Jump to content
UnSeen®

Смяна на двигател D15B8 -> D15B2

Recommended Posts

Здравейте колеги! Публикувано изображение

Нов съм във форума и все още не познавам никой от вас. Имам канадски Сивик 5 ген. с двигател D15B8, 8 клапана, 75 коня. След две смени на гарнитурата на главата, дойде време за трета. Реших, че е по-добре този път да сменя двигателя. Насочил съм се към D15B2, или D15B7, като най-близки до моя. Ще помоля компетентните колеги да ми обяснят какво е нужно да сменя, за да е успешна трансплантацията? Дали мога да сменя само блока и главата и дим да ме няма, или не е толкова лесно колкото си мисля... Благодаря предварително!

 

Също така, ако някои има подходяща оферта за двигател, да сподели. :)

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блока е един и същ, разликите са в главите :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно е да сменяш двгател заради неустановен/нерешен проблем.ДАй малко насоки какво си правил,къде как.Канадките са с много добро качество....

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа... Имах малка дупка в радиатора, която не бях установил, докато не тръгнах за морето. И с моят голям късмет, на един еднопосочен мост в Бургас, стрелката на водата ми отиде в червеното. Тъй като нямаше как да спра на моста, спрях малко по-късно. Тогава издуха гарнитурата и "смени" маслото в двигателя с боза... Закарах я на един селски майстор, който поръча гарнитура Corteco, шлайфах, надувах и всичко изглеждаше наред. При сглобяването завъртя болтовете на главата с гидорето... Когато всичко беше готово, наляхме течност в охладителната система и "майстора" ми каза да паля. Паля аз и гледам фонтан от радиатора. Отговорът му беше, че главата е крива... Еми не ми се занимаваше вече с него и с един приятел я дръпнахме в неговия гараж. Взехме динамометричен ключ от един познат, купих гарнитура Victor Reinz (клингерит) и за 6 часа беше готова за нов опит. Този път всичко беше наред. Всичко си вървеше докато преди 2 седмици някъде стрелката на температурата за малко да влезе в червеното. Спрях, изстина и долях около литър и половина течност. Тогава забелязах, че от маркучите на изпарителя, където се свързват с парното сълзи течност. Свободно време за ремонт намерих вчера, след което течът спря. Налях антифриз и обезвъздуших. Разкарах я около 20 км и преди да изгася изгуби втори цилиндър. Отзад пушеше бяло, течеше вода... Оставих я така да пренощува. На сутринта отворих капачката на радиатора и налях до горе с течност. При паленето не я изхвърли, което ме успокои, че може би не е за смяна гарнитурата (така съм слушал, че се проверява... съжелявам, ако греша), а проблема е другаде. Поработи известно време, излизаха мехурчета от радиатора и когато започна да загрява, затворих капачката. След известно време започна да прекъсва, като този път изгуби първи цилиндър, пак пушеше бяло... Четох из форума, че някои колеги ходят при Евгени в кършияка и реших, че там ще търся решение. Не намерих точно Евгени, а негов колега. Видя какво е положението, извади свещта на първи цилиндър и каза че влиза антифриз... т.е. пак трябва да отварям двигателя... От този негов извод си помислих, че ще е по-лесно да си намеря цял двигател. И така общо взето... Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първия път си шлайфал и е текнала...това не го схващам много,ти сигурно имаш обеснение.Втория път измерихте ли блока?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много сигурен защо я издуха веднага, но предполагам е от неравномерното затягане на болтовете. Блокът не е замерван, нито шлайфан...Публикувано изображение. След като я затворихме втория път, всичко беше наред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моя съвет е да си намериш глава от d15b7 или от d15b2 в краен случай. Следва да видиш дали твоя компютър е подходящ за чипване или ще се наложи да сложиш друг. Ако можеш да си намериш P06(мисля че такъв беше оригиналния на Б7) ще е най-добре. Също така щом си се захванал да пипаш мощността можеш да скочиш направо и на един Mini Me суап. Няма да ти описвам за него защото има доста теми за това които можеш да намериш в търсачката. За него ще ти трябва само втековата глава от d16z6, раздвижна ролка за D сериите и компютър(който така или иначе ще ти трябва и при другата манипулация). Поздрави :)/>П.С. Ако решиш все пак да сменяш целия двигател драсни ми ЛС, че имам интерес към такъв блок :)

Редактирано от honda_lv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора колега.

 

 

Аз нямам за цел да увеличавам много мощността. 90-то коня на d15b2 мисля, че са ми достатъчни, защото 75-те на моя двигател са ужас... Особено лятото като пусна климатика Публикувано изображение. Няма да откажа и d15b7, само да си намеря цял. По принцип търся цял двигател, който само ще поставя в кошчето ми. Освен двигател, разбрах че трябва да си взема и ECU за него и би трябвало това да е достатъчно. Други неща трябва ли да се сменят?

Редактирано от UnSeen®

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За d15b2 ще трябва да подмениш доста неща, които обаче не са много скъпи. По-добрия вариант ти е да си намериш блок и глава d15b7 и ако можеш напиши какъв ти е номера на компютъра или най-добре го отвори и го снимай вътре, за да ти кажа ще се наложи ли смяна или само чипване.Пп. Сега се разтърсих из нета, екуто ти би трябвало да е P05, което е добре, това означава че е подходящо за чипване. Значи ти трябва само Глава и Блок и някой майстор да ти направи компютъра. Иначе за d15b2 ще са ти нужни колектора с 2-та инжектора, делко и нататък не знам точно какви бяха преправянията, друг компютър ще ти трябва също така.

Редактирано от honda_lv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бе аз ли издухах и не чета кво трябва или почнахте да чипвате едно моно с друго моно :blink: ..Па може и да съм у грешка.На клегата му писах кое му е наи оферта ,ма май него интересува. Кат смени мотора и кат го обслужи ми се изка за евентуалните 90 коня :unsure: да драсне чертата и да сподели колко е похарчил ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"В краен случай глава от д15б2"... И каква й е разликата с такава от д15б7?Трябва да се направи една тема в полезни технически на име "Взаимозаменяемост".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да се направи една тема в полезни технически на име "Взаимозаменяемост".

Темата я има от много време там ;)http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=45781&st=0&p=402513&fromsearch=1&&do=findComment&comment=402513
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"В краен случай глава от д15б2"... И каква й е разликата с такава от д15б7?Трябва да се направи една тема в полезни технически на име "Взаимозаменяемост".

"разпределителния вал е единствената разлика"Цитата е от d-series.org

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готов съм колеги! Имам си d15b7, блок, глава и входящи колектори :):):) За жалост ми липсва ECU :(

Случайно на някой да му се намира P06, или да знае кой в Пловдив може да пригоди моя P05 Публикувано изображение. Хайде със здраве и дано утре да го пъхнем в коша! Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ще работи ли d15b7 с моя ECU - P05?Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще са ти бедни смесите като за 8 клапана...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех не можеше всичко да е наред.... Малко проблеми изникнаха при смяната. Двигателя който купих е с входящи и изходящи колектори, обаче на входящите липсва дроселовата клапа, а на изходящите ми липсва планката към трабата. Това мисля, че може да се оправи с една заварка :rolleyes:/>. Ако някой има за продаване дроселова клапа, която би могла да стане, да ми драсне лично. ;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвай дроселовата клапа и планката от стария ти двигател, те са еднакви напълно. Дори не е било нужно да взимаш колекторите, тъй като и те са напълно еднакви. Общо взето единствената разлика между 2-та двигателя е, че твоя е бил с 8 клапанова глава, а новия е с 16 и до тази разлика в главите свършват всички разлики. Дано да съм бил полезен :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, искам да ти кажа, че доста неща от канадския двигател са различни, спрямо d15b7! Входящите и изходящите колектори са доста различни, диаметъра на всяка дупка е поне с 3мм по-голям. Цялата тръба на гърнетата ми е по-тънка от тази, която би трябвало да се свърже с планката в долния край на изходящите колектори. Ламбда сондата ми е с 1 кабел, а на d15b7 е с 4 кабела. На входящите колектори които купих липсва една планка, на която се хваща жилото за газта - еми и тя е различна... Дроселната клапа е по-голяма, захващането и е различно, охлаждането и също. Вчера налях антифриз и бях готов да пробвам дали ще запали, но видях теч от охлаждането на стъпковото моторче. Има кривина и гарнитурата не може да уплътни, така че днес ще го правя със силикон, защото стъпковото моторче от d15b8 е различно... дори кривата планка не мога да използвам. Общо взето до сега мога да кажа, че канадките имат доста разлики спрямо другите. Поне скоростната кутия става. Днес ще се пробваме да я запалим, стискайте палци. Публикувано изображение

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук във форума ме обеждаваха няколко човека в тези неща, за това явно съм изпаднал в заблуда. Ще ме извиняваш колега... Сега видях, че наистина ламбдата е 4 жилна и предполагам и другите разлики са така както казваш...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-после колицата е готова Публикувано изображение. За начало ще я карам само на газ, защото все още нямам ламбда сонда и компютър... Благодаря на всички, които изказаха мнение!

 

Поздрави! Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бе аз ли издухах и не чета кво трябва или почнахте да чипвате едно моно с друго моно Публикувано изображение ..Па може и да съм у грешка.

На клегата му писах кое му е наи оферта ,ма май него интересува. Кат смени мотора и кат го обслужи ми се изка за евентуалните 90 коня Публикувано изображение да драсне чертата и да сподели колко е похарчил Публикувано изображение

 

Колега драснах чертата и споделям колко ми излезна дотук. Както казах, колата е подкарана само на газ за момента!

 

230 лв. - двигател с изходящи и входящи колектори

30лв - дросел клапа

10лв. - сакс

30лв. - пътни разходи

--------

300лв. - от D15B8 към D15B7

 

Тъй като я правихме с един приятел, работата е безплатна. Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Кат смени мотора и кат го обслужи ми се изка за евентуалните 90 коня Публикувано изображение да драсне чертата и да сподели колко е похарчил Публикувано изображение

 

Колега драснах чертата и споделям колко ми излезна дотук. Както казах, колата е подкарана само на газ за момента!

 

230 лв. - двигател с изходящи и входящи колектори

30лв - дросел клапа

10лв. - сакс

30лв. - пътни разходи

--------

300лв. - от D15B8 към D15B7

 

Тъй като я правихме с един приятел, работата е безплатна. Публикувано изображение

 

 

За начало ще я карам само на газ, защото все още нямам ламбда сонда и компютър...

 

 

имаш още на каде ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...