Jump to content
raishauer

Двигателно масло за STREAM

Recommended Posts

Въпросът ми е повече към собствениците на двулитровия мотор насочен, но и колегите с 1.7 могат да се включат.Моята е карана само с 5W40 Castrol Magnatec, но по каталог им дават 5w30 . На мен ми предстои смяна и се чудя дали да не им бодна 5w30 EDGE Castrol.претиснява ме че Castrol Magnatec 5w40 много му се срина цената и може би качеството, затова се замислям да сложа по високия клас масло EDGE. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,Аз на стари коли - особенно на 10 години слагам 10W40В момента карам с мобайл.Стрийма ми е 2002 май и пише че е на 160 к. Въпреки наистина да изглежда на толкова...аз не вярвам някой на запад да кара по 15-16 к на година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз сложих Репсол 10В40 и на старата хонда карах с такова ,много съм доволен ,а и като цена ми излиза доста добре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на стари коли - особенно на 10 години слагам 10W40

По кофти- съвет не бях срещал !?Есттесгвено си спазваш изискването на производителя ако ще и 1 000 000 км. да е колата .Сега ако ти гори масло сменяш гумички сегменти и т.н.Този двигател ако го караш с 10w във всички случаи ще имаш проблем с охлаждането - каналите са му доста тесни маслените и често се задръстват при каране със калпаво масло. Да не говорим че зимата ще се смазва докато е студен по трудно и ще палиш по трудно т.е. товариш и стартера и акумулатора ! Аз съм с 5w40 Motul 8100 и е бомба въобще не го бараВ БГ все пак 40 градуса лятото си ги има тъй че си решавай , според мен 30 е ако го сменяш преди лятото. Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера го смених и сложих пак от доказаното масло Magnatec 5W40 и спазвам правилото едно нещо като работи не го пипай ;)/>/> И аз се учудвам на колегите как карат с тези минерални масла този мотор на нашия климат. И като знам устройството на мотора, не знам как ще им сработва I-vtec системата. Момчета един съвет, четете какво ви препоръчват. Сега поне има информация

Редактирано от raishauer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз сложих Репсол 10В40 и на старата хонда карах с такова ,много съм доволен ,

 

Само не знам, ако след време тръгнеш да я продаваш тази кола кой ще ти я купи ???

 

Този Репсол е пълна боза Публикувано изображение пък и 10w40

 

И какво значи много съм доволен ????

 

То при маслата се разбира сбед доста километри !

То на дедо ми жигулата върви с по хубаво масло .....мале ....мале .....Публикувано изображение/>/> Публикувано изображение/>/> Публикувано изображение/>/>

 

Като прегрееш двигателя да не се чудиш от къде е е Публикувано изображение Тогава да видиш как ще ти седне "евтиното " масол ???Публикувано изображение/>

 

 

Направо Ви се чудя защо сте си купили Хонди след 2000 година ????

Като ще карате с масло 10w40 сте само за Голфоооо ???Публикувано изображение/> Публикувано изображение/> Публикувано изображение/>

Motil 5w40 8100 струва 80-90 лева и ги даваш на 10 000 км. кое му е скъпото не знам ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намира се и на 70лв вече :rolleyes:/>/>/> И за тези който не знаят какъв двулитров двигател имат под капака ето много инфо http://www.youtube.com/watch?v=9ywhX7BP1m8 . Всички тези системи а именно изменението на ъгъла на разпределителния вал за отваряне и затваряне на клапаните и изключване и включване на клапаните се извършва с двигателното масло. Hе ми се мисли какво става когато паднат температурите как този минерал ще управлява всичко това направетe си тест във фризера сложете малко от маслото с което карате и ще видите резултата.

Редактирано от raishauer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега iso_eu,1. Никъде не съм писал , че съветвам да се слага каквото и да било масло. Изказах само мнение !2. Не съм инженер по двигатели, но доколкото знам цифрата преди "W" показва минималната температурата.Масло 5 е за температура до -25 градуса. Масло 10 е за темепература до -20 градуса.Колко пъти в годината температурата е под -20 градуса?3. Доколкото съм чел цифрата след "W" показва вискозитета на маслото. В аутодата за този двигател за температури над -20 градуса са посочени 10W30 и 10W40. За двигател на поне 300к ми се вижда съвсем нормално да се слага масло с по-голям вискозитет. На толкова километри хлабините не са като на нов двигател, независимо как и с какво е каран.И пак казвам - никъде не съм написал: "Съветвам....."Според мен вместо да ме упрекваш какви "съвети" давам се позаинтересувай за някой други много по-важни обозначения на маслото, като например SL.

Редактирано от list

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позачетох малко повече и се оказа, че дадените масла са 0W20, 5W30, 5W40 за температури под -20 градуса. За температури до -20 дават масло 10W30.Качеството на маслото трябва да бъде XJ или SJ!!!

Редактирано от list

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За температури до -20 дават масло 10W30.

 

нещо много нервен ми се струваш !

Това при -20 го пробвай във фризера да го видиш масло ли е или сирене крема Публикувано изображение/> Публикувано изображение/> Публикувано изображение/>

Както казах спазвайте изискването на производителя независимо на колко км. е колата Публикувано изображение!

 

Като не си инженер не давай тъпи съвети !

 

И както казах този двигател е с тесни канали маслени и всяко не гъсто масло му е...ава мамайката !

Пък ако искаш и с керосин си го карай ! Избора е твой .....

Но не ми се слушат мнения от сорта тя колата харчи масло затва слагай 10w40 ! Като харчи си оправи проблема, щото накрая ще сре да се движи с тая боза Публикувано изображение

 

 

http://ew5.earlweb.c...uage=5&brand=45

 

Recommendation Capacity (ltr) Engine (P) Best 8100 Eco-lite 0W-20 © 3.2 Better 8100 Eco-nergy 0W-30 Good 8100 Eco-nergy 5W-30

 

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=9&category=6&subset=168&modelyear=&vehicle=4475&site=41&region=59&language=5&brand=45

 

 

Не виждам къде пише 10w40 , не знам къде четете ???

 

Много се радвам като чуя нещо подобно :

 

Ammcho Публикувано изображение

 

Публикувано: 15 ноември 2012 - 22:56

 

аз сложих .......10В40 и ......... ,много съм доволен ....

 

Публикувано изображение/> Публикувано изображение/> Публикувано изображение/>

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето.Виж сега. Може да не съм инженер, но се опитвам винаги да си обясня нещата, а не само да пиша глупости от типа "Това при -20 го пробвай във фризера да го видиш масло ли е или сирене крема"Предполагам си запознат, че W означава (зимно масло) а втората цифра (40) ни информира за течливостта при температура 100 градуса (загрял двигател) !!! Щом производителя HONDA дава , че може да се кара с масло 5W40, значи този двигател може да работи с вискозитет на маслото 40, и с нищо не пречи на каналите, за които споменаваш. ИЛИ ПРИ ЗАГРЯЛ ДВИГАТЕЛ ДАЛИ МАСЛОТО Е 5W40 или 10W40 вискозитета му е все един и същ. Ако ще се кара при температури над -20 градуса не виждам какъв е пролема да се използва 10W40, след като производителя на масло гарантира вискозитета при -20. Информацията съм я взел от Autodata, а руското писание е единствената книга за HONDA Stream излизала някога. Ако ми посочиш друга книга, ще съм благодарен !!!.Пич,Пак ти казвам, че не давам съвети, а изказвам мнение !!!!

post-3848-0-56043700-1355676305.jpg

post-3848-0-49253200-1355676685.jpg

Редактирано от list

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

E то и аз не съм инженер по двигателите.

Сега всичко това е верно, което си написал. Обаче практиката е друга работа.

Този двигател се слага на ЦРВ, Сивик и Акорд - та за двигателя може да търсиш и при тези коли - серията е К20А1 но цялата серия К са идентични двигателите с малки разлики.

10w40 става мнооо гъсто още при минус 10 градуса, при -20 работата е съвсем зле, да не говорим че 10w40 не е пълна синтетика и т.н.

Има много теми за маслата прочети и там !

индекса преди w показва ниската температура, след w високата на околната среда тъй да се каже. Да речем 40 е добре за нашя георгафски пояс но най добре е зда се кара с 50 обаче е много пари.

Та пак ти казвам на К серията има заводски дефекти с охлаждането на маслото - при използване на 10w40 ти е гарантирано прегряването минимум Публикувано изображение

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Производителя на двигатели винаги се стреми при производтсвото да прави минимални хлабини.Обаче идва един момен, че ако хлабината е прекалено малко не може да се намъкне там маслото и няма да имаме смазване.Затова все пак се оставят някакви хлабини.За този двигател по книжка дават W20,W30 или W40 (руската книжка) - за нов двигател !В първият пост писах W40 за 10 годишни коли, защото те са поне на 300-400к.При толкова километри все пак двигателя е поохлабил тук таме. По-тънкото масло (с по малък вискозитет) е възможно да не уплътни добре, защото хлабината е по-голяма и масло с по-голям вискозитет може да уплътнява по-добре !!!/>Вярно е, че по правилно е да бях налял 5W40, защото повечето ми километри са градско на къси разстояния и при студен двигател 5 цата действително ще е по-добре. Другият път ще налея 5W40.Ето малко полезно инфо:Експлоатационното ниво на моторните масла се определя съгласно няколко класификационни системи. Най-разпространената е тази на API [ Американски петролен институт ]. В системата на API експлоатационните нива са разделени за бензинови и дизелови двигатели и се белажат с две букви: S – за бензинови двигатели; С – за дизелови двигатели; За бензинови двигатели експлоатационните нива по API се означават :SA, SB, SC, SD, SE, SG, SH, SJ, SL. SA – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели. Това ниво не се използва, освен ако изрично не се препоръчва от производителя.SB – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели. Това ниво не се използва, освен ако изрично не се препоръчва от производителя.SC – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1964-1967 г. Това ниво се използва при препоръка от производителя.SD – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1968-1971 г.SE – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1972-1979 г.SF – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1980-1988 г.SG – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1989-1992 г.SH – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1993-1996 г.SJ – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел 1997-2000 г.SL – масла за сервизно обслужване на бензинови двигатели, модел от 2001 г.

Редактирано от list

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......

В първият пост писах W40 за 10 годишни коли, защото те са поне на 300-400к.

При толкова километри все пак двигателя е поохлабил тук таме. По-тънкото масло (с по малък вискозитет) е възможно да не уплътни добре, защото хлабината е по-голяма и масло с по-голям вискозитет може да уплътнява по-добре Публикувано изображение/>

 

 

Вярно е, че по правилно е да бях налял 5W40, защото повечето ми километри са градско на къси разстояния и при студен двигател 5 цата действително ще е по-добре.

Другият път ще налея 5W40.................

 

Колега, това че гумичкити или сегментите са за смяна ! Не значи че не трябва да ги сменяш и да се мъчиш да го побългаряваш с маслото!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10w40 става мнооо гъсто още при минус 10 градуса, при -20 работата е съвсем зле, да не говорим че 10w40 не е пълна синтетика и т.н.

Отдавна има масла 10W40 напълно синтетични. Прочети тук Petro-Canada за Duron-E Syntetic 10W40 дават изпомпваемост до -35градуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега iso_eu,Аз никъде не съм споменал , че наливам 10W40 защото колата ми харчи масло (т.е е за сегменти или гумички)..т.е не бягам от проблем !Нито съм дал съвет - "Наливайте 10W40 и тогава още дълго време не си сменяйте гумичките или сегментите"Наливам го защото при 300-400к хлабините на двигателя са с няколко десети повече спрямо нов двигател и масло с по-висок вискозитет би се справило по-добре. И щом при нов двигател фигурира като масло W40 за този двигател не виждам какъв е проблема да се слага на 10 годишен двигател., Логически поне аз така си обяснявам нещата.

Редактирано от list

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

...Стрийма ми е 2002 май и пише че е на 160 к. Въпреки наистина да изглежда на толкова...аз не вярвам някой на запад да кара по 15-16 к на година.

Чак сега видях тази дискусия, която е стара, но да се включа. Колега list, Стрийма ти е на толкова пробег, колкото пише на километража, гарантирам!! А маслото, с което е каран последно в Италия е 5W40 синтетика от Хонда. :) Редактирано от ZAPPA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сбъркал ли съм според теб с 10W40? Какво е твоето мнение?Кажеш и го сменям...на теб ти вярвам.Колкото до километрите ти вярвам, че така си я закупил колата, но дали е така наистина?Тайничко се надявам :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А маслото, с което е каран последно в Италия е 5W40 синтетика от Хонда. Публикувано изображение

 

Явно не обръщаш внимание какво ти пишат.

 

List - колега, ако продължаваш да издевателстваш върху Ходата неминуемо ще и остане само емблемата и ще се превърне в купчина джелезо !

 

10w40 зимно време този двигател му вземаш здравето ! Не знам кой те съветва, ама вземи си смени майсторите !

Не пишеш от къде си но ако предположим че я караш във Велико Търново - имаш перфектен сервиз там !

 

Нистина колите на Zapa са перфектни - но трудно се намират 10 годишни коли, които едвам не са минали гаранционните километри , не че няма но трудно се намира и е цял късмет да откриеш такава и то пък на ниска цена !

 

Та ако Ходата ти беше чисто нова и ти и слагаш 10w40 полусинтетика на този двигател - няма да изкара много. Публикувано изображение Камо ли при 150 000 и повече км .

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги не спорете на празно маслото е 5W40 за нашия климат. :rolleyes:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С маслата до тук в менючалите пише във форума също .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...