Jump to content
chris_barnes

Леки ролки - оптичен или силов тунинг

Recommended Posts

Привет колеги. Не съм виждал тема във форума в която да се дискутират леките ролки, затова пускам тази, за да видим кой какво знае по въпроса. Става дума за ролката на коляновият вал, както и тези на хидравликата и алтернатора. Моля да се включват колеги които имат познания и преки впечатления по въпроса, не информация от интернет кой какво бил чул/чел.За незапознатите пояснявам - така наречените underdrive pulleys са ролки с по-малък размер от фабричният. Целта е хидравликата и алтернатора (които са паразитни товари) да се въртят по-бавно, а от там да се намали товара върху двигателя.Предлагам темата да се движи по следният начин - всеки който има преки впечатления да сподели каква ролка/ролки е ползвал, дали е имало проблем при монтажа, какво е било качеството на ролките и какъв е бил ефекта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си рязал стоковата на д15б2 смъкнах 200 грама и се осети разликата.Но съм си оставил само дами върти динамото.Според мен ефекта си заслужава

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ManiaK прав си, личи си че съм писал на края на работната смяна :lol: За коляновия вал афтърмаркет ролката е по-малка, за да е underdrive, а ролките на хидравликата и алтернатора са по-големи. Фирмите ги произвеждат така, че намаляването на скоростта да не пречи на нормалната работа на периферията. Иначе ми е ясно, че фабричните ролки са демпфер и са тежки, искаше ми се да видя мнения на хора, които са ползвали афтърмаркет ролки :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде бях попаднал на информация, че именно леките ролки са най-добрия тунинг спрямо ЦЕНА-ЕФЕКТ. Според дино графиките които бяха показали леката шайба на коляновия вал давала + 5 кс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

невиждам логика да вдигат мощност а просто по добро развъртане ;) и дотам. ( ефекта на лекия маховик колкото е е хубав толкова и лош). :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Unorthodox racing на коляновия вал на х22а поради хибридния суап. Разлика няма никаква, но е възможно кривата на диното да се промени леко защото е много по лека ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От колко време караш с ролката и в какви режими се кара колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси. То добре е в турбо режим, имам предвид ниски натоварвания (каране градско до 3000 об) или големи натоварвания (редовно в лютеницата). Изглежда караш първото H22 турбо в Бг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и аз да попитам нещо, ако се съчетаят тези олекотени ролки с олекотен маховик ефекта ще е по-голям, но дали ще окаже влияние върху разхода на гориво, в смисъл дали разхода ще намалее. По пътя на логиката трябва да гори някой грам по-малко :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по баир :) как е?) и пълна ? :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По баир си вървеше съвсем нормално,замаля разбира се,но не чувствително.Пълна не съм я карал,щото няма седла.... :P/> По скоро замаляне се усещаше след като преполовя 3-та скорост,но там всички Д серии вече приключват...Някой питаше за разхода-без промяна.С тея леките неща,по скоро беше много агресивна при старт,тръгвах от 2500,3000 об.Най ми харесваше,точно по баири,не искаше спирачка,пускам газта и от наклона нагоре и загубата на въртящ момент,колата си намаляше все едно е натисната спирачка.Честно казано,повече ми харесваше,като беше с 5кг маховик,не губеше така инерция.Затова извода за мен е един,който иска да ме оборва,карал съм с 9кг,7кг,5кг и 3,2кг маховик и със тая ролка,първо беше 1200гр,ама я орязах и стана 800-Най добре е нещо средно,ако маховика ти е 9 кила,слагай 5,ако ролката е 2кг,слагай 1кг,а не 400-500 грамова...

Редактирано от RadoslavKZ
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да карам първото х27 в бг ;) нито в ниските нито във високите ролката оказва осезаема разлика, причината да я сложа беше хибридния суап и гъзария :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора :) Аз питах от колко време караш с такава ролка, защото четох тук там че тези не-демпферни ролки скапват маслената помпа и лагерите на вала :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калич,тва за маслената помпа и лагерите,къде си го чел? Давам ти веднага пример от живота-Милен и Панчугов са с правени от алумний ролки,Милен ги прави,нали е стругар.Та ако имаше нещо такова,при техните коли,дето на състезания ги карат да горят 50-60 на 100....На тва дране,дали нямаше да избие проблем с маслена помпа и лагери,за 2 години вече?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре карат 2 години :) важни са километрите а Кало и това пита :)Проблема е дали е перфектно балансирана,дали само алтернатор върти или/и хидравлика и евентуално климатик....ей такива дреболии са също от значение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно,километрите са малко,но май се компенсира това,от начина на каране...... ;) Въртят алтернатор и хидравлика.Явно са добре балансирани.Имам и още един пример-ЦРХ с 300гр ролка,само с 1 писта,ежедневка,която се дере на убиване всеки ден.Калоян я знае коя е и кой и как я кара...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако става дума за моя, тъкмо днес си литна шайбичката и остана само сърецевината на мястото си :)))

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не... ама то причината основно мисля,че е заради лабавата предница и тампони на мотора.Като се разтресе ,като смачкаш газта на първа иии...:)/>))

Редактирано от did0ni

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи добре ли е в краина сметка олекотена ролка и маховик за ежедневка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ролката няма да окаже чак такова влияние, че да не може да си караш колата ежедневно.Прекалено лекият маховик обаче, ще промени оборотите на двигателя при празен ход.Към колегата did0niКаква е ролката която си ползвал? Може ли да качиш снимки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи,по личните ми наблюдения(сменил съм 4 маховика и 2 ролки),олекотяването на елементите,закачени на колановия вал е полезно,но до едно оптимално СРЕДНО ТЕГЛО,примерно,ако маховика сток е 10кг,олекотения да е не по малко от 5кг,същото и за ролките.Това е заради простите физични закони-трябва да има някаква инерционна маса,която да развърта и поддържа инерцията на мотора.Пример-една и съща кола,с маховик 5,5 кг,на една отсечка вдигна 180км.ч,същата кола,с 3,2кг маховик-едва вдигна 160 на същата отсечка....След 140 почна да тъпче,оборотомера върви,скоростомера нцъ....П.С- Радо,не си прав,последно бях с 3,2 кг Фиданца махало,оборотите си ги дръшаше постоянни,леко падаха,ако на място рязко завъртя волана,докато компенсира хидравликата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.С- Радо,не си прав,последно бях с 3,2 кг Фиданца махало,оборотите си ги дръшаше постоянни,леко падаха,ако на място рязко завъртя волана,докато компенсира хидравликата

Аз нямам твоят опит, така че съм склонен да се доверя на казаното от теб. При всички положения обаче си загубил от поддържането на максималната си скорост с толкова лек маховик (3,2 кг).Съгласен съм и с това че не трябва да се прекалява с олекотяването. 50% олекотяване даже е прекалено, може би 30-35% от фабричните килограми е оптималния вариант.Възниква обаче друг въпрос: Олекотяването на ролката от едната страна и маховика - от другата, балансира ли нещата? И не е ли това най-добрият вариант?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.С- Радо,не си прав,последно бях с 3,2 кг Фиданца махало,оборотите си ги дръшаше постоянни,леко падаха,ако на място рязко завъртя волана,докато компенсира хидравликата

Аз нямам твоят опит, така че съм склонен да се доверя на казаното от теб. При всички положения обаче си загубил от поддържането на максималната си скорост с толкова лек маховик (3,2 кг).Съгласен съм и с това че не трябва да се прекалява с олекотяването. 50% олекотяване даже е прекалено, може би 30-35% от фабричните килограми е оптималния вариант.Възниква обаче друг въпрос: Олекотяването на ролката от едната страна и маховика - от другата, балансира ли нещата? И не е ли това най-добрият вариант?
Точно,двете се барат,не,че ако е само маховика,ще стане нещо,ама е добре да са и двете.Да,губи се от максималната,тя пак ги вдига,ама по бавно,заради загубата на инерция.С 5,5кг. си е точно на място и сега на Б16Ц4-то съм с такъв,точно толква,5,5 от около 9 и нещо кг,сток мисля,че е Редактирано от RadoslavKZ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли някакъв вариянт нещо да се прецака по двигателя от това олекотяване? Или няма никви проблеми. И ако се сложи само олекотена ролка ще има ли някакъв еФект или няма смисъл само от нея?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички оф топик мнения са премахнати. Ако спора продължи ще има почивки за всички участници в него. Махнал съм всички мнения които не са по темата. Отворете си тема за маховици и си спорете там. Климатици също не ме интересуват. Очевидно ако се изсипя 400 долара за леки ролки с цел перформанс, едва ли ще ползвам климатик.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

невиждам логика да вдигат мощност а просто по добро развъртане ;)/> и дотам. ( ефекта на лекия маховик колкото е е хубав толкова и лош). :lol:/> :lol:/> :lol:/> :lol:/> :lol:/> :lol:/>

Не че дават ... посто крадат по-малко ... и да, резултата може да се интерпретира като коне, но рпи различните предавки е различен.Иначе аз все-още лош ефект от лек маховик не съм видял :) който каквото иска да ме убеждава ... Кало, ако имаш лек маховик добре, но ролките според мен са след него или заедно ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lookcho а какво ще кажеш като за начало само ролки.....или няма смисъл. По добре маховик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете дядо попе и двете ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега остава да измисля от къде да изкопам едни $600 за маховик и ролки :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм спец, имам предполагам сравнително малко знания и опит спрямо вас. Ролката на коляновия вал не е ли демпферна.Доколкото знам нейната функция е да погасява силите причинени от небалансираността. При редовите 4 цилиндрови двигатели, мисля че тя е доста важна. За разлика от примерно боксеровите двигатели.В тоя ред на мисли не е ли малко опасно във високите обороти двигателя да върти с лека ролка? Знам от кинематиката, динамиката и съпромата, най-вече динамиката, че центробежните сили и центростремителните сили са пропорционални на ъгловата скорост(в случая оборотите на коляновия вал). А тази ролка убива тези центробежни сили под формата на фиктивни или съпротивителни моменти. Принципно колкото по-тежко е едно тяло, което извършва ротация толкова по-голям е този съпротивителен момент и той съществува когато има ъглово ускорение. Тоест когато двигателя се развърта коляновия вал има респективно ъглова скорост (обороти) и ъглово ускорение ( с каква скорост се променят оборотите). Колкото по-голямо ускорението толкова по-голям тоя момент и единствения вариант да се намали е като се намали масата на въртящия се елемент в случая шайбата както и маховника. Или по-просто казано без претенциите да съм спец както казах, може да се получи така че във високите обороти тези центробежни сили да са прекалено големи, а масата на тези въртящи се елементи да е прекалено малка, за да ги пребори и да помага на двигателя да се развърта. Както и силите в самите лагери от тези центробежни сили породени от разликата в масите на въртящите се части да предизвиква неравномерно износване. :unsure:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кало за 600$ вземи да пръскаш зла гад бе.... :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lookcho а какво ще кажеш като за начало само ролки.....или няма смисъл. По добре маховик.

И двете дядо попе и двете ;)/>

^^^thisработата е така-така ... маховика се сменя доста по-скъпо и е доста по-критичен елемент - в смисъл, че може да те убие или поне човека до теб, докато ролка можеш и сам а си издялаш и в най-лошия случай ще строшиш мотор ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм спец, имам предполагам сравнително малко знания и опит спрямо вас. Ролката на коляновия вал не е ли демпферна.Доколкото знам нейната функция е да погасява силите причинени от небалансираността. При редовите 4 цилиндрови двигатели, мисля че тя е доста важна. За разлика от примерно боксеровите двигатели.В тоя ред на мисли не е ли малко опасно във високите обороти двигателя да върти с лека ролка? Знам от кинематиката, динамиката и съпромата, най-вече динамиката, че центробежните сили и центростремителните сили са пропорционални на ъгловата скорост(в случая оборотите на коляновия вал). А тази ролка убива тези центробежни сили под формата на фиктивни или съпротивителни моменти. Принципно колкото по-тежко е едно тяло, което извършва ротация толкова по-голям е този съпротивителен момент и той съществува когато има ъглово ускорение. Тоест когато двигателя се развърта коляновия вал има респективно ъглова скорост (обороти) и ъглово ускорение ( с каква скорост се променят оборотите). Колкото по-голямо ускорението толкова по-голям тоя момент и единствения вариант да се намали е като се намали масата на въртящия се елемент в случая шайбата както и маховника. Или по-просто казано без претенциите да съм спец както казах, може да се получи така че във високите обороти тези центробежни сили да са прекалено големи, а масата на тези въртящи се елементи да е прекалено малка, за да ги пребори и да помага на двигателя да се развърта. Както и силите в самите лагери от тези центробежни сили породени от разликата в масите на въртящите се части да предизвиква неравномерно износване. :unsure:/>/>

не или по-скоро, далеч не

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Илийка тука визирам балансирани железа .Знам че един маховик е много по реално да се пръсне, моя кат го резах го резах периферно там кадето му е наи голяма скороста .За ролката си имам вече стокова адски лека и не е демферна, 4та генерация до сега не съм срещал с гуми по нея па моторите държат повече от другите .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

демпферна.....небалансираността....

Демпване и балансиране са две съвсем различни неща. Това, че на ролката има гума, през която минават трептенията породени от генератора(поне) и тази гума демпва/гаси тези вибрации съвсем не означава, че въпросната ролка балансира нещо. Самият факт, че ролката не е с изместен център на тежестта(а сама по себеси балансирана) доказва, че не играе ролята на баланс/противотежест в някаква система.
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...