UnSeen® 22 #1 Публикувано 10 Януари, 2013 Здравейте колеги! Нов съм във форума и все още не познавам никой от вас. Имам канадски Сивик 5 ген. с двигател D15B8, 8 клапана, 75 коня. След две смени на гарнитурата на главата, дойде време за трета. Реших, че е по-добре този път да сменя двигателя. Насочил съм се към D15B2, или D15B7, като най-близки до моя. Ще помоля компетентните колеги да ми обяснят какво е нужно да сменя, за да е успешна трансплантацията? Дали мога да сменя само блока и главата и дим да ме няма, или не е толкова лесно колкото си мисля... Благодаря предварително! Също така, ако някои има подходяща оферта за двигател, да сподели. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GS= 84 #2 Отговорено 10 Януари, 2013 Блока е един и същ, разликите са в главите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #3 Отговорено 10 Януари, 2013 Странно е да сменяш двгател заради неустановен/нерешен проблем.ДАй малко насоки какво си правил,къде как.Канадките са с много добро качество.... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
UnSeen® 22 #4 Отговорено 10 Януари, 2013 Такааа... Имах малка дупка в радиатора, която не бях установил, докато не тръгнах за морето. И с моят голям късмет, на един еднопосочен мост в Бургас, стрелката на водата ми отиде в червеното. Тъй като нямаше как да спра на моста, спрях малко по-късно. Тогава издуха гарнитурата и "смени" маслото в двигателя с боза... Закарах я на един селски майстор, който поръча гарнитура Corteco, шлайфах, надувах и всичко изглеждаше наред. При сглобяването завъртя болтовете на главата с гидорето... Когато всичко беше готово, наляхме течност в охладителната система и "майстора" ми каза да паля. Паля аз и гледам фонтан от радиатора. Отговорът му беше, че главата е крива... Еми не ми се занимаваше вече с него и с един приятел я дръпнахме в неговия гараж. Взехме динамометричен ключ от един познат, купих гарнитура Victor Reinz (клингерит) и за 6 часа беше готова за нов опит. Този път всичко беше наред. Всичко си вървеше докато преди 2 седмици някъде стрелката на температурата за малко да влезе в червеното. Спрях, изстина и долях около литър и половина течност. Тогава забелязах, че от маркучите на изпарителя, където се свързват с парното сълзи течност. Свободно време за ремонт намерих вчера, след което течът спря. Налях антифриз и обезвъздуших. Разкарах я около 20 км и преди да изгася изгуби втори цилиндър. Отзад пушеше бяло, течеше вода... Оставих я така да пренощува. На сутринта отворих капачката на радиатора и налях до горе с течност. При паленето не я изхвърли, което ме успокои, че може би не е за смяна гарнитурата (така съм слушал, че се проверява... съжелявам, ако греша), а проблема е другаде. Поработи известно време, излизаха мехурчета от радиатора и когато започна да загрява, затворих капачката. След известно време започна да прекъсва, като този път изгуби първи цилиндър, пак пушеше бяло... Четох из форума, че някои колеги ходят при Евгени в кършияка и реших, че там ще търся решение. Не намерих точно Евгени, а негов колега. Видя какво е положението, извади свещта на първи цилиндър и каза че влиза антифриз... т.е. пак трябва да отварям двигателя... От този негов извод си помислих, че ще е по-лесно да си намеря цял двигател. И така общо взето... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #5 Отговорено 10 Януари, 2013 Първия път си шлайфал и е текнала...това не го схващам много,ти сигурно имаш обеснение.Втория път измерихте ли блока? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
UnSeen® 22 #6 Отговорено 11 Януари, 2013 Не съм много сигурен защо я издуха веднага, но предполагам е от неравномерното затягане на болтовете. Блокът не е замерван, нито шлайфан.... След като я затворихме втория път, всичко беше наред. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #7 Отговорено 11 Януари, 2013 (Редактирано) Колега, моя съвет е да си намериш глава от d15b7 или от d15b2 в краен случай. Следва да видиш дали твоя компютър е подходящ за чипване или ще се наложи да сложиш друг. Ако можеш да си намериш P06(мисля че такъв беше оригиналния на Б7) ще е най-добре. Също така щом си се захванал да пипаш мощността можеш да скочиш направо и на един Mini Me суап. Няма да ти описвам за него защото има доста теми за това които можеш да намериш в търсачката. За него ще ти трябва само втековата глава от d16z6, раздвижна ролка за D сериите и компютър(който така или иначе ще ти трябва и при другата манипулация). Поздрави :)/>П.С. Ако решиш все пак да сменяш целия двигател драсни ми ЛС, че имам интерес към такъв блок Редактирано 11 Януари, 2013 от honda_lv Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
UnSeen® 22 #8 Отговорено 11 Януари, 2013 (Редактирано) Благодаря за отговора колега. Аз нямам за цел да увеличавам много мощността. 90-то коня на d15b2 мисля, че са ми достатъчни, защото 75-те на моя двигател са ужас... Особено лятото като пусна климатика . Няма да откажа и d15b7, само да си намеря цял. По принцип търся цял двигател, който само ще поставя в кошчето ми. Освен двигател, разбрах че трябва да си взема и ECU за него и би трябвало това да е достатъчно. Други неща трябва ли да се сменят? Редактирано 11 Януари, 2013 от UnSeen® Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #9 Отговорено 11 Януари, 2013 (Редактирано) За d15b2 ще трябва да подмениш доста неща, които обаче не са много скъпи. По-добрия вариант ти е да си намериш блок и глава d15b7 и ако можеш напиши какъв ти е номера на компютъра или най-добре го отвори и го снимай вътре, за да ти кажа ще се наложи ли смяна или само чипване.Пп. Сега се разтърсих из нета, екуто ти би трябвало да е P05, което е добре, това означава че е подходящо за чипване. Значи ти трябва само Глава и Блок и някой майстор да ти направи компютъра. Иначе за d15b2 ще са ти нужни колектора с 2-та инжектора, делко и нататък не знам точно какви бяха преправянията, друг компютър ще ти трябва също така. Редактирано 11 Януари, 2013 от honda_lv Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #10 Отговорено 11 Януари, 2013 бе аз ли издухах и не чета кво трябва или почнахте да чипвате едно моно с друго моно ..Па може и да съм у грешка.На клегата му писах кое му е наи оферта ,ма май него интересува. Кат смени мотора и кат го обслужи ми се изка за евентуалните 90 коня да драсне чертата и да сподели колко е похарчил Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #11 Отговорено 11 Януари, 2013 "В краен случай глава от д15б2"... И каква й е разликата с такава от д15б7?Трябва да се направи една тема в полезни технически на име "Взаимозаменяемост". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #12 Отговорено 11 Януари, 2013 Трябва да се направи една тема в полезни технически на име "Взаимозаменяемост".Темата я има от много време там http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=45781&st=0&p=402513&fromsearch=1&&do=findComment&comment=402513 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #13 Отговорено 11 Януари, 2013 "В краен случай глава от д15б2"... И каква й е разликата с такава от д15б7?Трябва да се направи една тема в полезни технически на име "Взаимозаменяемост"."разпределителния вал е единствената разлика"Цитата е от d-series.org Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
UnSeen® 22 #14 Отговорено 12 Януари, 2013 Готов съм колеги! Имам си d15b7, блок, глава и входящи колектори :) За жалост ми липсва ECU Случайно на някой да му се намира P06, или да знае кой в Пловдив може да пригоди моя P05 . Хайде със здраве и дано утре да го пъхнем в коша! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
UnSeen® 22 #15 Отговорено 12 Януари, 2013 Колеги ще работи ли d15b7 с моя ECU - P05? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #16 Отговорено 12 Януари, 2013 Ще са ти бедни смесите като за 8 клапана... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
UnSeen® 22 #17 Отговорено 14 Януари, 2013 Ех не можеше всичко да е наред.... Малко проблеми изникнаха при смяната. Двигателя който купих е с входящи и изходящи колектори, обаче на входящите липсва дроселовата клапа, а на изходящите ми липсва планката към трабата. Това мисля, че може да се оправи с една заварка :rolleyes:/>. Ако някой има за продаване дроселова клапа, която би могла да стане, да ми драсне лично. ;)/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #18 Отговорено 15 Януари, 2013 Използвай дроселовата клапа и планката от стария ти двигател, те са еднакви напълно. Дори не е било нужно да взимаш колекторите, тъй като и те са напълно еднакви. Общо взето единствената разлика между 2-та двигателя е, че твоя е бил с 8 клапанова глава, а новия е с 16 и до тази разлика в главите свършват всички разлики. Дано да съм бил полезен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
UnSeen® 22 #19 Отговорено 17 Януари, 2013 Колега, искам да ти кажа, че доста неща от канадския двигател са различни, спрямо d15b7! Входящите и изходящите колектори са доста различни, диаметъра на всяка дупка е поне с 3мм по-голям. Цялата тръба на гърнетата ми е по-тънка от тази, която би трябвало да се свърже с планката в долния край на изходящите колектори. Ламбда сондата ми е с 1 кабел, а на d15b7 е с 4 кабела. На входящите колектори които купих липсва една планка, на която се хваща жилото за газта - еми и тя е различна... Дроселната клапа е по-голяма, захващането и е различно, охлаждането и също. Вчера налях антифриз и бях готов да пробвам дали ще запали, но видях теч от охлаждането на стъпковото моторче. Има кривина и гарнитурата не може да уплътни, така че днес ще го правя със силикон, защото стъпковото моторче от d15b8 е различно... дори кривата планка не мога да използвам. Общо взето до сега мога да кажа, че канадките имат доста разлики спрямо другите. Поне скоростната кутия става. Днес ще се пробваме да я запалим, стискайте палци. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda_lv 107 #20 Отговорено 17 Януари, 2013 Тук във форума ме обеждаваха няколко човека в тези неща, за това явно съм изпаднал в заблуда. Ще ме извиняваш колега... Сега видях, че наистина ламбдата е 4 жилна и предполагам и другите разлики са така както казваш... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
UnSeen® 22 #21 Отговорено 20 Януари, 2013 Най-после колицата е готова . За начало ще я карам само на газ, защото все още нямам ламбда сонда и компютър... Благодаря на всички, които изказаха мнение! Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
UnSeen® 22 #22 Отговорено 20 Януари, 2013 бе аз ли издухах и не чета кво трябва или почнахте да чипвате едно моно с друго моно ..Па може и да съм у грешка. На клегата му писах кое му е наи оферта ,ма май него интересува. Кат смени мотора и кат го обслужи ми се изка за евентуалните 90 коня да драсне чертата и да сподели колко е похарчил Колега драснах чертата и споделям колко ми излезна дотук. Както казах, колата е подкарана само на газ за момента! 230 лв. - двигател с изходящи и входящи колектори 30лв - дросел клапа 10лв. - сакс 30лв. - пътни разходи -------- 300лв. - от D15B8 към D15B7 Тъй като я правихме с един приятел, работата е безплатна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #23 Отговорено 20 Януари, 2013 Кат смени мотора и кат го обслужи ми се изка за евентуалните 90 коня да драсне чертата и да сподели колко е похарчил Колега драснах чертата и споделям колко ми излезна дотук. Както казах, колата е подкарана само на газ за момента! 230 лв. - двигател с изходящи и входящи колектори 30лв - дросел клапа 10лв. - сакс 30лв. - пътни разходи -------- 300лв. - от D15B8 към D15B7 Тъй като я правихме с един приятел, работата е безплатна. За начало ще я карам само на газ, защото все още нямам ламбда сонда и компютър... имаш още на каде Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове