нарушения на повърхността.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако заварчика е добър то прогара е нищожен и не оказва никакво влияние върху потока на газовете.При колената освен,че няма промяна в диаметъра на тръбата няма и стеснение на самата тръба посредством гъненето което ще рече еднакъв резонанс в цялата изпускателна система.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При този метод на огъване не се получава смачкване, стеснение или промяна на диаметъра на тръбата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да това е разликата м/у дорника и пресата

Но дори при дорника самата стена на тръбата се растяга в следствие на огъването.

Това е основната причина high performance изпускателните системи да са предимно pie welded :

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Редактирано от EGocentric

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EGocentric

доста добре си се справил, интересно е каква е разликата между заварките с Аргон и тези с C.O освен на външен вид ?

другото интересно нещо е - след, като ги направиш, пилиш ли отвътре тръбите точно по заварките ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не изработвам генерацииИ обикновено не е необходимо защото провара е минимален ако има изобщо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Много хубави примери. Шлайфането след заварка на всеки детайл го практикува и един много интересен производител в чехия, но пък и материала не е от най-скромните, и нямам идея там какво се случва с провара, но като за такава цена на краен продукт най-малко се очаква да не е приложена практиката детаил-шлайф-детайл-шлайф.. Кой както може всъщност, но огънатата тръба още на външен вид говори за резултата.. :)

Редактирано от pamo
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой както може всъщност, но огънатата тръба още на външен вид говори за резултата.. :)/>/>/>

Това не го разбрах! Какво искаш да кажеш? Че още щом видиш че е огъвана, а не заваряна с колена, автоматично значи, че не става, не струва, че не може да се сравнява с другия метод??? Имам един допълнителен въпрос.При тръбите от неръждаема стомана с диаметър межди 50 и 70мм, каква е препоръчителната или оптималната дебелина на стената на тръбата: 1мм; 1.2мм; 1.5мм; 1.6мм; 2.0мм? Кое е оптималното като здравина/издръжливост/тегло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Казвам, че единият метод е по-добър от другия, и не мога да си променя мнението (съответно и по-скъп), не че не става и не струва другият метод. Иначе и при двата варианта нещата могат да са по-лоши и по-добри в зависимост кое и как се прави. Сериини висок клас коли излизат на пазар с неогъвани тръби... спортни колектори и пътищата до края със най-добри характеристики са изработени именно така... явно има защо :) Иначе според мен оптимално е 1,5 мм. (но от материал до материал може да има огромна разлика)

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...