Nile 171 #1 Публикувано 12 Февруари, 2013 Здравейте колеги,карам хонда сивик 2003 хеч с двигател D16V1 - 7ма генерация.Колата дойде с газов инжекцион от италия,марката му е BIGAS.Абсолютно всичко по газовата е на тази марка.Четох,че е сравнително скъпа марка и е водеща в италия в тези среди.Изминах 10к км на газ и преди 2 седмици колата започна да прекъсва.Всички филтри са сменени преди 7к км !!!Историята на проблема е следната :Светна ми чека отначало - след 1 седмица светене и гаснене се притесних и отидох на диагностика.Показа грешка в запалването на всеки цилиндър,а после и обща грешка на запалването.Ламбда сондите работеха на богата смес и човека ми каза,че колата се "дави" и от там идвал проблема.Все пак проверихме бобините,които са 4 на брой за всеки цилиндър по отделно.Оказа се,че 2 от бобините не са много в час защото и на бензин имах леко придръпване.Смених ги с чисто нови - 300 лв.Реших да сменя и свещите с нови NGK - 50 лв.На бензин колата живна определено,но на газ продължи прекъсването.След диагностиката реших сам да се заема с газовата защото обиколих 3 майстора на газови и като кажех BIGAS и ми казваха,че имат много работа.Направих си кабел за връзка компютър -> кола с интегралка MAX232 и си изтеглих софтуер от нета.Опита ми беше успешен да се вържа,времената на инжекторите са в норма - изостават с 1ms от бензиновите,но налягането в изпарителя ми падаше.На тихи обороти беше 1.2 бара,а във високи обороти пада на 0.7 бара.Реших,че изпарителя е виновен защото не знаех колко км са навъртяни с колата.Потърсих части за изпарителя и се оказа,че ФОБОС предлагат сервизни комплекти.Купих си един за 30 лв и ремонтирах изпарителя.Платното беше доста твърдо,а клапичката на дозиращият клапан изглеждаше премачкана много.След ремонта имаше подобрение при работата на студено,но когато загрееше няма промяна - налягането пак пада.Преди малко звъннах в представителството на БИГАЗ във град Варна.От там ми снесоха цена за ремонт на рейката по 45 лв на брой за инжектор,а цена на цялата рейка не можаха да ми кажат.Тези дни трябва да проверя газовите пътища да не би да имат премачкано някъде...Имам 2 конкретни въпроса:1.Бутилката ми е на мястото на резервната гума и има доста голям клапан на входа.Възможно ли е там да има филтърче ?2. Ако изключа бутилката искам да ремонтирам или подменя рейката.С каква рейка бих могъл да подменя рейката ? Тук в Шумен се продават различни рейки - вчера питах за цени,примерно ми предложиха рейка ТАМОНА за 75лв цялата.По принцип газовите на ТАМОНА изглеждат единтични с тези на БИГАС ,дори тестовите кабели са еднакви Иначе моята рейка е с 2.5мм инцектори,но за сега нищо друго не знам.Тази вечер ще ги погледна точно какви са,но до колкото знам са бързодействащиМоля за съвети и помощ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #2 Отговорено 12 Февруари, 2013 Дай ми линк за софтуера и после ще ми направиш няколко скрийншота.Поздрави за ентусиазма! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #3 Отговорено 12 Февруари, 2013 Линк към софтуера на BIGAS може да се свали от тук Цъкк Това е тема от форума на Ауди,метода на сваляне е описа в пост #2. Скрийшотове ще направя,но чак почивните дни защото кабела,който изработих е интерфейс RS232 ,а моите компютри нямат такъв.Вземам лап топ на един приятел за да си свърша работата.По принцип има адаптери за преход RS232 to USB,но 99% от тях не работят коректно защото нямат сигналите RX и TX.Гледах преходник,който мога да направя отново сам с интеграл FT232 ,но не ми се чете кое как става,а и цената на интеграла по спомени беше към 20 лв.Целия кабел готов направен с USB е 40 лв и затова му се губи смисъла Преди малко проверих рейката,но щампата под нея нищо не показва в търсачките,единствено разбрах,че са 2.5мм инжекторите.Явно трябва да се свържа със софтуера и от там да се търси информация какви са.Интересното е че на входа на изпарителя имам клапан,в който има филтър.Като сменях филтъра,който е под формата на "кече" и метална решетка вътре имаше малко магнитче.Не си спомянм точно къде заставаше,но блуждае вътре в камерата на клапана.Мисля пак да го отворя и да видя да не би да ми затваря някоя от дупките.Иначе обяснението да го има този магнит е да обира някак металчни частици Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #4 Отговорено 13 Февруари, 2013 Целия кабел беше 20 лв. с доставката.http://www.sirius-pcb.com/index.php?mod=catalog&show=600 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #5 Отговорено 14 Февруари, 2013 Точно за тази схема говорех - съгласен съм,че цената е добра.Долу горе толкова ще ми излезне да го направя сам.Иначе целия кабел за връзката КОЛА -> Компютър с USB е 40 лвКабела КОЛА -> RS232 ми коства към 10 лв + 20лв за преходника,който добави ще ми излезне на същата цена за готов кабел.Така ще избегна прехода RS232 към USB и ще съм спокоен ,че нещата ще работят..Както и да е това е друга работа,проблема си ми остана с газта.Вчера карах на бензин и за 10 км всички грешки изчезнаха,а колата работеше перфект на бензин.Днес имах идея да ходя към газаджия,при който не съм ходил още,а се води уж специалист.Просто ми писна да давам грешни пари,макар да не съжелявам,че смених бобинките и свещите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #6 Отговорено 14 Февруари, 2013 Точно за тази схема говорех - съгласен съм,че цената е добра.Долу горе толкова ще ми излезне да го направя сам.Иначе целия кабел за връзката КОЛА -> Компютър с USB е 40 лвКабела КОЛА -> RS232 ми коства към 10 лв + 20лв за преходника,който добави ще ми излезне на същата цена за готов кабел.Така ще избегна прехода RS232 към USB и ще съм спокоен ,че нещата ще работят..Както и да е това е друга работа,проблема си ми остана с газта.Вчера карах на бензин и за 10 км всички грешки изчезнаха,а колата работеше перфект на бензин.Днес имах идея да ходя към газаджия,при който не съм ходил още,а се води уж специалист.Просто ми писна да давам грешни пари,макар да не съжелявам,че смених бобинките и свещите.Преди малко говорих с въпросния майстор,като му казах,че съм ремонтирал изпарителя ми отказа по всички параграфи.В началото на другата седмица един приятел ми обеща чисто нова бързодействаща рейка за проба.За сега ще изчакам,аман от майстори.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #7 Отговорено 14 Февруари, 2013 Имам чувството ,че ти харесва да си приказваш сам?Адаптера е сглобен ,тестван и струва 15 кинта,с доставката 21-22.Има го в кит за сглобяване 10лв с частите или само платката 5лв.Не ти виждам проблема....FTDI чипа работи 100% на всичко.Преходниците са или с него или с PL2303 или с чип MTK232.За сега няма какво по добро от FTDI да измислиш.Или се хващаш и си свършваш работата самичък или отиваш на майстор.Ама без четене не става.Като искаш ела до Русе...аз съм чел доста ,че гледам в профила ти пише Шумен нещо си... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #8 Отговорено 15 Февруари, 2013 Сега да беше по близо да доидеш да я закачим да я направим имам и софт и кабел за Бигас, та нали тя ме научи на газови Реиката е хубава не е нужно да я сменяш, ще си я ремонтираш сам ако се наложи макар че аз подозирам какво е, но ще ти кажа в края на поста хаха Вътре в реиката няма нищо осбено, над буталцата има О-пръстенчета по спомен бяха 1мм дебелина ФИ 4мм , по 10 стотинки са но от тях зависи само шума на реиката. Само че, в никъкъв случаи не развиваи от долу щуцерите щото от тях се калибрира реиката, или ако го правиш то първо махни от горе бубинките, свали стержените на всеки клапан извади буталцата, и предполагам че миркометър няма да ти е под ръка, но и с електронен шублер ще стане, измери дълбочината от повърхноста на дупката на реиката дето се завива стержена, долу до челото на щуцера, запиши си стоиностите на всеки един и тогава прави квото искаш по реиката. Смени и гумичките на самите клапанчета от долу щото те от времето се втвърдяват и доста се вдлъбват от работата към щуцера. А сега възможния проблем запали колата и да бачка на газ, откчаиа букса по букса на реиката за да намериш кои от цилиндрите не бачка, демек не се захранва с газ, кабелчетата към бубинките са уникално смотани и при монтажа ако не с еокрепят да не вибрират и да не се моткат насам натам лесно се късат точно в основата дето влизат в бубинката, провери всяка бубинка ако трябва от акумулатора я захранваи за кратко с ток да чуваш цъка ли, за да отхвърлиш това като проблем, после след ремонт на реиката вече няма да имаш нужда от софт Би трябвало колата да си заработи. Но това с налягането не ми харесва, ако си сигурен в пътищата на газта до изпарителя и след смяна и на мембраните пак пада налягане не знам да не би мапа да лъже нещо ама едва ли> моята държеше стабилно налягане и на празен ход и при форисиране. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mickelangelo 2 #9 Отговорено 15 Февруари, 2013 Не съм много на ти с Газовите но аз съм с 3 филтъра на газовата уредба :1. на смесителя ( смяна на 15к км)2. отделен преди него ( смяна на 30к км)3. на бутилката ( смяна на 30к км ) относно налягането до колкото знам има значение къде и под какъв наклон е пробиван колектора Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #10 Отговорено 15 Февруари, 2013 На бутилката пък къде имаш филтър? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #11 Отговорено 15 Февруари, 2013 Здрасти Слави, наистина е възможно да има филтър в бутилката и това ще го проверя утре сутринта + газовите пътища защото през изминалата седмица ме смачкаха от работа и нямах време Налягането на МАП-а е в норми,както на бензин,така и на газ.Тихи обороти е 0.36,а с подаване на газ се увеличава и седи стабилно.Проблеми с прекъсването нямам на тихи обороти,които са около 800-900,границата на прекъсване идва след 1500 оборота.Висящи кабели няма защото всичко съм привързал добре.Всички бобинки на инжектори ми са по 1.5 ома.Понеделник чакам чисто нова рейка за проба от колега,надявам се да се оправи.Иначе за ревизирането на цилиндърчетата ... има шестограм,явно него трябва да развия и после да меря(имам микрометър).Случайно да знаеш от къде мога да си купя сервизен кит за рейката ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #12 Отговорено 15 Февруари, 2013 Мисля че от софия, в сервиза в Павлово, чичко гугъл ще помогне те са офицялния на Бигас, но цената маи не е много премлива. А реално в реиката няма кои знае кво за смяна. http://www.bigas-bg.com/contact.htm а шестограмчетата от страни на реиката застопоряват щуцерите когато докараш калибрацията. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #13 Отговорено 15 Февруари, 2013 Мисля че от софия, в сервиза в Павлово, чичко гугъл ще помогне те са офицялния на Бигас, но цената маи не е много премлива. А реално в реиката няма кои знае кво за смяна. http://www.bigas-bg.com/contact.htm а шестограмчетата от страни на реиката застопоряват щуцерите когато докараш калибрацията.Точно на тези звънях,само,че на представителите от Варна.Човека ми обясни любезно,че ремонта на цилиндърче е 45 лв.Отделно транспорта дето ще платя,които ще е около 20 лв поне.Иначе имали стенд само в София,който по думите му бил много добър Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #14 Отговорено 15 Февруари, 2013 Имат те грънци, ти в Павлово знаиш кво е, един гараж-буквално 10кв, Ванчо вади микрометъра (стенда ) мери, завива, развива, смята на един лист, почесва се, пак мери, и вика готово даи 100 лева хахах. Та тъи, тряя да те е е*** луд да дадеш 180 лева + транспорт за ремонт на реика и то на би газ. Абе ти още ли не си я отворил Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #15 Отговорено 16 Февруари, 2013 Утре колата ми ще я вкарам в гаража за оглед на пътищата.Днес я покарах по продължително време и се оказа,че след като загря хубаво прекъсване нямаше или поне не съм усетил.Някакво обяснение на това някой може ли да даде Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mom4i74 23 #16 Отговорено 17 Февруари, 2013 Пробвай да продухаш трьбата от бутилката до клапана . Насьбират се мрьсотии и отлагания и често се оказва проблема с падането на налягането в запушени трьби. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #17 Отговорено 26 Февруари, 2013 проблема е отстранен,оказа се газова рейка.Подмених я с нова и всичко заспа.Благодаря за съветите колеги,най-накрая карам на газ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове