chris_barnes 1296 #1 Публикувано 5 Февруари, 2013 Привет колеги. Не съм виждал тема във форума в която да се дискутират леките ролки, затова пускам тази, за да видим кой какво знае по въпроса. Става дума за ролката на коляновият вал, както и тези на хидравликата и алтернатора. Моля да се включват колеги които имат познания и преки впечатления по въпроса, не информация от интернет кой какво бил чул/чел.За незапознатите пояснявам - така наречените underdrive pulleys са ролки с по-малък размер от фабричният. Целта е хидравликата и алтернатора (които са паразитни товари) да се въртят по-бавно, а от там да се намали товара върху двигателя.Предлагам темата да се движи по следният начин - всеки който има преки впечатления да сподели каква ролка/ролки е ползвал, дали е имало проблем при монтажа, какво е било качеството на ролките и какъв е бил ефекта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emo1234 6 #2 Отговорено 5 Февруари, 2013 Аз съм си рязал стоковата на д15б2 смъкнах 200 грама и се осети разликата.Но съм си оставил само дами върти динамото.Според мен ефекта си заслужава Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ManiaK 390 #3 Отговорено 5 Февруари, 2013 (Редактирано) ...така наречените underdrive pulleys са ролки с по-малък размер от фабричният...Сега... имай в предвид едно, че ако сложиш по-малки ролки на хидравликата (респективно алтернатора или компресора на климатика) а запазиш размера на демпферната шайба, то тогава ролката на хидравликата ще се върти по-бързо (ако до сега е правила да речем 2 оборота за едно завъртане на коляновия вал при по-малка ролка на хидравликата ще прави да речем две завъртания и половина за същия един оборот на коляновия вал), и съответно натоварването на демпферната шайба и от там на коляновия вал ще е по-голямо (принципа на скоростите на бегачите със скорости) За да намалим натоварването на върху коляновия вал трябва да увеличим размера на ролката на хидравликата или да намалим размера на демпферната шайба. Тогава ще се развърта по лесно и няма да трябва толкова усилия за да се въртят, но от там идва друг проблем. При един оборот на коляновия вал алтернатора няма да прави примерно две завъртания а едно и половина и ще се получи така че алтернатора няма да може да дозарежда акумулатора с толкова ток колкото изразходва колата. При мен се получи точно това и се усеща най-много вечер при включени фарове и лятото при пуснат климатикДругото върху което си заслужава да се замислиш е това че ако смениш демпферна шайба (шайбата на коляновия вал) с алуминиева (олекотена) то тя вече няма да е демпферна тоест няма да има този каучуков буфер а за всекидневна кола не знам дали би било удачен вариант. може би най-удачния вариант ще е златната среда: без да променяш диаметрите на шайбите а само да ги олекотиш до колкото е възможно за да е малко по респонсна колата. Редактирано 5 Февруари, 2013 от ManiaK 11 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #4 Отговорено 5 Февруари, 2013 ManiaK прав си, личи си че съм писал на края на работната смяна За коляновия вал афтърмаркет ролката е по-малка, за да е underdrive, а ролките на хидравликата и алтернатора са по-големи. Фирмите ги произвеждат така, че намаляването на скоростта да не пречи на нормалната работа на периферията. Иначе ми е ясно, че фабричните ролки са демпфер и са тежки, искаше ми се да видя мнения на хора, които са ползвали афтърмаркет ролки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KOS_with_NOS 18 #5 Отговорено 5 Февруари, 2013 Някъде бях попаднал на информация, че именно леките ролки са най-добрия тунинг спрямо ЦЕНА-ЕФЕКТ. Според дино графиките които бяха показали леката шайба на коляновия вал давала + 5 кс. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #6 Отговорено 5 Февруари, 2013 невиждам логика да вдигат мощност а просто по добро развъртане и дотам. ( ефекта на лекия маховик колкото е е хубав толкова и лош). :lol: :lol: :lol: 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WHITE POWER 5 #7 Отговорено 5 Февруари, 2013 Аз съм с Unorthodox racing на коляновия вал на х22а поради хибридния суап. Разлика няма никаква, но е възможно кривата на диното да се промени леко защото е много по лека Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #8 Отговорено 5 Февруари, 2013 От колко време караш с ролката и в какви режими се кара колата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WHITE POWER 5 #9 Отговорено 5 Февруари, 2013 В турбо режим :Д от 6 години Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #10 Отговорено 6 Февруари, 2013 Мерси. То добре е в турбо режим, имам предвид ниски натоварвания (каране градско до 3000 об) или големи натоварвания (редовно в лютеницата). Изглежда караш първото H22 турбо в Бг. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HellBull 44 #11 Отговорено 6 Февруари, 2013 А и аз да попитам нещо, ако се съчетаят тези олекотени ролки с олекотен маховик ефекта ще е по-голям, но дали ще окаже влияние върху разхода на гориво, в смисъл дали разхода ще намалее. По пътя на логиката трябва да гори някой грам по-малко Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #12 Отговорено 7 Февруари, 2013 (Редактирано) http://www.youtube.com/watch?v=L6Fbw2PpaGoНервозна лииийй???П.П. с 3,2кг маховик фиданца и 800гр ролка,при сток 9кг маховик и 2, инещо демпферен кютюк шайба Редактирано 7 Февруари, 2013 от RadoslavKZ 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #13 Отговорено 7 Февруари, 2013 по баир как е?) и пълна ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #14 Отговорено 7 Февруари, 2013 (Редактирано) По баир си вървеше съвсем нормално,замаля разбира се,но не чувствително.Пълна не съм я карал,щото няма седла.... :P/> По скоро замаляне се усещаше след като преполовя 3-та скорост,но там всички Д серии вече приключват...Някой питаше за разхода-без промяна.С тея леките неща,по скоро беше много агресивна при старт,тръгвах от 2500,3000 об.Най ми харесваше,точно по баири,не искаше спирачка,пускам газта и от наклона нагоре и загубата на въртящ момент,колата си намаляше все едно е натисната спирачка.Честно казано,повече ми харесваше,като беше с 5кг маховик,не губеше така инерция.Затова извода за мен е един,който иска да ме оборва,карал съм с 9кг,7кг,5кг и 3,2кг маховик и със тая ролка,първо беше 1200гр,ама я орязах и стана 800-Най добре е нещо средно,ако маховика ти е 9 кила,слагай 5,ако ролката е 2кг,слагай 1кг,а не 400-500 грамова... Редактирано 7 Февруари, 2013 от RadoslavKZ 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WHITE POWER 5 #15 Отговорено 7 Февруари, 2013 Да карам първото х27 в бг нито в ниските нито във високите ролката оказва осезаема разлика, причината да я сложа беше хибридния суап и гъзария 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #16 Отговорено 7 Февруари, 2013 Мерси за отговора Аз питах от колко време караш с такава ролка, защото четох тук там че тези не-демпферни ролки скапват маслената помпа и лагерите на вала Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #17 Отговорено 8 Февруари, 2013 Калич,тва за маслената помпа и лагерите,къде си го чел? Давам ти веднага пример от живота-Милен и Панчугов са с правени от алумний ролки,Милен ги прави,нали е стругар.Та ако имаше нещо такова,при техните коли,дето на състезания ги карат да горят 50-60 на 100....На тва дране,дали нямаше да избие проблем с маслена помпа и лагери,за 2 години вече? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #18 Отговорено 8 Февруари, 2013 Добре карат 2 години важни са километрите а Кало и това пита Проблема е дали е перфектно балансирана,дали само алтернатор върти или/и хидравлика и евентуално климатик....ей такива дреболии са също от значение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #19 Отговорено 8 Февруари, 2013 Вярно,километрите са малко,но май се компенсира това,от начина на каране...... Въртят алтернатор и хидравлика.Явно са добре балансирани.Имам и още един пример-ЦРХ с 300гр ролка,само с 1 писта,ежедневка,която се дере на убиване всеки ден.Калоян я знае коя е и кой и как я кара... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
did0ni 7 #20 Отговорено 21 Април, 2013 Ако става дума за моя, тъкмо днес си литна шайбичката и остана само сърецевината на мястото си )) 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #21 Отговорено 21 Април, 2013 Брях.....Поражения??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
did0ni 7 #22 Отговорено 21 Април, 2013 (Редактирано) Не... ама то причината основно мисля,че е заради лабавата предница и тампони на мотора.Като се разтресе ,като смачкаш газта на първа иии...:)/>)) Редактирано 21 Април, 2013 от did0ni Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lilqka 2 #23 Отговорено 21 Април, 2013 Значи добре ли е в краина сметка олекотена ролка и маховик за ежедневка? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paRADOx 1011 #24 Отговорено 21 Април, 2013 Ролката няма да окаже чак такова влияние, че да не може да си караш колата ежедневно.Прекалено лекият маховик обаче, ще промени оборотите на двигателя при празен ход.Към колегата did0niКаква е ролката която си ползвал? Може ли да качиш снимки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #25 Отговорено 22 Април, 2013 Значи,по личните ми наблюдения(сменил съм 4 маховика и 2 ролки),олекотяването на елементите,закачени на колановия вал е полезно,но до едно оптимално СРЕДНО ТЕГЛО,примерно,ако маховика сток е 10кг,олекотения да е не по малко от 5кг,същото и за ролките.Това е заради простите физични закони-трябва да има някаква инерционна маса,която да развърта и поддържа инерцията на мотора.Пример-една и съща кола,с маховик 5,5 кг,на една отсечка вдигна 180км.ч,същата кола,с 3,2кг маховик-едва вдигна 160 на същата отсечка....След 140 почна да тъпче,оборотомера върви,скоростомера нцъ....П.С- Радо,не си прав,последно бях с 3,2 кг Фиданца махало,оборотите си ги дръшаше постоянни,леко падаха,ако на място рязко завъртя волана,докато компенсира хидравликата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paRADOx 1011 #26 Отговорено 22 Април, 2013 П.С- Радо,не си прав,последно бях с 3,2 кг Фиданца махало,оборотите си ги дръшаше постоянни,леко падаха,ако на място рязко завъртя волана,докато компенсира хидравликатаАз нямам твоят опит, така че съм склонен да се доверя на казаното от теб. При всички положения обаче си загубил от поддържането на максималната си скорост с толкова лек маховик (3,2 кг).Съгласен съм и с това че не трябва да се прекалява с олекотяването. 50% олекотяване даже е прекалено, може би 30-35% от фабричните килограми е оптималния вариант.Възниква обаче друг въпрос: Олекотяването на ролката от едната страна и маховика - от другата, балансира ли нещата? И не е ли това най-добрият вариант? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
edikoisi 165 #27 Отговорено 22 Април, 2013 неги усещам много и от физикака неразбирам хич ама ние действаме по логиката: ако олекотиш колата тогава може да се олекотява мотора. 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #28 Отговорено 22 Април, 2013 (Редактирано) П.С- Радо,не си прав,последно бях с 3,2 кг Фиданца махало,оборотите си ги дръшаше постоянни,леко падаха,ако на място рязко завъртя волана,докато компенсира хидравликатаАз нямам твоят опит, така че съм склонен да се доверя на казаното от теб. При всички положения обаче си загубил от поддържането на максималната си скорост с толкова лек маховик (3,2 кг).Съгласен съм и с това че не трябва да се прекалява с олекотяването. 50% олекотяване даже е прекалено, може би 30-35% от фабричните килограми е оптималния вариант.Възниква обаче друг въпрос: Олекотяването на ролката от едната страна и маховика - от другата, балансира ли нещата? И не е ли това най-добрият вариант?Точно,двете се барат,не,че ако е само маховика,ще стане нещо,ама е добре да са и двете.Да,губи се от максималната,тя пак ги вдига,ама по бавно,заради загубата на инерция.С 5,5кг. си е точно на място и сега на Б16Ц4-то съм с такъв,точно толква,5,5 от около 9 и нещо кг,сток мисля,че е Редактирано 22 Април, 2013 от RadoslavKZ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lilqka 2 #29 Отговорено 22 Април, 2013 А има ли някакъв вариянт нещо да се прецака по двигателя от това олекотяване? Или няма никви проблеми. И ако се сложи само олекотена ролка ще има ли някакъв еФект или няма смисъл само от нея? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #30 Отговорено 24 Април, 2013 Всички оф топик мнения са премахнати. Ако спора продължи ще има почивки за всички участници в него. Махнал съм всички мнения които не са по темата. Отворете си тема за маховици и си спорете там. Климатици също не ме интересуват. Очевидно ако се изсипя 400 долара за леки ролки с цел перформанс, едва ли ще ползвам климатик. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #31 Отговорено 24 Април, 2013 невиждам логика да вдигат мощност а просто по добро развъртане ;)/> и дотам. ( ефекта на лекия маховик колкото е е хубав толкова и лош). :lol:/> :lol:/> :lol:/> :lol:/> :lol:/> :lol:/>Не че дават ... посто крадат по-малко ... и да, резултата може да се интерпретира като коне, но рпи различните предавки е различен.Иначе аз все-още лош ефект от лек маховик не съм видял който каквото иска да ме убеждава ... Кало, ако имаш лек маховик добре, но ролките според мен са след него или заедно ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lilqka 2 #32 Отговорено 24 Април, 2013 lookcho а какво ще кажеш като за начало само ролки.....или няма смисъл. По добре маховик. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #33 Отговорено 24 Април, 2013 И двете дядо попе и двете 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #34 Отговорено 24 Април, 2013 Сега остава да измисля от къде да изкопам едни $600 за маховик и ролки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #35 Отговорено 24 Април, 2013 Не съм спец, имам предполагам сравнително малко знания и опит спрямо вас. Ролката на коляновия вал не е ли демпферна.Доколкото знам нейната функция е да погасява силите причинени от небалансираността. При редовите 4 цилиндрови двигатели, мисля че тя е доста важна. За разлика от примерно боксеровите двигатели.В тоя ред на мисли не е ли малко опасно във високите обороти двигателя да върти с лека ролка? Знам от кинематиката, динамиката и съпромата, най-вече динамиката, че центробежните сили и центростремителните сили са пропорционални на ъгловата скорост(в случая оборотите на коляновия вал). А тази ролка убива тези центробежни сили под формата на фиктивни или съпротивителни моменти. Принципно колкото по-тежко е едно тяло, което извършва ротация толкова по-голям е този съпротивителен момент и той съществува когато има ъглово ускорение. Тоест когато двигателя се развърта коляновия вал има респективно ъглова скорост (обороти) и ъглово ускорение ( с каква скорост се променят оборотите). Колкото по-голямо ускорението толкова по-голям тоя момент и единствения вариант да се намали е като се намали масата на въртящия се елемент в случая шайбата както и маховника. Или по-просто казано без претенциите да съм спец както казах, може да се получи така че във високите обороти тези центробежни сили да са прекалено големи, а масата на тези въртящи се елементи да е прекалено малка, за да ги пребори и да помага на двигателя да се развърта. Както и силите в самите лагери от тези центробежни сили породени от разликата в масите на въртящите се части да предизвиква неравномерно износване. :unsure:/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
murdera 384 #36 Отговорено 24 Април, 2013 Кало за 600$ вземи да пръскаш зла гад бе.... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #37 Отговорено 24 Април, 2013 lookcho а какво ще кажеш като за начало само ролки.....или няма смисъл. По добре маховик. И двете дядо попе и двете ;)/>^^^thisработата е така-така ... маховика се сменя доста по-скъпо и е доста по-критичен елемент - в смисъл, че може да те убие или поне човека до теб, докато ролка можеш и сам а си издялаш и в най-лошия случай ще строшиш мотор ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #38 Отговорено 24 Април, 2013 Не съм спец, имам предполагам сравнително малко знания и опит спрямо вас. Ролката на коляновия вал не е ли демпферна.Доколкото знам нейната функция е да погасява силите причинени от небалансираността. При редовите 4 цилиндрови двигатели, мисля че тя е доста важна. За разлика от примерно боксеровите двигатели.В тоя ред на мисли не е ли малко опасно във високите обороти двигателя да върти с лека ролка? Знам от кинематиката, динамиката и съпромата, най-вече динамиката, че центробежните сили и центростремителните сили са пропорционални на ъгловата скорост(в случая оборотите на коляновия вал). А тази ролка убива тези центробежни сили под формата на фиктивни или съпротивителни моменти. Принципно колкото по-тежко е едно тяло, което извършва ротация толкова по-голям е този съпротивителен момент и той съществува когато има ъглово ускорение. Тоест когато двигателя се развърта коляновия вал има респективно ъглова скорост (обороти) и ъглово ускорение ( с каква скорост се променят оборотите). Колкото по-голямо ускорението толкова по-голям тоя момент и единствения вариант да се намали е като се намали масата на въртящия се елемент в случая шайбата както и маховника. Или по-просто казано без претенциите да съм спец както казах, може да се получи така че във високите обороти тези центробежни сили да са прекалено големи, а масата на тези въртящи се елементи да е прекалено малка, за да ги пребори и да помага на двигателя да се развърта. Както и силите в самите лагери от тези центробежни сили породени от разликата в масите на въртящите се части да предизвиква неравномерно износване. :unsure:/>/>не или по-скоро, далеч не Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #39 Отговорено 24 Април, 2013 Илийка тука визирам балансирани железа .Знам че един маховик е много по реално да се пръсне, моя кат го резах го резах периферно там кадето му е наи голяма скороста .За ролката си имам вече стокова адски лека и не е демферна, 4та генерация до сега не съм срещал с гуми по нея па моторите държат повече от другите . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #40 Отговорено 25 Април, 2013 демпферна.....небалансираността....Демпване и балансиране са две съвсем различни неща. Това, че на ролката има гума, през която минават трептенията породени от генератора(поне) и тази гума демпва/гаси тези вибрации съвсем не означава, че въпросната ролка балансира нещо. Самият факт, че ролката не е с изместен център на тежестта(а сама по себеси балансирана) доказва, че не играе ролята на баланс/противотежест в някаква система. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове