Jump to content
Version84

Прекъснати кабели в гуменият шлаух между предната врата и купето

Recommended Posts

Здравейте,Имам елементарен проблем на ,който обаче не можах да намеря решение.Колата ми е сивик 6 купе.Днес забелязах ,че говорителя на предната дясна врата свири само когато е крайно отворена,оказа се и ,че ел стъклото работи само когато вратата е отворена.Когато докосна гумения шлаух между вратата и купето,в който са монтирани кабелите проработваха и говорителят и ел,стъклото.Очевидно имам прекъснати кабели вътре в гуменият шлаух.Отделих много време да разбера как да демонтирам гуменият шлаух и успях да извадя само буксата му от вратата и до там.Няма място за да стигна до кабелите нито да ги ремонтирам.Понеже това все пак е хонда се отказах с надеждата че няма как да е толкова сложно и сигурно има някакво заучено положение за обслужване на кабелите вътре в този гумен шлаух.За съжаление не намерих нищо в интернет и ръководството на модела.Някой може ли да ме посъветва как да оправя прекъснатите кабели и дали гуменият шлаух се демонтира и от страната на купето.Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същия проблем и се оказа буксата на вратата , беше и счупена щипката която закопчава . Провери за все пак ;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако имаш нужда от помощ може да ударя едно рамо. Драсни ми едно ЛС ако искаш, аз се занимавам електроника и кабели общо взето :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буксата е добре,но видях ,че единият от кабелите който влиза в нея се е извадил.Няма никакво пространство за работа около този маншон и е много дразнещо.Имам чувството, трябва да се маха калника,но ми звучи абсурдно.Някакви идеи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махай вратата така ще ти е по-лесно, а ако пак не ти достига място сваляй и калника, но ако не се лъжа тези кабели минават вътре в купето, а не под калника.Лесно падат и двата детайла, просто си е играчка... Ако свалиш врата, то после ще ти трябва някой да ти я държи, докато я върнеш на старото положение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз правих тази гимнастика .... но без да свалиш вратата нищо не става :) Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си мисля, че има начин :D

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите!Най-вероятно ще започна със сваляне на калника с надеждата че после няма да има нужда да му настройвам отстоянията от предният капак и останалите елементи.До honda_lv: Разбирам,че се занимаваш с електроника и се опитваш да намираш клиенти,но подхода ти е грешен. Можеше да дадеш някои съвет вместо две безполезни мнения и в крайна сметка пак можеше да ти стана клиент, това е и смисъла на форума нали? Все пак темата е в раздел технически въпроси а не в сервизи.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А ти можеше малко да помислиш преди да пишеш глупости или да попиташ някой друг от форума за мен. Не съм си предложил услугите срещу заплащане или да те карам да идваш в някакъв сервиз или нещо подобно. Просто моята е 5-та и не мога да гадая при теб как са кабелите и буксите, за да мога да ти помогна като екстрасенс. Както казва фена: "Изгубих си кристалната топка." Ако не беше побързал да напишеш тези глупости а ми беше драснал едно ЛС щеше да разбереш, че просто искам да помогна.Съвета ми: "Спрете да мислите, че всеки иска да ви вземе парите"

Редактирано от honda_lv
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да...вярна се оказва приказката- "Не прави непоискано добро"!Колегата искаше да удари едно рамо само,а какво се получава?

Редактирано от Еmicha1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

WoW, свали калника, вратата не я пипай. Като го свалиш има достатъчно място за работа. При мен всичките кабели ми се изтръгваха един по един (Civic Coupe). Отрязах ги и запойх цяла букса от 6-та хеч и сега всичко е ОК.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там се оправих само с избиване на втулката по средата и разглобяване на вратата, но пък съм голям съзнателен мазохист...Горната поговорка (промоция)си важи с пълна сила, явно до изчерпване на човечеството (количеството) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е пич с поста си съм сигурен че обиди колегата,който само искаше да помогне :( Все пак сме форум да си помагаме,както и да е за да не съм офф по темата ще ти кажа че и аз имах този проблем.При мен обаче кабелите бяха се разпоили от дъно и като ми писна пренавързах цялата инсталация наново с кабели без тези преходни букси и сега нямам проблеми.Може би някога ще видя зор ако се случи така че да си свалям вратата :) За преокабеляването не ти трябва да сваляш вратата но калника се сваля задължително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз съм си правил и двете врати. И при двете се бяха скъсали (разпоили) кабелите от пиновете. На едната елиминирах буксата и прекарах нови кабели. На другата, извадих буксата, запоих на всички пинове по 20-30 см кабелчета и ги снадих с оригиналната инсталация но вътре в купето където е по-удобно за работа. Не съм махал врати и калници, разкачих само държача за да мога да отворя вратата по-широко Публикувано изображение

Успех, работата е доста пипкава.

Редактирано от Marcus

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък да го е обидил. В този форум последните години все се опитват да ти продадат нещо. Ако колегата толко искаше да помогне на автора спокойно можеше да сподели начина. Ако е толкова конфиденциално и на ЛС, а не да пуска самайлите и да говори с недомлъвки. Ако някой иска да помогне ще го направи. Не смятам че е нужно да се прави "проучване" кой кой е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отзовали се колеги!Първо ще освободя ограничителя за вратата за да видя дали ще имам достатъчно достъп ако не се получи ще махна калника . За пръв път виждам в хондата си нещо което не е измислено за да бъде ремонтирано достатъчно лесно,но това е положението:)Излишно е да коментирам горните постове за да не се повтарям изцяло с колегата no1else а и за да не цапаме излишно темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак пък да го е обидил. В този форум последните години все се опитват да ти продадат нещо. Ако колегата толко искаше да помогне на автора спокойно можеше да сподели начина. Ако е толкова конфиденциално и на ЛС, а не да пуска самайлите и да говори с недомлъвки. Ако някой иска да помогне ще го направи. Не смятам че е нужно да се прави "проучване" кой кой е.

Не съм си играл с 6-та генерация поради простата причина, че моята е 5-та. Няма как да помогна без да видя на място проблема и да измисля начина за решаването му. За това и предложих помощта си и му казах да ми пише едно ЛС да се разберем да мина да я погледна. А нещата които продавам са си в темата Купувам/Продавам. Извинявам се на колегите, че искам да им помогна без пари.... Моля да бъда извинен, че не отговарям на очакванията ви и не ви предлагам да дойдете в сервиза ми и да ви взема пари...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се нерви колега на българина му е в кръвта това вече.То не е от добро де ама такава ни е държавата такива сме и ние -пумиари...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отзовали се колеги!

.... За пръв път виждам в хондата си нещо което не е измислено за да бъде ремонтирано достатъчно лесно,но това е положениетоПубликувано изображение

....

 

Ремонта на кабели в автомобил не мисля че спада към планираното му техническо обслужване за да е лесно - то за мен се води авария .

За някакви си 16 -18 години при средно 2 - 10 пъти всеки ден напрежение на кабелите в буксата при отваряне/затваряне на вратата , както и най-вече липсата на достатъчно технически вазелин или предпазна смазка срещу корозията на спойката при пиновете на буксата май е нормално и да се случи , особено ако е извършвана неправилна интервенция преди теб.

 

Демонтажа на подкалника , мигача и калника е лесен , гуменият предпазител на буксата се освобождава , сваля се металната законтряща скоба и се издърпва самата букса . Обичайно проблема е в спойките. Ако се съмняваш в целостта на кабелите до купето - снимаш с фотоапарат самата букса , разпояваш всички кабели и вадиш предпазният маншон . Оглеждаш внимателно и отстраняваш проблема .... Ако не е от тази страна на буксата - следва демонтажа и на другата половина от куплунга във вратата .....

След спояване спойката и кабела се промиват със спирт или подходящ разтворител , за да се премахне остатъка от флюса за спояване. Иначе той продължава да окислява медта от кабела и оловно-калаената композиция - предпоставка за следващата авария.

Самите контактни пера преди сглобяване се почистват с контактен спрей - според указанията му , подсушава се и .... вазелина е много важен.Публикувано изображение

Относно "достатъчно лесно за ремонт" - важна е базата , спрямо която сравняваш ... Да не споменавам марки автомобили при които за смяна на крушка за светлини например се влиза в специализиран сервиз за поне 3-4 часа ....

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля ,че това е най- изчерпателното и добре обяснено решение на проблема!Остава да си купя технически вазелин и в събота се захващам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За да затворя темата искам да споделя ,че си реших проблема.Махнах калника и достъпът беше идеален. Почти всички кабели се бяха скъсали от пиновете на буксата. Оказа се че хонда не продава само буксата а цялата инсталация, така е и по моргите заради хората които искат да си монтират ел.пакет във вратите,така че трябваше да се преправя.Най-голямата играчка беше да извадя пиновете от буксата защото хонда предлага специален инструмент който да ги отключва, отне ми поне 3 часа докато извадя всичките 10,след това свързах кабелите към тях. В мануала за Сивик има схема в зависимост от цветовете на кабелите как точно да се подредят отново на буксата.Намазах буксата със силиконова грес,сглобих нещата по обратният ред и за сега всичко работи.Благодаря на всички колеги които помогнаха със съветите си!

Редактирано от Version84

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...