stockbroker 2 #1 Публикувано 20 Ноември, 2012 Здравейте колеги! Онзи ден вдигах колата и видях, че от вътрешната страна на предните два спирачни диска се е образувал равномерен слой ръжда - горе долу на половината от площта на диска по цялата окръжност. Това означава ли, че има проблем със спирачния апарат и че накладките не опират напълно в диска? Пробвал съм по магистралата да спра по-рязко с висока скорост и вибрациите бяха минимални, което ми подсказва, че не е толкова крив диска. Отделно от това мисля, че има и лек луфт във водачите, защото дрънчат леко апаратите като ритам гумите. Ако сменя дисковете или ги престъргам и сменя и накладките дали ще се оправи това или да търся причината другаде? Забравих да спомена, че от време на време при спиране предните спирачки свирят леко както и че накладките са меки, защото цапат много джантите. Мерси за отговорите! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #2 Отговорено 20 Ноември, 2012 Пробвай с грес за карета на водачита. И ги дораздвижи. И виж дали вътрешните и външните накладки са еднакво износени. Следващата стъпка, ако не се оправи е нови накладки и почистване на апаратите+ нови накладки+ нова течност за спирачките. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stockbroker 2 #3 Отговорено 20 Ноември, 2012 Пробвай с грес за карета на водачита. И ги дораздвижи. И виж дали вътрешните и външните накладки са еднакво износени. Следващата стъпка, ако не се оправи е нови накладки и почистване на апаратите+ нови накладки+ нова течност за спирачките.А като се смажат водачите и да се надяваме накладките почнат да опират равномерно в диска ще бутнат ли ръждата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #4 Отговорено 20 Ноември, 2012 По принцип това е идеята. Ако апарата работи ръждата пада за 1 спиране, както и боя, ако има промерно...Ако ти попадне от греста по диска я избърши, че както е термоустойчива ще си като бързия влак при спиране докато се махне. Проверено лично. 10тина пъти спирах на страх, като ме мързя да я бърша 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pesho-d 1 #5 Отговорено 20 Ноември, 2012 Най добре свали дисковете почисти ги с шкурка ,виж кое задържа и го отстрани и си ОК . Явно не караш колата често. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #6 Отговорено 20 Ноември, 2012 Хаха. А да ги търка с флекса не искаш ли Накладките се справят достатъчно добре, като работи апарата ...Аман от тъпи мнения...pesho-d ... Ти кола караш ли? 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic_6gen 7 #7 Отговорено 21 Ноември, 2012 Един съвет от мен, не си смазвайте водачите на апаратите с графитна грес, тъй като от температурата тази грес спича, и може да стане по-зле от колкото е било! Спирачките почват за задържат и да греят - изпитано! По-добре или с обикновенна грес или с течна на спрей, има я във всяка железария, дори има една на тефлонова основа, тя е мисля най-подходяща!Но с мазваме само водачите, а не дисковете, че става интересно (и такива случай съм виждал)! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #8 Отговорено 21 Ноември, 2012 Това може да се получи, ако наскоро си сменял накладки и новите не опират с цялата си площ, поради това че старите са издълбали дисковете неравномерно. Дори и един микрон да е тази вдлъбнатина е достатъчно да се натрупа ръжда. Като се поизтъркат малко накладките ще се оправи, не е болка за умиране Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DundyTheCroc 2 #9 Отговорено 21 Ноември, 2012 За водачи на спирачни апарати се използва специална термоустойчива грес, всичко останало или спича, или изтича. Подобен проблем с ръжда на част от диска се получава и при износени/криви водачи, тогава целия апарат идва леко под ъгъл спрямо диска Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #10 Отговорено 21 Ноември, 2012 Аз за това му писах на човека грес за карета. Преди 6 месеца си направих така на водачите на едната кола, че се бъзикаха нещо и не са мръднали.Даже е някаква руска, за 3лв тубичката Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stockbroker 2 #11 Отговорено 21 Ноември, 2012 Ще почистя хубаво апаратите и ще сложа от въпросната грес. А относно водачите ако установя, че има повече луфт дали мога да го обера както пишат колегите по форумите с тефлонова лента или бръснарско ножче Един приятел го обра с бръснарско ножче понеже му дрънчаха апаратите много и сега няма никакви проблеми. Вие какво мислите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове